NOD-lijst 16 t/m 30 juni 2021

Discussie in 'NOD forum' gestart door Joyce2013, 17 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Oh dat is gek! Hij lijkt op dag 16 wat lichter te zijn? Ik zie op deze ook geen echte knaller inderdaad. Rustig blijven afwachten.. Lopen we straks weer gelijk :p

DZ91 vindt dit leuk.
  2. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Hallo dames,

Ik kreeg op 1 of andere manier geen meldingen meer... Dus moet even bijlezen.

Ik heb vanochtend een positieve test! Ik word nu voor 10 uur gebeld voor een afspraak in te plannen voor morgenochtend. Dus morgenochtend de eerste poging.

Bijgevoegde bestanden:

Milena92, SingleMomToBe, Lintje en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hey meiden,
    Mag ik toch even jullie advies?
    Ik had zondag al een vrij donkere ovulatietest. Nog net niet positief maar wel flink donker. Gisterenochtend ook nog heel donker maar nog steeds niet positief. Gisterenmiddag had ik best wel eipijn dus dacht - zoals ik hier al typte - daar komt ie dan. Enkel was men ovu test in de avond weer lichter en vanochtend nog lichter.
    Kan het zijn dat ik gewoon m’n piek heb gemist met men testen? Heb geen foto’s helaas..

4. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Je kan hem inderdaad gemist hebben. Wanneer hij heel donker is wordt vaak ook aangeraden 2 x per dag te testen. Sommige vrouwen hebben maar een paar uurtjes een piek. Temperatuur je ook?

je had wel geregeld gemeenschap gehad toch?

5. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Het kan zijn dat je hem idd gemist hebt. Bij mij worden trouwens die met de streepjes nooit echt geheel positief. Daarom ben ik toen overgestapt naar de roze clear blue ovulatietesten. Dan heb je alleen een rondje of een smiley.

6. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ja dat wel. Maar ik test ook 2x (ochtend en avond) maar had dus eipijn in de middag haha.. dan is een hele rappe piek:rolleyes:

7. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ja normaal goede ervaring met deze..
    mss nog een paar daagjes door testen?

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    doortesten zou ik sowieso nog even doen.

9. Ajuuparaplu

Ajuuparaplu Fanatiek lid

15 jan 2020
    1.522
    1.118
    113
    Vrouw
    Gister weer gezellig gemaakt. Waarom blijft het zo ongemakkelijk voor mij? Pff wordt er gek van.
    Twijfel of vandaag nogmaals of anders morgen. Heb wel die rare pijn die naar achter straalt. Geen idee of dat de eisprong is of net ervoor. In ieder geval wordt ik 13 dagen na deze pijn ongesteld.

DZ91 vindt dit leuk.
  10. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Kun je altijd doen. Stel hij word wel steeds lichter dan weet je in ieder geval zeker dat je hem gemist hebt. Of juist dat hij er nog aankomt.

SteffieD vindt dit leuk.
  11. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Goede morgen!

Oh, ik lees wat nare berichtjes over t werk.. ik heb helaas geen ervaring, ik ben altijd zelfstandige geweest. Mijn man is ook zelfstandig. Maar ik hoor wel vaker dat contracten niet worden verlengd door zwangerschap. Of ja, dat zeggen ze natuurlijk niet, maar zo komt t wel over. Jammer..

Je eigen baas zijn heeft ook voor en nadelen. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen heb ik doorgewerkt tot de dag van de bevalling. Je neemt dan automatische werk mee naar huis, continue mee bezig. Na de bevalling heb ik wel 6 maanden niks gedaan, omdat manlief mijn werk deed.

12. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Aan ene kant denk ik dat ze zoiets bij een overheidsinstantie niet snel doen, ivm een beetje een voorbeeld status en dat ze al vaak onder vergrootglas liggen.

Aan de andere kant kan het zomaar zijn dat ze me verrassen met zo’n actie. En het dan inderdaad op iets anders gooien. Zo’n domme reden als: je past niet goed in het team.

13. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik zou het misschien wel verborgen kunnen houden tot na het zetten van mijn handtekening. Ik werk namelijk thuis.

maar als ik wel een keer op kantoor moet komen net daarvoor, met een dikke buik :rolleyes::oops:

(en aangezien het bij mijn 2e zwangerschap al te zien was met 6 a 7 weken. Weet niet hoe het kwam hahaha maar je zag het toen echt al)

Mena92 vindt dit leuk.
  14. Ajuuparaplu

Ajuuparaplu Fanatiek lid

15 jan 2020
    1.522
    1.118
    113
    Vrouw
    Ik werkte al 13 jaar ergens en bleef hangen. Ik wilde wat anders, maar we waren al aan 't proberen voor een 3e. Ik voelde me daar ook een soort van schuldig door. Nadat het contract al getekend was vroeg m'n leidinggevende of ik nog een kinderwens had of dat ik al zwanger was. Ik vond het een hele persoonlijke vraag, maar heb eerlijk antwoord gegeven dat ik dat die wens er was. Na een half jaar heb ik m'n contract verlening gehad en ondertussen ben ik nog steeds niet zwanger en werk er alweer 10 maanden. Ik ben blij dat ik toch voor de nieuwe uitdaging ben gegaan, je weet immers niet hoelang het nog duurt voordat je zwanger bent.

Milena92, Irmiee en Lintje vinden dit leuk.
  15. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ja dat weet je nooit.. een vriendin van ons heeft dit meegemaakt. Ze had een beoordelingsgesprek een paar weken voordat ze een vast contract zou krijgen. Haar baas zo blij met haar. Ze zou zelfs een hogere positie krijgen. Dus zij helemaal blij, paar dagen later verteld dat ze een kindje verwacht. En toen was t klaar. Geen contract, geen werk. En idd zo een reden als, je past niet goed bij het team etc. T hoeft niet altijd zo te gaan. Maar in onze kring hebben we alleen maar minder goede verhalen gehoord.

Rond welke termijn hoor je het eigenlijk te vertellen? Mag je dat zelf weten?

16. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Volgens de wet hoef je je werkgever pas drie maanden voor de uitgerekende bevallingsdatum te informeren. Ik weet dat ik word overgeplaatst of geen vast contract krijg als ik zwanger raak.
    Ik weet hoe mijn baas erin staat...
    Ookal is hij tevreden over me

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dankjulliewel voor alle reacties. Het komt misschien ook door de reactie van een vorige leidinggevende op mijn 1e zwangerschap. Vol trots ging ik het haar vertellen en haar reactie was heel hard en ze zei dat ze er absoluut niet blij mee was.
    eea leidde tot een verstoorde relatie en ik heb daar niet lang meer gewerkt.

Belachelijk dat contractverlenging niet door gaat bij zwangerschap, ik zou daar juridisch echt werk van maken. Het is zó oneerlijk!

Milena92, Emotions, MonaB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    je hebt geen poot om op te staan bij een juridische procedure als je dit aanvecht. Ze geven niet de zwangerschap als reden maar: je past niet in het team.

zo’n reden is niet in cijfertjes uit te drukken en is nooit aantoonbaar dat dat de reden niet is. Al weten we nog zo goed dat het gaat om de zwangerschap… dat is niet aantoonbaar.

Lintje en DZ91 vinden dit leuk.
  19. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Helaas is dit zo.... gebeurd bijna overal.

Lintje vindt dit leuk.
  20. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Jezus wat een reactie zeg. Maar als zij zwanger is/was dan is het opeens wel oké...

Ik werk nog maar een tijdje bij nieuwe werkgever en heb voorlopig contract tot begin 2022. Ben benieuwd wat ze gaan doen en zeggen want toen een collega minder uren wou werken was dat een groot probleem.. :rolleyes: Voornamelijk van de mannelijke collega's. Maar als hun vrouwen zwanger zijn dan moeten die werkgevers en collega's dat maar snappen. Riiiight. :rolleyes:

Het zal ook mogelijk zijn dat een collega en ik op hetzelfde moment zullen zwanger zijn. Spannende tijden.

Lintje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina