Van de site van UMC Utrecht: Zaadcellen met een Y-chromosoom zwemmen harder dan zaadcellen met een X-chromosoom. Maar ze sterven ook sneller. Gebaseerd daarop bestaat de aanname dat seks vlak vóór de eisprong zaadcellen met een X-chromosoom meer kans moeten hebben omdat ze langer moeten blijven leven. Net ná de eisprong zouden juist de zaadcellen die een jongetje voortbrengen meer kans moeten hebben omdat ze sneller zijn. Maar werkt het echt om je voeding of het moment waarop je seks hebt strategisch te kiezen? “Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt van niet” licht Klaske toe. “Uit de grotere studies is niet gebleken dat er een verband is tussen het moment van de conceptie, en het geslacht van het kind: er raken nog steeds evenveel vrouwen zwanger van een jongetje als van een meisje. Ook je dieet, slaapritme of –houding aanpassen lijkt geen effect te hebben op het geslacht van je baby. De kans dat je zwanger raakt van een jongetje of meisje is vijftig procent, iedere keer weer.” Wetenschappelijk niet onderbouwd dus! Maar je kunt het altijd proberen Ik houd daar geen rekening mee. Ik zou bang zijn te vroeg of te laat te hebben gesekst, dus we doen het gewoon iets regelmatiger.
Ik ga er ook geen rekening mee houden hoor. Vroeg het mij gewoon af Ik ben al lang blij met een 2de gezonde baby. Jongen of meisje maakt echt niet uit.
ik heb al een zoon dus een lichte voorkeur voor een meisje maar ben net zo blij met een jongen hoor! Maar ik heb wel even stiekem op de chinese geboortekalender gekeken Bij mijn zoon klopte die precies
Wij hebben al 2 zoons. Ik heb echt wel een lichte voorkeur voor een meisje. Maar ik denk dat mijn man geen meisjes produceert. Toen we begonnen zei hij wel dat hij tegen de mannetjes had gezegd dat ze wat rustiger aan moeten doen . Maar goed, ik ga er geen rekening mee houden omtrent seks, nee . En nogmaals. Als die derde er komt weet ik voor 99% zeker dat het weer een jongen wordt.
Bedankt voor je antwoord! Ovulatietesten kunnen dus eerst aflopen en daarna weer oplopen? In dat geval klussen we even lekker door.
Oooh wow ik vind dat altijd zo knap! Ik zou dan bij iedere echo speuren naar een piemeltje omdat die wat meer herkenbaar zijn
Nee eigenlijk niet. Ik hoop gewoon dat het een keer raak is, een jongen of meisje maakt me echt niet uit
De geslachtskalender klopte hier bij allebei. Als ik nu zwanger zou worden zou het een jongetje zijn. Ik moet zeggen, ik neig naar een jongetje. Ik zie dat gewoon voor me dat we een zoon krijgen en niet een dochter. Daarnaast vind ik jongens net iets makkelijker (zei de feminist..) dus het heeft een lichte voorkeur.
Ik ben getrouwd met een vrouw en mijn cyclus is volgens het boekje dus daarom hebben ze bij de intake gezegd dat de kans dat alles goed is bij mij heel groot is. De eerste KID poging was dus voor mij überhaupt de allereerste keer dat ik überhaupt zwanger kon worden dus is er eerst gewacht... en een "normaal" stel moet ook eerst een jaar/anderhalf jaar proberen voordat je naar de huisarts kan dus ik begreep de keuze wel. Maar het duurt idd wel lang ja, ik heb ook een paar maanden moeten wachten op de hsg dus in de tussentijd heb ik nog wel 2 pogingen gedaan zonder resultaat. En nu maar hopen dat deze eerste poging na de hsg raak is. De kans is nu iets verhoogd... dus laten we het hopen.
Volgens de Chinese kalender zou ik, als het deze maand raak zou zijn, weer een jongen krijgen. Zie je wel . Voor de jongste klopt het echter niet. Dat zou een meisje zijn volgens de kalender.
De donor is getest en zijn zaad is goed. Anders mocht hij ook geen donor zijn. Maar het kan natuurlijk dat ie geen goede match is met mij.. en dat heb ik meerdere keren besproken maar als ik zou switchen van donor dan moet ik bijna 3x zoveel betalen omdat ik dan niet meer in de 'oude groep' van 2019 val maar in de nieuwe groep en inmiddels zijn de prijzen veranderd.. en tuurlijk, als ik garantie zou krijgen dat het dan wel zou lukken zou ik natuurlijk overstappen maar het heeft ons inmiddels al zoveel geld gekost en het voelt dus heel eng om over te stappen.
Wat frustrerend moet dit zijn. Begrijpelijk dat jullie in deze situatie niet zomaar overstappen. Ik heb niet alles van je teruggelezen dus sorry als de vraag is gesteld, maar hebben jullie de uitslag van de hsg al of laat dit ook op zich wachten?