Zooo vandaag toch flinke steken en krampen in me baarmoeder... maar vandaag 5 dpo dus denk niet dat het wat kan zijn. Al hoop ik het stiekem wel.
Ik ga ook altijd opeens alles voelen. Maar hoop voor je dat het wat betekent! Je bent al wel even bezig zie ik? Duurde het bij de andere 2 ook lang?
Bedankt dames! Vroeg het me even af gister van begin vd middag tot savonds laat heel erg koud gehad, nu weer normaal. Innesteling zou leuk zijn Maar wie weet had ik het gewoon koud haha
Dank je wel. Nee dat vind ik het vervelendste mijn eerste 9 maanden. En mijn jongste 2 á 3 maanden. Hopelijk snel toch nog raak. Probeer het toch echt op de juiste momenten te doen.
Dat maakt niks uit... Zolang die na een dip maar met minimaal 0.2 a 0.3 is gezakt dan is het goed. Het kan bijna niet anders met de pijn die ik heb gehad.
@Tylak1234 Ik heb bij mijn vorige zwangerschap geen innestelingsdip gehad. Terwijl ik in ongeveer 50% van mijn cycli zonder zwangerschap wel een tempdip had. Het schijnt zo te zijn dat een innestelingsdip iets vaker voor komt bij zwangere vrouwen dan bij niet zwangere vrouwen, maar dat niet zwangere vrouwen hem ook gewoon kunnen hebben helaas. Net zoals veel andere symptomen in de wachtweken is dit namelijk gewoon een consequentie van de verhouding oestrogeen t.o.v. progesteron en kan het dus zowel bij een zwangerschap horen als niet. @Barbsan en @Dominique1991 Je tempstijging kan ook prima langzaam inzetten. Uit onderzoek blijkt dat de meeste vrouwen pas vanaf 3DPO op hun LF temperatuur komen. Temperatuurstijging is de beste methode om zeker te weten dat je een eisprong hebt gehad, maar niet de beste methode om de precieze dag van je eisprong te berekenen. Daarvoor moet je gewoon een combinatie van factoren gebruiken. De laatste dag van vruchtbaar slijm is wel een redelijk goede indicator blijkt uit onderzoek. Deze zit bijna altijd 1 dag voor je eisprong, dag van eisprong of 1 dag na je eisprong. Het blijft best lastig om je precieze ovulatiedag te weten. Ik hou er altijd rekening mee dat ik er 1 of max 2 dagen naast kan zitten zelfs als ik alles blijf monitoren.
Hier wordt 't helemaal een nakomertje... Eerste 2 schelen 17 maanden. Als ik nu zwanger mag raken dan scheelt de derde bijna 7 jaar met de oudste en 5.5 met de tweede... Maar ja zo is het leven. Ik heb de wens voor een derde sinds de jongste 2 is. Bij m'n man kwam die wens pas 10 maanden geleden (toen was de jongste bijna 4)
Ik denk eerder dat ie vandaag springt en je temp dus morgen met minimaal 0.2 gaat stijgen. Ik zeg ook niet dat ie niet gaat springen. Alleen dat ie aan de hand van deze temp nog niet gesprongen is. Want wat mij verteld is, is 't vanaf ongeveer je standaard temp en niet een eenmalig dipje.
Mijn positieve test was maandag ochtend. Dat is ruim 48 uur geleden. + heb altijd een tempdip en dan stijgt die weer. Nouja maakt ook weinig uit die ene dag. Mijn ovutest is in ieder geval weer licht van kleur
Fijn dat een aantal weten dat ze nu hun ei gehad hebben! Wat een interessant stukje over de temperatuur! Ik ben nog niet echt iets wijzer, test leek weer wat lichter dan gister haha.
