NOD-lijst 16 t/m 31 januari 2020

Discussie in 'NOD forum' gestart door Krekel, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    Hé balen! Nee zou ik me ook niet aan houden. .

    Hier gister eigenlijk geen zin maar ja was wel even handig want al bijna week geleden en zit bijna bij eisprong. . Maar eenmaal ervoor is t ook wel weer leuk maar herinnert wel aan dat verplichte. Maar ja je wil ook wel weer deze kans benutten
     
    GhostRocker vindt dit leuk.
  2. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Zó herkenbaar die opmerkingen! En ik begin er langzaam maar zeker best onzeker door te voelen, omdat ik heeeeel graag zou zeggen; ja inderdaad, ik neem geen wijn want ik ben zwanger! Laatst zei m'n zwager zelfs tegen mijn man: tja... Ik schiet tenminste raak! Au. Hij bedoelt het als grapje, maar die stak wel. Zelfs zijn vrouw sprak hem er op aan dat hij zoiets echt niet kan zeggen.

    Ik heb tot aan mijn vorige ongesteldheid alles bijgehouden in een app (Flo en Clue), maar ik heb ze beide verwijderd en wil er iets minder actief mee bezig zijn (althans, proberen). Ik praat mezelf elke maand allerlei onzin aan doordat ik van alles denk te voelen, maar tot nu toe niet raak geweest. Misschien helpt het als ik er iets minder mee bezig ben.. Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie een goede afleiding? Of net zo geobsedeerd als ik? ;)
     
  3. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Danielle1987 welkom!

    @GhostRocker he dat is een vervelende start. Maar ik zou me er inderdaad ook echt niet door tegen laten houden nu. Ik duim heel hard voor jullie dat het voor juni gewoon gaat lukken!

    @Ongeduldig90 auw, die opmerking van je zwager kan wel echt pijnlijk zijn!
    Slim om de apps er even vanaf te gooien. Ik heb nog wel een app waarin ik mijn cyclus bij houd, maar vooral omdat ik dan ook weet wanneer de eisprong en (hopelijk geen) menstruatie zullen komen. Ik doe verder geen testen of tempen. En ik zet er ook in wanneer we sex gehad hebben, maar misschien laat ik dat deze maand ook.
    Dat geobsedeerde herken ik wel. De eerste ronde heb ik letterlijk elk kwaaltje vanaf 1dpo in mijn notities bijgehouden. Ronde 2 wilde ik er minder mee bezig zijn dus zette ik alleen de echt opvallende dingen erin. Nu denk ik dat ik het gewoon helemaal laat, tenzij ik echt iets heel opvallends heb. Dat vind ik dan later wel grappig om terug te lezen, mocht het raak zijn.
    Maar ik zeg dit allemaal leuk, en nu denk ik dat ik het allemaal wel los kan laten. Maar zodra ik op het wachtbankje zit merk ik dat ik continu mijn app ga openen, ga rekenen wanneer ik kan gaan testen en op het forum naar succesverhalen ga zoeken of naar symptomen enzo. Hopelijk heb ik dat deze ronde minder! Het moet wel leuk blijven zolang we nog in de eerste rondes zitten natuurlijk!
     
    Danielle1987 vindt dit leuk.
  4. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    @Rhombi Nou ja... Dat dus! Dat deed ik ook. Daarom heb ik m'n NOD's tot en met juni in mijn agenda gezet, zodat ik weet wanneer ik ongesteld zou moeten worden, want dat vind ik inderdaad ook prettig om te weten. Daarnaast hebben we gewoon regelmatig seks, zodat ik niet ineens rond m'n ei heel enthousiast wordt en het verder laat. Ik denk dat dat het ook wat luchtiger houdt.
    Ik was dus ook alles aan het noteren qua kwaaltjes, maar elke keer werd ik ongesteld. Als ik zwanger blijk merk ik vanzelf wel welke kwaaltjes ik heb. Mijn lichaam vertrouw ik er niet meer echt op, aangezien ze me de afgelopen maanden flink voor de gek hield ;) Ik zocht alles op en hield mezelf voor dat het deze keer echt raak was!! Kon toch niet anders? En dan weer die teleurstelling. Dat wil ik mezelf besparen.. Eerst op de leuke manier proberen, is het na een jaar niet gelukt, dan kijk ik verder..
     
