NOD-lijst 16 t/m 30 juni 2012

Discussie in 'NOD forum' gestart door tinkerbell26, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    oh nog even een ander vraagje naar aanleiding van vraag van @mpo. Hoe doen jullie dat met foliumzuur? Er staat op die potjes altijd dat je ze twee weken van te voren moet slikken en dan een aantal weken na de bevruchting, maar slikken jullie die dus constant ook als je nog niet zwanger bent?

2. Fathers Princes

Fathers Princes Niet meer actief

Ik slik geen foliumzuur, dus geen idee eigenlijk...

@ vvdd: Moeilijk! Hoop bergvakanties gehad waar ik helemaal weg van ben, hou van de bergen. Veel in de Alpen, maar ook Vogezen en Pyreneeën zijn erg mooi.
    Bijzondere stage, dus niet echt vakantie, maar soort vakantie...gehad in Roemenië. Daar is het echt zo bijzonder! Mooie natuur, echt super, maar het laat ook andere kanten van het leven zien als je op het platteland komt, net of de tijd 100 jaar stil heeft gestaan.
    Ook een supervakantie gehad in Rome. De stad waarvan ik vroeger altijd droomde om er te zijn geweest. Gek op het collosseum...was ook mooi, maar eigenlijk stom om 'verliefd' te zijn op een grote hoop stenen..haha

3. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    #1743 mpo, 22 jun 2012
    Laatst bewerkt: 22 jun 2012
    @souries: ik slik deze pillen de hele tijd door. Sinds de laatste keer dat ik ongesteld werd ben ik ze weer dagelijks gaan nemen. Kan in ieder geval geen kwaad :). De 2 maanden daarvoor heb ik ze af en toe aan de kant gelegd, toen ook niet apart foliumzuur genomen. Wilde die tijd even niet teveel met zwanger worden bezig zijn.

@Fathers Princes: het is wel verstandig in ieder geval foliumzuur te nemen als je zwanger wilt worden. Extra foliumzuur verkleint de kans op een aantal ernstige aandoeningen bij de baby zoals een baby met een ‘open ruggetje’ of een ‘open schedel’...

4. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Hallo dames!

De roze dames gefeliciteerd!!
    De rode dames succes in de volgende ronde, hier komen jullie mij ook weer tegen! Ik mag helaas op rood!

5. Fathers Princes

Fathers Princes Niet meer actief

Enjoyce balen! Suc6 in de volgende ronde

@mpo: ik weet dat het belangrijk is ja...wat is het verschil in kans met het wel of niet nemen, weet je dat ook?
    In oktober 2011 zei mijn zus dat ook al eens, maar als ik dan al ruim een half jaar dat zou hebben geslikt wordt ik er ook gek en simpel van....maar ja dat is geen goede reden denk ik, dat weet je van te voren niet.

Gebruikt iedereen hier foliumzuur??

6. Mh90

Mh90 Actief lid

14 mei 2012
    473
    0
    0
    Ik gebruikte in het begin na het stoppen met de pil ook elke dag foliumzuur, maar de laatste 2-3 maand eigenlijk niet meer.

Heb het potje nog in de kast staan dus ga denk ik maar wel weer beginnen. you never know.

Ik heb hier eindelijk weer een laptop, oude was kapot.. dus reageren gaat toch makkelijker dan via mijn telefoon.

Wat jammer voor alle rode dames, en wat een geluk voor alle roze dames!!

Hoop dat er nog wat meer roze dames bijkomen want rood neemt nu de overhand!!

Fijne dag vandaag dames!!

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik slik al meer dan een jaar foliumzuur, toen ik vorige jaar mei de nuvaring de deur uit deed ben ik begonnen, tot slikte ik gewoon de foliumzuurtabletten en slik nu Baby Wens van Bloem en daar zit ook foliumzuur in.

@Enjoyce he bah jij ook al, er moet nu toch wel een keer goed nieuws komen hoor, wie is de eerste die weer gaat testen???

VVDD: Ook al veel landen bezocht en de leukste en indrukkenste reis was wel een rondreis door vietnam in 2004. We hebben toen heel veel gedaan zoals geslapen in de bergen bij locale bevolking, de nachttrein genomen, op een boot geslapen en op een huisje op het water. Maar Thailand vonden we ook erg leuk.
    Souries wij zijn in 2000 en afgelopen januari in Puerto Plata geweest, welk hotel hadden jullie? Wij zaten afgelopen januari in Riu Mambo.

Wat een shitweer zeg, het regent weer zoals gewoonlijk blehhh,
    heb nu ineens zin in vakantie haha

Misschien ook een leuke vraag waar willen jullie de eerstvolgende vakantie heen?

Bij ons staat Jamaica of Mexico op verlanglijstje, maar ik weet niet of dat er dit jaar nog van komt met een eventuele zw.schap.

8. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Ik slik ook foliumzuur, sinds twee weken voor het stoppen met de pil. Soms vergeet ik het wel eens een dag, maar meestal denk ik er wel aan.

Ik had nog aardig wat ovulatietesten in de kast liggen dus ik ging er net voor de grap één proberen, krijg ik opeens een positieve streep.
    Bij mijn eerste kwam ik er zo achter dat ik zwanger was, dus wie weet... Dat was echter een knaltest en dat is dit niet, maar die test deed ik toen ook veel later na mijn nod.
    Ik wacht nog één tot twee dagen of ik niet ongesteld word en dan gooi ik er maar weer een testje tegenaan! :)

9. Danielllle

6 jan 2012
    56
    0
    0
    Drenthe
    :xpff vandaag nog geen rood en geen krampen meer
    Maar wederom een witte test:x

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @minnie Jaaa, daar zaten wij ook Riu Mambo! Vond dat echt de leukste van de drie naast elkaar. Die andere vond ik wat te massaal. Hou eigenlijk helemaal niet van all in hotels, maar we wilden twee weken relaxen, dat is wel gelukt met wat reisjes naar het binnenland en een bezoekje aan Ocean World.

Dan ga ik toch maar eens overleggen met mn orthomoleculair arts wat ik nog extra kan slikken met foliumzuur (zit nu al aan multivitamine, magnesium, vitamine d en nog een hoop zooi ;) )

11. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    @vvdd Griekenland, Athene en Tenerife, op tenerife was zo mooi daar als je door het landschap ging, en met de boot dolfijnen gespot, griekenland ben ik simpelweg gewoon verliefd op haha. Zou nog graag eens naar Amerika gaan maar tot op heden nog niet van gekomen.

@foliumzuur sinds ik gestopt ben met de pil slik ik het iedere dag

@marty spannend!

@daniellle balen zeg

12. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    zo,hier ligt noa in bed en ik ga mij even neerleggen op de bank,ben nog steeds moe!
    kreeg net ook een warmte aanval met zweten en al,maar geen koorts :(

minnie:plannen:niet veel,moet nog een hemd of 10 strijken,maar dat kan vanavond nog ;)

testen:die liggen hier thuis ook verstopt voor vriend :D

beste vakantie: disney land parijs,maar ben nog niet veel weggeweest!
    oh jawel een ski-vakantie maar daar heb je nu niks aan in de zomer :cool:

foliumzuur: slik ik al sinds dat ik die mk heb gehad en ga nog lekker door tot ik zwanger ben en dan schakel ik over op een vitaminekuur voor moeder en kind.

enjoyce:balen!

13. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    ♥ N O D - l i j s t 16 t/m 30 j u n i 2012 ♥

16. (7)

All Mine (24 jaar) - 3e ronde, 3e kindje
    Mh90 (21 jaar) - 4e ronde, 1e kindje
    Voortje86 (? jaar) - 3e ronde, 1e kindje
    Paloe (25 jaar) - 9e ronde, 3e kindje
    Babybolly (32 jaar) - 1e ronde, 2e kindje
    Jufjessica (27 jaar) - 5e ronde, 1e kindje
    xKarenx (28 jaar) - 2e ronde, 1e kindje

17. (5)
    MamaJens (25 jaar) - 2e ronde, 2e kindje (eerste kindje overleden met 23 weken)
    Ukkie87 (25 jaar) - 11e ronde (3e ronde MMM), 1e kindje
    Geranium32 (32jaar) 4e ronde - 1e kindje
    Lindsay83 (29 jaar) 6e ronde - 1e kindje
    dientjuh (21 jaar) 5e ronde - 3e kindje (eerste kindje na 27 weken overleden)

18. (4)
    Toekan (23 jaar) - 7e ronde, 1e kindje
    Hoop42 (? jaar) - 9de ronde, 5e kindje (en helaas ***)
    Bootjekatootje (23 jaar) - 8e ronde, 1e kindje (3e ronde na MK's)
    Sofie28(32 jaar) -1e ronde,4e kindje

19. (4)
    Pinkster (25 jaar) - 35e ronde, 2e kindje
    Fiona1983 (28 jaar) - 8e ronde, 1e kindje
    Nik (32 jaar) - 7e ronde, 1e kindje
    Danielllle (28 jaar) - 7e rond, 3e kindje

20. (7)
    LBlue (24 jaar) - 12e ronde, 1e kindje
    Ils80 (31 jaar) - 2e ronde na MK, 3e kindje
    Miepje01 (27 jaar) - 10e ronde , 1e kindje
    SanEnJef (21 jaar) - 3e ronde, 1e kindje
    Mamasab (29 jaar) - 1e ronde, 3e kindje
    Mizz Bunny (29 jaar) - 4e ronde, 1e kindje
    Sabbelbientje (19 jaar) - 1e ronde, 1e kindje

21. (3)
    Lastgoodbye (21 jaar) - 2e ronde, 1e kindje
    Gigi85 (27 jaar) - 1e ronde, 1e kindje
    Fathers Princes (23 jaar) - 13e ronde, 1e kindje

22. (4)
    MamavanK (22 jaar) - 3e ronde, 3e kindje
    Smeagol (35 jaar) - 4e ronde, 1e kindje
    Fliertje (24 jaar) - 2e ronde na MK, 1e kindje
    Smurfje31 (31 jaar) - 1e ronde, 1e kindje

[COLOR=#cc99c]23. (10)[/COLOR]
    Leontine135 (35 jaar) - 9e ronde, 4e kindje
    xSchaapjex (? jaar) - 8e ronde, 1e kindje
    Andrea83 (29 jaar) - 4e ronde, 2e kindje
    Marty (32 jaar) - 1e ronde, 2e kindje
    Pasja (32 jaar) - 1e ronde, 1e kindje
    Sarahtj3 (26 jaar) - 2e ronde, 2e kindje
    Tumtum (? jaar) - 1e ronde (2 mk), 1e kindje
    Linnie1985 (26 jaar) - 1e ronde, 2e kindje
    Mariposa87 (? jaar) - 1e ronde, 1e kindje
    Mpo (28 jaar) - 11e ronde (na bbz), 1e kindje

24. (7)
    Marly87 (24 jaar) - 6e ronde, 1e kindje
    CBella (21 jaar) - 1e ronde, 1e kindje
    Ava Mathilde (24 jaar) - 2e ronde, 1e kindje
    VonnekeLegrand (31 jaar) - 28e ronde, 1e kindje
    Souries (29 jaar) - 1e ronde (na mk), 1e kindje
    Rian (28 jaar) - 1e ronde, 2e kindje
    MamavanShaun (29 jaar) - 1e ronde, 2e kindje

25. (5)
    Crispy (27 jaar) - 3e ronde, 1e kindje
    Lavina (30 jaar) - 1e ronde, 1e kindje
    Biancavm (28 jaar) - 8e ronde, 2e kindje
    MissMara (? jaar) - 1e ronde, 1e kindje
    joyce0606 (27 jaar) 2e ronde, 2e kindje

[COLOR=#cc99c]26. (5)[/COLOR]
    Minnie1979 (32 jaar) - 3e ronde, 2e kindje
    Biancs (29 jaar) - 5e ronde, 1e kindje
    Dilara1 (27 jaar) - 2e ronde, 3e kindje
    Yuna (26 jaar) - 1e ronde, 1e kindje
    Toetje77 (34 jaar) - 5e ronde, 2e kindje

27. (2)
    Aishley (30 jaar) 3e ronde
    Naomi86 (? jaar) 3e ronde, 1e kindje

28. (4)
    Aster14 (25 jaar) - 2e ronde, 1e kindje
    Tinkerbell26 (26 jaar) - 8e ronde, 2e kindje
    Kaka (29 jaar) - 5e ronde, 1e kindje
    Lizy (25 jaar) - 11e ronde, 1e kindje

[COLOR=#cc99c]29. (6) [/COLOR]
    Diabolique21 (24 jaar) - 9e ronde, 1e kindje
    Kunst (31 jaar) - 13e ronde, 1e kindje
    Amoura (22 jaar) - 3e ronde, 1e kindje
    Missy78 (34 jaar) - 1e ronde, 2e kindje
    Hopelessinlove (?) - 3e rondje, 1e kindje (2x mk)
    Ayse1980 (32 jaar) - 4e rondje, 3e kindje
    wendy27 (28 jaar) - 16e ronde, 1e kindje

