Rectificatie haha, eerste ronde op CD 11 een positieve ovulatie test en op het testje net was al een duidelijk lijntje te zien. Dus denk morgen of dinsdag een knaller!
Zo dat is lekker vlot! Mag je al bijna als eerste op het wachtbankje Dus ook een vrij korte cyclus deze keer?
Ik was de eerste ronde na stoppen met de pil meteen zwanger. Dat eindigde in een vmk na 6 weken. Daarna op CD 14 een positieve ovu test en op dag 28 ongesteld. Dus ik heb werkelijk geen idee! ‘Vroeger’ zonder anticonceptie altijd precies 28 dagen dus daar ga ik maar van uit. En eitje kan einde dag 13 nog springen natuurlijk dus dan is het weer niet zo kort. Nouja, we gaan gewoon ons best doen de komende week haha.
Jeetje ook zo'n korte menstruatie. Hier ook, duurt ook maar een dag of 2 en qua hoeveelheid stelt t ook niks voor. Kan mij herinneren dat voor t starten met de pil dat wel iets langer en heftiger was. Maar daarna de pil voor een jaar of 19 gebruikt en laatste jaren altijd doorgeslikt. Zie dat jij wel al 2 zwangerschappen hebt gehad, was je menstruatie toen ook zo licht? Aan de ene kant natuurlijk super chill dat t zo kort en licht is, maar nu in ronde 4 begin ik mij toch wel echt zorgen te maken of het daardoor misschien niet lukt...
Nee dat valt inderdaad wel mee inderdaad, juist wel fijn een wat kortere cyclus, duurt het wachten wat minder lang Snel zwanger zeg, maar heftig om dan ook direct een miskraam door te maken. Hopelijk nu snel weer raak. Je cyclus herstelt zich in ieder geval wel snel lijkt het
Voor de miskraam in april had ik ook een korte cyclus.(19/23 dagen) Maar nu 2x rond de 28 dagen gehad dus ga daar maar een beetje vanuit. Menstruatie is nu 2 dagen over, ik denk dat ik vrijdag pas ga starten met de ovu testen. Maar vaak merk ik het wel dat mijn ei eraan zit te komen.
Dankjewel! Ik ben me inderdaad nog even verder aan het inlezen. Wil deze maand dus ook geen ovu testen gaan gebruiken, dus dan heb ik ook geen idee of het iets met mijn lf lengte gaat doen. Control freak die ik ben vindt dit heel lastig, zal me denk moeten bedwingen geen ovu testen in mijn koffer te proppen Hoe is het met jou, ongesteldheid al voorbij?
NOD-lijst 16 t/m 31 juli 2021 ♡♡♡♡♡♡♡♡ 16 juli (2) Thirdlittlemiracle89 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 3 Thengymo - 37 jaar - 1e kindje - ronde 1 na ma 17 juli (1) SingleMomToBe - 41 jaar - 2e kindje - ronde 2 18 juli (3) Girl34 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 2 na miskraam Bibke7 - 35 jaar - 2e kindje - ronde 1 Joyce2013 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 13 19 juli (3) MM34 - 34 jaar - 2e kindje (1e samen) - ronde 2 Loulou12 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 13 Geriatertje- 43 jaar- 4e kindje- ronde 1 na MA (ronde 8 totaal) 20 juli (1) Lintje - 38 jaar - 3e kindje (1e samen) - 3e ronde 21 juli (2) SteffieD - 33 jaar - 2de kindje - ronde 9 Delacour- 29 jaar- 1e kindje - ronde 3 22 juli (0) 23 juli (1) Dvk1990 - 31 jaar - 2de kindje - ronde 2 (MMM) 24 juli (2) MotherOfAnAngel - 26 jaar - 2e kindje - ronde 20 (MMM) Niena01 - 35 jaar- 3e kindje- ronde 4 Jorusa - 35 jaar - 4e kindje - ronde 5 25 juli (1) DZ91 - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 6 26 juli (0) 27 juli (1) Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 5 MonaB - 26jaar - 1e kindje - ronde 16 28 juli (0) Wishfull123 - 34 jaar - 1ste kindje - ronde 4 29 juli (0) 30 juli (0) 31 juli (0) ♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal (20) Wachtend op de eisprong (20) Wachtbankje (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) Negatieve test (0) Twijfel-/tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE = ... ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen gegevens in te vullen en de totalen aan te passen!)
