Nou ik ben erachter waarom mijn ongesteldheid zo onwijs raar verloopt deze cyclus. Ik ben op aanraden van een vriendin tarwekiemolie gaan gebruiken. Nooit moeten doen! Na 2 dagen minimaal bloedverlies zette het gisteren echt door. Ik heb nog nooit zulke heftige bloedingen gehad in heel mijn leven. Zelfs niet na de bevalling of met mijn miskraam. En een buikpijn!
Yes. Ik. Zonder iui, wel eigen cyclus dus met eisprong uit mijzelf. Zo is nr2 ontstaan. Toen werkten mijn eierstokken nog super en hadden ze geen schop nodig. Ik heb het nu ook niet nodig officieel, heb met clomid wel een eisprong maar maakt de timing wel makkelijker met ovitrelle en geeft extra progesteron boost.
Ik breek even in … wij hebben het 3x via iui in natuurlijke cyclus geprobeerd. Ik moest 2x per dag ovulatie testen zodra deze een smiley had of de juiste streep, dan moest ik de kliniek informeren. Dan mochten we de volgende dag komen… mijn man 2x en dan ander half uur daarna werd ik geïnsemineerd . Dus echt zonder welke hormoon dan ook…
Wij zitten nu in een ivf traject. Gister terugplaatsing gehad. Ik weet niet precies mijn nod … denk 16 maart. Dus lees af en toe hier ook even mee.
Ik vraag me af of je dan ook meer kans hebt op een meerling. Bij ovitrelle staat het wel als bijwerking, maar ik krijg dus enkel 1x ovitrelle voor de rest geen stimulatie zeg maar. Dus dan rijpt er hoogstwaarschijnlijk toch gewoon maar 1 eitje? Ik snap niet zo goed dat het wel in mn eigen cyclus is, maar ik dus wel ovitrelle krijg. Is het 'normaal'? Mn nicht die had in eigen cyclus, maar met alleen ovulatietesten. Of wordt dit eigenlijk 'semi in eigen cyclus' vaker gedaan? Maar eisprong uit jezelf is dan zonder ook maar iets te spuiten? Dacht dat je of de hele reutemeteut kreeg of niets en alleen aan de slag gaat met ovulatietesten. Dat bedoel ik juist..dat klinkt als in eigen cyclus. Hoezo ga ik in eigen cyclus, maar wel met ovitrelle om de eisprong te stimuleren? Kregen jullie ook een echo tijdens de insemenatie? En zijn jullie zwanger geraakt aangezien jullie wel hier nog rondhangen
@Ajuuparaplu je hebt eigenlijk alleen kans op meerling als er ook 2 of meer follikels rijp zijn. Dat gebeurt zonder hormoonstimulatie niet snel. Ovitrelle geeft ze nog een extra groeispurt en dwingt eisprong af. In normale situatie zou het kunnen zijn dat 1 follikel dan alsnog achter blijft in groei en niet meespringt. Nu versnel je de boel. Ze geven je ovitrelle puur voor timing, ze kunnen zo je iui veel makkelijker plannen dan wanneer t natuurlijk gaat. Is dus echt om praktische redenen. Helemaal als de poli of kliniek geen weekend opening heeft. Ideaal dan ovitrelle. Als vrijdag bv follikel 18 mm is, zet je de prik zaterdagavond en heb je maandagochtend inseminatie. Ik had idd eisprong van mijzelf, zonder heel pakket. Dit was om te proberen of ik zo wel meer progesteron zou aanmaken en timing zou vermakkelijken zeg maar. 1,5 dag na de Ovitrelle heb je ongeveer je eisprong. En ja ik ben 2x zwanger geraakt: eerste poging ging fout, tweede werd onze tweede zoon. Helaas nu minder succes
@Ajuuparaplu wat groenebomen zegt… ik denk ook echt dat het de kliniek de ruimte geeft toch enigsinds een beetje te sturen. Bij ons is de kliniek op zondag dicht. Dus dat houdt dan in als zaterdag je piek hebt je dus pech hebt en zondag niet geïnsemineerd kan worden. verder geen echo tijdens de iui gehad. Ze gaan met zo n eendebek een een slangetje met het spuitje met het “wondermiddel” via je baarmoedermond naar binnen je baarmoeder in. en dan spuiten ze dit heel langzaam naar binnen. Ik mocht daarna ook meteen weer opstaan en gaan. niet zwanger geworden via iui, kans was ook niet zo groot maar wilde dit graag proberen omdat ik de icsi die werd aangeraden heel heftig vond. Uiteindelijk is het nu dus ivf geworden en het viel mij eigenlijk heel erg mee… nu afwachten of dit wel leidt tot en zwangerschap .
Bedankt voor je uitleg. Wij gaan niet verder als de iui niet lukt. Dit is voor mn man al net een stapje te ver, we hebben al 2 kinderen via de natuurlijke weg. Hopelijk lukt het jullie met ivf!
Hoe gaat het hier met iedereen? Hier nog een lage temp en nog geen posi ovulatietest. Geef het denk ik maar op deze ronde, want alles is in de war.
Ik merk dat ik er steeds minder mee bezig ben en dat ik alle echo's etc steeds vervelender gaat vinden. Gewoon omdat het zoveel tijd kost en alles plannen zover het kan. Steeds om de 2 dagen weer 40 minuten heen en 40 minuten terug rijden voor een echo van 5 minuten. Maar goed we doen het voor een goed doel!
Hier al 3 dagen vruchtbaar slijm, eipijn, nog geen positieve ovulatietest maar dat komt denk ik snel als ik mijn lichaam kan geloven. Temp nog laag. Niet opgeven, laat ei?
Wij doen het deze ronde heel serieus om de dag, en zou het zonder ovulatietesten doen omdat ik er met die testen teveel mee bezig ben. Het voelt een stuk relaxter zonder. Gister cd 15, had ik vruchtbaar slijm en heb ik tóch een ovulatietest gedaan als 'check' en toen was die donker maar nog niet op z'n donkerst. Dus vandaag dan ook nog maar even een testje wagen om te kijken of die piek geweest is of nog zal komen. Heeft verder geen invloed op ons strakke schema, haha, dat gaat vrolijk door. Ik ben benieuwd hoe het afloopt deze ronde!
Hier ook nog geen positieve ovulatietest. Denk dat deze ronde ook weer laat word. Hoeveel CD zit je nu??
Goedemorgen dames, Hier terug van weggeweest. Heerlijke vakantie gehad en echt even wat afstand van alles genomen. Merk dat dat heel veel rust heeft gegeven. Deze ronde geen ovulatietesten gebruikt, ik heb dus ook geen idee waar ik zit. Normaal altijd vreselijke eipijn en deze ronde niks… Dus of mijn ei moet nog komen? (Die kans acht ik redelijk klein, zo laat is die nooit (cd15)) Of hij is al geweest en ik heb er niks van gevoeld. Ik wacht nog even een paar dagen af of er toch nog eipijn komt. En anders ga ik op het wachtbankje.
ik denk dat ik volgende ronde wil vragen om utro alvast in huis te hebben en even ziekenhuisloze ronde. Bevalt mij wel beter zo, echo morgen is eigenlijk niet nodig maar moet wel ivm medicatie die ik nog moet halen. Heb helaas al dagen migraine doordat mijn voorhoofdsholtes en bijholtes flink ontstoken zijn. Man is ook nog helemaal niet fit. Timing is wel ruk
Ik ervaar hetzelfde. T is zo'n gedoe. Vorige keer was het heel druk bij ziekenhuis apo en de gyn liep uit. Zit je daar 1,5 uur. Al met al ruim 2 uur van huis, voor echo van 2 minuten en paar pillen. Parkeerkosten lopen ook leuk op ondertussen
Ik ben al sinds vrijdag in een heel goed humeur het zal wel door het zonnetje komen. Ik blijf mijn grafieken maar met elkaar vergelijken. Mijn LH piek was deze cyclus anders dan anders. En mijn BBT stijgt heel geleidelijk. Hopelijk een goed teken Mijn hond en kat geven vooralsnog geen hints.