Jeej ik heb een hogere temp vandaag dan tot nu toe ben ik dan officieel 1dpo nu? Of morgen? En vrijen heeft geen zin meer nu he.? In ieder geval niet voor bevruchting, natuurlijk wel voor de fun Raden jullie het trouwens af om de komende dagen te vrijen?
Goedemorgen, ik heb nooit geen idee van een eisprong, voel niks. Ook nu geen klachten of iets dergelijks. Benieuwd of ik tegen de tijd dat ik kan testen iets herken van andere zwangerschappen eventueel. Bij de jongste wist ik dat ik zwanger was, moe en veel honger, dat heb ik alleen tijdens een zwangerschap. Was ook meteen raak in de ronde na verwijdering spiraal.
hallo allemaal, Dinsdagmiddag zag de gyn op de echo dat mijn ei op springen stond. Hij zei nog dat hij binnen een paar uur zou springen. Nu 2 dagen later is mijn temperatuur nog steeds niet gestegen. (zie kaartje in banner) Hebben jullie enig idee hoe dat kan? xxx
Super key! Dat zijn goede signalen lijkt me! Ik heb me nog eens verdiept in tempen en ovulatietesten, denk dat als het niet lukt ik dat de volgende ronde eens ga proberen! @aurin: hopelijk lukt het jullie om ook nog wat plezier te hebben op die momenten... Dan zou het toch moeten lukken denk ik! @mamasmurf: wat raar dat je temp. niet stijgt... Zo'n echo lijkt me toch zeer betrouwbaar in het voorspellen van je ei? Ik denk dat mijn ei al geweest is zo'n beetje.. Vanmorgen nog maar wel geklust voor de zekerheid, denk dat we dan altijd goed zitten... Ik voel me nu wel een stuk beter dan de vorige ronde, dat geeft moed! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen, Dit is mijn 1e ronde en ik had een koperspiraal. Ik werd een paar dagen na het verwijderen ongesteld en ik ben er vanuit gegaan dat mijn cyclus 28 dagen duurt. Ik hield dat namelijk nooit bij toen ik nog mijn spiraal had. Nu had ik opeens gisteren iets vaags. Ik had een beetje ongikrampen en ik kreeg wat bruinverlies. Dat is nu weer over. Is dat een slecht teken?
Advies nodig! Ik heb gister voor t eerst een ovulatie test gedaan, er was toen wel een streepje te zien maar niet donkerder dan de controle streep. Nu deed ik er net weer 1; tweede plasje van de dag na een mok thee. Deze was duidelijk donkerder dan die van gisteren. Gaat dat altijd zo snel of is hij vals omdat het nog zo "vroeg" in de ochtend is? Kan ik er dan het beste vanavond nog 1 doen? Iig gisteravond geklust dus miss vanmiddag/vanavond nog maar een keertje.. De foto is dus van de test die ik net heb gedaan! Hopelijk is het uploaden geukt
Ooo, nu op het wachtbankje!! Succes Mij is verteld dat vrijen geen kwaad kan na je eisprong, maar ik ben zelf wel altijd bang dat de innesteling dan verstoord word ofzo..
hier al een week alleen maar lichte streppjes, terwijl volgens mijn 28/29 dagen cyclus er toch een ei zal moeten springen... of kan mijn dpo fase tot nod kort zijn? was vorige cyclus ook maar 9 dagen... kan dat? (had toen woensdag knal ovutest, vrijdags week erop ongi)
Dames, hier is het wachten en hopen begonnen. Gelukkig is het zonnig op het wachtbankje....gisterenavond niet meer geklust, mannetje was echt niet in de mood te krijgen. Ach ja, er is maar 1 goed schot nodig he. En als mn ei pas vandaag springt, dan misschien vanavond nog ff, maar ik verwacht het niet. Dan koet het schot van gisteren ochtend maar raak zijn vinden jullie ook niet?
@key: of je ei echt geweest is weet je over 2 dagen pas. je temp moet minimaal 3 dgn hoog blijven. als je ei echt geweest is, heeft het voor bevruchting wrs geen zin meer (afhankelijk van wanneer ei echt gesprongen is). je ei blijft ongeveer 12uvruchtbaar na de ovulatie. @mamasmurf: dat is wel gek ja. ik denk dat de gyn niet met 100% zekerheid kan stellen dat ie die dag gaat springen. bij de een sprint het eitje met 15mm, bij de ander pas met 21mm. heb je ovu testen gedaan? @duvellie: die is positief! dat kan idd heel snel oplopen, jullie moeten aan de bak @hier: buikpijn neemt alweer af. niet veel geklust afgelopen dagen. eigenlijk interesseert het me momenteel ook niet zo. ik weet dat het nergens op.slaat, maar ben echt al half afscheid aan het nemen van het ideaalbeeld '2 kindjes'. ook omdat ik maar beperkt de mmm in wil gaan en in januari 2015 wil stoppen met proberen. ik weet het, duurt nog zo lang....weet ook niet goed waar dat gevoel van afscheid nemen vandaan komt.
Het kan idd wel dan is je luteale fase korter dan de "gemiddelde" 14 dagen. Kan volgens mij geen kwaad behalve als hij echt TE kort is. Maar waar die grens ligt weet ik niet..
dat kan, maar dan is je ei wrs donderdag gesprongen en is je lf maar 7 dgn. dag van ei en ongi tel je nl niet mee. ik duim dat je lf dit keer langer is!
9 is kort, maar kan. is misschien wel moeilijker zwanger worden. maar minder dan 9, dan is het denk ik.echt wel te kort
@LIX: thanks voor de aanvulling. Weet er alleen een beetje wat van wat ik tijdens opleiding heb geleerd. En ik hoop *duim, duim, duim dat het snel raak is voor jullie. Zou zo zonde en verdrietig zijn als je je ideaalbeeld op moet geven Kan me ook wel weer voorstellen dat je op een gegeven moment klaar bent met al het wachten en gedoe. Ging het bij je eerste kindje "makkelijk"?
Duvellie jij moet aan de bak vandaag! Die test is super positief Dankjewel lix! Wat zou jij doen? Even twee daagjes rust nu of vanavond ook nog?
Doen waar jij je goed bij voelt hebben jullie zin, gewoon doen. maar dat is hoe ik erin sta. @duvellie: thnx. bij x was het in ronde 2 raak, maar werd vmk. ronde 4 na vmk zwanger van x. ik wil er niet meer dan 4 jr tussen hebben. na 4jr gaat x naar school en dan krijgen we meer vrijheden, ik denk dat ik het niet fijn vind om dan weer van voor af aan te beginnen. ik ben niet zo'n baby moeder. vanaf dat x een jaar was kon ik meer genieten (de ppd heeft daar natuurlijk ook een rol bij gespeeld)
hoe kan dat dan dat het 'te' kort zou zijn? (totaal geen verstand van hahahaha) want mijn cyclus is altijd al precies 28/29 dagen geweest, daar zitten nooit schommelingen in
Lix, wij hebben juist gewacht tot onze zoon bijna 4 is en naar school gaat hij is zindelijk, kan bijna alles zelf, straks meer rust voor mij tijdens ZW en meer quality time met nummer 2 omdat nummer 1 naar school gaat, geen keuzes moeten maken tussen drammende dreumes/peuter en huilende baby, als ik veel mensen zie stoeien met twee kids binnen 2 jaar, pffff (maar he, dat is ons gevoel )