Gefeliciteerd Dorien! Ben superblij voor je!!!!! (en ik kom uit Mol trouwens ) Denk dat ik net toch ongesteld ben geworden, op dag 46 van mn cyclus.. Veegje rood gespot en ontzettend veel buikpijn (maar dat heb ik al bijna drie weken..) Wacht het nog even af tot morgen. Denk dat ik wel sowieso eens naar dokter ga voor die lange cyclussen, want dit is echt niet leuk. Ik zit gewoon dubbel zo lang in spanning als de anderen om dan uiteindelijk toch teleurgesteld te worden. Echt rot.
Word de lijst nog ff aangepast voor de laatste keer? Ben wel benieuwd hoe hij is geeindigd. Helaas hier rood maar goed we richten ons alweer op de volgende maand. Alle zwangeren, wens jullie echt een hele voorspoedige zwangerschap toe!
En inderdaad, ik mag uiteindelijk op rood.. Volgende nod (op basis v gemiddelde cyclus) is 18 december.. Dat klinkt nog zo ver weg..
Gefeliciteerd voor alle zwangere dames jammer voor alle rode dames en ikzelf ben nu 9 dagen overtijd. Deze middag bellen voor uitslag bloedonderzoek pppffffff
@ diabolique: bonne courage! hopelijk fijn nieuws! @ malines: ooh een buurvrouw ! ik ga naar de Spaanse les in Mol. @ dames op rood: oh meiden, volgende maand meer geluk!! volle moed er terug tegenaan! @ hier: een zalige nacht gehad. Geen zorgen gemaakt. Vandaag met het secretariaat van de gyn gebeld. Normaal moest ik wachten tot ik acht weken was maar gezien de uitzonderlijke situatie mag ik volgende week donderdag komen. Deze week zou toch wat te vroeg zijn om al een goed beeld te krijgen. Maar gezien de bloeduitslag goed was, was volgende week ook nog op tijd. Worden weer spannende dagen maar voel me goed! Ben wel benieuwd want op het einde van deze maand mijn vrijgezellen en de eerste keer mijn jurk passen. En ondertussen alles geheim houden voor de familie. We willen het graag vertellen met Kerst
En diabolique?????? Wat was de uitslag?? @Dorien...jij mag dan vroeg op een echo komen! (Heb denk iets van je voorgeschiedenis gemist??) Mn vriendin mag op 12 weken komen ..vind ik zo laat
@ Chris hoe voel jij je? Ik zou ook over 2 weken al morgen komen, omdat ze denken dat ik al 7 weken ben ivm mijn cyclus. Bij mijn vk doen ze altijd voor de 10e week. Heb hem nu over 4 weken gezet. Net voor sinterklaas
Serieus dames...ik ben zo blij met jullie!! Jullie zijn zo lief! Thanks!! Voel me echt even bagger en dan is dat gewoon fijn! Hopelijk werkt de provera. Die slik ik 7 dagen en moet dan 3 dagen tot 7 dagen erna ongi worden...dus 13nov bij 3 dagen erna. Wat fijn madameV dat je al zo snel mag! Als ik zwanger ben dan ga ik ook vragen of ik eerder mag...meer ook omdat ik moet stoppen met vliegen als ik zwanger ben. Dus word ik gelijk op.de.grond aan t werk gezet...zorgen voor over een paar weken (ben positief haha) dus nu nog niet aan denken
Na een miskraam met curretage mag je altijd sneller komen. Ik had een mola waardoor ik zes maanden intens ben opgevolgd. Vanwege de mola en een snelle nieuwe zwangerschap word ik nu sneller opgevolgd. Zowel om een herhaling te vermijd3n (ze hadden me pas na tien weken laten komen waardoor het hcg was gestegen tot 200000 en ik van ver ben moeten komen) en om me niet dezelfde mentale zware weg in mijn eentje te laten afleggen. We hebben besloten om familie pas met de kerst in te lichten als alles goed is. Dus dit is een zware periode vr ons. Maar heb gelukkig een lieve partner. Goh sorry voor het lange verhaal! Ps vraag me af of ik dan al wat kan zien...
Gefeliciteerd Dorien! Hier nu 8 dagen na NOD en nog steeds geen duidelijke positieve test. Dat laatste frustreert mij wel een beetje. Hoe lang zal ik nog wachten voordat ik een keer de huisarts bel? Iemand suggesties daarin?
Wanneer mag je nu dan!?? Ik snap je twijfel en angst...hopelijk snel duidelijkheid voor je! Liekje - ik.zou gewoon ff bellen...waarom niet? Misschien zeggen zij wacht t nog ff af oke dan doe je dat...
@Liekje: ik zou ook even de arts bellen. Dat kan toch geen kwaad en het brengt jouw misschien wat gemoedsrust. @Chrisss: om te vermijden dat het weer een mola is en indien dit in het allerslechtste geval zo is, er sneller bij te zijn. Maar dan begint het hele traject weer en het was al zo zwaar de laatste keer. Mocht het een mola zijn, kunnen ze dat normaal zien omdat het lijkt op een druiventrosje oftewel allemaal blaasjes. Maar als alles ok zou zijn, waar we natuurlijk heel hard op hopen, vroeg ik me af of ik dan al iets zou kunnnen zien
Dorien volgende week donderdag ben je 6 weken toch? Dan zie je wel wat hoor! Geen hart actie waarschijnlijk maar wel een duidelijk beeld of het goed zit. Wat eng zo'n mola! Heb je er veel last van gehad?
Goh, in het begin voelde ik me kiplekker en toen stortte ik in. Ik kon niet meer uit mijn bed. Maar ik verloor geen bloed dus ik maakte me ook niet direct zorgen. Ik had zoiets van tja, zal gewoon pech hebben. Dus wij geduldig gewacht t.e.m. 11 weken (ahja want de gyn was in verlof tot dan en er was geen reden om het sneller te doen; alle begrip voor maar toch...). Dus helemaal klaar om overdondert te worden door ons hummeltje en in plaats daarvan één grote nachtmerrie. Diezelfde week eerste curretage: dat was zwaar. Heb heel veel bloed verloren en lang op recovery gelegen. Mijn lichaam had geleden onder de zwangerschap en was zo'n zeven kilo afgevallen. Vanaf dan elke week bloedprikken. Slopende dagen en weken: elke keer toeleven naar het bloedprikken, bang het resultaat afwachten en dan op naar de volgende test. Omdat het hcg op een moment stagneerde heb ik een soort van chemospuit gekregen. Dat was een nieuwe mentale opdoffer. Alleen al het idee, ik heb me de ogen uit mijn hoofd gehuild die dag. HCG was de week daarop mooi gedaald maar het ging te traag. Omdat als het HCG geen normale waarden behaalt binnen de drie maanden er een wachttijd is van een jaar moesten we ingrijpen. Ik had drie keuzes of op mijn lichaam vertrouwen (nou dat vertrouwen was te fragiel); of nog een chemospuit; of een tweede curretage. Ik heb geen moment getwijfeld en voor de curretage gekozen. Een hele andere ingreep. Ik liep al huppelend de kliniek uit want de gyn had gezegd dat ze alles had kunnen wegnemen dit keer. Na twee keer bloedprikken, kreeg ik groen licht. We konden aan onze wachtperiode beginnen met een keer per maand bloedprikken. Normaal mochten we wel pas in november beginnen maar omdat het elke keer zo goed ging, hebben we vorige cyclus zonder condoom gevreeën. Het zou toch wel straf zijn mocht het lukken.... En kijk nu es.... Ben wel reuze nerveus voor de reactie van mijn gyn maar ja.... Zij begrijpt me heel goed. Het lichamelijke viel uiteindelijk wel mee omdat wij nog geluk hadden maar het mentale... Dat wens ik echt niemand toe. De diagnose vroeg stadium van kanker hangt constant boven je hoofd, en gezien onze familiegeschiedenis is dat mijn grootste nachtmerrie! Sorry voor het lange verhaal maar kon het niet korter samenvatten