    Lientje91 vindt dit leuk.
  5. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ik ben dan toch geplooid en naar het Kruidvat gegaan voor een ovulatietest... Dit is de test van vandaag (dag 14 van mijn cyclus). Worden die ooit positiever dan deze? Eerste keer dat ik ze gebruik... :-s Vandaag en 1/1 dan maar het gezellig maken?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Danielle1987, MomK en LVV117 vinden dit leuk.
  6. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    @Ongeduldig90 : WOW, wat een opmerking!? Goed wel dat zijn vrouw hem er op aansprak, maar toch... Dat zeg je toch niet?
    Ik ben de eerste drie maanden minstens even geobsedeerd geweest, toen ik er nog van uit ging dat ik wel direct zwanger zou zijn. Dan heeft een zéér gevoelloze radioloog tijdens een controle echo van mijn lever mij terug met twee voeten op de grond gezet. Ging nog wel een paar maanden duren. Ondertussen wel in flo elke keer ingevuld als we seks hadden, of als ik zeer opvallende symptomen had (pijnlijke borsten bv). Maar nu ik een eerste keer echt mijn maandstonden heb gehad vrees ik dat er op dit moment terug een kleine obsessie aan het groeien is.
    Heb nu ovulatietesten, om te voorkomen dat ik écht voor de komende maanden ga zorgen dat we elke twee dagen seks hebben, ipv er gewoon van te genieten. Vandaag precies wel positief op de ovulatietest, dus hopelijk vanavond raak... :)
    Maar ooh, héél herkenbaar allemaal! :(
    Heb jij tips om het toch te proberen los te laten? :+)
    Hoe gaat je partner er mee om?
     
  7. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Lientje91 ik heb weinig ervaring met ovutesten maar deze ziet er mooi positief uit in mijn ogen!

    En tips om het proberen los te laten... Die kan ik ook wel gebruiken maar vrees dat die er weinig zijn. Afleiding zoeken, maar dat is ook erg moeilijk. Want met al die kinderen om me heen gaat dat wel, maar als de scholen straks weer beginnen en ik alleen, of met de jongste, thuis zit, dan is er weinig afleiding. En je lijf kan je zo voor de gek houden. Ik heb elke ronde weer allerlei steekjes, misselijkheid, moe zijn. En dan is er weer hoop.

    Ik merk stiekem nu al dat ik op dingen ga letten. Ik let na elk toiletbezoek toch een beetje op mijn afscheiding, in de hoop dat mijn ei iets eerder komt deze maand. Maar zo vroeg zal het echt nog niet zijn haha. Ik denk dat je er bijna niet aan ontkomt dat je er toch wel mee bezig bent. Als het maar geen obsessie wordt!
     
  8. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    @Lientje91 Nee, dat zeg je inderdaad niet. Het kan vast als grapje gezegd worden, maar niet beseffende dat we heel hard bezig zijn en zoiets wel steekt. Zijn vrouw heeft in de MMM met hem gezeten, dus ik denk dat zij daardoor het besef wel degelijk heeft. Al zou je dat dan ook van hem verwachten, al is het voor een man toch net anders.. ;)

    Ergens fijn dat je realistischer kijkt nu, maar toch iets wat je niet wil horen. Zeker niet op een gevoelloze manier. Ik herken je obsessie dus zeker wel.. Ook elke keer seks meteen noteren, direct na de seks. Hoe romantisch?! ;) Dat doe ik dus ook niet meer. Ik geniet er nu gewoon van, probeer het om de dag/2 dagen te doen en dan gewoon als we er zin in hebben. Niet plannen, gewoon elkaar lief hebben. :)
    Die ovulatietesten heb ik ook gedaan vorige maand, puur om te checken of (en wanneer) mijn ei springt. Nu ik weet dat dat goed gaat, laat ik dat weer los. Anders bestaat er toch het 'gevaar' dat ik seks ga plannen..

    Wat ik doe om het los te laten? Toch voornamelijk geen apps meer gebruiken. Niet meer noteren wat ik allemaal voel en dat gaan googelen. Me meer focussen op gezond leven (meer bewegen, gevarieerd eten en vitamines slikken) en seks leuk maken/houden. Natuurlijk zal ik in spanning zitten richting NOD, dat zal heus niet veranderen, maar geen symptomen meer noteren, geen zwangerschapstesten voor NOD, gewoon afwachten :)

