Dames even een vraagje.. Voordat ik aan de pil ging ( 15 jaar ) was ik altijd wel een paar dagen ziek voor de tijd dat ik ongesteld werd. Daarom moest ik ook van mijn moeder aan de pil. Nu ben ik vanaf 21 november van de pil af en nu voel ik hoofdpijn opkomen, heb een rare buik, ben snotverkouden en voel me niet top. Zou het nou toeval zijn of zal het echt weer komen omdat ik zonder die hormonen zit? Iemand ervaring hiermee?
Hoera de eerste testers komen eraan! Ik ben helemaal mn kluts kwijt.. Normaal gezien mijn nod op 18 dec. Vandaag bloed gezien. Hoewel ik donderdag/vrijdag mijn ei had (denk ik). Snap er helemaal niks van..? Is mijn cyclus weer korter aan het worden (mijn max was 46 dagen en daar was is nu vanuit gegaan) of innesteling? Ik kijk het maar een paar dagen aan...
Wat zielig zeg! X praat heel veel (zinnen van 6 woorden!), ze is nu 25mndn. motorisch is ze juist wat minder ver... Ze wordt tweetalig opgevoed en kan al tot 15 tellen in Nederlands en spaans....zo trots :-D
@Moon77; thanks voor je reactie! Gelukkig helemaal goed gekomen Ik maak me nu ook nog geen zorgen. Merk zelf dat haar taalontwikkeling tot nu toe in orde is. Ze kan inderdaad ook kleuren benoemen (met name rood, blauw, roze en paars) Paars spreekt ze heel schattig uit (Paasj) Ze kan nog niet tot tien tellen, want ze kan alleen de even nummers 2,6,8 en 10. 4 slaat ze ook over @Mams1: hoe gaat het nu? @nieuwe dames; welkom! @hier; ik heb af en toe toch een wat zeurderig gevoel, maar met 2/3 dpo is dat natuurlijk te vroeg om door een zwangerschap veroorzaakt te worden. Zullen m'n darmen wel zijn denk ik. Verder nergens last van. @testen; hoe tevreden zijn jullie over Kruidvat 2v5? Ik pieste er na mij miskraam en ook vorige maand veel indrogers op. Vaak al zichtbaar na 10 minuten. Lijntjes zijn dan ook niet roze maar grijzig en worden duidelijker na een uurtje of wat. Kan me niet herinneeen dat de oude Kruidvat testen dat ook deden (in 2011 niet in ieder geval). Toen was negatief bij mij ook echt omo-wit. Een dag later stond er ineens een tweede roze streepje, maar de dag ervoor écht NIKS te zien.
Ik vond de testen in 2011 ook veel beter. Van me zoontje heb ik ze zelfs nog en nog steeds duidelijke strepen erop. Ik had vorige maand ook een indroger maja ze zijn goedkoop hè
Nou heb ff gegoogled en vind deze info. Vind het een zinnig verhaal, wat de échte geobsedeerde vroegtesters onder ons (such as me) misschien kan overtuigen een test niet buiten afleestijd stuk te turen; "Quote" Indrogers? Kent de Testjezelf.nu zwangerschapstest* dit ook? JA. Net als ALLE andere bekende merken zoals Predictor, Clear Blue**, Kruidvat, Idyl en alle onbekende testen welke alleen via internet winkeltjes zijn te bestellen. Helaas blijken deze winkeltjes niet altijd te weten wat ze verkopen, sommigen blijven volhouden dat hun testen geen indrooglijntjes kennen. Kennis en kunde op het gebied van zelftesten is dus blijkbaar niet iedereen gegeven... Dus eigenlijk zijn al deze testen slecht? NEE. Een stukje uitleg. Iedere zwangerschapstest dient te worden afgelezen binnen de door de fabrikant opgegeven tijd. Aangezien alle vrouwen altijd een klein beetje hCG hormoon in hun urine hebben, zal een test - MITS afgelezen binnen de gestelde tijd! - niet positief zijn bij een NIET zwangere. Lees je de test echter ver na de MAXIMALE tijd toch nog af, dan kun je toch soms een licht streepje waarnemen. Waarom is dit? De ondergrens van vrijwel alle huidige zwangerschapstesten om hCG te meten (testlijn) is erg laag. Dit is nodig om tijdig een zwangerschap te kunnen waarnemen. Laat je de test een uur liggen, dan zal de test nog steeds doorwerken. De in de test aanwezige deeltjes (antilichamen) zullen zich blijven binden aan de (minimaal aanwezige) hCG hormonen. De test meet dan als het ware een hCG niveau van bijvoorbeeld 5 mlU/mL (mlU/mL is de internationaal afgesproken aanduiding voor aantallen hormonen per hoeveelheid urine). Deze waarde is echter absoluut NIET van een zwangere vrouw! Je kunt pas van een zwangerschap spreken bij een waarde van 20-25 mlU/mL en zelfs dit is zeer pril. Lees de test dus af BINNEN de gestelde tijd (of gooi de test weg). Helaas wordt het feit dat de test doorloopt (dit geldt voor alle genoemde merken omdat dit testen zijn die gebruik maken van het immunochromatografische principe) door zeer vele vrouwen - en zogenaamde professionals - afgedaan als "fout positief" of "indrooglijntjes". Beide zijn natuurlijk FOUT. Een fout positieve zwangerschapstest geeft ten onrechte aan dat er een zwangerschap is terwijl dit niet zo is. Dat zal in hooguit 5 tot 10 op de 1000 testen zo zijn. De test verkeerd gebruiken (te laat aflezen) is dus geen fout positief resultaat. En overigens ook geen indrooglijntje of schaduwlijntje... Er wordt vaak (ten onrechte en te gemakkelijk) gekopieerd en overgenomen op internet. Deze info echter zou het waard zijn om verspreid te worden. Wie weet kan dit misverstand dan uit de wereld worden geholpen. *Bij een positieve zwangerschapstest zul je (zeer vaak al voor de gestelde afleestijd) een duidelijke streep zien bij de Testlijn. De Testjezelf.nu zwangerschapstesten zijn al meer dan 80.000 keer uitgevoerd de afgelopen 2 jaar, dus al onze positief testende klanten kunnen je dit beamen. Lees de bijsluiter van de test dus door en gebruik de test zoals deze gebruikt dient te worden. ** ook de digitale zwangerschapstesten maken gebruik van hetzelfde principe. De test bevat een normale zwangerschapstest welke door eenvoudige componenten digitaal wordt afgelezen. Omdat dit op een door de fabrikant ingestelde tijd wordt gedaan, zul je een positief of negatief resultaat krijgen. Zou je de test openmaken dan kun je ook waarnemen dat er ver na de maximale afleestijd een lijntje zichtbaar kan worden. Dit kan dus alleen worden voorkomen door de test veel duurder te maken (digitaal) of door een techniek te ontwikkelen welke de reactie hCG - antilichaam stopt na een bepaalde tijd. Ook dit is onnodig duur als je gewoon houdt aan de bijsluiter van de test.
Ik vind de 2011 testen ook beter! Die indrogers zijn de reden dat ik ze nu niet meer gebruik. Mijn zoontje loopt wat achter qua taal. Wel soms twee woorden achter elkaar, maar totaal niet duidelijk. Maar hij liep heel vroeg en is nu bezig met zindelijkheid.... dus ik maak me geen zorgen. Je kunt niet alles tegelijk doen, he!
Hey Dames, Even jullie mening. Maandag op controle bij gyn en wat bleek: eitje stond op springen. nu heb ik maandstondenpijn: buik en rug. Hoe kan dat nu? Of is er een griepje op komst?
Ik lees veel berichten hier dat er dames zijn die onverwachts beetje bloed verliezen. Ik zelf heb dat ook. En nu dacht ik zou het niet gewoon wat oude restjes menstruatie bloed kunnen zijn, die nu door het vele klussen wat meer eruit komt als anders en doordat we zo letten op symptomen, slijm etc. Dat het ook nog eens meer opvalt als anders? Ik denk dat dit bij mij in ieder geval wel het geval is.
Is het echt zo'n pijn als bij menstruatie? Zou het niet eisprong kunnen zijn? Griepje kan inderdaad ook, we gaan dr allemaal aan...
Goede info Kim! @Hiphop: idd, ze kunnen niet alles tegelijk. Daarom maken wij ons ook geen zorgen over de motoriek bij x
Miss je ei? Ik had dinsdag plots een hevige steek rechts onder (CD12 heb vl moeten verleiden want die was moe van te gaan werken ). Als dat mijn ei was zit ik nu plots terug op een cyclus van 26. Dan zou mijn NOD de 25sten zijn ipv de 29sten. Maar we wachten nog even af miss komt de ei nog was het een voorbode. En als het mijn ei was dan krijg ik hopelijk op kerstdag een mooi cadeau'tje. En deze keer gaan we niet vroeger gaan testen. een zien of het deze keer wel lukt.
Denk dat dat best je gesprongen eitje kan zijn hoor! Voor een innesteling lijkt het me nog wat vroeg.
He?? dat is vroeg!! Is het erger geworden?? Ik heb gister getest, nou hartstikke negatief, maarja als deze cyclus toch 30 dagen is dan ben ik ook veel te vroeg met testen, 6 dagen. Dus even afwachten nog.