Bij een korte cyclus zou ik dat ook wel doen denk ik.. ik moet voor m’n gevoel zo lang wachten op het ei en het is soms nog onregelmatig dat ik de controle van de testen graag wil hebben.
Ja dat snap ik heel goed Ik voel mij ei ook goed, met tempen kom ik ook een heel eind denk ik en zonder ovu testen heb ik zelf denk ik meer rust
Goedemiddag dames, Gisteren een knaller van een ovulatietest en gelukkig gister avond goed benut. Nou weet ik niet of ik mijn vent vandaag nog zo gek krijg. Nu wel weer een ovulatietest gedaan. Maar denk dat ik eigenlijk wel kan stoppen met testen en met me kont op het wachtbankje kan gaan zitten geloof ik. Ei zal vandaag denk ik springen vanmorgen namelijk nog een best lage temp. Wat denken jullie?
Ik zou denken dat die vandaag springt ja. Je weet het natuurlijk pas zeker als je temperatuur blijvend is gestegen, maar met seks gisteren zit je denk ik perfect. Ik denk dat ik gelijk met je loop. Geen ovulatietesten, maar vruchtbaar slijm is nog aanwezig en gisterenavond echt flinke pijn linksonder (buik en rug). Gisterenavond ook nog gebruik van gemaakt. Ik hou me hier vrij streng aan de "om de dag" routine. We hebben het ooit 1 cyclus 3 dagen achter elkaar gedaan en dat was echt niet leuk voor ons beiden. 3e keer werd ook echt moeilijk. Dus hij weet bij mij altijd dat hij in ieder geval een "rustdagje" krijgt. Mijn temp was vanochtend in ieder geval nog laag. Mijn temperatuur stijgt vrij langzaam, dus het kan best dat de signalen morgen nog steeds twijfelachtig zijn en dan moet hij gewoon nog een keer .
Ja ik twijfel een beetje. Ik hoop het vandaag eigenlijk nog te kunnen benutten omdat ik bang ben het morgen te laat is. Daarna heeft hij rust en is er geen plicht meer om het om de dag te doen Dan wordt het gewoon omdat het fijn voelt om te doen. Ik ga het gewoon proberen vanavond. Als het lukt weten we iig zeker dat het daar niet aan kan liggen. Deze maand hebben we de afgelopen 9 dagen meer gemeenschap gehad dan dat we normaal eigenlijk doen. Hoelang duurt jouw cyclus normaal? De mijne is vrij kort 24/25 dagen. Met een gemiddelde lf van 10 dagen.
Ja ik ben ook altijd bang om hem te missen, maar om de dag moet echt voldoende zijn. Dat zaad kan prima 48 uur overleven in de juiste omgeving. En soms denk je dat hij eraan komt, maar dan komt hij toch weer een dag later. En dan wordt het een beetje een uitputtingsslag omdat ik toch wel blijf twijfelen. Ik ben heeeeeel onregelmatig. Dit zou mijn vroegste ei ooit worden (op CD16). Normaal eisprong tussen CD18 en CD29. De afgelopen maanden was mijn LF maar 9 dagen. Maar voor mijn zwangerschap was deze 10/11 dagen. De maand dat ik zwanger werd toen aan het begin van mijn cyclus begonnen met een koolhydraatbeperkt dieet. Dat was gelijk mijn record met vroeg ei (toen dus CD18). Deze maand weer op dieet en nu dus een nieuw record met vroeg ei (of eigenlijk meer normaal). Het zou best kunnen dat het dieet dus ook mijn LF verlengd. Ik weet het van toen dus niet zeker omdat ik toen dus zwanger was. Maar uit de wetenschappelijke artikelen die ik erover heb gelezen kan het een sterk positief effect hebben op je vruchtbaarheid. Ik kan mezelf nu in ieder geval wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder met mijn dieet was begonnen. Dan had ik nu al een ronde extra kunnen hebben.
Welk dieet volg je? Ik val af door andere producten te eten en te bewegen, maar heb morbide obesitas, en ben daar niet zomaar vanaf. En wil niet crashen maar langdurig patronen aanpassen (Dit was ook al bij vorige zwangerschappen zo niet echt iets veranderd daarin toen). Dud volg ik niet heel strikt één dieet, maar ben dus brood gaan vervangen voor kha(mer) brood en zelfgebakken bananenbrood e.d. minder suiker en kant en klare zoetigheid. Ik bak en maak zelf mijn tussendoortje via recepten van een populaire website. Heb inmiddels wel weer begeleiding van een diëtiste. Maar die vind dat ik op deze manier heel verantwoord bezig ben. Ben nu 7,5kg lichter sinds 3,5maand. Dus val gemiddeld 0,5kg per week af. En mag dit tijdens een zwangerschap ook doorzetten. Want ik zal in principe geen voedingsstoffen te kort komen.
