Beetje off topic..... @mamavanf: ik herken veel dingen van je trauma. Niet als ervaringsdeskundige maar als begeleider. Ik werk oa met kinderen en jongeren (4-20) met eet problematiek als gevolg van een oorspronkelijk medisch probleem. Angst voor spugen is een van de grootste problemen. Bij pubers wordt het vaak laat ontdekt omdat men vaak eerst aan de bekende eetstoornissen denkt die een psychiatrische oorzaak hebben. Mocht je je te weinig begrepen voelen, doe dan eens navraag bij psychologen van ziekenhuizen of revalidatiecentra. Daar wordt bij de behandeling meestal meer rekening gehouden met de oorspronkelijke medische oorzaak. Veel succes
Hoi Crispy!! Ik weet het niet of per vrouw een verschil in zit...Bij mij deze maand zat zo.... Ik had op de avond zo'n 30 min steekjes,en wat krampjes...geen obstipatie,die kwam de volgende dag op de eind van de ochtend ..dan (voelde ik ook net als of je mestrueert eigenlijks)met wat kraampjes en einde van de avond,of de volgende dag voelde ik helemaal niks meer.......Dat gevoel heb ik dus
Heb daar eigenlijk nooit echt last van, maar het zou natuurlijk kunnen dat je deze keer een kortere cyclus hebt. Heb je geen ovu testen of temp lijst bijgehouden?
Wie heeft er ervaring met temp lijsten en wisselende cyclus? Heb op FF in een overlay grafiek duidelijke trend gezien. overlay grafiek In de afgelopen 2 maanden had ik op 1/3 een temp dip en op 2/3 nog een keer. Maar deze maand heb ik (nog) geen dip gehad, is dit een voorbode voor een lange cyclus of juist geen ei sprong?
Op het moment van de ovulatie zakt de temperatuur bij de meeste vrouwen een beetje. Vervolgens zon 12 tot 24 uur na de ovulatie stijgt deze met 0,2 tot 0,5 graad en kun je deze stijging waarnemen in de temperatuurcurve. En dan komen we direct bij het grote nadeel van de temperatuurmethode. Je ziet deze stijging pas als je eisprong al voorbij is. Op de eerste dag van de temperatuurstijging ben je misschien nog net vruchtbaar, maar op de tweede dag al niet meer. Doorgaans ben je te laat met vrijen als je een een stijging van de temperatuur waarneemt. Daarom gaan de temperatuurmethode en het controleren van het cervixslijm hand in hand. Door het verlies van het eiwit-achtige cervixslijm stel je de vruchtbare dagen vast en je lichaamstemperatuur bevestigt de eisprong. De verhoogde temperatuur houdt aan tot de dag voordat je weer ongesteld word. Op dag waarop je ongesteld wordt, zul je merken dat de temperatuur duidelijk gezakt is naar het naar het niveau van de periode voor de eisprong. Mocht je zwanger zijn, zakt de temperatuur helemaal niet, maar blijft dan verhoogd. Dit is één van de zwangerschapsverschijnselen. Is de temperatuur zon 15-16 dagen na de ovulatie nog steeds hoog, wordt het tijd voor een zwangerschapstest. Je bent dan hoogstwaarschijnlijk zwanger.
hallo dames! ik mag/kan mij hier ook aanmelden! heb 21 mei een mk gedaan en was toen zwanger geworden van nr 4 door de nuvaring! ondanks dat we gingen stoppen met kids gaan we nu voor een 4de verder! dus als ik uitga van 21mei moest ik zondag/maandag het vruchtbaarste zijn en tja die dagen hebben we ons laten gaan nu hopen dat het vlug raak is!!!
