Lastig! Hier wel wát rekgedrag maar niet zoveel als jij omschrijft... las laatst ergens dat je niet mee moet gaan in spookgedrag zeg maar, omdat je de spook dan 'echt' maakt. Dus duidelijk zijn en zeggen dat er geen spook is. Dus niet spook gaan zoeken, wegjagen etc... En als je wel een tijdje bij haar blijft zitten? Gaat ze dan slapen?
Mocht je nou wel een korte LF hebben... om je hoop te geven.... mijn LF is 7-11 dg en ik was in de eerste échte ronde zwanger... dus het kan wel!
Hier begon het met snottepieten waarvoor ons dochter nu een doekje meekrijgt om ze weg te doen als ze 's nachts zouden terugkomen . En daarna was/is het de wind (sinds het vorige week donderdag zo ah stormen was) dus ik zeg dan ook gewoon dat de wind er vandaag niet is .
Ja, dat zeg ik ook hoor...er is geen spookje. Nu deed ze het vanavond ook beneden al . Komt door een filmpje van w.oezel en p.ip :x....verdwaald....wat ze tijdje terug gezien heeft. En ja, zij heeft ook de knuffels van w&p . Dit is nu wel extreem veel rekgedrag inderdaad, meer dan normaal. Hoop dat het snel over is, ben het al aardig beu aan het raken namelijk.... Heb het idee, dat het wel al aan het afnemen is. Ik geef er nu ook niet aan toe om terug te gaan (totdat ze echt gaat huilen natuurlijk). Ze gaat daardoor ook pas laat slapen (wel op tijd erin), want als ze erin ligt blijft ze ook regelmatig nog roepen, (nep)huilen etc. Nu dus ook....al vanaf 19.25u zijn we beneden. Ik ga niet bij haar zitten, als ze slaapt en ik kom op de kamer en het laminaat kraakt is ze wakker dus dan loop ik weer een risico als ik de kamer af wil. Daarnaast gaat zij alleen maar zitten kletsen haha.
Bij ons is er een week geweest waarbij ons dochter 's nachts dan ook wakker werd van 'pieten' ofzoiets. Ze begon dan hard te huilen dus gingen mijn man en/of ik kijken. Dan was het (nep)huilen ineens gedaan en zei ze 'pelen pelen' = spelen spelen. Met een lach op haar gezicht. Dus wij hadden het gevoel dat ze ons aan het uittesten was en hebben haar dan laten liggen. Ze heeft dit een 3tal nachten gedaan (niet opeenvolgend) waarbij ze dan soms tot een uur lang kon blijven (nep)huilen. Elke keer als we gingen kijken wou ze dan duidelijk gewoon naar beneden om te spelen waar we dan uiteraard niet hebben kunnen toegeven. Maar ik moet toegeven dat het wel enorm lastig en vermoeiend was! Gelukkig was het dus na een week wel voorbij.
@kindjesdienietslapengaan; dochter van 20 maanden slaapt al als haar hoofd het bedje raakt, wordt eigenlijk nooit wakker 's nachts en dlaapt overdag nog 2x 2 uur. ;-p Ze heeft gisteren voor het eerst twee mooie zinnen gemaakt. Tot nu toe veel twee-woorden zinnen, maar gisteren zei ze "ik wil eruit" en "ik jam pakken"... Verder zijn "ikke", "mijn" en "nee" de meest gehoorde woorden! Lekker dwars, niks mis mee! Mijn dochter heeft nu haar derde dubbele middenoorontsteking. Ik lees vaak dat oorontstekingen slecht zijn voor de taalontwikkelomg, maar op het cb zeiden ze de vorige keer dat haat woordenschat juist goed is. Maak me er toch wel eens zorgen om, omdat het al de derde keer dit jaar is. Hoeveel praten/zeggen jullie kindjes? J heeft de 18e een afspraak bij de KNO arts en dan krijgt ze wss buisjes en worden haar neusamandelen verwijderd. Vreselijk vind ik dat! Bah!
Wat een brabbel/praatkindjes!! Heerlijk! Ik hoor om me heen ook van andere kindjes die met 19 mnd 'moeilijk' doen... ik weet dat oei ik groei is afgelopen, maareh.... sprongetje??
Leuk al die kindjes hihi. Mijn zoontje is nu 21 maanden. Herkent al kleuren, telt tot 10 ennn vandaag voor het eerst op de wc geplast ipv potje. Proud mommy
En ze slaapt ! Zonder teruggaan naar haar....jeej. Sterk van mezelf hihi. @kim: Zo, nu nog 2x slapen....lekker hihi. Maarre, wacht maar haha .
Onze dochter van 2,5 maakt er ook regelmatig een potje van s'avonds en s'nachts. Overdag maken we haar daarom na 1,5 uur wakker en s'avonds zijn we sinds kort heel streng dus halen haar er niet meer uit. Resultaat was eerst een paar avond brullen en dan urenlang, maar gaat nu heel braaf slapen. Nu de nachten nog doorslapen. Hoewel ik vroeger vaak zei dat ga ik nooit doen haha, kinderen bij ons laten slapen ligt ze nu toch redelijk vaak tussen ons in als ze s'nachts wakker wordt. Heb het idee dat mijn ong. er helaas alweer aan zit te komen.
hoi dames word gek van onze kater zodra ik ga zitten komt hij bij me en gaat trappelen op me buik en kopjes geven enz dit doet hij sinds 2 dagen zou dit een teken zijn ????
@Gewoon1meisje: dankjewel! Ik vind het deze ronde erg spannend. Vorige ronde een vmk en was erg benieuwd wat het met mijn cyclus zou doen. Niet dat het veel slechter kon... Nu redelijk snel een ei, dus hoop dat mijn cyclus korter gaat worden. Allemaal heel veel succes!
@Angela: Zo, grote jongen ! Hier gaat ze nog niet op het potje...soms wil ze op de wc-verkleiner op het toilet (poepen zegt ze dan) maar er komt (nog) niks. Hier kent ze ook de kleuren en je merkt echt met de dag verschil. @lizanne: Herkenbaar! Gisteravond pas rond 21u in slaap en vanmorgen om 5.40u mama, papa roepen en huilen...ik nog even aangekeken en toen was het pijn...billen pijn. Dus er snel naar toe....niets aan de hand. Kletsen, willen kroelen, dorst en op zich niet willen gaan slapen. Heb haar lekker water geven en laten liggen. Uiteindelijk lag ik om 6u terug in bed en ze is wel terug in slaap gevallen. Moest haar wel wakker maken ivm kdv-ochtend. @Kim: Vervelend! Euhm, tja ik ben eigenlijk wel zo'n kindje. Ik heb een fikse oorontsteking gehad en mijn ouders hadden niets door. Ik leefde in mijn eigen wereldje, was laat met praten en op een gegeven moment zat ik lekker te spelen en schrok ineens van mijn vader....had hem niet gehoord. Toen dachten mijn ouders hier klopt iets niet. Door de oorontsteking had ik vocht achter mijn trommelvliezen zitten, waardoor ik dus slecht kon horen. Buisjes en probleem opgelost. Helaas heb ik jaren af en aan buisjes gehad, maar het is uiteindelijk goed gekomen hoor!! Niets mis met taalontwikkeling . Beterschap voor je meisje! Komt he-le-maal goed.
bij een vriendin van mij was dit een heel goed teken ze heeft een kat die normaal nooit komt knuffelen maar toen ze zwanger was wel