Ik doe dus ook koolhydraat arm/ beperkt. Ik eet wel af en toe wat volkoren pasta of zilvervliesrijst. Nog geen aardappelen, maar dat sluit ik niet uit. Brood eet ik bijna niet meer. Ik heb zelf granola gemaakt van verschillende noten, zaden en haver en dan met griekse yoghurt. Ik wil misschien ook eens een keer een notenbrood maken voor de afwisseling. En 's middags maak ik dan vaak een grote bak salade (diverse salades) of een groente omelet (voordeel van veel thuiswerken nu). Ik heb geen diëtist, maar ik doe dit gewoon op gezond verstand. Ben niet bezig met alles afwegen ofzo, maar ik steel af en toe wel wat kha receptjes. Ik wil geen honger gaan lijden en ook af en toe iets lekkers (zoals een stukje hele pure chocolade bij de koffie). Gewoon iets doen wat ik kan volhouden. Afgelopen zondag ook op een verjaardag een klein stukje taart genomen. Alleen frisdrank heb ik echt in de ban gedaan. Ik had een behoorlijke cola-verslaving (met suiker, want light blegh). Ik heb een bmi van 29, maar een vrij brede bouw, dus ik wil ongeveer naar een bmi van 25,5/26. Dat is 13 kg afvallen. Nu na 1,5 week is er 1,5 kg af. Nog 11,5 te gaan. En ik wil inderdaad ook gewoon een eetpatroon aanmeten wat ook gezond is voor een baby bij een eventuele zwangerschap. Dan misschien wat extra noten of iets vaker iets met pasta of aardappelen zodat ik geen caloriëntekort kom. Maar ik heb ook gelezen dat dus koolhydraatbeperkt eten kan helpen met zwangerschapsmisselijkheid. Vorige zwangerschap tot 22 weken echt dagelijks 1 of meerdere keren moeten overgeven (toen was ik gestopt met kha dieet) en 10 weken bijna alleen maar plat kunnen liggen. Dan probeer ik alles..
Wat goed trouwens dat je al 7,5 kg kwijt bent @Mamastier ! En ik heb trouwens ook gelezen dat je niet je volledige (gewichts)doel hoeft te halen om al voordelen voor je vruchtbaarheid te merken. Gewicht is maar een deel van het plaatje. Als je nu gezond eet, zou dat al veel verschil moeten gaan maken in de kwaliteit van je eitjes enzo.
Dank je, ja klopt, voor de eerste zwangerschap was ik dus 15kg kwijt, maar daarna zat het er zo weer aan. En tweede Zwangerschap maar paar kg eraan en wel snel stabiel en toen getrouwd bleef ik ook stabiel ( allebei met moeite) daarna weer wat aangekomen en nu dus relatief makkelijk weer gezonder bezig, hoop dat het helpt, maar nooit gemerkt dat ik vruchtbaarheidsproblemen had (ten opzichte van andere dames). Maar dit kan ik volhouden met 4jaar terug deed ik meer echt lijnen maar kostte meer moeite
Ah ja ik zie dat je pas in de derde ronde zit. Ik was vorige keer in ronde 5 zwanger, wat op zich ook redelijk gemiddeld was. Maar ja, elke ronde is er één te veel wat mij betreft, dus als het ook maar een beetje helpt.... Vorige keer in ieder geval wel bij mij en nu tenminste al een vroeger ei. Als ik deze ronde zwanger blijk of mijn LF langer wordt dan zweer ik er echt bij.
Uiteraard zijn we graag allemaal gelijk zwanger. Hoop dat dit voor iedereen een mooie maand mag zijn!
Drinken jullie nog een wijntje rondom ei? Ik heb al 2 maanden niks op maar ga nu zo toch maar een wijntje nemen.. had er wel ff zin in
Ik drink sowieso bijna nooit, dus geen alcohol drinken is geen probleem hier. Maar van wat ik heb begrepen is er nog geen bloedband als je al zwanger zou zijn. Dus zeker als je het bij 1 wijntje houdt, kan je dat prima doen hoor. Lekker van genieten!
Zo af en toe kan geen kwaad Ikzelf drink niet, nooit van gehouden . Maar inderdaad zoals diegene boven mij zegt : tot 6 weken is er sowieso nog geen bloed band Navelstreng legt aan na 6 weken. Dan is het dooierzakje op die de eerste weken als voeding diende
Kijk eens naar ketogeen dieet Is geen dieet waarbij je jezelf uithongerd Gewoon bijna geen koolhydraten maar wel (gezonde!) Vetten en eiwitten Omdat je lichaam dan vet gaat verbranden val je snel af! Ik verloor 20kg in 3 maanden. En dat terwijl ik nog lekker speklapjes kon eten, en gewoon veel kon eten Als het maar geen koolhydraten waren! Hierna werd ij ook blijvend zwanger van Yué Gezond ketogeen leven Nederland op Facebook is een fijne groep bijvoorbeeld voor inspiratie Hielp mij heel erg Helaas ben ik uit die groep geblokkeerd wat denk ik een foutje is van beheerders want ik heb werkelijk geen regel overtreden en gemeen reageren zit nooit in mijn aard
Ik dronk al geen wijn meer sinds mn dochters zwangerschap. Wel ooit een glas geprobeerd, maar doordat ik al zo lang niet drink, smaakt het me niet en krijg ik er snel een kater van (lees 1 glas). Nu krijgt mn zoon van 2 nog bv, dus ik blijf wel gewoon clean, mis het niet. (Ja ooit op een speciaal feest ofzo, maar er zijn voldoende alternatieven)
Dat zou ik psychisch niet aankunnen dat het zo snel zou gaan. Zoals het nu gaat ben ik blij mee. Het moet er niet alleen af maar ook af blijven (En ik hou niet erg van vlees, dus speklapjes e.d. is niet aan mij besteed, heb er wel eens over gelezen, maar sprak me eigenlijk dus niet aan)
Vandaag begonnen met ovutesten Afgelopen maanden altijd cyclussen van 5 tot max. 6 weken met vorige maand een uitschieten naar 7.2 weken.. Mocht die deze maand weer tussen de 5 en 6 zijn dan moet ik aankomende week een posi. Ovulatietesten hebben. Duimen jullie mee? Zou echt balen als het weer 7 weken duurt