NOD lijst 16 t/m 31 maart 2024

Discussie in 'NOD forum' gestart door Livia18, 23 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BAM2023

BAM2023 Lid

7 nov 2023
    27
    21
    3
    Vrouw
    NOD lijst 16 t/m 31 maart 2024

We gaan voor roze!

16 maart (0)

17 maart (0)

18 maart (1)

Mimosa - 39 jaar - 5e kindje - ronde 1

19 maart (1)
    Sky - 31 jaar - 4e kindje - ronde 2

20 maart (1)
    Faleide - 39jr - 3e kindje - ronde 3

21 maart (2)
    Livia18 - 38 jaar - 3e kindje - ronde 3
    Joefmom - 30 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - TESE bij partner --> duidelijkheid over vervolgtraject

22 maart (2)
    Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 2
    Sannetijd - 27 jaar - 2de kindje - ronde 2

23 maart (0)

24 maart (0)

25 maart (1)
    Vederlicht - 41 -2de kindje - ronde 3

26 maart (0)

27 maart (0)
    BAM2023 - 36 jaar - 1e kindje - IUI 5

28 maart (0)

29 maart (0)

30 maart (0)

31 maart (0)

Ballon - 35 jaar - 3e kindje - ronde 1 na stilgeboren dochter

Totaal (11)

Wachten op eisprong (11)

Wachtbankje (0)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

2. BAM2023

BAM2023 Lid

7 nov 2023
    27
    21
    3
    Vrouw
    Ik heb me vast op de lijst gezet, maar weet nog niet zeker of deze ronde doorgaat. Nu 4x IUI gehad zonder resultaat en donderdag een evaluatie met de arts. Hopelijk kan ik deze ronde gewoon meedoen

3. Ballon

Ballon Lid

13 feb 2024
    80
    122
    33
    Vrouw
    Wat fijn dat ze in België die mogelijkheid bieden, maar we duimen dat dat niet nodig gaat zijn

Panda95 vindt dit leuk.
  4. Skymar

Skymar Actief lid

10 feb 2024
    254
    291
    63
    Vrouw
    #44 Skymar, 26 feb 2024
    Laatst bewerkt: 26 feb 2024
    Het is een beetje alsof ik naar mezelf kijk :) Wij gaan voor kindje vier, maar dit kindje zal ook (met bijna 8 jaar verschil tot onze jongste als het snel raak mag zijn - bijna 12 jaar met de oudste) een nakomertje worden. Tussen jouw 3e en 4e zit iets van 5 jaar, als ik het goed zag? Hoe is dat voor de kids? Ons verschil zal nog groter zijn en omdat ik weet dat wij door mijn ziekte waarschijnlijk niet voor een 5e kunnen gaan - zal het verschil altijd groot blijven en er geen speelkameraadje bij komen. Iets wat ik heel spannend vind en mij onzeker maakt over onze keuze.

Er zijn niet veel 'grotere' gezinnen meer tegenwoordig, vandaar dat ik het meteen maar even bij jou check hhaha

Mimosa vindt dit leuk.
  5. Skymar

Skymar Actief lid

10 feb 2024
    254
    291
    63
    Vrouw
    Vandaag trouwens bij de gyneacoloog geweest, op pre-zwangerschapsconsult, vanwege mijn auto-immuunziekte. Een hele hoop informatie gekregen! Ene kant heel fijn en goed, het helpt ons voorbereiden op de eventuele zwangerschap met risicio's. Aan de andere kant denk ik: poe - het zal een heel traject worden met alle extra controles en het feit dat mijn zwangerschap sowieso medisch gaat zijn! (voor de beeldvorming: ik ben alle drie de keren spontaan, tussen 39+2 en 39+5 weken zwangerschap, en heel snel thuis bevallen)

Eén ding wat er op dit moment uitspringt is de verhoogde kans op miskramen bij mij (30% tov 10-20% bij gezonde vrouwen). Ik vind dat ontzettend spannend en het maakt me zenuwachtig.. Ik heb er geen invloed op, dus fingers crossed! <3

Mimosa vindt dit leuk.
  6. Livia18

Livia18 Actief lid

17 jan 2024
    139
    91
    28
    Vrouw
    @Ballon Wat een verdriet hebben jullie achter de rug en dan ook nog zoveel rondes bijna zonder iets dat in ieder geval hoop gaf. Ik duim dat het op de natuurlijke weg toch zal gaan gebeuren..

