Wat spannend voor sommige meiden dat wordt flink aan de slag Morgen is mijn eerste fm en ik voel al best het eea in m’n buik dus wie weet.. Wij hebben maar voor de zekerheid alvast geklust Ik laat morgenochtend van me horen, truste
Ik begin vanaf morgen met ovulatie testen dan op dag 10. Toch wel weer erg fijn, want om zwanger te worden moet je toch veeel wachten eerst op je eisprong en dan op menstuatie(wat je natuurlijk niet hoopt te worden hihi)
Ha ik heb er net een gedaan om even te kijken hoe we er voor staan. Omdat mijn ei vorige maand vroeg was. Nu op cd6 al een hele duidelijke test. Kan heel erg schommelen, maar ben wel benieuwd. Wat de komende paar dagen gaan doen.
Dat wachten is minder. Ik hoop ook niet ongesteld te worden eind van deze maand. Ben er wel klaar mee Haha. Voorheen slikte ik de pil een half jaar door, vond het wel prima om 2 x in het jaar ongesteld te zijn. En de weken gaan al zo snel, voor je het weet is die rode feestweek er weer.
Jeetje dat is erg vroeg! Zou het eitje dan wel genoeg gegroeit zijn? Ik weet niet hoe dat zit hoor maar kwam als eerst in me op
Ovulatie testen de LH, maar er gaat aan de LH nog een ander hormoon vooraf. Namelijk FSH. FSH stimuleert de groei van een eiblaasje waarin een eicel zit en zorgt tevens voor de aanmaak van oestrogeen in de eierstokken. Het oestrogeen zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies gaat groeien. Als de hoeveelheid oestrogeen in het bloed hoog is, wordt hierdoor de afgifte van FSH geremd en de afgifte van LH gestimuleerd. Onder invloed van die grote hoeveelheid LH (LH-piek) treedt de ovulatie op. De eierstokken gaan nu naast oestrogeen ook progesteron maken. Dit hormoon zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies voldoende voedingsstoffen gaat bevatten voor de eventueel bevruchte eicel. Lang leven freya.nl. Daar vind je heel veel informatie. Dit heb ik daarvandaan gekopieerd.
Ik merk het wel. Anders lummelen gewoon nog een paar maanden zo door en gaan we dan naar de huisarts. Ze gaan me toch niet eerder helpen dan begin volgend jaar verwacht ik. Aangezien ik wel al een keer zwanger ben geweest.
Ja maar je kunt natuurlijk altijd naar de ha gaan naar een jaar. Er zullen voor de mm ook nog wel wachtlijsten zijn.. dan ben je zo weer een hele tijd verder en als je in de tussen tijd wel zwanger raakt is dat alleen maar heel fijn!
Hier ook voorlopig nog geen ei. Allemaal best actief en de grootsten zijn 9mm. Maandagochtend terug voor tweede meting. Wij zitten paar dagen in t strandhuisje op hoek v Holland van mijn zus en zal wat weinig op zp zijn Xxx
Misschien een domme vraag maar heb je meerdere eitjes per maand als vrouw? Ik heb altijd gedacht dat je er 1 per maand hebt?
Je hebt er meerdere in 1 cyclus alleen ze moeten groot genoeg zijn om mee te doen.. Ik had vorige keer een trosje van 9 eitjes aan 1 kant maar die waren maar 5 tot 9 mm dus veelste klein. Als ze 18mm zijn doen ze mee in de ronde dan zijn ze groot genoeg. Meestal is het 1 eitje of soms 2 in een uitzondering misschien 3 dan heb je ook kans op een 3ling. Bij mij is het tot nu toe 1 of 2 geweest, maar dat weet ik door de echo's en follikel meting anders had ik dat ook niet geweten