Bij mij is het altijd redelijk licht geweest enkel sinds de laatste paar cyclussen echt zo kort. Normaal was het altijd een dag of 3,4. Zou je nog niet te veel zorgen maken hoor. Als je zo lang de pil hebt geslikt, duurt het ontpillen wel even. Ik nam ook zo’n 11 jaar de pil en toen was ik in ronde 7 zwanger. Was een miskraam. Toen in ronde 5 (zoon) en vorig jaar, na 5 jaar terug de pil te hebben geslikt gelijk zwanger maar dat werd ook een ma. Nu alweer in ronde 9. Valt dus geen pijl op te trekken haha..
Ik ben ook zo dan toch weeeer testen. Morgen dag 6, is nog niet voorbij. Vannacht echt 2x eruit geweest vanwege vloeien... liggend dus ook bahhh en die krampen er dan bij
Joeee nu ook legaal hier helaas ongesteld maar wel weer een strakke cyclus (normaal alleen smorgens ongi nu pas net) hophop op naar een Frans eitje over 2 weken! Succes dames
Ben wel al sinds september gestopt met de pil, mag hopen dat dat nu toch wel beetje uit m'n systeem is?
Ja dat lijkt me wel! Ontpillen is maar 3 à 4 maanden dacht ik. Ik zit vandaag op dag 7 en ga morgen beginnen met de ovu-testjes. Iemand tips over het beste tijdstip om dat te doen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het best niet met de ochtendurine getest wordt. Ben heel benieuwd voor de testen, heb ze nog nooit gebruikt. En dus als het een heel duidelijke streep is dan betekent het dat je eisprong nog gaat komen, zo'n 24u-48u later? Nog een andere vraag: doen jullie echt zo dag om dag seks? of gewoon elke dag of... ?
Tijdstip maakt niet uit. Zodra die even donker/donkerder is als de controlestreep is je piek en dan duurt het idd nog ff voor die springt. Ik raad aan zodra ie wat donkerder kleurt 2 a 3x per dag te testen want het kan opeens oplopen. Ik doe om de de dag, vanaf de piek elke dag (naja dat is dan 2 a 3 dagen).
Ik test wel met ochtendurine , maar gebruik die roze van clearblue. Ben namelijk heel slecht in streepjes aflezen haha En seks om de dag, zodra ik een smiley heb dan wel echt elke dag die 2/3 dagen☺️
Ontpillen staat niet echt een tijd voor! Het heeft bij mij 7 maanden geduurd voordat ik met ovulatietesten een piek vond nadat ik was gestopt met de pil (ruim 10 jaar geslikt). Dit was dus best een domper. Ik test inderdaad om de dag vanaf ongeveer cd9/10 en wanneer de streep donkerder begint te worden ook inderdaad 2 keer per dag. Je piek is er maar kort, dus soms kun je hem missen als je maar 1 keer per dag zou testen. Mijn man en ik hebben na een positieve test seks en dan de dag erna en daarna vaak ook. Tijden mijn vruchtbare periode (voordat ik de piek test heb), vaak om de dag.
Wij 'doen' het vooral als we er zin in hebben, soms is dat om de dag in de vruchtbare periode (en daarbuiten) en soms iedere dag soms hebben we paar dagen geen seks, maar als ik de piek heb dan hebben we sowieso seks. We willen verder niet dat het een verplichting word, we willen het vooral leuk houden