    Mijn partner vond me veel te obsessief. Hij zei elke keer weer: ik snap je teleurstelling. Maar je cyclus is in orde, je hebt gezien dat je een eisprong hebt, je bent net pas met de pil gestopt. Het is normaal dat je niet in de eerste maanden zwanger raakt. En hij heeft gelijk, maar toch is het stiekem best lastig om het los te laten. Als de wens er is en je besluit er samen voor te gaan, dan wil je ook gewoon meteen zwanger zijn! ;)
     
  9. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    @Rhombi & @Ongeduldig90 : mja, ik wil ook zeker niet te lang met die testen bezig blijven! Maar na een eerste cyclus van meer dan 150 dagen, was ik ook gewoon bang dat ik geen eisprong zou hebben, of hem zou missen en weer zo lang moet wachten ... Als deze positief is, heb ik precies toch een vrij normale cyclus nu. Dan kan ik het misschien ook al beter loslaten. Gewoon even een beeld vormen van hoe regelmatig mijn cyclus is.
    Mijn vriend heeft veel minder nood aan seks vrees ik, dus om de twee dagen lukt ons niet... :(
    De app vulde ik wel steeds de volgende dag of zo pas in... Romantiek toch een klein beetje levend houden ... :p
     
  10. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Ja hier vul ik de gezellige dagen ook pas later in hoor. Moet wel romantisch blijven inderdaad. Al is mijn vent wel makkelijk, die vindt "even snel" ook prima af en toe.

    Testen snap ik heel goed hoor, als je niet duidelijk hebt wanneer je eisprong is. Dan geven die testen juist rust. Hier voel ik de eisprong heel duidelijk. Vorige ronde klopte het ook precies. Dus dan is testen overbodig.
     
  11. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    @Lientje91 Snap ik heel goed hoor! Fijn om te weten dat je lijf 'werkt', toch? Geeft misschien ook al wat meer rust. Wij hebben massage olie gekocht, dat werkt prima als voorspel, misschien een goede voor je partner om hem in de mood te krijgen zonder dat hij weet met welk doel je seks wil ;) Ik vertel mijn partner ook niets over wanneer het 'moet', om het leuk te houden! Dat ik al zo obsessief was is genoeg, ik laat hem er maar buiten :)
     
    Lientje91 vindt dit leuk.
  12. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    @Ongeduldig90 jah, lijkt mij ook het beste!! :) hopelijk is het deze maand gewoon raak... :)
     
    Ongeduldig90 vindt dit leuk.
  13. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Deze lijkt mij wel positief hoor!
    Ik begin met ovulatietesten op 1 januari. Dan ga ik weer de vruchtbare periode in als het goed is...
     
    Lientje91 vindt dit leuk.
  14. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    @Lientje91 dat lijkt me positief hoor!

    Hier hou ik wel bij in een app, laat mijn man daar helemaal buiten anders wordt ie wel gek van me. Verder rond de eisprong om de dag gezellig zijn, zo is het al vaker gelukt ;).
    Merk wel dat ik er stukken minder mee bezig ben dan de vorige keren. (Misschien ook omdat we al 2 kids hebben)
    Maar ben wel weer vaker hier te vinden op zwp :D
     
  15. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Zo ik heb weer even alles gelezen. Ben even afwezig geweest... heb vakantie dus ben er niet zo veel mee bezig.. Heb vorige week de uitslag gehad van mijn uitstrijkje en deze was goed. Heb vorige maand heel veel tussentijds bloedverlies gehad tot nu toe helemaal niet.
    Ik heb een beetje een onregelmatige cyclus dus heb geen flauw idee wanneer mijn eisprong is. Ik verwacht tussen vrijdag 3 januari en vrijdag 10 januari een keer haha.
    We hebben afgesproken om het deze maand gezellig te maken net wanneer we zin hebben en het niet als een verplichting te zien...

    Hier ook met kerst heel veel opmerkingen gehad maar die waren snel verdwenen zodra ik wijn dronk. Dan nog werd er wel goed gekeken of ik het wel ´echt´ dronk.. Eigenlijk hebben we daar best om moeten lachen.
    Maar als ik zie wat voor opmerkingen sommige van jullie gehad hebben vind ik dat toch wel echt heftig hoor. Pff sommige mensen snappen het dan niet helemaal...

    Ik wens iedereen veel klus plezier met jullie vriend/man en een fijne jaarwisseling!

    Liefs
     
    MomK vindt dit leuk.
  16. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    NOD-lijst 16 t/m 31 januari


    16 januari (5)
    Krekel - 29 jaar - 3e kindje - ronde 6
    Lientje91 - 28 jaar - eerste kindje - ronde 2 (na eerste ronde van 152 dagen)
    Annelie566- 4e kindje- ronde 3
    xLisx - 26 jaar - eerste kindje - ronde 7 (6e na vroege miskraam)
    Ghostrocker - 28 jaar - eerste kindje - ronde 14
    Danielle1987 -32jaar- 2e kindje - ronde 4

    17 januari (3)
    Sjors - 35 - 4e kindje - ronde 2
    joonzdragon - 1ste kindje - ronde 4
    Tijm86 - 33 jaar - 3e kindje - ronde 3 ( ronde 2 na vmk)

    18 januari (1)
    MomK - 27 jaar - 2e kindje - ronde 3

    19 januari (0)

    20 januari (3)

    Pitahaya - 34 jaar - 3e kindje - ronde 5
    Rosa5 - 38 jaar - 6e kindje - ronde 15
    Chiara2-33jaar-4de kindje - ronde 5 (3kids na mmm)


    21 januari (1)

    LVV117 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 5

    22 januari (3)
    Rhombi - 32 jaar - 4e kindje - ronde 3
    Ongeduldig90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 5
    dld86 - 33 jaar - 3e kindje - ronde 3

    23 januari (1)
    mum2be2 -36 jaar- 3e kindje - ronde 1

    24 anuari (0)

    25 januari (0)

    26 januari (1)
    Jk84 - 35 - 2e kindje - ronde 6
    Sweety28 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 8


    27 januari (0)

    28 januari (0)


    29 januari (0)

    30 januari (0)

    31 januari (0)

    Totaal (18)
    Wachtbankje (0)
    Zwanger (0)
    Ongesteld (0)
    MMM (0)

    Negatieve Test (0)
    Twijfel-/Tuurtest (0)


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  17. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    Mezelf op de lijst gezet. Vandaag ongesteld geworden dus op naar de 8e ronde. Hopelijk januari een mooie roze lijst! :thumup:
     
    Danielle1987 en MomK vinden dit leuk.
  18. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    Ziet er positief uit!

    Ik heb er toevallig ook vandaag voor het eerst eentje gedaan maar die is heel licht. Zit ook pas op dag 11 en heb cyclussen van boven de 30 dus ik probeer hef over 2 dagen nog eens ;)

    Oooow en @Rhombi die symptomen bij houden, hou maar op! Bij mn eerste duurde het 2 jaar, bij mn andere paar maanden maar nu zit ik alweer op 5 maanden dus ga sowieso over de andere 2 heen.. ach als het maar lukt. . Al ben ik soms wel jaloers op vrouwen die hup in maand 1 of 2 zwanger worden en het bijna plannen..maar ja als ik dat kon had ik dat wellicht ook gedaan. .
     
    LVV117 en Lientje91 vinden dit leuk.
  19. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    @LVV117 Een goede uitslag is fijn! Ik zie dat wij aardig gelijk oplopen trouwens, qua rondes. Allebei eerste kindje en qua leeftijd verschillen we ook niet veel, leuk!

    Ik heb mijn eisprong vorige keer via testen gevonden, was pas op cd18 en heb een cyclus van 29 dagen. Op internet lees je dat een lf onder de 12 te kort is, maar ergens anders weer dat 8 dagen soms al prima is.. Ik blijf het in elk geval lekker proberen! :) Voor vanavond een glaasje bubbels en dan met z'n allen in gedachten maar proosten op een kindje in 2020?
     
    LVV117 en Lientje91 vinden dit leuk.
  20. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Haha ja ik zie het ook. Leuk.

    Ik gebruik toch ook meestal testen. Wel vreemd mijn huisarts vertelde mij vorige week dat je beter met ovulatietesten kan werken dan met temperaturen dacht nou juist andersom. Dus doe het allebei nog maar gebruiken maar merk echt dat ik deze maand heel relax ben.
    Hier heb ik mijn vorige cyclus op dag 23 mijn eisprong gehad. Daarvoor meestal rond dag 18. Maar deze maand geen flauw idee. Gebruik ovulatietesten en dan zie ik het wel. Nu gewoon de komende 1,5 week gezellig maken en dan zal het wel goed zijn. Mijn LF is gemiddeld 10 dagen dus ook niet super lang maar ik denk niet dat dat iets uit maakt zolang hij maar niet veeel korter is...

    Wat heb je voor anticonceptie gebruikt voor je stopte?
     
    Ongeduldig90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina