Ik ben sinds 12 oktober gestopt met roken, in 1 keer...omdat we serieus voor een kleintje wilden gaan en mijn vriend rookt ook niet dus hij was allang blij toen ik zei dat ik ermee ging kappen. Tot nu toe doet het me weinig en mis ik het ook eigenlijk niet maar ik weet ook dat het niet voor iedereen zo makkelijk is helaas.... De enige moeilijke momentjes zijn die waarin ik enorm gestrest ben en er dan wel eentje zou willen maar dat is heel weinig en ook dan doe ik het niet Tips heb ik niet helaas maar het helpt dat mijn focus ligt bij het zwanger worden, denk dat het daardoor een stuk makkelijker is geweest het roken te laten.
Hey, Ik ben gestopt op 28 december! Ik raad je 100% zeker aan om te stoppen voor een positieve test. Ik rookte 20 jaar en had 27 december een positieve test redelijk snel en vol verbazing. De 28e gestopt en toen de 3 meest verschrikkelijke weken gehad... ik was erg emotioneel, gestresst, gefrustreerd, boos???? Terwijl ik dag nooit ben en heb veel ruzie gemaakt met mijn partner. Nu speelde er natuurlijk wel vanalles en hormonen. Maaar die 3 weken motiveren mij dus om nooit meer een sigaret te pakken. Heb t ervaren als een hel. Dus doen voor een positieve test, scheelt een hoop stress! Ik ben heel blij dat ik er vanaf ben!
Wat een fijne reacties om te lezen allemaal!!! Ik ben ook geminderd nu maar dat werkt toch niet echt helemaal momenteel. @xTamx en @nenp wat knap van jullie om helemaal te stoppen. Hebben jullie er nu helemaal geen "last" verder meer van? Je hoort inderdaad ook vaak dat de zin altijd blijft dat lijkt me zo lastig. Ik zal het er vanavond eens met mijn partner over hebben wie weet kunnen we het proberen. Ik vind het alleen zo zo zo moeilijk.
NOD-lijst 16 t/m 31 maart 2021 ♡♡♡♡♡♡♡♡ 16 maart (3) SteffieD - 33 jaar - 2de kindje - ronde 4 MonaB - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 12 Mamavanluki - 29 jaar - 4de kindje - ronde 1 17 maart (3) Anja1986 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 2 Ellyn - 32 jaar - 1e kindje - ronde 3 NataschaL - 25 jaar - 1e kindje - 3de ronde 18 maart (0) 19 maart (2) Linds87 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 3 (hopelijk mét ovulatie), officieel ronde 16 op basis van Ovulatie Inductie in de VU xMeliisz - 30 jaar - 3e kindje - ronde 4 20 maart (2) Elisabeth83 - 37 jaar - 5e kindje - ronde 3 na mk DZ91 - 29 jaar - 1ste kindje - ronde 2 (NOD kan eerder/later plaatsvinden, geen regelmatige cyclus) 21 maart (0) 22 maart (2) Geriatertje- 42 jaar- 4e kindje (1e samen)- ronde 6 Sabrinab1986 - 34 jaar - 4e kindje - ronde 20 23 maart (1) Breezer1985 - 35 jaar - 2de kindje - ronde 7 24 maart (0) 25 maart (2) xTamx -37 jaar - 2e kindje (1e samen) - ronde 5 Pluispluis - 33 jaar - 2e kindje - ronde 8 26 maart (2) Ajuuparaplu - 33 jaar - 3e kindje - ronde 14 xDanielle - 30 jaar - 4e kindje (1e samen) - ronde 5 27 maart (0) 28 maart (0) 29 maart (0) 30 maart (1) MLB - 26 jaar - 3e kindje - ronde 3 (2 na vmk) 31 maart (0) Onbekende datum (1) Nenp - 32 jaar - 1e kindje - ronde 4 (1e na ma) ♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal (18) Wachtend op de eisprong (16) Wachtbankje (3) Zwanger (0) Tuurtest (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te geven).[/QUOTE]
Ik rook ook maar in mijn eerdere zwangerschappen direct kunnen stoppen met positieve test daardoor 1 x5 jaar gestopt geweest en 1x 3 jaar heb nu ook al wat pogingen gedaan maar door elke keer de teleurstelling en nu ronde 20 lukt het me niet moet echt eerst positief zijn bij mij dan kan ik het direct loslaten
Ik zou zo nu wel kunnen roken en soms verlang ik er wel naar maar het is goed te doen hoor en sta gewoon naast rokers. Geen moeite mee. De eerste 3 weken waren verschrikkelijk en daarna nam dat af. Mijn motivatie om nu niet te beginnen is die 3 weken, een nieuwe zwangerschap en de kosten. Ik weet niet of de stress die ik ervaren heb heeft bijgedragen aan mijn miskraam, de angst dat dat zo zou kunnen zijn is ook een grote motivatie ervan te blijven.
Hier inmiddels al 12 jaar gestopt met roken. Mijn papa had copd en moest stoppen en ik deed met hem mee. Ik rook niet/drink niet maar heb wel een ijskoffie verslaving helaas. Mijn man is juist heel betrokken. Zo hebben we het hele weekend lekker samen gejankt
Nog een roker hier! Inmiddels al ronde 12. Ik ben er 6 maanden afgeweest maar helaas in december weer begonnen. Nu het lekkerder weer wordt moeite om het te beperken tot 3 per dag, maar meer dan 5 sowieso niet. Het is heel moeilijk om het te laten. Die 6 maanden gingen me goed af maar er gebeurde zoveel opeens (huis gekocht, vorige week getrouwd ook en gedoe op het werk). Dus ik heb me laten verleiden. Mijn huisarts vertelde me dat het effect van stress groter is dan het roken opzich. Zodra er hopelijk snel een positieve test te zien is, stop ik direct. Weet ook dat me dat lukt, maar voor nu even niet.
Ook heel moeilijk voor mij. Ik hou ervan om met een sigaret en mijn decaf tasje koffie mijn rust moment te houden .
Ik zou heel graag mee willen kletsen. Wij gaan voor ons 4e kindje. Ik ben nu voor de eerste keer met ovu testen begonnen, omdat mijn leeftijd toch mee gaat spelen (40jr) en we geen kans willen missen maar ook omdat ik nieuwsgierig ben naar mijn cyclus. Ik heb 4 je de pil geslikt en nu net gestopt. De vorige keren was ik vrij snel zwanger. Ik ben benieuwd of dat nu ook zo zal zijn. Wanneer mijn eisprong of NOD is weet ik niet. Ik denk rond 21 maart. In de bijlage mijn ovulatietesten van vandaag (10u Kruidvat en 12u action) het verschil vind ik wel heel groot maar ik weet niet wat het zegt..
Toen we afspraken om voor ons eerste kindje te gaan proberen ben ik 2 dagen daarna gestopt. Na de geboorte van nr 2 ben ik een jaar later weer begonnen. Vervolgens weer gestopt. Toen kochten we een huis en weer begonnen. Ondertussen ben ik alweer een hele tijd gestopt. Ik rook alleen op werk heel soms. Maar dat zal 1 sigaret per 2 weken zijn. De trek naar een sigaret is nooit weg gegaan, ook niet na jaren stoppen. En dat staat me zo tegen aan het stoppen. Hoelang het ook duurt, dat gevoel verdwijnt gewoon niet.
Nee.. de linkerstreep was wel zichtbaar, bijna net zo donker als de controlestreep.. maar dit is “NU”.
Edit: ook gevoelige borsten en eiwit-slijm vandaag. Dus ik ben er vrij zeker van dat dit “het moment” is! Wij gaan t gezellig maken hahaha!