Ja ik ben nogal een nerd. Dit is het onderzoek waar de meeste informatie uit komt. Hier hebben ze allerlei manieren om ovulatie te vinden vergeleken. Vrouwen kregen dagelijks een echo, wat ze als referentie konden gebruiken om alle andere methoden mee te vergelijken. https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1471-0528.2001.00194.x
Oooh wat balen @gate Bah @korte LF moet je niet willen helaas betekend dat ook dat je lichaam al sneller baarmoederslijmvlies af gaay breken wat innesteling tegenhoud en belemmerd Innesteling is tussen dag 5 & 12 na eisprong Als je op 10 dagen na eisprong al ongesteld word is je lichaam al zo'n 2 dagen bezig met het afbreken van het baarmoeder slijmvlies bijvoorbeeld (niet gunstig voor een bevrucht ei) LF korter dan 10 word dan ook vaak wel gezien als vruchtbaarheid probleem en krijgen die vrouwen vaak baat bij progesteron medicatie die dit tegenhoud. is gelukkig wel simpel op te lossen Hier een LF van 11 , op dag 12 ben ik ongesteld @kwaaltjes Vandaag zo moe, echt ! Niet voorruit te branden De kachel brand hard maar ik voel me zo koud (bijna alsof je ziek word....) Maar mijn temperatuur is 37.0 Dus zeker niet ziek Ook steeds het gevoel alsof mijn menstruatie doorgebroken is (niet als in krampen maar als in het gevoel dat je bloed verliest en denkt oh shooot!) Veel wit verlies.... Helaas weet ik dat ik met menstruaties juist veel wit verlies had altijd en met zwangerschappen kurkdroog Dus heb ik de hoop opgegeven Maarja ondanks dat we er gelijk na de geboorte all voor gingen was ik tot aan 5 dagen geleden eisprongloos in mijn cyclussen Het is pas ronde 1 officieel dus , maar (ik mag niet klagen eigenlijk) maar voelt het alsof we alweer zo lang bezig zijn.... Maar brrr wat heb ik het koud Koude voeten en handen (vooral voeten)
@MotherOfAnAngel Over de korte LF, ik had geen idee... Ik zit nog niet zo in de materie merk ik wel. Ik weet alleen dat mijn LF deze ronde 10 dagen is, en volgens mij was dat bij de enige andere keer dat ik een ovutest gebruikte (en zwanger werd) twee jaar geleden ook zo. Maar zoals ik het begrijp zou progesteron bij een zwangerschap de afbraak van het slijmvlies tegengaan, als je daar snel veel van aanmaakt dan zit het wel goed met de innesteling denk ik? Wonderlijk wat er allemaal in je lijf gebeurt he, en dat iedere maand weer! Over de klachten: als je zwanger bent kun je alles of niks voelen, je blijft gissen witverlies had ik juist veel direct vanaf het begin van m'n vorige zwangerschap. En verder steeds terugkomende lichte menstruatieachtige krampen, maar verder eigenlijk niets. Ik durf nu geen conclusies meer te trekken totdat ik een duidelijke uitslag heb
Hier een lf van 8-9.. erg kort dus. Wel bij de eerste met dezelfde lf ronde 3 zwanger geworden, duurt nu helaas langer. Ga daarom 6dpo progesteron prikken.
Hier ook weer moe, gevoel of ik koorts heb (heb ik dus niet!). En dus wat andere vage klachten.. Maar ook snel aangebrand, geïrriteerd en snauwerig volgens mn man. Bij de simpelste vraag met een negatief antwoord, krijg ik het verwijt dat het aan mijn manier van vragen ligt. Dit heb ik nu al twee rondes gehad en dan werd ik een paar dagen later ongesteld. Ik heb helaas ook krampen die erop wijzen dat ik ongesteld ga worden. Dus hoezeer ik ook symptomen denk te voelen die op een positieve test wijzen, zijn er ook genoeg alarmbellen dat ik op rood ga. Dat betekend dat ik een korte lf heb, geen idee hoe dat bij mn eerdere zwangerschappen was, dus mocht het zo zijn zal ik de huisarts maar eens bellen of ik bloed kan prikken. Zou wel een tegenvaller zijn, want we zijn gezegend met twee mooie kids, verwekt op natuurlijke wijze, dus ik was niet van plan de medische molen in te gaan nu.. maar zou kunnen betekenen dat onze wens niet in vervulling kan gaan