xNicole: gefeliciteerd! hopelijk volgen er meer... Lynn: heftig allemaal hoor, ik hoop dat ze nog wat duidelijkheid kunnen geven.. hier een druk weekend, ach ja, het wachten gaat wel snel zo
oh, ik wil even wat tussendoor zeggen. Whoppie ik ken je niet zo goed, maar zie dat je al symptomen hebt. Ik hoop zo dat het raak is voor je........liefs
yippieeee de eerste ZWANGERE gespot! Dat betekend dat de spannende periode van testen weer is aangebroken. Ik heb ff vluchtig gelezen. Geen druk weekend gehad maar wel een weekend zonder pc. heerlijk relaxt weekendje gehad met mijn schatje en natuurlijk heerlijk geknuffeld. Hoop dat we dat dan ook op het goede moment hebben gedaan. Groetjes Meis
Leuk he die eerste roze naam! Nu wij nog! Morgen is het alweer maandag en vrijdag weet ik meer over mijn cyclus. Of minder hihi. Maar ik vind het wel spannend. Ik heb nog geen druppel bloed gezien na mijn 'innesteling', en ik heb helemaal geen kwaaltjes, maar die had ik bij Simone ook helemaal niet tot een week of 7 denk ik. Dus dat zie ik maar als een goed teken. Ik ben benieuwd wat de komende week ons gaat brengen, wie gaan er allemaal al voor NOD testen, en zoja waarom?
@Nicole: gefeliciteerd! Wat leuk de 1e zwangere al, hopelijk volgen er nog velen. Hier is het wachten, mijn eisprong gehad, volgende week vrijdag mijn NOD en ook dan pas testen. Cyclus is al kort dus verwacht niet veel van eerder testen, zou het wel willen denk ik hoor!
Hi MamaVanSimone! Ik kan eigenlijk altijd de klok er op gelijk zetten als het om mijn menstruatie gaat. Ik heb altijd gezegt dat ik de dag na mn NOD ga testen alleen is die dag er nog niet geweest. Ik denk zelf dat ik gewoon ongesteld word ik minder teleurgesteld ben dan dat ik een omo witte test in handen heb. Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen anders.. x
@Noorus ... vorige maand toevallig ook gehad en 4 dagen erna mijn ei.. en nu zo te zien aan mijn testjes ook ...
Ik ga ook niet voor mijn NOD testen, zoals het eruit ziet heb ik een relatief korte lutale fase. Voor NOD testen heeft bij mij dus geen enkel nut. Daarbij wil min cyclus nog wel iets korter of langer duren (30-34) dus dan maak ik mij alleen maar onrustig. Daarbij is tot nu toe mijn temp relatief laag, ik denk dat dat geen goed teken is (al hoop ik natuurlijk anders). Het is hier best rustig, voor de tijd van de maand... Ik zie dat ik de eerste ben, en na het weekend lijkt het me leuk om door te gaan met de vraag van de dag. Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie ideale gezin eruit ziet (stel dat we het voor het zeggen zouden hebben, ik bedoel dan niet geslachten, mag wel hoor... maar meer aantal, en leeftijdsverschil). Voor mij... Ik zou het ontzettend leuk vinden om 3 of 4 kindjes te mogen krijgen. Met bij allemaal ongeveer een jaar, anderhalf verschil. Dat is wel onwijs druk, maar lijkt met super gezellig. Als het er 4 zouden zijn, zou ik het nog wel leuk vinden om de eerste 2 rap op elkaar te krijgen, dan een jaartje of 3, 4 er tussen en dan de volgende 2 rap op elkaar. Het lijkt me zo gezellig om met zo'n hele club gezellig te eten, op zondag naar het strand of het bos te gaan.. De hectiek van meerdere kinderen vind ik erg leuk... Maar laten we voorop stellen dat ik heel hard in mijn handjes klap als we op de korte termijn zwanger mogen worden van ons eerste kindje.
ik denk toch dat ik ongie ga worden ik verlies sinds gisteren wat oud bloed en mn temp was vanmorgen 36,5 kan nu geen innesteling zijn toch? ik zal straks op de andere verhalen reageren
@moontje qua temperatuur heb ik geen verstand van, maar ik had ook 7/6 dagen voor mijn NOD wat bruin bloedverlies en dat bleek dus ook de innesteling. Dus het zou wel nog kunnen lijkt mij.
Een temperatuursdaling gaat inderdaad meestal vooraf aan een ongi,MAAR......het kan ook een temperatuursdip zijn ivm een innesteling!
Goedemorgen meiden, @testen: ik heb mezelf beloofd nu niet voor nod te testen, in dec wel gedaan omdat ik er toen (bijna) zeker van was dat ik zwanger was en ik als ik zwanger was niet wilde drinken op kerstavond en het eerste kerstdag kon vertellen.... In februari voor nod getest ivm carnaval... Nu is er geen reden voor dus, wacht ik het gewoon af. Nod is 20e en 23e heb ik een borrel, dus op 23e wil ik het wel zeker weten! @vvdd: mijn ideale gezinssamenstelling is drie kindjes... en maximaal 2 jaar er tussen. Liefst korter. Ik kom zelf uit een gezin met drie kinderen (ik scheel met broertje nog geen vier jaar en daartussen zit mijn zusje nog) en heb dat altijd wel als prettig ervaren. Daarbij is drie ook nog wel praktisch je kan met drie kinderen nog makkelijk in een auto e.d. Maar hoop idd eerst maar eens van de eerste zwanger te raken. Ik zal daarna niet meer aan de pil gaan en dan zien we wel hoe het loopt. Ik heb er deze maand een goed gevoeld over, maar we zullen het over een week zien....
dankje meiden voor jullie reacties!! we zullen zien of het ongie is of innesteling ik ga niet meer testen voor mn nod dat kost klauwen vol geld elke x,ik zie het vanzelf als ik overtijd ben dan ga ik pas testen! ik hoop deze maand op een mooie roze lijst
Goeiemorgen meiden! @ Lblue, hier ook iemand die niet voor NOD test. Vind een omowitte test in handen erger dan ongi, dus bespaar mezelf liever de pijn en het geld... @ Moontje, heb jij een FF kaartje?! Dan kan ik kijken naar het verloop van je temp. Een losstaande zegt niet zoveel nu. Spotting hoeft nog niks te betekenen, maar kan wel... @ Gezinssamenstelling, eigenlijk nooit echt over nagedacht... Ik heb eigenlijk geen idee hoe het is om 1 kindje te hebben, dus 2 of 3, of zelfs 4 al helemaal niet... Maar wie weet hoe het voelt om papa en mama te zijn en zeggen we wel van, ja we willen een groter gezin (maar goed, wordt ook al 30 dit jaar, dus of dat allemaal lukt geen idee). Hier vanmorgen weer spotting en hele lage temp. Benieuwd of het toch ei is of gewoon ongi die eraan komt.
Ik zie heel veel meiden zeggen "ik ga niet voor NOD testen"...ik ga dat ook eens proberen Hoop dat het ons lukt!! Vrijdag is m'n NOD dus hoop dat ik het kan volhouden. Ik heb een zeurderige pijn in mijn borsten afgelopen dagen. Dat kunnen natuurlijk ook ongi klachten zijn... VVDD: ideaal voor mij en m'n vriend zou 2 kindjes zijn, maar ja eerst maar eens beginnen met 1 Geen idee of het bij ons zou lukken. Ben al 32, dus wordt er ook niet jonger op.
dag dames. Zal ik dan ook es eindelijk wat vragen beantwoorden? Ik ben 26, mijn vriend 27. We zijn nu 6 jaar bij elkaar. We wonen 3 jaar samen. Ik heb hem leren kennen via zijn nichtje. Ze is een vriendin van mij. Ideale gezin? Daar zijn we samen nog niet over uit. Mijn vriend zegt maar 1 te willen, ik zeg 2, leefttijdverschil ongeveer 2 jaar. Maar eerst maar eens zwanger van de eerste proberen te worden. Testen heb ik nog niet gedaan. Heb steeds gewacht tot nod. Iedereen heel veel succes op het wachtbankje.
Ik denk dat ik vanavond op rood kan, alles duidt erop dat ik ongesteld aan het worden ben. Vervelend, maar ook een teken dat alles het weer doet na de miskraam. Kunnen we weer vrolijk doorklussen. @gezinnetje ik heb altijd gezegd dat ik 3kinderen wilde, maar ik ben nu allang blij dat manlief voor eeen 2e wil gaan. En het hangt ook helemaal van de volgende zwangerschap af hoe we er daarna tegenover staan.3 is misschien ook wel erg vol in dit huis dus met 2 kan ik ook leven Goed, weer verder werken....
Ideaal? Daar had ik me van te voren al geen beeld van gemaakt en eigenlijk ook niet met man over gehad. Wij wilden wel graag een kindje maar als dat ons niet gegeven was geweest waren we niet de MMM in gegaan. We zijn niet gelovig maar hebben voor ons zelf wel de overtuiging: als het gegeven is dan graag, en indien niet, dan accepteren wij dat. Nu is dat natuurlijk gemakkelijk praten na twee gezonde kinderen maar goed, ik sta er nog steeds achter. Wij gaan nu dus voor de derde en als dat lukt dan is het voor ons klaar. Mocht het niet gegeven zijn, dan zijn we heel gelukkig met z'n vieren!