Ik ben 27! (naja, eigenlijk 25+2, een vriendinnetje van me en ik hebben besloten dat we niet ouder worden dan 25.... vandaar!)
haha ik heb zo'n vriend, die zegt dat ie al 6 jaar 28 is. En mensen geloven echt dat hij nog 28 is. Ik moet het nog maar zien te worden . We zijn overigens weer dikke maatjes, erg goed goedgemaakt! hihi
Zou jou er ook graag opzetten maar de NOD datum en leeftijd ontbreekt nog [/QUOTE] haha ja dat is wel handig om te weten he haha. Mijn NOD datum is 30 Juni. Ik ben 23 jaar oud. Xxxx
hihihi Dat ken ik! Er zijn hier ook mensen die me volledig geloven als ik ieder jaar weer opnieuw verkondig dat ik 25 geworden ben!!! Echt hilarisch gewoon. Moet dan ook echt moeite doen om m'n gezicht in de plooi te houden....
Hey hey, mag ik ook op het lijstje? Mijn NOD is 29 juni! Ik ben 29, dit is de 6de ronde na miskraam, 1ste kindje! Alvast bedankt Liefs
Hallo dames. Ik wil ook graag op de lijst. Mijn NOD is 25 juni. Ik ben 28 jaar en we willen voor een 2de kindje gaan. Mijn dochter is pas 3 geworden en ik heb onlangs weer de kriebels gekregen voor een babytje. Mijn man wilde al veel langer maar ik nog niet. Maar nu wil ik het ook meteen natuurlijk haha. Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik veel meegeschreven en ik hoop dat ik er nu ook veel aan zou hebben. Groetjes
Hallo Ladies, ik wil me ook graag aansluiten bij deze lijst.. Mijn NOD is 30 juni, het is onze 6e ronde voor ons eerste kindje..
♥ N O D - l i j s t 16 t/m 30 j u n i 2012 ♥ Bekijk bijlage 250400 16. (4) All Mine (24 jaar) - 3e ronde, 3e kindje Mh90 (21 jaar) - 4e ronde, 1e kindje Voortje86 (? jaar) - 3e ronde, 1e kindje Paloe (25 jaar) - 9e ronde, 3e kindje 17. (2) MamaJens (25 jaar) - 2e ronde, 2e kindje (eerste kindje overleden met 23 weken) Ukkie87 (25 jaar) - 11e ronde (3e ronde MMM), 1e kindje 18. (3) Toekan (23 jaar) - 7e ronde, 1e kindje Hoop42 (? jaar) - 9de ronde, 5e kindje (en helaas ***) Bootjekatootje (23 jaar) - 3e ronde, 1e kindje 19. (3) Pinkster (25 jaar) - 35e ronde, 2e kindje Fiona1983 (28 jaar) - 8e ronde, 1e kindje Nik (32 jaar) - 7e ronde, 1e kindje 20. (3) LBlue (24 jaar) - 12e ronde, 1e kindje Ils80 (31 jaar) - 2e ronde na MK, 3e kindje Saar81 (30 jaar) - 7e ronde, 1e kindje 21. (2) Lastgoodbye (21 jaar) - 2e ronde, 1e kindje Gigi85 (27 jaar) - 1e ronde, 1e kindje 22. (2) MamavanK (22 jaar) - 3e ronde, 3e kindje Smeagol (? jaar) - 4e ronde, 1e kindje [COLOR="#cc99c"]23. (5)[/COLOR] Leontine135 (35 jaar) - 9e ronde, 4e kindje xSchaapjex (24 jaar) - 8e ronde, 1e kindje Andrea83 (29 jaar) - 4e ronde, 2e kindje Tinkerbell26 (26 jaar) - 8e ronde, 2e kindje Marty (32 jaar) - 1e ronde, 2e kindje 24. (5) Marly87 (24 jaar) - 6e ronde, 1e kindje CBella (21 jaar) - 1e ronde, 1e kindje Ava Mathilde (24 jaar) - 2e ronde, 1e kindje VonnekeLegrand (31 jaar) - 28e ronde, 1e kindje Ayse1980 (32 jaar) 4e ronde, 3e kindje 25. (1) Crispy (27 jaar) - 3e ronde, 1e kindje Rian (28 jaar) - ? ronde, 2e kindje [COLOR="#cc99c"]26. (3)[/COLOR] Minnie1979 (32 jaar) - 3e ronde, 2e kindje Biancs (29 jaar) - 5e ronde, 1e kindje Wendy26 (28 jaar) - 16e ronde, 1e kindje 27. 28. (1) Aster14 (25 jaar) - 2e ronde, 1e kindje [COLOR="cc99c"]29. (3) [/COLOR] Diabolique21 (24 jaar) - 9e ronde, 1e kindje Kunst (31 jaar) - 13e ronde, 1e kindje Amoura (? jaar) - 3e ronde, 1e kindje Asherah (29 jaar) - 6e ronde na MK, 1e kindje 30. (3) MamavanF2009 (33 jaar) - 6e ronde, 2e kindje Emm82 (29 jaar) - 3e ronde, 1e kindje Bouncytigger(27 jaar) - 5e ronde, 1e kindje Onzeker23 (23 jaar) - ? Babii (? jaar) - 6e ronde, 1e kindje Datumloos (2) Jeskejes (30 jaar) - 19e ronde, 1e kindje Enjoyce (25 jaar) - 3e ronde na 2 MK, 1e kindje T [COLOR="cc99c"]o t a [COLOR="cc99c"]a[/COLOR] l: [COLOR="cc99c"]4[/COLOR]2[/COLOR] ♥ zwanger ♥, ongesteld, 3 MMM, negatieve test, twijfeltest, cyclus van slag, vlindertje, niets doorgegeven.
