Zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt in de nod lijst. Er staat (2e na 2e MK) maar dit moet (1e na 2e MK) zijn.
Haha oké bedankt Ja nou nog niet echt een heftige medische molen. Heb voor nu clomid en utrogestan. 4e ronde er nou mee. In de 3e ronde er mee zwanger geworden. Moet hier nu mee door gaan, alleen utrogestan moet verhoogd worden naar 3 x 2 per dag omdat progesteron waardes te laag zijn.
Jullie zijn al eeuwigheid bezig zie ik, dus snap je reactie volkomen, wij zijn dan in verhouding 'pas' een jaar bezig, al voelt dat al heel lang. Maar ben het niet helemaal met je eens. Ik ben normaal altijd positief en vrolijk. En het komt wanneer het komt, maar merk ook dat dat me af en toe gewoon opbreekt. Mijn man is 'al' 41 en ik weet dat het genetisch voor mannen niet heel veel uitmaakt, maar wel als hij op het schoolplein staat, dan wil ik niet dat ze vragen of hij zijn kleinkind op komt halen, dat speelt hier ook mee. En het is niet alles wat speelt bij mij. Ik zie meiden om me heen zwanger worden en kinderen krijgen. Ik zie mensen om me heen afstuderen (Wat mij ook nog niet gelukt is). Ik zie mensen met passie naar hun werk gaan en thuis komen (onder andere mijn eigen man). Ik ben zelf nog zoekende naar mijn passie en naar wat ik nou echt wil gaan doen. Dat speelt ook allemaal mee hier en heeft invloed op mijn humeur. Als gaat het vandaag alweer een stukje beter. Er aan toegeven helpt af en toe echt om de realiteit weer even te zien, om me te realiseren dat het allemaal wel meevalt en het echt nog wel komt, en om weer vol goede moed er tegenaan te gaan. Dus ik geef mezelf nog een dag mopperen en daarna weer positief.
Sterkte. Ik deel een groot gedeelte van je gevoelens! Ben zelf wel afgestudeerd maar geen idee wat ik wil. Enige wat ik wil (altijd heb gewild) is een gezinnetje. En dan anderen bij wie t wel lukt.. Ik snap je helemaal!
Nou ik ben net flink ongesteld geworden. Vrijdag spiraal eruit laten halen en nu heel erg ongesteld. (Het liep langs mijn benen naar beneden) Gelukkig kan ik dan nu snel mijn cyclus in beeld krijgen. Mijn NOD zal rond 28 augustus nu zijn.
Ik heb vanmiddag 2 pakjes ovutesten gehaald, daar wik ik op 5 of 6 augustus mee beginnen (cd 10 of 11). Ik ben erg benieuwd! Hoe gaat het verder hier?
Hoelang is jouw gemiddelde cyclus? Ik had mijn laatste cyclus al een knaller op cd11 met een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Dus wellicht iets eerder beginnen. Tenzij je zeker weet dat je ovulatie altijd later komt dan cd11 natuurlijk.
Ik heb werkelijk geen idee. Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik er achter PCOS te hebben, ik weet niet hoe dit zich verder opgelost heeft na de eerste bevalling. Toen mijn oudste 6 maanden oud was, was ik zwanger van de 2e. Nu ben ik 23-07 gestopt met de pil en begon de bloeding 26-07. Dus even afwachten, vandaar dat ik ovulatietesten wil gaan gebruiken om te zien of en wanneer er een eisprong gaat zijn.
ok, ja dan is het lastig. Ik had die van mij altijd keurig rond dag 14 maar afgelopen maanden blijkbaar steeds eerder. Na mijn curettage. Dus ik begin op tijd met de ovulatie testen zodat ik hem zeker weten niet mis. Wij maken bijna het jaar rond met proberen, dus alles om te weten wat het juiste moment is.
Wat naar zeg! Groot gelijk dan dat je op tijd begint. Welke dag wil je gaan beginnen? Of heb ik daar zo gauw even overheen gelezen? Hopelijk is het gauw raak voor je/jullie!
ik zit nu op cd4, dus ga denk ik vanaf cd 7/8 weer beginnen dus 3 of 4 augustus. Mijn NOD is of de 23ste of de 24ste dus zit net wel, net niet in deze lijst, maar zag hier een paar bekende namen voorbij komen dus heb voor deze lijst gekozen.
Ik ben op dag 9 begonnen met testen. Wil zeker weten dat ik hem niet misloop. Als ik hem dan niet kan vinden gaan we contact opnemen met de gyn (hiervoor mk gehad en hele medische molen omdat het niet op gang kwam etc). We hopen vooral te zien dat er wel een eisprong is..
Hier gaat het ok. Lang gewerkt vandaag maar de rest vd week lekker vrij. Wij gaan ook een paar dagen genieten in het strandhuisje van m’n zus op hoek v holland, heel veel zin in Ik doe niet aan ovulatie testen omdat ik zelf nooit een eigen eisprong heb. Overmorgen krijg ik mijn eerste follikelmeting, de controles in het ziekenhuis is eigenlijk mijn ei test Vind het heel sneu en verdrietig te lezen dat er zo geworsteld wordt met emoties en gevoelens. Ik snap jullie helemaal, zelf ook het eea meegemaakt in de medische gebeuren. Ik kwam laatst een heel oud bericht tegen van mijzelf op zp, dat ik eindelijk zwanger was na zoveel jaren...toen kwam alles weer even tevoorschijn hoor pffff
Gelukkig heb ik een goede uitlaatklep. Ik schrijf alles op in een blog. Vaak lucht dat op en heb ik daarna weer alles een beetje op een rijtje. Dat heb ik vandaag dan ook gedaan en met mezelf afgesproken om vanaf morgen de knop weer om te zetten. Ik wist dat het allemaal niet vanzelf gaat, en dat het langer kan duren om zwanger te worden, maar nooit verwacht dat we het jaar rond zouden gaan maken.