Kim bedankt heel nuttig lijstje! ik heb nu de action testen in huis. Was bij mijn orige zwangerschappen heel blij met de kv2 v5 , maar lees nu veel negatieve verhalen. Vanaf hoeveel dpo kun je testen met de action testen? Ik zit nu 9dpo, wil nog wat langer wachten denk ik, hou mijn laatste cyclus weer aan, dus lange cyclus van 29 dagen. Maar kan vanaf morgen mijn ongi verwachten tot zondag, dus hoop dat ik het testen niet te snel doe. Heb vandaag al ongikrampen helaas, maar mijn tepels zijn wel donkerder en groter, dus beetje gemixte signalen van mijn lichaam. Test openbreken is inderdaad een goede tip, die kleine vakjes heb je niets aan, zie je alleen maar schaduwen. Waren er vandaag geen nieuwe testers? Er is nog veel te weinig roze hier helaas!
Ja, ging die ronde ook al zoeken naar verhalen van dames die meerdere keren zwanger waren geweest en zich verschillend voelden tijdens de eerste weken maar was uiteindelijk echt zwanger terwijl ik me toen nog helemaal niet zwanger voelde, dat kwam later wel. 1e zwangerschap weet ik niet meer precies wat ik voelde, tweede keer wist ik t al voordat ik testte, heel erg gevoelige borsten, erg moe, warm. Derde zwangerschap voelde ik niks, echt niks. Kwam pas rond de 6 weken.
@derde: er staat in de bijsluiter 4 dagen voor NOD, maar dat is (neem ik aan) bij een normale cyclus van 28 dagen met ei op CD14, waardoor dat dus 10 DPO is. Nu heb ik de vorige keer op zaterdag voor het eerst positief getest met die Action test en m'n ei had ik de week ervoor op Woensdag, dus 10 dpo Met de CB plus testte ik al twee dagen eerder redelijk duidelijk positief en op 7 dpo al heel licht positief, maar ik durfde het toen niet te geloven, omdat het zo vroeg was. Ik las vervolgens ook veel negatieve verhalen over valse testen. Nu geloof ik daar niet in. Een test reageert op HCG als er HCG aanwezig is en anders niet. Het enige wat zou kunnen is een reactie op LH, omdat deze hormonen erg op elkaar lijken. Tijdens een LH piek kan er idd een 'kruisbestuiving' ontstaan, maar dat is lang niet bij iedereen het geval en heeft ook met de concentratie LH te maken. Nu.. ik heb er veel over gelezen en ik ben er (voor mezelf) helemaal uit. In de gevallen dat er sprake is van een 'vals' positieve test is het vruchtje gewoon vlak voor, op of net na NOD afgestoten. Dit komt heel vaak voor. Enkel de ouderwetse testen met voorgedrukte strepen (zoals de vreselijke testpoint testen) kunnen nog vals positieve reacties geven.
@koekepeertje: waarom doe je geen testje? Hoi Moon 77, De test durf ik nog niet te doen. Heb 12 of 13 keer een teleurstelling gehad en met een test vind ik de teleurstelling nog harder aankomen dan een menstruatie die doorbreekt. Ik probeer echt nog even drie dagen ofzo te wachten. Aangezien mijn cyclus ook vaak verschilt in het aantal dagen, kies ik liever de veilige kant door een van mijn langste cycli te berekenen. Mijn bruinverlies lijkt zo goed als weg (heb ik gisteren en eergisteren gehad), nog wel buikkrampen en heb net gecheckt dat ik uit beide tepels vocht zie lopen als ik in mijn borsten knijp (maar ja, hoe vaak doe je zoiets nou he, al lettend op je tepel?). Vind het super spannend! Volgende cyclus moet ik starten met het slikken van Clomid om mijn eisprong te vervroegen (geeft grotere kans op goede innesteling) en het zou top zijn als dat niet zou hoeven!! Dat wachten is vreselijk. Te vroeg testen lijkt me nog vreselijker.
@ Kim198: Ik heb een cyclus van 28 dagen.... Al heel wat maanden zo, dus jouw verhaal sluit wel aan bij mijn lichaam. Met welke testen zou ik dan bijvoorbeeld zaterdag al kunnen testen?
Mag ik ook nog op het lijstje? Malou8, 28 jaar, 1e ronde, 1e kindje nod 25-11 Vandaag een week voor mn nod, vind het zo spannend... na lang wachten eindelijk een 'go' (ivm medische redenen) om zwanger te mogen worden. Gelukkig altijd een regelmatige cyclus en nooit hormonale anticonceptie geslikt dus ben heel benieuwd. Ondanks dat het pas onze 1e ronde is wel 'gericht' geklust omdat onze wens zo groot is en wij al zolang hebben moeten wachten. Heb afgelopen weekend wat krampen in mijn onderbuik gehad, en sinds een paar dagen gevoelige borsten waarop ineens heel veel kliertjes van Montgomery lijken te zitten...mja misschien is dit gewoon wishful thinking en juist omdat we zo graag willen voel ik dan van alles waar het volgens mij nog veels te vroeg voor is Meiden op rood: balen! Meiden op roze: Joepie....gefeliciteerd!!!! Alle meiden op het wachtbankje: Ik duim voor jullie!
ik heb ook maar Z&K midstream besteld. ben benieuwd hopelijk morgen in huis dan kan ik woensdag ermee testen, mocht het nog nodig zijn natuurlijk
@ Malou8: Welkom! Spannned, maar zo voelen velen van ons zich @ Dayna en Kim: thanks. Ik ga eens kijken om ze te bestellen. We gaan zaterdag samen uit eten en naar de nieuwe Primark in Eindhoven. Zou super zijn als ik van te voren al zou weten of ik zwanger ben. Bij de Primark hebben ze zulke leuke dingetjes! @ Zebra: Spannend.... Hopelijk is het nog nodig om een testje te doen!
Nieuwe meiden: welkom! Dames op rood: balen zeg! Meiden met een positieve test: van harte gefeliciteerd! @ hier: nog steeds op wachtbankje. Vandaag wat lichte buikpijn, temp vanmorgen met 0,1 graden gezakt... , vanmiddag ineens op de bank in slaap gevallen tijdens tv kijken. En dat terwijl ik goed geslapen heb vannacht! Nog 3 dagen wachten en dan ga ik maar eens testje wagen. (20e NOD).
pfff word echt gek van mijn lange cyclus zeg. Dacht dat het elke keer korter zou worden maar nog steeds niks te bekennen. Ook geen menstruatiepijn te bekennen. Zou ik toch een langere cyclus hebben. Stom van me dat ik in het begin vd maand wel ovulatietesten hebt gebruik (eisprong niet gevonden) toen had ik ze niet meer en ben ik ermee gestopt. Nu heb ik ze weer wel, maar denk dat het nu geen zin meer. En heb nod steeds natte afscheiding. Als je ongesteld moet worden, de dagen ervoor, is het toch droog? oja afgelopen zaterdag negatieve zwangerschapstest
Hier vanmiddag testen gekocht om donderdag te testen maar kon mezelf niet bedwingen. Helaas omo wit. Heb nu ook wel wat krampjes dus ik denk dat het hem niet is deze maand. Zou ook wel bijzonder zijn 1e maand gelijk
Ow leuk de Primarkt gaat toch deze week open? Heb er in de straat gewerkt. Ik denk dat ik vd week dan ook maar eens die kant op ga. Ga je ook in Eindhoven eten?
Dames ik spring ff kort in druk druk druk Tuurstreepjes gister waren duidelijker dan vandaag dus ik ga denk richting rood...
Jep we gaan ook in Eindhoven eten! Bij Beurs van Berlage, als ik het goed zeg..... Eerst ff naar Ikea, dan de stad in (Sinterklaasinkopen doen) en dan ff lekker eten!
@dayna dank je wel dat je mij op de lijst hebt gezet Ik kon het niet laten om te testen, ik mag op twijfel test zie foto het ziet er wat kleurloos uit maar in het echt is de controle streep niet zo paarsig en die test streep roze