Vanavond waarschijnlijk gezelligheid in bed! Gezien mijn laatste cyclus maar 26 dagen was i.p.v. 28 dagen zou ik ook morgen m'n eisprong kunnen hebben.
Ben ik helemaal met je eens! Hier wrs vandaag mijn ei, al vanaf vanmiddag een zeurend gevoel. Alleen... zondag voor het laatst plezier gemaakt. De reden daarvan is dat ik voor een dilemma sta... Ik heb van mijn oud-werkgever een baan aangeboden gekregen per september. In principe kan ik zelf indelen hoeveel uren en welke uren ik ga werken. Ik was natuurlijk helemaal blij en ml ook. Op dit moment zit ik namelijk thuis met een uitkering. Alleen toen ik een berekening had gemaakt voor de kosten van opvang voor nr 1 en 2 had ik daarnaast ook alvast een kostenplaatje gemaakt voor als nr 3 er straks is. Toen ml en ik dat doornamen kwam het erop neer dat ml vond dat ik niet kan gaan werken als we voor nr 3 gaan.... Hij denkt dat het niet te combineren is. Vooral omdat ik met een nieuwe baan ga beginnen (al dan niet bij mijn oude baas) en dan snel zwanger ben of zelfs al zwanger ben als ik ga beginnen. Ik heb 2 jaar gehoopt dat ml nog een 3e wou en me er toen bij neergelegd dat er geen 3e zou komen. Een maand later was ik zwanger maar kreeg ik een mk. Hij zei toen zelf dat ie eigenlijk al wel een tijdje toch graag een 3e wou. Niet gelijk, hij wou nog even een paar maand wachten maar kwam vorige maand toch met dat ie niet meer wou wachten. Dus ik was natuurlijk heel blij. Maar nu ik dus weer aan het werk zou kunnen heb ik het gevoel dat ie dat liever heeft dan nr 3. Hij laat het aan mij over. Ik vind het erg moeilijk om h iermee om te gaan. Ik voel me erg schuldig als ik denk dat ik dan maar niet aan het werk ga omdat ik zo graag een 3e wil. Omdat het toch netto zo'n 700 euro in de maand is wat erbij zou komen na aftrek van kinderopvang voor 1 en 2. Maar nadat ik zo lang heb gehoopt dat hij voor een derde zou willen gaan kan ik nr 3 niet zomaar uit mijn hoofd zetten. Sorry voor het lange verhaal off-topic!!! Maar wat zouden jullie doen?
Wat een lastig dilemma Ils. Het aller belangrijkste is toch dat jullie er samen 100% achter staan als jullie een derde kindje willen. Wanneer wordt er van je verwacht dat je laat weten of je de baan wilt? Kan me zo voorstellen dat jullie samen even tijd nodig hebben om erover na te denken.
hoi dames leuk en gezellig ziet het er hier uit mag ik op lijstje nod 25 juni 27 jaar 3e kindje 2e ronde