2g4e, zo te horen heb je dan net je ei gehad want het slijm is er altijd al een paar dagen van te voren. Stel dat het je ei was (die steekjes) dan duurt het 24-48 uur totdat je een eisprong heb dus als ik jou was zou ik vanavond zeker nog even klussen.
Ik wilde serieus een kladblokje erbij gaan halen om op te.schrijven waar ik allemaal op wil reageren!! Kijken of t zo ook lukt : 4dogs - heel irritant als je niet eens kan klussen indd! Maar we hopen gewoon dat mn ei pas volgende week komt! MadameV - alvast gefeliciteerd!!! (Voordat ik dat vergeet Mmmarian - wat een verhaal!!! Ik hoop dat t vanaf nu alleen maar beter met je gaat! Zwangels - welkom terug van vakantie! En damn nu ben ik er nog een paar vergeten! Sorry!
Bedankt voor je bericht Jabinca. Heb zojuist een ovutest gedaan en ik zie een heeeeeeeel licht streepje. op de foto misschien niet te zien maar ml zag hem ook. Kan dit ook betekenen dat mn ei al is geweest of moet hij dan nog komen? Sorry ben niet bekent met ovutesten... Bekijk bijlage 352473
2g4e, licht streepje is bij een ovutest niks, dan is er geen ei in aantocht de komende 24-48 uur. Of je ei al is geweest dat weet alleen jij eventueel, kun je niet zien aan een test. Ik zou gewoon doortesten tot een duidelijke test, die zie je echt wel. De teststreep is dan gelijk aan of donkerder dan de controlestreep
@2g4e idd net als zoumooizijn vertelt. en licht 2e streepje zegt niks. Als je eisprong komt is het echt ineens een knaller dan kan het streepje de dag ervoor nog wel heel licht zijn geweest @ zwangels welkom back! Hoe is het nu met je vader? Wat een rot nieuws als je lekker op vakantie bent @ mmmarian jeetje wat een verhaal! Gelukkig dat je nu weer onder de levenden bent. Heb je hier wel gemist hoor! @ jabinca jeuh! Iemand die zelfde nod heeft als ik. Kun je het volhouden tot nod te testen of ga je eerder testen denk je? Lees nog steeds mee in het nod sept topic en wat zijn er daar veel met negatieve testen op of na nod en geen ongi. Ik wil het ook zo lang mogelijk volhouden deze maand heb al zoveel testen verspild
Hee allemaal! Ik ben helemaal nieuw hier.. Maar eindelijk gaan we ervoor! We zijn pas net begonnen, en mijn NOD ligt eind deze maand.. Maar welke dag weet ik niet precies aangezien ik net ben gestopt met de pil.. Was bij jullie jullie cyclus meteen regelmatig? Of heeft dat bij jullie lang geduurd? Mag ik ook op de lijst onder de kop 'datumloos'? 24 jaar, ronde 1, 1e kindje
@ chocootje welkom! Bij mij duurde het lang ja. Zie onderschrift heb nu nog lange cyclussen. Maar dat is bij iedereen anders. Er zijn er ook genoeg die meteen weer heel mooi 28 dagen hebben.
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik had vaak diarree en met de medicijnen die ik slikte was de pil niet betrouwbaar meer. Daarbij vond ik zelf 27 wel een mooie leeftijd voor kinderen. Mijn man is alleen opnieuw gaan studeren en daardoor hadden we het even op pauze gezet en uitgesteld. Maand na maand vond ik het wachten erger worden. Dus toen zijn verlossende woord vorig jaar kwam en we er samen ook echt aan toe waren, werd het pas vervelend. We wachten in praktijk een jaar, maar in theorie en voor mijn gevoel wacht ik al heel erg lang. Vandaar dat we ook binnen het jaar de stap naar de huisarts hebben gezet. Ze vond zelf dat we nog lang gewacht hadden en we hadden rustig na 4 maanden al aan de bel mogen trekken. Een super toffe huisarts dus die snapt dat er meer is dan werken volgens het boekje. Nu hopen dat we vrijdag ook een meedenkende fertiliteitsarts treffen! Wat betreft de tarwekiemolie: ik heb het ruim een half jaar gebruikt en vorige ronde door omstandigheden vergeten. Het heeft niets extra gegeven en ook niet m'n cyclus veranderd. Voor het eerst ook niet misselijk geweest, dus denk dat dat een bijwerking was van de capsules. Dus ga er deze ronde er ook niet meer mee starten, tenzij de arts aangeeft dat het verstandig is.
hoi meiden, ik ben even niet op het forum geweest.....gisteren is mijn dochtertje 2 geworden....de tijd daarvoor erg druk geweest met werk, voorbereidingen voor de verjaardag etc....maar probeer weer actief hier langs te komen Wanneer kan ik deze maand beginnen met ovulatietesten? vind het zo moeilijk omdat ik lange cyclus hebt en het lijkt iets korter te worden elke keer. En ik wil mijn ei niet missen.
