Enjoylife: je hebt wel héél vroeg getest! Op de testen staat altijd dat je pas na 10 uur mag testen, omdat je ochtendurine te sterk geconcentreerd is voor het testen van je ovulatie. Maar klussen zou ik zeker doen.. T84: Jeetje, dat is schrikken! Ik hoop natuurlijk dat het meevalt als je bij de gyn bent. Misschien even daarheen bellen en vragen? Zij zullen je direct verder kunnen helpen, denk ik. Ik weet het sowieso niet, maar misschien zijn er hier ook wel andere vrouwen die er ervaring mee hebben. Succes meid! Hoe is het trouwens in Venetië? @ hier: Vanmorgen wat bruinverlies (best veel, vond ik), echt oud bloed. Gisteren nog wel gezellig gehad, daardoor misschien? Nu me klaar maken voor vertrek! Vanmiddag op het vliegtuig richting Boedapest, een paar dagen weg met een vriendin! Dus ik hoop dat ik daadwerkelijk op het wachtbankje zit (ga er toch maar vanuit dat de 5e mijn posi test was, al zit ik nog vol ongeloof..), want vriendlief zie ik nu 5 dagen niet...
Volgens mijn gyn hoef je nog niets te veranderen in de eerste twee weken na de eisprong en dat doe ik dus ook niet. Maar ik drink sowieso al vrijwel nooit. Rood vlees zou ik wel gewoon eten. Van de dingen die tijdens een zwangerschap worden afgeraden, doe ik in ieder geval niets buitensporigs. Het belangrijkste is, dat jij je goed voelt bij de keuzes die je maakt.
Bbtje: ja nou zat net dus nog ff weer te lezen op de test maar staat idd dat je elk moment van de dag mag testen en minimaal 4 uur lang niks gedronken mag hebben! Dus het zou dan gewoon betrouwbaar moeten zijn... Maar idd het is wel heel vroeg word er een beetje onzeker van! Ga morgen ochtend en die ochtend daarna gewoon voor de zekerheid weer testen kijken wat daar uit komt! Renske76: dankjewel voor je reactie! Ja heb nog al een uitgebreid sociaal leven met allemaal mensen die wel van een wijntje houden dus dan ga je automatisch al sneller mee.. Moet gewoon iets sluwer zijn en rood vlees eet ik dan idd nog gewoon tot ik een positieve zwangerschapstest in handen heb
Drinken doe ik zelden tot nooit en rood vlees eet ik al helemaal niet. Dus hier gaat dat gemakkelijk af.
Goeiemorgen ladies! Ik zit met een klein dilemma.. Over 1,5 maanden krijg ik een nieuwe functie op m'n werk. Heel erg leuk natuurlijk, maar als ik dan net zwanger ben vind ik dat heel lastig om te moeten vertellen aan mijn nieuwe manager en collega's. Ik heb een baan waarbij ik veel moet tillen en sjouwen. Ik ben leidinggevende dus ik wil mij van mijn beste kant laten zien! M'n vriend en ik zaten te bedenken om het een maand of 2 uit te stellen. Maar dit gaat zo enorm tegen mijn gevoel in dat ik dat helemaal niet wil! De miskraam die ik vorige kerst had (zwangerschap was een verrassing door de pil heen) heeft er zo ingehakt dat mijn kinderwens nu heel groot is. Wat zouden jullie doen? Wachten of ervoor gaan? Iemand ervaring met zo'n werk/privédilemma? Alvast bedankt, en geniet van het mooie weer!
Ik heb nooit met een dergelijk dilemma te maken gehad, maar ik probeer altijd naar mijn gevoel te luisteren. En je weet blijkbaar heel goed wat je gevoel is. Dus ik zou zeggen... Ga d'r voor... En heb vertrouwen dat voor de rest een oplossing komt.
