hahaha Minnie, tis wat met die banners he Maar ze doen het weer nu Fijn dat het zo'n leuk feestje was voor je dochter, is ze goed verwend? Spannend hoor, voor het eerst naar school, ik hoop dat ze het goed naar haar zin heeft. Is vaak spannender voor de mama's dan voor de kindjes he Goed dat je je vriend hebt verleid hoor Hoop dat het gelukt is! Dat je je wat grieperig voelt kan vanalles zijn; door het weer wat telkens zo verandert, door de drukke dagen. Maar ik denk niet dat het wat uitmaakt voor je ei of evt. bevruchting hoor. Weet het natuurlijk niet zeker maar ik kan me niet voorstellen dat het tegen zou werken ofzo. Van die temp-kaartjes snap ik helemaal niks dus daar kan ik je niet mee helpen helaas. Hier een superfijn verjaardagsweekend gehad. Op het feestje gisteren niet veel mensen maar wel een super-BBQ, verzorgd door mijn broer die dat heel graag doet (en er zelfs een club voor heeft en er workshops in volgt dus het was echt chef-waardig ) Lief heeft zijn zus en haar gezin weer gezien na ruim 3 jaar dus dat was een fijne hereniging en ik ben blij met een lieve schoonzus erbij Kortom; was gewoon een heerlijk weekend! Ons mannetje had een kei leuk kadootje uitgezocht voor zijn papa (want dat is mijn Lief écht voor hem); een trollen-bruidspaar met klein jongetje er bij. Heb hem niet geholpen, hij heeft het echt helemaal zelf uitgezocht, en hij zei dat we met z'n drieën gingen trouwen We zijn alvast goed begonnen met klussen trouwens, denk dat mijn ei woensdag of donderdag komt maar beter te vroeg dan te laat beginnen he Genant vraagje over klussen; mijn Lief heeft er moeite mee om het voor elkaar te krijgen Niet het klussen zelf maar het eindresultaat zeg maar (hihi ik ben niet zo goed in dingen letterlijk zeggen geloof ik LOL) Ik heb een tijd niet zo graag gewild, mede omdat ik dacht dat het aan mij lag en dan vergaat je de lust wel een beetje. Ik weet nu dat dat absoluut niet zo is maar ik weet nog niet hoe we het moeten oplossen. Het duurt op deze manier wel erg lang allemaal en dat is voor ons allebei niet echt prettig. Komt bij dat het dan weer teveel 'moeten' wordt (want ja, dat zaad zal er toch écht in moeten ) en dat helpt ook niet echt. WANNOU???
MamavanF, veel mannen voelen een bepaalde druk als een vrouw zwanger wil worden, ze hebben dan echt het idee om te moeten presteren en zijn dan bang om te falen waardoor het tenslotte moelijk is om tot een hoogtepunt te komen, nu jullie besloten hebben om het wat meer los te laten zal het ook wat minder beladen worden allemaal en misschien dat dat helpt, anders gewoon lekker de tijd er voor nemen, ik wil ook weleens te vlug en als tie dat merkt komt er ook geen eindresultaat zeg maar haha. Wat een superlief idee van jullie zoontje!!! Hier is de 1e schoolochtend goed verlopen, ze kwam supertrots de klas uit, het voordeel is dat ze al best veel kindjes kent die daar op school zitten dus dan is het minder eng
Hoi!! Ja idd heftig,maar ik ben nu wel even er overheen...gelukkig!!!! En volgens mijn gyn is het belangrijk als foliumzuur slik in combinatie van een andere vitamine,ik heb foliumzuur en vitamine B12! Je kunt niet genoeg vitamine D uit de voeding halen, ook niet genoeg ijzer, zeker op het eind van de zwangerschap heb je veel ijzer nodig, meer dan je uit de voeding kunt halen. Ook als je de richtlijnen volgt. In het derde trimester heb je ook een grotere behoefte aan DHA, dat kun je er ook niet aan eten. De richtlijnen voldoen hier gewoonweg niet. Daarnaast, wie eet er nou precies volgens de boekjes? Ik heb zelf voor, tijdens en na de zwangerschap Solgar Prenatal Nutrients gebruikt. Gr..
@ minnie: oeh lijkt mij ook spannend zeg, kindje voor t eerst naar school... Wat fijn dat ze het leuk vond, dat maakt t een stuk makkelijker @ mamavanf: ik denk dat minnie wel gelijk heeft, er de tijd voor nemen. Niet alleen richten op dat eindresultaat, maar er ook gewoon uitgebreid wat leuks van maken zodat jullie er allebei van kunnen genieten. Wij moesten vanochtend potje zaad inleveren, nou, dat was ook een drama... @ pinkster: ik ben ook weer flink aan de vitamines! Toch wel fijn als alles voldoende aanwezig is voor kindje
Ik weet wel hoe het met tempen zit.. Als je temp 3 dagen op een rij hoger is, dan pas geeft ff een kruis... Dit om te zorgen dat je niet iedere keer als je een fluctuatie hebt denkt dat je ei is geweest... Dus nog 2 dagen tempen en dan zal je waarschijnlijk een kruis zien.
Wow, de e-mailnotificaties werken ook goed, not, denk ach het zal wel stil zijn in het forum, lees ik staan er 4 pagina's bij! Heftig allemaal zeg Pinkster ik hoop dat het een beetje rustig blijft voor je nu en dat je duidelijkheid kan krijgen. Veel nieuwe dames leuk zeg! @MamavanF, hier eigenlijk geen problemen maar wel dat als ik inderdaad even snel wil dat het langer bij hem duurt. Ik wil ook nog wel eens stiekem wat dingen in zijn oor fluisteren tijdens het klussen dat werkt wel bij hem, maar geen idee of dat voor jou ook werkt. @Minnie, spannend zo voor het eerst naar school, waarschijnlijk heb jij het er moeilijker mee dan zij (ervaring met oppaskindje) Zelf heb ik zo'n ontzettende last van een opgezette buik en dan echt onder mijn ribben zeg maar, net of er een steen op ligt qua gevoel en lekker bol en hard :/ Ook was ik vanochtend weer een beetje misselijk. Vraag me toch af of het nou ontpillen is of iets anders. Maar ja we hebben nog 2 weken te gaan tot NOD dus afwachten maar. Vraagje aan allemaal, hebben jullie ook onderzoek laten doen voor SOA en HIV? Hoorde dat het standaard is als je zwanger bent, ik heb het maar alvast laten doen. Moet ook over 2 weken weer voor uitstrijkje omdat ik 4 weken geleden pap2 getest ben. (waarschijnlijk door blaasontsteking), HA wilde eerder nieuw uitstrijkje doen dan half jaar omdat we bezig zijn met zwanger worden. Bloed moet ik morgen nog even laten prikken. Ben toch wel nieuwsgierig alhoewel ik niets zou kunnen hebben denk ik.
Overigens heb ik alleen foliumzuur mijn HA heeft niets gezegd over extra vitaminen, zal toch eens vragen de volgende keer dat ik er ben.
@ lavina ja ik kreeg mijn soa/hiv test bij 12 weken onderzoek standaard. Trouwens wel goed van je arts dat hij dat onderzoek snel doet.. Mijn moeder moest 26 jaar geleden gelasered worden terwijl ze zwanger was van mij voor haar pap. Dat had voorkomen kunnen worden.
Hier vanochtend twee vriendinnen op bezoek gehad. Erg gezellig. Van 1 van de 2 is het oudste kindje 2 maand ouder dan mijn oudste, hij ging nu naar school. Die van mij mag volgende week woensdag voor het eerst, eerst een ochtend om te wennen. Ben benieuwd hoe hij het vind. Hij is er al heel erg mee bezig dus denk dat ie het leuk gaat vinden. Vorige week hebben we al even in zijn klas gekeken toen we de evaluatie van de psz wegbrachten. Hier een beetje algeheel lamlendig gevoel, zal wel een verkoudheid aankomen ofzo... mijn neus voelt een beetje verstopt en mijn ogen branden al de hele dag. En vannacht heb ik echt megahard gesnurkt volgens ml... Ik was al op tijd op bed en ben in slaap gevallen, hij kwam na het voetbal (hij kijkt echt elke wedstrijd...) en toen werd ik wakker, toen zei hij dat ie me beneden nog had gehoord!!! Schaamschaam!!! Ik gebruik alleen foliumzuur maar heb de vorige zwschap vitaal mama (ofzoiets) geslikt. Als mijn tabletjes opzijn ga ik daarop overstappen. Baat het niet dan schaad het niet!
@Ils als je een uitstrijkje laat maken kan je een aantal verschillende uitslagen krijgen Zie deze link: Uitslagen van het onderzoek en vervolgonderzoek - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu pap 2 is dus gelukkig niet zo erg, maar schrok er wel beetje van, was mijn eerste uitstrijkje ooit. @Sarahtj3 ja ben ook blij dat ze meteen willen onderzoeken en misschien nog van tevoren iets kunnen doen als het nodig is.
hallo, I'm baccckkk!!!!!!!! pppfffff ben 2 dagen offline geweest en heb gelijk al 10 blz te lezen,kletswijven!!!! hier dus weer back online en verhuisd en gesetteld in ons nieuw huisje!nu alleen nog wat dozen weg werken en sommige dingen nog een plaatsje geven en we zijn er van af! hier sinds gister misselijk tot in de late namiddag en echt geen honger,maar wil wel met mijn 2 voeten op de grond blijven en me niet te blij maken want wil niet al teveel teleurgesteld zijn en misschien is het wel een griepje! oooh en mijn tepels 'kriebelen' vandaag! mamavanf2009:jeetje wat een gedoe met je ex seg!!maar ja je moet het echt wel niet toelaten en het niet hierbij laten! hij heeft niets meer met jou leven te maken,buiten zijn zoon,maar daar doe je toch de moeite voor en krijgt hij genoeg kansen om hem te zien! dilara:kan een eisprong zijn,dan verlies je soms ook wat bloed! alle nieuwe meiden:welkom en succes met zwanger worden! nik:he bah schimmelinfectie!hopelijk ben je er vlug vanaf! ava mathile:hopelijk is het raak!! ps:kan je mij ook op de lijst zetten?ik sta er nog niet op 18j mijn nod en 1ste ronde,4de kindje,leeftijd 31j... ooh fijne vakantie!!! babybolly:hier ook sinds gisteren een misselijk gevoel!hopen dat het zwangerschapsmisselijkheid is he bootjekatootje:super dat je wilt stoppen met roken! voor mijn 3de kindje rookte ik ook en toen ik wist dat ik zwanger was ben ik direct gestopt en ben het nu nog steeds! lblue:ik hoop met je mee en ja na een jaar wil je er echt niet meer op hopen,maar het komt wel goed! met de 1ste was het ook pas na 1j zwanger! vonnekelegrand:dat kan je baarmoeder zijn! bij vruchtbare dagen zakt je baarmoeder wat en dat kan je voelen. ik zelf heb wat last van 'speldeprikjes' als ik ga zitten... pinksteroh ik hou niet van voetbal en gelukkig vl ook niet,dus volgen wij het ook niet minnie1979: ooh fijn!mijn dochtertje gaat morgen voor de 1ste keer! ik denk dat ik eerder ga wenen als zij,want zij is er wel echt aan toe,ondanks ze nog niet zindelijk is! lavina:bij de eerste controle bij de gyn ,moet je ook een bloedafname en een uitstrijke doen op hiv en soa's,alle hier in belgie toch... zo,als ik iemand ben vergeten sorry,maar moest veeeeeel blz bijlezen... nu duik ik even de bank op ,ben moe...
Jeetje, wat wordt hier veel geschreven, gezellig hoor! Ben nog ff de kat uit de boom aan het kijken om het maar zo te zeggen. Wij zijn sinds maart "bezig" en vind het ongelooflijk spannend. Heb de afgelopen dagen wel wat klachten gehad, maar weet het allemaal niet zo goed. 2 rondes geleden had ik hetzelfde, maar toen was de test ook negatief. Alleen nu het idee dat het wat heftiger is allemaal. Afgelopen 2 dagen stekende pijn in m'n onderbuik, beetje krampachtige pijn. Ook wat last van slijmerige afscheiding (bah!) maar geen bloedverlies. We zullen zien dit weekend!
Hoi Hoi..ik zal je even uitleggen.. Meet vanaf het begin van je cyclus, vanaf de dag dat je ongesteld wordt dus, iedere dag om ongeveer dezelfde tijd je temperatuur. Zo'n 12 tot 24 uur na de eisprong stijgt je temperatuur met ongeveer 0,4 graden. Pas vlak voor de volgende menstruatie daalt je temperatuur weer. Ga je vrijen als je temperatuur toeneemt, dan is het natuurlijk te laat. De eicel is immers maar een paar uur vruchtbaar. En je temperatuur stijgt 12 tot 24 uur nadat die eicel is vrijgekomen. Je moet dus een paar maanden achter elkaar je temperatuur opnemen. Dan kun je bepalen wanneer de eisprong plaatsvindt. Daarna kun je vrijen een paar dagen voordat de eisprong plaats vindt. Het beste is 24 tot 48 uur ervoor. een van de zwangerschapsymptomen is ook dat je temp. niet daalt,maar blijft hoog tot je NOD(Niet ongesteldheid dag) Snap je zo'n beetje??? Hoop dat duidelijk is
Oooh jeetje!!! ik wist echt niet dat het zo werkte. Ik heb zo'n app op mn telefoon.. maar die gaat uit van standaard cijfers en ik heb dus geen idee of dat klopt. Vorige maand voelde ik mijn eisprong 4 dagen voor mijn eisprong op de app. Ik ga het gewoon proberen te doen... ik ben best regelmatig ongesteld, behalve vorige maand dan toevallig. Iig super bedankt voor je uitleg... ik snap er nu heel veel meer van.
@Lavina: bluhh! Hier ook een met pap3a.. Ik krijg volgende week de uitslag van het vervolgonderzoek. Is toch altijd schrikken als je erachter komt dat er iets niet helemaal in orde is! En ik ben pas 23! Dus ik raad iedereen aan om een uitstrijkje te laten doen voor hun 30e.. Kan geen kwaad in ieder geval! Bij mij zijn ze er op tijd bij..
Dat is heel mooi Weet je al die appjes en bannen gaan ogeveer voor je rekenen ze gaan vanuit een normale cyclus van 28 dagen,maar het is veel meer een zekerheid uit je zelf dat je je lichaam zelf in de gaten houd! Dus niet vergeten....ben je ongesteld,volgende in de ochtend gelijk meter....en zo elke dag tot de volgende cyclus....als die hoog is heb je eisprong....als hoog blijft en je bent overtijd het kan makkelijk zijn dat je zwanger bent!!! Heel veel mensen denken met temp meter dat je net moet hebben of je korts heb,maar dat is het helemaal niet,want hij stijgt ogeveer van 0,4 graden tot 0,7 graden hoger dan als je ongi bent... En geen dank hoor,in begin wist ik ook niet hoor,mijn gyn heeft me heel goed geholpen.... Kijk een voorbeeld van mij temp 21/05 ongi geworden 22/05 36,3 23/05 36,2 24/05 36,3 25/05 36,3 26/05 36,4 zo tot mijn eisprong( zo heb ik gevoeld op de dag 04/06) 04/06 36,9 zie je nou het veschil....? vandaar weet ik dat ik mijn ei heb gehad.... van ochtend weer gemeter en was nogsteeds hoog 36,8