@Mimosa Ik ben dan ook al een dagje ouder (word 39 in april), maar voel me daardoor stiekem juist minder nuchter :cool: Mijn man wilde lange tijd geen derde, terwijl bij mij de wens nooit weg is geweest, en nu hij wel wil, voelt het vanwege mijn leeftijd een beetje als 'nu of nooit'. Ben toch bang dat de jaren zijn gaan tellen en dat het niet meer zo vlot zal gaan :oops: Hoewel ik me er - zeker hier rond lezend - terdege van bewust ben dat we ons al enorm gezegend mogen voelen met onze twee dochters hoor en verwend over hoe soepel dat allemaal ging, op 1 vmk na.

@BAM2023 Spannend, succes alvast voor donderdag!!

@Skymar Herkenbaar, hier zal het verschil zo'n 9 en 11 jaar en zal het ook echt een nakomertje zijn. Heel eerlijk, ondanks dat de wens altijd aanwezig was bij mij, dacht ik verstandelijk ook dat het nu ook klaar zou zijn ivm het leeftijdsverschil. Nu mijn man toch wil, kan ik na de eerste twijfel alleen maar zielsgelukkig zijn en hopen dat het nog lukt. Voor de evt nadelen van het leeftijdsverschil, kan ik ook juist een boel voordelen zien en ik geloof echt dat het vanzelf zijn (of haar :p) weg wel vind. Ik hoop dat het bij jullie gaat lukken!

Mimosa, BAM2023 en Skymar vinden dit leuk.
  7. Skymar

Skymar Actief lid

10 feb 2024
    254
    291
    63
    Vrouw
    Wat bijzonder dat de wens dan toch gegroeid is bij jouw man! Ik zie ook zeker voordelen: geen gepluk en gehannes meer met het naar school/peuterspeelzaal brengen van een andere peuter of dreumes. Ik kan gerust een tukkie doen in een zwangerschap, omdat de anderen nu oud genoeg zijn om mama te wekken als er iets is en een uurtje zelfstandig kunnen spelen. 'kleine grote hulpjes' met taakjes. Geen getil meer met andere kleine kinderen tijdens een zwangerschap of kleine baby-tijd. Geen super zorg-aandacht meer voor andere kids - ze kunnen zelf aan- en uitkleden en naar de wc en de eigen broodjes smeren. ETC. Kan nog wel even doorgaan :p

En tóch.. Als ik zie hoeveel onze zoontjes aan elkaar hebben, dan vraag ik me af of ik het 4e kindje (als die mag komen) niet tekort doe. ^^

Mimosa vindt dit leuk.
  8. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    ik duim op goede evaluatie!

BAM2023 vindt dit leuk.
  9. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    @Skymar fijn dat je veel en goede info hebt gehad. We duimen op snel een plakkertje!

Wat leeftijdsverschil betreft: ik ben zelf een niet gepland nakomertje. Mijn ouders hebben na verschillende rondes mijn zus gekregen met kunstmatige inseminatie. Mijn mama was hoogzwanger van een trapladder gevallen en had een bekkenbreuk + mijn zus had navelbreuk dus was complexe geplande keizersnede en mijn mama mocht eigenlijk geen kinderen meer krijgen omdat bekkenbreuk 10 jaar nodig zou hebben om te genezen.
    Nou, ze hadden niet echt kans om natuurlijk zwanger te worden en hebben daarom nooit anticonceptie gebruikt. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak ze het gezellig maakten in die tijd, maar na 9 jaar was ze wonder boven wonder toch zwanger van mij en dat had ze zelfs niet meteen door. :D

Ik ben er dan gekomen 1,5 week voor mijn zus haar 10de verjaardag.
    Ik ben altijd haar "levende pop" geweest om mee te spelen, en zij was mijn grote voorbeeld. Ze was een beetje mijn 2de mama en dat vertelde ik trots ook tegen iedereen :p
    Echt hele fijne band! Mijn zus heeft haar man al leren kennen op haar 16de, ze is na het verderstuderen ook meteen met hem gaan samenwonen en heeft zelf nu 3 kinderen. Dus in het begin dat ze uit huis was vond ik het wel beetje lastig dat ik alleen was en haar niet echt meer zag. Dus ik voel me ook wel een beetje "enig kind" tijdens mijn puberteit. Nu ik zelf samenwoon met mijn man is de fysieke afstand groter, maar houden we wel meer contact met whatsapp, telefoon of eens langs te gaan. Ze is nog altijd een geweldige steunpilaar.

Ik zie het leeftijdsverschil dus zeker niet als een issue voor het kindje. Ik ben er heel blij mee :) en ik had zelfs geen neefjes of nichtjes die wat rond mijn leeftijd zaten, echt een compleet nakomertje hehe. Misschien helpt dit voor jullie twijfels in perspectief te zetten :D

Faleide, Mimosa, Livia18 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Livia18

Livia18 Actief lid

17 jan 2024
    139
    91
    28
    Vrouw
    @Skymar Ik begrijp het zeker hoor, die twijfels. Ik ken ze ook wel. Onze meiden zijn ook echt twee handen op één buik en zo close samen. Dat gaat dit kindje niet hebben op die manier.

@Panda95 Wat mooi en bijzonder om te lezen, dank je wel!

Mimosa en Panda95 vinden dit leuk.
  11. Mimosa

Mimosa Actief lid

13 aug 2020
    172
    283
    63
    Vrouw
    Ik snap die onzekerheid helemaal, hoor. Dat had ik ook! Hoe gaan we zo een kleine baby in ons gezin laten passen? Maar mijn oudere kinderen zijn helemaal gek op hun kleine zusje. Ze doen echt alles voor haar en ze krijgt zoveel aandacht. Ook al zal mijn jongste nu geen broertje of zusje meer krijgen; ze haalt zoveel plezier uit het feit dat ze oudere broers en een zus heeft. Het enige is dat ze best wel snel zelfstandig is geworden en het babyachtige er gauw af was, omdat ze alles wil doen wat de grotere kids doen. Maar voor de rest? Ik zou het zo weer doen.

Skymar en Livia18 vinden dit leuk.
  12. Mimosa

Mimosa Actief lid

13 aug 2020
    172
    283
    63
    Vrouw
    Ja, gek gevoel is dat, he. Als je leeftijd voor je gevoel opeens mee gaat tellen. Bij mijn jongste was ik 37 toen ik zwanger raakte en toen voelde ik me helemaal niet ouder, maar bij deze voelt het toch anders. Ik bedoel, BIJNA 40! HALLO! Maar heb zelf wel een grens gesteld, na mijn 40ste hou ik ermee op. Heb jij voor jezelf ook een grens getrokken?

Livia18 vindt dit leuk.
  13. Livia18

Livia18 Actief lid

17 jan 2024
    139
    91
    28
    Vrouw
    Nou, in de grenzen lopen we wel nog wat scheef. Mijn man zit op: bevallen voor mijn 40e. Ik zit op: zwanger voor mijn 40e. Hij is bang voor de wat grotere risico's voor mij en het kindje en ik denk dan: op die paar maanden zal het niet komen. Maar we gaan zien, ik hoop van harte dat we die overweging uiteindelijk niet hoeven maken :D

Mimosa vindt dit leuk.
  14. Zazoo21

Zazoo21 Actief lid

12 feb 2024
    398
    398
    63
    Vrouw
    Als ik jullie verhalen lees, denk ik zo oei wat ben ik nog een groentje :roflmao:

Vind het wel heel leuk om al jullie ervaringen te lezen. Voelt allemaal nog zo nieuw voor mij! Maar ervaring komt met de tijd en jaren dus dat komt hier ook vanzelf goed :cool:

Zijn er al mensen druk met LH testen?