Temp was vanmorgen 37.0 Nu 38.0, normaal na eisprong 37.2/3/4. Smorgens en 37.8 smiddags. Hij is nu dus wel omhoog.
ok ik snap hem. ik lees niet elke dag dus zie soms een bericht over het hoofd, sorry maar ik sta er nu bij zie ik (volgens mij wel op 29 mrt, maar goed komt niet op een dag, moet toch nog wachten op mijn eisprong, is dan pas zeker )
Veel meiden al aan het wachten zie ik! Hopelijk ook op goede dingen! Wat betreft alcoholgebruik: ik heb er nu voor gekozen om het vanaf mijn vruchtbare dagen niet meer te doen, ook mede omdat ons zoontje met een aangeboren afwijking geboren is en ik echt niks wil riskeren dit keer! ( hoewel we daar niks aan konden doen zelf verder, maar toch) maar dat is meer voor ons persoonlijk... En wat betert werk dilemma's: ik vind eerlijk gezegd dat je niet je leven stil kan zetten voor dat soort dingen. Ik moet straks zelf ook van baan gaan wisselen, maar Hey, wat is nu 4 maanden? Volgens mij is dat heus te regelen... Ik bedenk mezelf altijd maar dat niemand onmisbaar is, op welk moment dan ook... Maar ook dat is weer zoiets persoonlijks... @aurin: dat zegt me ook niks... Maar misschien is je baarmoeder wat aan het voorbereiden? Laten we het hopen!
Wat lief Bbtje veel plezier komende dagen. luckymartine, geen ervaring met je situatie. Maar alleen al omdat je niet weet hoeveel tijd voorbij zal gaan voordat je zwanger bent, zou ik het niet uitstellen. Als je kinderwens groot is dat je niet wilt uitstellen zou ik het als ik jou was niet uitstellen dus.
Fijn dat het verder gestegen is, je ei is dus idd eergisteren gesprongen. Ik weet niet of je het weet, maar je kunt eigenlijk niets met de middag tempersturen. Dus je kunt daar geen conclusies aan verbinden voor je eisprong bedoel ik.
♥ NOD-Lijst 16 t/m 31 Maart 2014 ♥ 16. (3) : iez, 32 jaar, ronde 4, 2e kindje gaab27, 30 jaar, ronde 5 na mk, 2e kindje Bee1986, ? jaar, ronde 6, 1e kindje 17. (10) : pinkpanter, 28 jaar, ronde 1, 1e kindje Miscalculated, 23 jaar, ronde 4, 2e kindje Angel77, 37 jaar, ronde 28, 2e kindje AzA, 28 jaar, ronde 3, 1e kindje Lauren1984, 29 jaar, ronde 1, 1e kindje Fightforlove, 26 jaar, ronde 1, 3e kindje Cici86, 27 jaar, ronde 4 na ma, 3e kindje Starry, 29 jaar, ronde 7 na mk, 2e kindje Giggle, 29 jaar, ronde 2 na mk, 2e kindje Renske76, 37 jaar, ronde 3, 2e kindje 18. (4) : Engeltjes, 24 jaar, ronde 22, 1e kindje pamela1203, 32 jaar, ronde1, 4e kindje MamaSmurf, 31 jaar, ronde 2 (1e ronde na mk), 2e kindje Nijntje27, 32 jaar, ronde 1, 3e kindje 19. (3) : DeBJjJ, 23 jaar, ronde 8 ,2e kindje Key, 25 jaar, ronde 3, 1e kindje Ukkieuk, 33 jaar, ronde 1, 4e kindje 20. (7) : Indiigo, 22 jaar, ronde 3, 1e kindje LIX, 31 jaar, ronde 11, 2e kindje Lentekind85, 28 jaar, ronde 2, 2e kindje yokoono, 35 jaar, ronde 19 (ronde 12 na mk), 1e kindje Ikke142 , 32 jaar, ronde 2 na ma, 1e kindje T84, 30 jaar, ronde 1, 2e kindje BBtje, 25 jaar, ronde 2, 1e kindje 21. (3) : 4dogs82, 31 jaar, ronde 25, 1e kindje Lovingmyboy, 27 jaar, ronde 3, 2e kindje Setnil, 34 jaar, ronde 2, 2e kindje 22. (7) : BabeBabe, 27 jaar, ronde 2, 2e kindje Duvellie, 23 jaar, ronde 3 na mk, 1e kindje mamasmeisje, 30 jaar, ronde 10, 2e kindje Tries123, 31 jaar, ronde 6, 2e kindje Lien81, 33 jaar, ronde 11, 2e kindje Kel23, 23 jaar, ronde 2, 1e kindje Chriss, 28 jaar, ronde 4 MMM, 1e kindje 23. (5) : Aurin, 29 jaar, ronde 3, 2e kindje Elf12, 29 jaar, ronde 8, 1e kindje Momo81, 32 jaar, ronde 5, 2e kindje Wensje88, 25 jaar, ronde 2, 1e kindje Rachh, 24 jaar, ronde 6, 1e kindje 24. (4) : Angela123, ? jaar, ronde 5, 2e kindje Mamatje89, 24 jaar, ronde 3, 2e kindje Luckymartine, 29 jaar, ronde 2, 1e kindje Snne, 25 jaar, ronde 1, 2e kindje 25. (2) : Bloem88, 25 jaar, ronde 6, 2e kindje Mama-in-love, 31 jaar, ronde 2, 3e kindje 26. (5) : cupcakeje, 29 jaar, ronde 2, 2e kindje Noralie87, 26 jaar, ronde 7 (ronde 3 na MA), 1e kindje Smnee, 22 jaar, ronde 20, ronde 7 na mk, 1e kindje Jessica018, 26 jaar, ronde 5, 1e kindje o0mona0o, 27 jaar, ronde 2, 2e kindje 27. (4) : Ditbenik, 27 jaar, ronde 1, 1e kindje Zeeuwse, 29 jaar, ronde 6, 1e kindje Florenthe, 37 jaar, ronde 1, 2e kindje Bubblez, 23 jaar, ronde 5, 1e kindje 28. (2): JMay, ? jaar, ronde 4, 2e kindje Julia80, 33 jaar, ronde 3, 2e kindje, MMM 29. (5): Ona82, 32 jaar, ronde 2, 1e kindje Joma, 32 jaar, ronde 3, 2e kindje Scrat, 29 jaar, ronde 2, 2e kindje Enjoylife020, 25 jaar, ronde 5, 1e kindje Marimar, 27 jaar, 3e ronde, 1e kindje 30. (2): MRCD, 26 jaar, ronde 16 (ronde 2 na v.mk), 1e kindje jolien91, ? jaar, ronde 3, 1e kindje 31. (5): Toeteke, 28 jaar, ronde 1, 1e kindje Momma, 29 jaar, ronde 3, 1e kindje Nahlatje, 20 jaar, ronde 12, 1e kindje Esi, 26 jaar, ronde 9, 1e kindje Asun, 30 jaar, ronde 4, 2e kindje Datumloos (7) : Loesje9, 26 jaar, ronde 2 na 2e mk, 1e kindje Bruinoog87, 26 jaar, ronde 2, 1e kindje Loesje86, 27 jaar, ronde 1, 2e kindje Koekeboeroe, 22 jaar, ronde 2, 1e kindje AugustusMama, 29 jaar, ronde 11 (ronde 1 na mk), 2e kindje Mandy3, 24 jaar, ronde 3, 1e kindje Zograagnog1, 41 jaar, ronde 1, 4e kindje Totaal: 78 Zwanger (0), Ongesteld (1), MMM (4), Negatieve Test (0), Twijfeltest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen bij je datum en onder bij totaal van alles ook. Julia80: nu sta je wel goed op de lijst
Bedankt voor jullie adviezen. We gaan het gewoon proberen. Net als wat iez zegt, ik weet nooit hoelang het nog gaat duren!
Nog over alcoholgebruik: Dit artikel geeft aan waarom sommige gyneacologen aangeven dat alcoholgebruik in de eerste zes weken niet erg is en andere gyneacologen aangeven juist niet drinken. Het schijnt uit dat onderzoek dat gyneacologen het minst weten van de gevolgen van alcohol gebruik t.o.v. de scores van huisartsen en verloskundigen: Persberichten Maar in veel andere landen geven ze dus ook geen nullijn advies. Dus blijft eigen keuze.
Ik drink alleen in de periode voor m'n ei. Dan ook alleen als t echt gezellig is, en met mate. Meestal Bob ik dus drink ik niks. Na m'n ei drink ik niks (alcohol en ik gaat niet al te best samen haha) Toevallig weekend na m'n nod echt een zuip weekend met vrienden. (Vorig jaar dikke vrienden met de wc geweest dankzij een slok teveel. Dus hoooooop dat ik gewoon posi test! En niks mag drinken! Mijn nod mag naar 21-3 ipv 23-3!