NOD-Lijst 16 t/m 30 juni 2022

Discussie in 'NOD forum' gestart door Juliemomof3, 18 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    Ik had me al aangesloten bij de juli groep
    Wees welkom wanneer je er aantoe bent
    Even tijd nemen om te verwerken is ook wel goed, dikke knuffel ❤️

Mijn ovu was vandaag bijna positief, dus ik hoop dat dat luie ei nu eigenlijk van de stoel komt

Lialin, Suzi98 en Violet88 vinden dit leuk.
  2. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    Oooooh wat fijn zeg, dan kun je eindelijk verder

Maudje123 vindt dit leuk.
  3. Mar01

Mar01 Actief lid

12 jun 2020
    238
    239
    43
    Vrouw
    Ja, verwerken doen we ook zeker eerst even, voordat ik toe ben aan de nieuwe groep.

Oeh dat klinkt positief! Een bijna positief ei :D

Maudje123 vindt dit leuk.
  4. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Dat klinkt wel volgens het boekje zeg, heerlijk toch! FF pakt idd de laagste temp die voor 3 dagen stijging zit :). Eisprong is meestal 24-48 uur na positieve test dus kan heel goed de 9e zijn idd.
    Haha fijn antwoord van de huisarts, kan je echt wat mee :o:. Verloskundigen hebben veel verstand van een vrouwenlijf en ook kennis van anticonceptie (tenminste die van mijn vorige zwangerschappen waren helemaal daarin thuis dus ik ging er van uit anderen dan ook). Misschien dat zij iets kunnen adviseren over de ac voor je zelf gaat experimenteren haha. Als je ziet hoeveel mensen problemen hebben met ontpillen enzo zou ik het risico niet nemen. Maar goed, mijn cyclussen zijn afgelopen maanden 1 grote rommel geweest hoor, dus ik ben sowieso wat voorzichtig met veranderen als iets werkt haha. Ben wel benieuwd of het zou werken als je 2/3 dagen ac gebruikt ofzo. Dat het net je lichaam vertraagd ofzo zonder het stil te leggen. Net als een soort morning afterpil, die vertraagd ook je eisprong (tenminste dat is mij toen verteld toen ik hem haalde ooit in mn jongere jaren, lekker ongemakkelijk aan zo'n balie in de etos:roflmao:). Alhoewel ze aangeven dat ac pas beschermt na 2 weken, dus misschien dan ook pas werkt ofzo.. Ik vind het een interessant vraagstuk, of en hoe het kan werken! Maar goed, dan kan je beter een keer een verkoudheidje oplopen dat je ei daar door trager is ofzo, dat is iets minder risicovol dan met je hele cyclus stoeien haha.

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @Violet88 en @Geeltje jullie zijn echt raar:roflmao: alles hetzelfde.
    Beide een gele bloem in je avatar. Etos bestellingen:rolleyes:
    En geel en paars (jullie nicknames beide kleuren:rolleyes::rolleyes:) zijn complementaire kleuren.
    Dat wordt samen zwanger worden dan maar!:thumup:

MamaAlice030, Lialin, Suzi98 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    whahaha zo ver had ik nog niet eens door gedacht, zou wel geweldig zijn.

Vanavond hier ineens een vlaag misselijkheid, maar zal ook wel een lichaam zijn wat me gigantisch voor de gek houd

Geeltje vindt dit leuk.
  7. Geeltje

Geeltje Bekend lid

28 apr 2022
    705
    784
    93
    Vrouw
    Haha ik vind het superleuk Ingeltje! Je hebt het wel helemaal geanalyseerd, heerlijk!!
    En ik vind het echt heel fijn met Violet, het zou wat zijn, samen tegelijk... Misschien heb ik dan toch nog een zus(je) zonder dat ik het wist :eek: Ik hoop dat we jullie samen kunnen verrassen met positieve testen! :D:D:D:D

Lialin en Ingeltje vinden dit leuk.
  8. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    Haha ik zal eens met mijn ouders gaan praten :roflmao:
    Laten we duimen voor die positieve test samen :thumup:

Geeltje vindt dit leuk.
  9. Geeltje

Geeltje Bekend lid

28 apr 2022
    705
    784
    93
    Vrouw
    Ja mijn huisarts... Het is me er eentje haha Daarom vind ik het ook echt een vakantievraagstuk. Er echt even de tijd voor nemen... Bedankt voor de tip over de verloskundigen, zo ver heb ik nooit gedacht, wel het vrouwenlijf stukje, maar niet het anti conceptiestukje. Ik denk inderdaad dat ook dat stukje wel iets is waar ze in thuis zullen zijn, al had ik er in eerste instantie nooit aan gedacht!

Het is niet zo dat ik bedoel dat je 2/3 dagen ac gebruikt. Je zou dan een maand moeten gebruiken en dan in de 2e maand eerder moeten beginnen. Dat stond ook zo in de bijsluiter. Dus dan ben je eigenlijk 2 maanden in 'pauzestand'. Wat je verteld over de MAP, denk ik gelijk heyyyy dat kan ook!! Maar ik wil dat dus eigenlijk niet zomaar doen. Niet onnodig klooien met m'n toch wel mooie cyclus! Ik denk dat ik en gesprek met een verloskundige voorstel, dank je wel voor de tip!!! :thumup::D:D:D

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  10. Geeltje

Geeltje Bekend lid

28 apr 2022
    705
    784
    93
    Vrouw
    Duim duim duim duim......
    En als het lukt trakteren we onze 50ers op een over the top lekker ontbijtje

11. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    ik duim ook zoooo voor jullie!

Violet88 vindt dit leuk.
  12. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier kwam schoonmoeder er al achter wat ik bedoelde toen ik appte ‘kunnen we maandagavond even langskomen..’ hahahah. Ze is vk (nu niet meer praktiserend) en (medisch) echoscopiste, dus ze zei al zullen we over 2 weekjes even kijken? Maar ik vind dat inwendig iets too much hahaha. Dus ga naar vk voor 1e echo en vanaf 9 wk doet zij alle echo’s. Zooo fijn!

Lialin, kabbi, Ingeltje en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    Ontbijt/lunch en diner heb ik er zelfs voor over haha

kabbi en Geeltje vinden dit leuk.
  14. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    Wat super zeg

Suzi98 vindt dit leuk.
  15. Geeltje

Geeltje Bekend lid

28 apr 2022
    705
    784
    93
    Vrouw
    Haha dat zou ik ook niet doen.. Maar voor de rest, heerlijk en heel bijzonder dat ze dat mag en kan doen ❤
    Misschien oppert ze later nog wel om mee te helpen bij de bevalling ;)

Suzi98 vindt dit leuk.
  16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja hoor:rolleyes: dat heeft een echoscopiste als schoonmoeder.
    Hou je man maar goed vast, het halve forum wil dit:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

kabbi, Violet88, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hahahahah:roflmao::roflmao::roflmao: Ja het is echt suuuperfijn… heb heel veel geluk met dit! :roflmao:

Geeltje vindt dit leuk.
  18. Geeltje

Geeltje Bekend lid

28 apr 2022
    705
    784
    93
    Vrouw
    Dat weet ik zeker! En het liefst een die een (leen)apparaat op de logeerkamer heeft staan :roflmao:

Mijn vorige huisartsenpraktijk heeft een inwendig echoapparaat staan zodat je niet perse naar het ziekenhuis hoeft met bepaalde klachten.... Ik ben er eens 'slechts op bezoek' geweest toen ik iets had. Gewoon aan m'n ha gevraagd, scheelde me wachten op een gynaecoloog. Dus dat wil ik dan ook doen. Gewoon om snel te kunnen kijken of alles wel echt ok is. Ik denk dat als ik me zorgen maak, of retenieuwsgierig ben, zij dat wel doet :o:

Ingeltje en Suzi98 vinden dit leuk.
  19. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oh wat ideaal! Mijn vorige vk maakte ook een echo als ik ook maar iets voelde wat niet goed voelde. Was mega lief.

Geeltje vindt dit leuk.
  20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dat doet mijn vk ook. Heel fijn. Daarom mocht ik in mei ook een keer extra komen, omdat het anders zo lang zou duren voordat ik de termijnecho zou hebben.

Deel Deze Pagina