Ik vind testen op mijn werk geen optie, dus test rond 19.00. En als het begint op te lopen (cd 15/16) dan test ik rond 07.30 ook. Volgens de meeste testen is het het duidelijkst te meten tussen 12 en 16, maar ik heb perfect oplopende testen, dus nergens problemen mee. Succes! Twee streepjes op een test is super leuk om te zien, weer eens iets anders dan de witte testen!
Heftig Zwangels! Fijn dat het wel goed gegaan is en jullie van de vakantie konden blijven genieten. Je hoort vaak dat een vakantie en samen lekker weg zijn wordt beloond met een mooie test. Ik hoop dat dat voor jullie ook zo is!
@ annemoon thanx voor je uitleg! Ben ook maar gewoon nieuwsgierig aangelegd haha! Nu snap ik ook duidelijker waarom je zei ik wacht al zo lang. Fijn dat jullie er nu beide klaar voor zijn. Kun je zien dat elke ha iets anders zegt he. Je hoort hier ook veel die zeggen na een jaar eerder niet. Maar fijn dat je een ha hebt die begripvol is! Dames okt moet gewoon onze maand worden!
Nog gefeliciteerd met je dochter! Als je je ei niet wil missen, zou ik rond dag 12 beginnen en eerst rustig 1x per dag testen. Wordt het streepje donkerder dan weet je dat je in de buurt komt en kun je 2 of 3x per dag doen om hem zeker niet te missen. Zo kwam ik erachter dat ik altijd erg vroeg in de ochtend (voor mij 's nachts) m'n eisprong heb en een lf van 12 dagen. Meestal dus op cd 16. Heb ik op dag 15 m'n eisprong dan word ik een dag eerder, op cd 27 ongesteld. Sinds ik dat weet, klopt alles precies en kan ik veel meer kraampjes en steekjes herleiden.
Hoi dames, ik heb al een tijde niet meer gereageerd maar probeer even mijn hoofd ergens anders op te richten anders ga ik er een beetje te obsessief mee bezig. succes allemaal xx
Ovutesten doe ik na mijn werk. Ik drink dan op mijn werk vanaf 15 uur niet zoveel meer en ga nog een keer naar het toilet. Ben meestal rond half 6 thuis en dan doe ik de test. De vorige keer had ik uit het niets een bijna positieve test, de volgende ochtend de knaltest en de ochtend daarop was ie alweer wit. Dus je kan hem missen als je een dikke dag overslaat.. Ik heb hem toen ook duidelijk gevoeld, maar omdat je beter voor die tijd al kunt klussen, is het dus wel handig om te testen.
@ MadameV en DanielleJ, Gefeliciteerd @ Reamonia, ik weet niet of dat goed of slecht is, ik heb alleen een keer te horen gekregen bij een echo vlak voor mijn eisprong dat het er "goed" uitzag ... dus weet niet of het dik of dun was... sorry... @ Emily, was de hcg al wel zo goed als verdwenen? @ 2g4e, volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit hoor, als je iedere dag klust komen er wel steeds minder zaadjes, maar je hebt er maar 1 nodig wij doen het om de dag of indd, de ene dag 's morgens en de volgende dag 's avonds, zodat er 1,5dag tussen zit zaad blijft gemiddeld volgens mij wel zo'n dag of 3 in leven in de BM @ Chriss, kladblokje ik open altijd in een nieuw scherm de "reactie", dan kan ik in het andere scherm terug lezen @ Chocootje, welkom! Bij mij was mijn cyclus meteen zoals hij nu is, niet echt heel regelmatig, maar volgens de gyn "prima" @ Annemoon, succes vrijdag!!!! @ DanielleJ, ik zou vanaf dag 13 of 14 om de dag een testje doen als ik jou was... maar het is moeilijk te zeggen, want bij mij lopen ze over 4 a 5 dagen rustig op, maar sommige hebben steeds hele lichte streepjes en dan ineens 1 positieve en de volgende dag weer een hele lichte, dus als je dat hebt kan je hem makkelijker missen, dan wanneer hij rustig oploopt ...? @ Linda89, ik ken het, doe rustig aan en succes!
MadameV, leuk zo tegelijk. Houden we mekaar een beetje in de gaten. Het ligt natuurlijk aan de symtomen maar over het algemeen lukt het me op de dag van ongi pas te testen, het liefst wil ik die dag nog afwachten maar dan word t toch te spannend. Ik moet eerst nu nog ongi worden maar afgelopen maand totaal niet geklust dus ik weet zeker dat ik vandaag of morgen ongi word. En een regelmatige cyclus, echt ideaal!