Hope2022, Panda95, Mimosa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Skymar

Skymar Actief lid

10 feb 2024
    254
    291
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie ervaringen! Dat is super lief en mooi omschreven...

Binnen mijn ouderlijk gezin hadden we ook 2 nakomertjes: mijn halfbroertje en halfzusje. Maar die waren met zn 2-en en dat voelt toch een beetje anders. Ik heb hen destijds ook 100% omarmt, ik was 14 en 12 toen ze geboren werden, maar als t er 1 is of het je eigen kids betreft ga je toch weer twijfelen hihi :)

Wat betreft leeftijd: ik merk dat nu al! Ik ben vroeg aan kids begonnen en had voor mn 25e al 3 kids. Maar nu ben ik bijna 32 en is het al 8 jaar geleden dat ik zwanger was van mn jongste! Nu al zegt mijn gynaecoloog en reumatoloog: je bent al wel ouder aant worden en je lichaam bevindt zich niet meer in de ideale leeftijdsfase...

Voelt zo tegenstrijdig in deze tijd! :p met 31 / 32 al aan de oude kant worden bestempeld hahaha. Dus kan me goed voorstellen hoe dat moet voelen met 35+! Maar ik ben t ermee eens: het zal echt niet op een paar maanden komen hoor dames! Je lichaamscellen weten niet in welke maand je de 35 bent gepasseerd. Of 40 ^^

Panda95 en Mimosa vinden dit leuk.
  16. Skymar

Skymar Actief lid

10 feb 2024
    254
    291
    63
    Vrouw
    btw, iemand die weet waarom mijn banner elke keer een dag achteruit gaat? Ik krijg hem maar niet goed, zit nu op CD5 namelijk... vet irritant hahaha

17. Melaelisa

Melaelisa Actief lid

27 jan 2024
    222
    219
    43
    Vrouw
    Ik zie gewoon dag 5 staan bij mij

18. Livia18

Livia18 Actief lid

17 jan 2024
    139
    91
    28
    Vrouw
    Huh, wat gek, ik zie dag 4 bij @Skymar staan. Maar helaas ook geen oplossing, ik kwam er vorige maand ook niet uit en heb hem maar helemaal weggehaald, geen geduld voor :roflmao:

19. Vederlicht

Vederlicht Actief lid

2 feb 2024
    307
    262
    63
    volgens mij 2 maand geleden in een nod groep is hier wat over gezegd. Weet t niet meer precies; volgens mij was het iets van hij gaat een dag verder op t moment dat jij die link aanmaakt. Dus het beste was om het om 10 uur ‘s avonds te updaten dacht ik. Ik weet niet meer wie t zei, maar anders zou je t misschien even een topic over openen, dan komt er vast een volledige en juiste antwoord. Of je moet de nods terug lezen :D (ik zie 4 staan)

20. WardaRose

WardaRose Bekend lid

14 jan 2024
    634
    469
    63
    Vrouw

Hey!

ik ben eindelijk(!!!) ongesteld geworden.
    Even in het kort, op 10 januari begon mijn miskraam bij 6 weken zwangerschap, het was de eerste ronde na 10 jaar aan de pil. Heb wel al 2 kinderen van 10 en 13.
    Gisteren bruinverlies maar vandaag echt rood dus mag me eindelijk hier melden.
    Ik hou vandaag aan als dag 1 van de cyclus en start op dag 10 met ovulatie testen… zou ik ook op dag 5 al kunnen starten? Gezien ik nu totaal geen idee heb van mijn cyclus? Iemand tips?
    Liefs!

Skymar en Mimosa vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina