NOD-lijst 17-23 augustus

Discussion in 'NOD forum' started by xxmoixx, Jul 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

Apr 18, 2016
    1,725
    1,471
    113
    Ik zit op 15dpo. Testte op 11dpo heel licht positief

Ik hoop met je mee!! Dit is voor mij de tweede keer, fantastisch! En meteen ook heel onzeker. We blijven duimen dat het goed gaat

anoniempie1 likes this.
  2. madeliefje26

madeliefje26 Actief lid

Jan 9, 2018
    458
    251
    63
    Female
    Ja hier ook af en toe idd bij snelle bewegingen maken. Ik heb t rechts onder. Net iets onder mijn buik.
    Spannend ♥️

3. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

Jun 22, 2018
    520
    575
    93
    Female
    Jaa heel spannend, heb jij al een echo gepland staan of?

madeliefje26 likes this.
  4. JSLN

JSLN Actief lid

Jul 20, 2016
    494
    169
    43
    Female
    NB
    Wauw! Dat is een mooierd!

Mellshariff likes this.
  5. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

Apr 18, 2016
    1,725
    1,471
    113
    Aan de zwangeren: hebben jullie je al aangemeld voor moeders voor moeders? Of gaan jullie dit nog doen? Ik heb mijn aanmelding net verstuurd

6. JSLN

JSLN Actief lid

Jul 20, 2016
    494
    169
    43
    Female
    NB
    Dit heb ik ook ja.. schrik er soms van..

Ik ga mij ook nog aanmelden :) Bij de eerste ook gedaan. Moet alleen even afstemmen hoe of wat. Ben een paar maanden terug verhuisd en mijn ouders wonen in deze straat. Wil niet dat ze er op die manier achter komen ;)

madeliefje26 likes this.
  7. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Heb net de uitslag van bloedtest en hcg staat op 149 :)
    (vorig jaar stond het op 80 op 3w5d berekend via termijnecho)

anoniempie1, SJD1988, Dicky34 and 3 others like this.
  8. madeliefje26

madeliefje26 Actief lid

Jan 9, 2018
    458
    251
    63
    Female

Ik had gister zoiezo een afspraak staan ivm 2 miskramen dus hebben ze meteen met 4 weken gekeken, maar was nog niks te zien (wat normaal was volgens de gyn. )alleen verdikt bmslijmvlies wat hoort bij een zwangerschap.

Ik heb over 2 weken. Met 6 weken en 1 dag weer een echo om te kijken of alles goed gaat. Daarna als alles goed is, meld ik me aan bij de vk.

Dicky34, Brenda028 and JSLN like this.
  9. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

Apr 18, 2016
    1,725
    1,471
    113
    Klinkt goed @madeliefje26! Hopelijk over 2 weken een kloppend hartje

@Roetje08 dat is al een mooie hcg waarde toch? Mag ik vragen waarom je hcg geprikt is en de vorige keer ook gemeten is?

@JSLN daar denken ze wel in mee hoor! Bij mij hebben ze het de vorige keer uit de achtertuin gehaald iedere keer zodat het niet op zou vallen. Wij gaan het nu al deze week vertellen aan onze ouders, omdat we aanstaande zondag verhuizen en ik me behoorlijk beroerd voel en ze er anders ook over een week achter komen door de blauwe moeders voor moeders flessen (de oma’s passen beide een dag per week op ons zoontje)

madeliefje26 and JSLN like this.
  10. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

Jun 22, 2018
    520
    575
    93
    Female
    Ja 4 weken is idd erg vroeg, ik ga vrijdag bellen naar de gyn voor een afspraak. Ben benieuwd :rolleyes:

madeliefje26 likes this.
  11. Roetje08

@Brenda028 In België moet je ook een bloedtest doen, niet enkel om hcg te meten, maar ook om te zien of je immuun bent voor cmv en toxoplasmose. Denk dat je tijdens je hele zwangerschap 5x bloed moet laten trekken? Bij onze gyn alleszins :) In België bestaat een verloskundige trouwens niet, wel een vroedvrouw. Maar voor je echo's ga je langs bij de gynaecoloog, en je kan tussendoor bij de vroedvrouw langs

anoniempie1 likes this.
  12. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

Apr 18, 2016
    1,725
    1,471
    113
    Oh jeetje wat een verschil dan. Ik geloof dat hier in Nederland je standaard 2x moet prikken maar dat weet ik eigenlijk helemaal niet zeker. Ik moet iedere 4 weken omdat ik schildklierafwijking heb (ziekte van Hashimoto), dus gedurende hele zwangerschap iedere 4 weken. Gisteren voor het eerst geweest en vandaag uitslag dat het goed was dus medicatie hoeft nog niet aangepast te worden. Blijft toxh spannend.
    Wat doet in België de vroedvrouw dan? En iedereen gaat dus naar de gyneacoloog?

13. Roetje08

@Brenda028 idd, iedereen gaat naar gynaecoloog. Bij onze gyn is het een echo op 8w, 12w, 16w, 20w, 24w, 30w, 36w, 38w, 39w,... Sommige gynaecologen doen minder echo's, en dan ga je tussentijdens bij de vroedvrouw en zij checkt of alles nog in orde is, urinetest, bloeddruk, gewicht, en ik denk ook naar het hartje luisteren. Tijdens de bevalling is er ook een vroedvrouw aanwezig, enkel op het allerlaatste moment komt de gynaecoloog (als ze op tijd zijn) en eventueel een kinderarts er bij. Klinkt dat als de verloskundige bij jullie?

14. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

Apr 18, 2016
    1,725
    1,471
    113
    Wauw wat veel echo’s ❤️❤️❤️. Ik kom naar België!

Wij hebben een echo bij 12 en 20 weken, die worden vergoed door de zorgverzekering. Die doe je bij de verloskundige. Veel verloskundigen doen als “service” ook nog tussen 8 en 9 weken een echo. Als er ooit iets mis gegaan is bij je in het verleden dan soms ook al met 6 weken maar dan is daar een reden voor.
    Verderop in je zwangerschap (rond 30 weken en verder) kun je ook nog speciale echo’s krijgen om bijvoorbeeld groei of ligging te controleren maar dat wordt alleen gedaan als daar een reden voor is om het te controleren. Ook dit doet de verloskundige. De verloskundige is ook degene die bij je bevalling is.

De gyneacoloog ga je bij ons echt alleen naar toe als daar een indicatie en dus een reden voor is. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik bij 36 weken over gegaan naar de gyneacoloog omdat onze zoon in stuit lag en we hem niet gedraaid kregen. Toen werd ik doorgestuurd en geplande keizersnee. Dan is je eigen verloskundige er dus ook niet meer bij

Omdat ik al eens een keizersnee gehad heb mag ik nog 1x proberen natuurlijk te bevallen, maar dat moet dan in het ziekenhuis en mag niet thuis. Als het nu weer een keizersnee zou worden en je ooit weer zwanger wordt van een derde dan mag je het niet meer op de natuurlijke manier proberen.
    Ik hoop dus ook enorm dat deze baby niet in stuit ligt! Maar eerst maar de kritieke periode van de eerste 12 weken door :)

15. JSLN

JSLN Actief lid

Jul 20, 2016
    494
    169
    43
    Female
    NB
    Hoe ga je het vertellen? :)

En @Roetje08 jeeetje wat veel echo’s en controle’s! Hier is het inderdaad een stuk minder, zoals Brenda al aangaf..

16. Roetje08

Bij ons wordt het eigenlijk echt goed opgevolgd. Er wordt naar het hartje gekeken en geluisterd, en wordt ook geschat hoe groot (in het begin) en hoe zwaar (op het einde) de baby is en dus nog goed groeit, of er nog genoeg vruchtwater is, of de placenta nog goed zit, of de baby beweegt, of het maagje gevuld is, in welke positie de baby ligt. Dat is wat ik uit mijn hoofd allemaal herinner. Maar die echo's duren niet zo lang hoor, binnen 20min sta je weer buiten (gesprek vooraf meegerekend). Enkel de 12w, 20w en 36w duren iets langer.

Nimonia and JSLN like this.
  17. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

Apr 18, 2016
    1,725
    1,471
    113
    @JSLN we hebben dit shirtje voor onze zoon gekocht zodat hij het kan “vertellen”

Attached Files:

18. Roetje08

Ooh, die is leuk, ik ben ook al op zoek naar iets wat mijn dochter aankan, maar zie nergens iets leuks, en al zeker niet in maat 6-9 maand.

19. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

Oct 29, 2017
    3,144
    3,509
    113
    Female
    Je zou ook altijd zelfs nog iets kunnen (laten) bedrukken als je bijvoorbeeld iets leuks op internet of Pinterest tegenkomt :D

JSLN likes this.
  20. Roetje08

goed idee :D heb ik al iets te doen, wordt het direct wat echter :p

SJD1988 and JSLN like this.

Share This Page