Ik heb sinds vanavond zeurende menstruatie achtige pijn. Heel gek, nog niet eerder gehad, ook tijdens vorige zwangerschappen niet. Verder geen klachten.
Nou dan blijf ik duimen. Vandaag 6dpo, nog niet eens op de helft. Buikloop is gelukkig over, nu alleen nog die verkoudheid.
Balen dat ze je niet willen behandelen... Maar wel fijn dat ze wilden meedenken en de vooronderzoeken wel willen doen! Wel heel krom dat je daarna ergens anders naartoe moet...
In Nederland zijn de eisen puur bmi, en kijken ze niet naar andere factoren. Buiten mijn gewicht om ben ik gewoon gezond. het gekke is ook dat klinieken in Nederland hier allemaal andere eisen voor hebben. Dus ik moet straks extra km maken voor zorg die ook eigenlijk dichtbij kan. Maar dus niet mag
Je hebt wel een goed gevoel overgehouden aan het gesprek? Wel fijn dat jullie beide extra controles krijgen en hopelijk is het allemaal niet nodig en is het deze maand raak
Hier alles oké, de tijd kruipt wel voorbij. Gisteren had ik een super drukke dag met meerdere afspraken en dingen. Veel gestress. Dan spookt het wel door mijn hoofd dat als het dan niet lukt deze maand het daardoor komt. Dat helpt niet Ik zit nu op 2/3 dpo en iets zeurend gevoel in mijn onderbuik. Niks bijzonders, wat ook nog niet kan. Zijn jullie vroege testers of kunnen jullie wel wachten tot de NOD? Ik ga vanaf 8dpo testen. Dat heb ik vorige maand ook gedaan en ik vond het wel fijn om al zo’n 2/3 dagen voor mijn menstruatie rust te hebben. toen wist ik wel zeker dat ik gewoon ongesteld ging worden.
Zeker! Het was te verwachten dus we hadden er ook al rekening mee gehouden. en natuurlijk duimen we dat het niet nodig is en we de afspraak kunnen afzeggen!
Hier ga ik ook al wat eerder testen. 2 dagen voor mijn NOD hebben we een feestje dus ik wil daarvoor graag weten of ik evt een wijntje kan drinken of niet. Ben nog niet helemaal zeker wanneer ik start. Vorige zwangerschap was ik heeel licht positief op 9 dpo (action test) en vanaf daar liep het op. Op 10 dpo had ik met predictor early een knalstreep. 9 dpo zou nu 17 september voor mij zijn. Ik denk dat ik het weer hetzelfde doe als de vorige keer. Heb 1 predictor early en die bevallen me altijd goed dus wil die niet te vroeg inzetten. Heb jij een plan voor het testen?
Dat je die oploop (hopelijk) mooi kan volgen wil ik dus ook niet missen. Volgens mij had ik bij mijn 2de ook vanaf 8/9 dpo een lichte positieve test en daarna mooi de oploop. Toen had ik de sensitest strips en nu de easy@home testen liggen. Mijn plan is de 18de voor het eerst te testen
Oeh wat leuk, dat zou betekenen dat we bijna tegelijk gaan testen. Mijn duimen draaien. Voor iedereen overigens
@Mamaliee : daar heb ik geen verstand van, sorry. Hier heb ik 20 september mijn nod. Ik denk dat ik vanaf 15/16 ga testen. We willen eigenlijk de 15e naar de welness naar van die thermaal baden. Dan ben ik net 9dpo, dus zegt niet zoveel, maar met zwangerschap mag dat niet. Dus denk dat ik dan toch ga testen...
Ja alleen hoge kans dat je negatief test op 9dpo.. Vanochtend een testje gewaagd maar negatief. Ik lees ook dag de meeste pas vanaf 10 dpo en of nog later positief testen.
Lastig is dat he, ik wil eigenlijk ook graag naar de sauna... Slim dat je eerst test, maar wat ga je doen als hij positief is? Helemaal overslaan of gewoon niet in de sauna? Heb nu met m'n man afgesproken dat ik gewoon doorga met 'normaal' leven totdat ik een positieve zwangerschapstest heb. Alleen na de eisprong probeer ik geen alcohol te drinken. Mijn eerste kindje duurde twee jaar, dus zo lang leven alsof je zwanger bent terwijl ik dat niet was dat vond ik niet te doen...
Dat lijkt mij de fijnste instelling inderdaad, je bent pas ècht zwanger als je hcg kunt opsporen. Ik drink indd vanaf eisprong ook geen alcohol en ik drink minder koffie dan normaal sinds we proberen. 1 kop ipv normaal 2 soms 3. Spannend dat voor veel van ons het testen al dichtbij gaat komen! Ik duim ook voor iedereen, positieve testen zien houdt bij mij de hoop ook hoog. Of dat nou deze ronde is of een van de volgende keren.
Nou het zou sowieso gaan om alleen de thermaal baden, geen sauna. Daar kan mijn vriend niet tegen namelijk. Hier verder ook dezelfde instelling. Drink na de eisprong geen alcohol meer en drink iets minder koffie. Maar ik denk dat als ik aan mijn lijf merk dat ik niet zwanger ben en test is 9dpo negatief dan gaan we wel denk ik.
Oh alleen de thermaalbaden is volgens mij geen probleem Ik heb een weekendje op de planning staan naar Arcen over een paar maanden. Op de site staat het volgende: "Thermaalbad Arcen dankt zijn naam aan de baden met thermaalmineraalwater van 35-36 °C, dat opwelt vanuit een 892 meter diepe bron." Die temperatuur is helemaal prima als je zwanger bent. Met 39 graden en hoger moet je echt oppassen, dan is het hetzelfde effect op je lichaam alsof je koorts zou hebben en dat kan effect hebben op een baby... Maar de thermaalbaden zijn daar over het algemeen niet warm genoeg voor. Met losse bubbelbaden moet je wel opletten, die zijn soms warmer.
Op de site van waar wij heen gaan (wij wonen in het noorden) staat dat thermaal baden de eerste 3 maanden worden afgeraden.