@Precious03 ja klopt, ik heb een paar jaar terug wel zelf mijn temperatuur bijgehouden, maar dat was bij mij helemaal onduidelijk. De gynaecoloog kon er ook geen wijs uit worden ik heb toen uiteindelijk letrozol gekregen, dat is hetzelfde idee als clomid... Met je temperatuur bijhouden zie je toch ook alleen achteraf dat je eisprong is geweest?
@MooseIsLoose ja daar heb je gelijk in hoor, achteraf is alles makkelijk Inderdaad slim om eens langs de huisarts te gaan. Het is wel goed om van tevoren te bedenken wat je graag wilt van de huisarts, zou je bijvoorbeeld een verwijzing naar de gynaecoloog willen? Of vind je het ook goed om nog even af te wachten in overleg met huisarts? Toen ik de eerste keer zwanger werd had ik een miskraam en snel daarna een vmk. Daarna werd ik niet meer zwanger/hele rare cyclus. Na in totaal ruim een jaar proberen ben ik naar de huisarts gegaan voor een verwijzing naar gynaecoloog. De huisarts vond het eigenlijk te vroeg, ze vond dat ik nog langer moest proberen omdat ik jong was en omdat een gynaecoloog snel medicijnen geeft. Ik heb gezegd dat ik toch echt naar de gynaecoloog wilde, dus ik heb wel een verwijzing gekregen. De gynaecoloog heeft heel prettig geholpen, die vond het juist heel goed dat ik langs kwam en er was een simpele oplossing, dus uiteindelijk ben ik heel blij dat ik niet naar de huisarts heb geluisterd en dat ik toch heb 'doorgezeurd'
Ik breek even in vanuit het andere augustustopic, maar is dit niet een reden om eens bij de huisarts je hormonen te laten controleren? Als het zo lang duurde, en je hebt steeds positieve ovulatietesten (dus wrs te hoog LH), én letrozol hielp, dan is de kans dat er iets onderliggends is best groot. En de huisarts kan prima prikken op dingen als oestrogeen, LH, FSH en testosteron, dus misschien de moeite waard? Edit: of misschien door de gyn als ze dat daar toen nog niet gedaan hadden, want je huisarts klinkt niet echt behulpzaam
Ik heb trouwens weer ovulatietesten van Telano besteld. Vorige keren tevreden over, dus mooi zo houden
NOD lijst 16 t/m 31 augustus 2024 We gaan voor roze! 16 augustus (0) Cloudspotter - 31 jaar - 1e kindje - ronde 5 17 augustus (0) 18 augustus (1) Whitney93 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 19 augustus (0) 20 augustus (0) 21 augustus (0) 22 augustus (0) 23 augustus (0) 24 augustus (2) MooseIsLoose - 33 jaar - 2e kindje - ronde 7 Cupmix93 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 11 25 augustus (2) Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - ronde 12/ ivf1.7 Nicetomeetyou - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 26 augustus (0) 27 augustus (0) 28 augustus (0) 29 augustus (0) 30 augustus (0) 30 augustus (0) 31 augustus (1) Myprecious03 - 36 jaar - 4e kindje - ronde 2 Totaal (7) Wachten op eisprong (7) Wachtbankje (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Mezelf toch maar weer eens op de lijst gezet. inmiddels hebben we ook bij de huisarts aangeklopt om te kijken of er wat dingen mogelijk zijn. Mijn bloedonderzoek op basis dingen was goed, ook geen antistoffen voor chlamydia gevonden gelukkig. De uitslag van het zaadonderzoek van mijn man was alleen niet goed, dit moet met 9 weken weer opnieuw. Dus dat is best wel spannend wat daar uit kan komen. het voelt niet echt alsof het nog zomaar gaat gebeuren maar we houden toch moed…
NOD lijst 16 t/m 31 augustus 2024 We gaan voor roze! 16 augustus (0) Cloudspotter - 31 jaar - 1e kindje - ronde 5 17 augustus (0) 18 augustus (1) Whitney93 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 19 augustus (0) 20 augustus (0) 21 augustus (0) 22 augustus (0) 23 augustus (0) 24 augustus (2) MooseIsLoose - 33 jaar - 2e kindje - ronde 7 Cupmix93 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 11 25 augustus (2) Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - ronde 12/ ivf1.7 Nicetomeetyou - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 26 augustus (1) Winnie85 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 10 27 augustus (0) 28 augustus (0) 29 augustus (0) 30 augustus (0) 30 augustus (0) 31 augustus (1) Myprecious03 - 36 jaar - 4e kindje - ronde 2 Totaal (8) Wachten op eisprong (8) Wachtbankje (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Hi dames, ik ben ook weer van de partij. De vorige ronde was een beetje hopeloos met een ovulatie die niet te vinden was en menstruatie die doorbrak op CD18. Ik heb de afgelopen rondes getemperatuurd en ovulatie testen gebruikt, maar ben daar inmiddels wel een beetje zat van. Het liefst ga ik deze ronde gewoon zonder hulpmiddelen in, maar ben ergens ook bang om onze kans te missen. De twijfel…
Ja dan zie je het achteraf, maar dan zie je wel hoe je cyclus er nu uit ziet. Als die weer zo raar is dan kun je misschien beter weer terug naar de gynaecoloog?
@Cupmix93, spannend idd. Waarom 9 weken lang wachten met een nieuw zaadonderzoek? @Winnie85 naar van je laatste cyclus.. Zo snel al ongesteld.. Ik vind zelf temperaturen fijn om inzicht op mijn cyclus te krijgen.. Ovu testen zou voor mij niet werken op dit moment (dat is voor mij persoonlijk teveel ermee bezig zijn). Het is allemaal heel persoonlijk.
Ik heb een verwijzing gekregen voor de poli fertiliteit. De wachttijd is daar ruim 65 dagen dus we hebben nog even te gaan. Duimen dat het voor die tijd allemaal al in kannen en kruiken is.
@MooseIsLoose Toch fijn dat je dagen kunt aftellen om naar de gynaecoloog te gaan. @Cupmix93 ah oké, dat wist ik niet. Wij hebben het ook meegemaakt bij de eerste uitslag dat m'n man terug moest. Daar was de eerste uitslag slecht, maar de tweede uitslag juist heel goed. Wij hoefden zolang niet te wachten vandaar dat ik het me afvroeg.
NOD lijst 16 t/m 31 augustus 2024 We gaan voor roze! 16 augustus (0) Cloudspotter - 31 jaar - 1e kindje - ronde 5 17 augustus (0) 18 augustus (1) Whitney93 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 19 augustus (0) 20 augustus (0) 21 augustus (0) 22 augustus (0) 23 augustus (0) 24 augustus (2) MooseIsLoose - 33 jaar - 2e kindje - ronde 7 Cupmix93 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 11 25 augustus (2) Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - ronde 12/ ivf1.7 Nicetomeetyou - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 26 augustus (1) Winnie85 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 10 27 augustus (0) 28 augustus (0) 29 augustus (1) Peer14 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 15 30 augustus (0) 30 augustus (0) 31 augustus (1) Myprecious03 - 36 jaar - 4e kindje - ronde 2 Totaal (9) Wachten op eisprong (9) Wachtbankje (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Ik weet mijn precieze NOD niet, ben niet heel regelmatig de laatste maanden maar ben weer van de partij. Lucky ronde 15 hoop ik!
Ik snap je twijfel volkomen! Als jullie het “regelmatig” doen zou je ook een maandje rust kunnen overwegen van het temperaturen en testen.
wij vonden het ook heel bijzonder en dachten ook dat ze een fout hadden gemaakt toen we de tweede afspraak zagen binnen komen. Twijfelen nu nog of we al wel vast een officiële doorverwijzing vragen. Afspraak staat eind september, plus dan nog wachttijd. Dan is het zo begin november voordat je verder bent.
NOD lijst 16 t/m 31 augustus 2024 We gaan voor roze! 16 augustus (0) Cloudspotter - 31 jaar - 1e kindje - ronde 5 17 augustus (1) Whitney93 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 18 augustus (0) 19 augustus (0) 20 augustus (0) 21 augustus (0) 22 augustus (0) 23 augustus (0) 24 augustus (2) MooseIsLoose - 33 jaar - 2e kindje - ronde 7 Cupmix93 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 11 25 augustus (2) Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - ronde 12/ ivf1.7 Nicetomeetyou - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 26 augustus (1) Winnie85 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 10 27 augustus (0) 28 augustus (0) 29 augustus (1) Peer14 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 15 30 augustus (0) 30 augustus (0) 31 augustus (1) Myprecious03 - 36 jaar - 4e kindje - ronde 2 Totaal (9) Wachten op eisprong (8) Wachtbankje (1) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Ik heb mezelf vandaag op het wachtbankje gezet! Vandaag ovulatie, duidelijk gevoeld vannacht en gisterenochtend mijn piek. Donderdagavond en vanmorgen gezellig gemaakt. Is weer spannend! Gelukkig gaan we maandag 2 weken op vakantie, dat maakt het wachten iets minder erg haha! Iemand anders al op het wachtbankje?
Ik ook op het wacht bankje… test sinds gisteravond positief, vanochtend nog steeds. We hebben het voor het eerst eens gezellig gemaakt 3 dagen achter elkaar. 16 augustus NOD en 17 op vakantie…