30. (6)
    MamavanF2009 (33 jaar) - 6e ronde, 2e kindje
    Emm82 (29 jaar) - 3e ronde, 1e kindje
    Onzeker23 (23 jaar) - 3e ronde, 1e kindje
    Chantalcindy (? jaar) - 3e ronde, 1e kindje
    Babbii (26 jaar) - 6e ronde, 1e kindje

Datumloos (4)
    Jeskejes (30 jaar) - 19e ronde, 1e kindje
    Enjoyce (25 jaar) - 3e ronde na 2 MK, 1e kindje
    Charise (25 jaar) - 3e ronde (9e zonder pil), 1e kindje
    Jossie81 (31 jaar) - 1e ronde (2x mk), 1e kindje

T [COLOR=#cc99c]o[/COLOR] t a [COLOR=#cc99c]a[/COLOR] l: 83

WIL JE OP DE LIJST ZET IN KLEUR JE NAAM, LEEFTIJD, RONDE, KINDJE NEER DAN KOMT DAT GOED! ;) Dus Quote niet, meestal gaat dat namelijk niet goed!:)

♥ zwanger (8)♥, ongesteld (20), 3 MMM, negatieve test (6), twijfeltest, cyclus van slag, vlindertje, niets doorgegeven (4)

14. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Maar er is dus niemand ie weet ofhet gebruik van zwangerschapsvitaminen van invloed is op de lengte van je cyclus?

15. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Nee, sorry mpo. Ik heb geen idee.

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Souries, ja wij vonden het ook een leuk hotel en een heel leuk animatieteam, normaal gesproken zijn wij ook niet zo van het All-inn maar met een kleintje van toen 3 was het wel ff lekker. Onze dochter is toen samen met mij in een bassin geweest met een dolfijn, was heel erg leuk. Ook hebben we een boottocht gemaakt en met de Monstertruck door de binnenlanden. Voor de rest lekker genikst. Niksen op een mooi strand en mooi weer is toch wat anders dan niksen hier thuis hihi.

Ik zou ook weleens naar zo'n orthomulicair arts willen. Doen die een bloedonderzoek om te kijken welke vitamines je nodig hebt?
    Weet iemand er een in de buurt van Tilburg?

17. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik denk van wel, maar dat is heel persoonlijk he! de eerste maanden van de eerste rondes heb ik zwangerschapspillen geslikt. Cyclus werd langer en nu gestopt en heb nu weer een cyclus van 24 dagen. Wegens medische redenen weer begonnen met gewone multies en moet het nu even afwachten wat het deze cyclus doet.

18. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Mpo, volgens mij niet, maar je hoort weleens verhalen dat die pillen van de Etos (zwanger worden) je cyclus wel kunnen beinvloeden, gunstig maar ook weleens ongunstig.

Zelf slik ik dan Baby Wens van Bloem, voor ei heb ik Teunisbloemolie geslikt (1e keer) en na mn ei begonnen met tarwekiemolie. Ook slik ik cranberrytabletten voor blaasontsteking en maak regelmatig smoothies met superfood erin. Verder eten wij zoveel mogelijk biologisch en veel groente en fruit dus dat moet haast wel goed zitten. Toch zou ik een keer mn bloed willen na laten meten op eventuele tekorten

19. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ik denk eerlijk gezegd ook dat het invloed heeft, al weet ik het natuurlijk niet zeker. Ik heb deze pillen best lang geslikt en toen had ik een cyclus van 28 dagen.
    Sinds ik ze niet netjes elke dag innam werd mijn cyclus 24 dagen.
    Nu neem ik ze wel weer braaf iedere dag, dus misschien bestaat er een kans dat mijn cyclus deze maand wel weer 28 dagen is....dan zou ik mijn nod pas dinsdag hebben ipv morgen!

20. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @minnie een arts mag wel een bloedonderzoek doen en een therapeut vlg mij niet. mijn arts stuurt mij nu door naar de huisarts om daar mijn bloed nog een keer te laten testen. Ik moet dan de waardes opschrijven en zij kijkt dan hoe of wat. Want een huisarts kan wel zeggen dat je tussen de juiste waardes zit, maar zit je aan de lage kant, dan wijst dat alsnog op een tekort.

Ik ken geen ortomoleculair arts in tilburg. Je zou eens op de site van de mbog kunnen kijken. Wel een huisarts die homeopathie en reguliere geneeskunde beiden gebruikt...

Deel Deze Pagina