Ja hoor, mag altijd! Heb een thermometer met 1 cijfer achter de komma en doe het altijd bij wakker worden en eigenlijk is dat altijd wel rond dezelfde tijd. Dus als je nog meer tips hebt, hoor ik het graag. Haha
Voor mij ook eerste maand, maar zie wel duidelijk bij jou de innestelingsdip op 5dpo. Zolang je temp nu hoog blijft is dat heel positief
Hier net rood bloed gespot bij afvegen, dus menstruatie zet door. Ergens "blij" dat ik nu duidelijkheid heb.
NOD lijst 16 t/m 31 oktober 2024 We gaan voor roze! 16 oktober (0) 17 oktober (2) Antoinet1 - 33 jaar - 3e kindje - ronde 5 Newbie123 - 30 jaar - 2e kindjes - ronde 2 OI 18 oktober (1) Delacour - 32 jaar - 3e kindje - ronde 3 Lenteisfijn - 34 jaar - 2e kindje - ronde 1 Manu1457 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 1 IUI 19 oktober (1) Leandrotje - 34 jaar - 5e kindje - 1ste nieuwe partner - ronde 3 20 oktober (0) Yasminnetje - 35 jaar - 5e kindje - 2e van nieuwe partner - ronde 1 21 oktober (0) 22 oktober (0) Pepper92 - 31 jaar - 4e kindje - ronde 1 23 oktober (1) Kersopdetaartx - 33 jaar - 4e kindje - ronde 4 24 oktober (0) 25 oktober (0) 26 oktober (1) Puttertje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 3 27 oktober (0) 28 oktober (0) Garabocuk - 36 - eerste kindje - ronde 2 29 oktober (1) PippaLotta - 33 jaar - 3e kindje - ronde 4 30 oktober (1) Rouge - 39 jaar- 8ste kindje - ronde 21 na stilgeboren zoontje 31 oktober (0) Totaal (12) Wachten op eisprong (2) Wachtbankje (5) Zwanger (2) Ongesteld (3) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).[/QUOTE]
Ik heb een aantal jaar geleden de cursus sensiplan gevolgd. Destijds om natuurlijke anticonceptie te hebben, daarna om mijn cyclus te monitoren ivm zwanger worden. Daar heb ik geleerd dat het met tempen belangrijk is om met een thermometer met 2 getallen achter de komma te meten. Dan zie je veel preciezer of je een temp verhoging of dip hebt. Bijv. van 36.44 tot 36.56 is eigenlijk maar 0,12 verschil, maar een simpele thermometer geeft dat weer als 36,4 en 36,6 en dan is het verschil 0,20. Daarnaast is het belangrijk dat je elke dag rond dezelfde tijd tempt, voordat je opstaat, rectaal of oraal en volgens die methode 3 minuten lang. Ook na de piep. Jaren geleden deed ik dat inderdaad, nu ben ik weer begonnen met tempen en temp ik 10 seconden. Vanochtend verwachtte ik een temp verhoging maar die was er niet bij de piep. Toen heb ik gelijk nog een keer gemeten en toen wat langer. Toen had ik die temp verhoging wel te pakken. Tis dus beetje eigen keus of je echt 3 minuten tempt (daar kies ik zelf niet voor ivm snel moeten kunnen opstaan voor mn huilende kids ). Als laatste is het denk ik goed om te weten dat je temp kan 'storen'. Er zijn talloze redenen waarop hij kan storen, bijv: wijntje gedronken de avond ervoor, slecht geslapen, ruzie gemaakt de avond ervoor, nachtmerrie, drukke dag gehad, enz. enz. enz. Op die cursus leerde ik om altijd opvallende dingen te noteren bij een niet verwachtte temp en zo leerde ik waarop hij bij mij persoonlijk stoort. Ik gebruik zelf de app fertility friend. Die komt het dichts bij sensiplan wb interpreteren van temp en het bepalen van dag van eisprong en dpo enzo. Lang verhaal.. Hopelijk kunnen jullie er wat mee
Dankjewel! Zeker! Ik kan zelf niet in FF. Ooit een account aangemaakt en op 1 of andere manier ben ik daar geblokkeerd en dan kom je er dus niet meer in, haha. Daarom overgegaan op premom. Wel beloofd aan mijn vriend om volgende maand alles even los te laten. We gaan naar Egypte over 1.5 week en ook voorgenomen niet te gaan tempen, geen ovulatietesten mee en ook geen tarwekiem en teunisbloem in te nemen. Even alles proberen los te laten.
NOD lijst 16 t/m 31 oktober 2024 We gaan voor roze! 16 oktober (0) 17 oktober (2) Antoinet1 - 33 jaar - 3e kindje - ronde 5 Newbie123 - 30 jaar - 2e kindjes - ronde 2 OI 18 oktober (1) Delacour - 32 jaar - 3e kindje - ronde 3 Lenteisfijn - 34 jaar - 2e kindje - ronde 1 Manu1457 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 1 IUI 19 oktober (1) Leandrotje - 34 jaar - 5e kindje - 1ste nieuwe partner - ronde 3 20 oktober (0) Yasminnetje - 35 jaar - 5e kindje - 2e van nieuwe partner - ronde 1 21 oktober (0) 22 oktober (0) Pepper92 - 31 jaar - 4e kindje - ronde 1 23 oktober (1) Kersopdetaartx - 33 jaar - 4e kindje - ronde 4 24 oktober (0) 25 oktober (0) 26 oktober (1) Puttertje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 3 27 oktober (0) 28 oktober (0) Garabocuk - 36 - eerste kindje - ronde 2 29 oktober (1) PippaLotta - 33 jaar - 3e kindje - ronde 4 30 oktober (1) Rouge - 39 jaar- 8ste kindje - ronde 21 na stilgeboren zoontje 31 oktober (1) GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 1e kindje - ronde 22 - IUI 2 Totaal (14) Wachten op eisprong (2) Wachtbankje (7) Zwanger (2) Ongesteld (3) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Wat een goede uitleg! Hier inderdaad een orale thermometer met 2 getallen achter de komma! Ik heb er 1 met Bluetooth die koppelt met de premom app, echt ideaal, staat het er gelijk in!
Ja, maar als je op 5dpo een innestelingsdipje zou hebben vanaf wanneer zou je dan kunnen testen? En vanaf wanneer gaat een temp zakken bij geen zwangerschap?
Iemand die mij op rood zou kunnen zetten? Ondanks dat m’n temperatuur hoog blijft toch weer negatief getest op 14 dpo… net ook wat bloed gespot dus zal waarschijnlijk snel doorzetten.. en iemand ervaring hoe snel je ongesteld werd na stoppen utrogestan?
Durf ik beide niet te zeggen. Hier is het nog hoog maar toch al ongesteld. Vorige maand ging ik van 37.2 naar 36.8 en werd ik die dag ongesteld. Dus kan beide