NOD-lijst 17 t/m 23 januari 2019

Discussie in 'NOD forum' gestart door PippiMoustache, 21 dec 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ah oké dan snap ik het. En wilde je vriendin niet zwanger worden of hoe hebben jullie dat 'afgesproken'? Anders hadden jullie wel dubbel kans misschien of mag dat niet met zo'n wachtlijst?
     
  2. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Mijn vriendin heeft al een zoon. ( Ik heb dus een bonuskind :) ) Zij heeft ook geen behoefte meer om zelf zwanger te worden. Je komt wel als stel op de wachtlijst, maar er wordt er maar 1 geinsemineerd. Mocht het bij mij niet lukken, dan zou mijn vriendin wel eventueel zwanger kunnen worden. Maar we gaan nu gewoon duimen dat het bij mij lukt :) :)
     
  3. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nou spannend zeg! Maar wel positief, want dan heb je dus op zich geen medische redenen dat het allemaal niet wil lukken ofzo, dus ik hoop voor jullie dat jullie dan ook niet te lang hoeven te wachten! Sorry als ik teveel prive vragen stel hoor. Als je niet wil antwoorden mag je dat natuurlijk ook gerust zeggen!
     
  4. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Je mag alles vragen hoor :)
    Hoe zijn jouw ervaringen bij je vorige zwangerschappen? Ik geloof dat je eerder schreef dat het vrij snel raak was toch? Was je er toen ook zo mee bezig? Of is deze keer anders?
     
  5. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Toen was het nog veel erger denk ik haha. Nu is het op zich niet allemaal nieuw meer. Maar wel weer 3 jaar geleden dat ik zwanger was. Dus in dat opzicht vind ik het wel weer heel spannend. Maar dat blijft het toch denk ik.
    Bij mij was het 2e ronde, 3e ronde, 1e ronde raak. (de eerste ging mis). Dus het schept ook wel hoge verwachtingen. Zal wel tegenvallen als het nu langer duurt. Terwijl een half jaar niet eens gek is ofzo.
    Ik ben wel iets relaxter (is dat een woord?) geworden denk ik. Ik was bij de eerste héél bang. Ook voor de bevalling en voor alle mensen die aan je zouden zitten en alles van je zien en dergelijke. Ik vond dat helemaal niks. En uiteraard kreeg ik toen de meest verschrikkelijke bevallingen waarbij ik meteen maar alles had wat ik niet wilde. En op dat moment kon me dat niks schelen want dat kind moest er gewoon uit. Nu heb ik zoiets van laat maar komen.
    Ik heb ook al een jongen en een meisje, dus het wordt er dan sowieso 1 van dezelfde haha. Ook niet nieuw meer. Al hoop ik wel dat een volgend kindje weer een heel eigen andere persoonlijkheid zal hebben.
    Heel veel dingen die ik toen allemaal las en opzocht, denk ik nu 'weet ik allemaal al' en klik ik weer weg. Op een gegeven moment valt er niet meer zoveel op te zoeken natuurlijk.
    Maar andere dingen waren ook weer weggezakt. Ik moest echt weer even zoeken hoe die cyclus nou in elkaar zat en welke dag ik mijn ei moet verwachten en wat een luteale fase was en dat soort dingen. Ik heb destijds wel alles in een app gezet, dus ik kon wel terugkijken wat ik toen had. Maar ik was zo snel zwanger iedere keer dat daar ook niet veel over te zeggen is.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  6. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik dacht bij mezelf: dat nod topic komt nog niet echt op gang.. laat ik eens een kijkje nemen. Heb aardig wat bij te lezen want ik kreeg dus geen meldingen meer :p
     
  7. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    @PippiMoustache @prulletje2 ik herken het helemaal dat je er veel mee bezig bent! Voor ons zal het ons eerste kindje zijn en ik wil alles goed uitgezocht hebben en precies weten wat het beste is voor de baby enzo. Ben behoorlijk perfectionistisch van mezelf. Denk dat ik dat moet loslaten, anders maak ik het mezelf wel erg moeilijk als het straks zo ver is dat ik zwanger ben en na de bevalling.
    Maar het is gewoon zo leuk om ermee bezig te zijn. Die mensen die zeggen dat het niet lukt omdat je er teveel mee bezig bent moeten echt hun mond houden ;)
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  8. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha. Volgens mij krijg je altijd maar 1 melding in je mail van de eerstvolgende reactie. Als je daar niet op klikt krijg je geen volgende meer. Maar er kunnen dan wel al meer reacties zijn.
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  9. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    @Simba1992 , ja ik was er ook heel veel mee bezig en ik heb toch al 2 mooie kindjes dus dat kan heus wel lukken haha. Maar wachten duurt lang hé! En dan kan ik niet eens vergelijken met jullie en ik vind 1 ronde al lang!

    Dat perfectionisme ga je bij de eerste misschien nog wel volhouden. Naarmate er meer komen word je vast makkelijker haha. Tenzij er veel jaren tussen zitten misschien.
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  10. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Dat geeft hoop! En inderdaad wachten duurt lang.. ben inmiddels al in ronde 12 en elke ronde duurt te lang. Gelukkig wordt nu wel onderzocht in het ziekenhuis of het een oorzaak heeft dat het nog niet gelukt is bij ons.
     
  11. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo! Ik meld mij ook maar alvast bij deze club. Ongesteld geworden op eerste kerstdag. Geweldig begin van de feestdagen... Not..
    NOD is 20 januari zoals het nu lijkt. Cyclus schommelt tussen 25 en 27 dagen. Begin 5 januari met ovulatie testen.
    Ondanks dat dit al ronde 10 is of zo, heb ik toch zojuist maar een aanvullende verzekering genomen en eigen risico omlaag. Ik hou hoop voor 2019...
    Baby kost nu al geld hihi.
     
  12. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Welkom! Haha ja, wat een gedoe he dat zwanger worden. Nu al je verzekering aanpassen e.d. Maar het jaar is lang, dus hopelijk gaat het gewoon lukken in 2019!
    Aan de andere kant, je hebt maar tot maart ofzo. Als het in april/mei raak is krijg je alsnog een 2020 baby.
     
  13. Kelsey

    Kelsey Bekend lid

    29 sep 2011
    559
    292
    63
    Dankjewel voor de tips! Ik ga Ook eens kijken. Al weet ik niet of ik ze dan nog op tijd heb:D maar dat zal vast wel.

    Ja ik test ook liever niet voor nod hoor. Afgelopen maand wel gedaan ivm de kerst(wijn;)) deze maand wacht ik rustig weer nod af, als ik het op kan brengen dan haha..
     
  14. Kelsey

    Kelsey Bekend lid

    29 sep 2011
    559
    292
    63
    @prulletje2 ik leef met je mee hoor haha.. ik kan het zo nu en dan even los laten. Maar stiekem ben ik er ook wel veel mee bezig. Wij zijn nu in ronde 4 voor een 3e. Laatste keer was in 2015 en toen duurde het 5 maanden. Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger:D

    @PippiMoustache spannend voor jullie zeg! Dan moet de timing wel echt perfect zijn en ook nog eens geluk hebben. Veel succes:thumup:

    @Ilona0 heel veel succes met de hsg vandaag!

    Verder iedereen alvast een fijne jaarwisseling en op naar een vruchtbaar 2019!!!
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  15. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    @Ilona0 hoe ging je hsg onderzoek? Viel het mee of was het erg pijnlijk?
     
  16. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Klopt! Maar ik denk ik hou moed hihi
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  17. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, beste wensen! Dat 2019 maar een gezond, liefdevol en vruchtbaar jaar voor ons allen mag zijn :)
     
    Simba1992 en Nora92 vinden dit leuk.
  18. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel! Voor iedereen een gezond en vruchtbaar jaar! Heb even heel hard gewenst voor ons allemaal om 12 uur.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  19. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Wat lief @Nora92!
    Jullie ook allemaal de beste wensen en dat we maar allemaal gezonde baby's mogen krijgen!

    Nu, laten we dit topic maar eens op gang brengen.
    Hoe ver zijn jullie qua baby planning? Hebben jullie al een namenlijstje? Spulletjes gekocht of moet er eerst nog verbouwd worden? Enz enz.
     
  20. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @prulletje2

    Nog geen spulletjes in huis. Durf er nog niet zo ver van uit te gaan dat het ooit gaat lukken ivm pcos. Maar heb dit jaar wel een huis gekocht met 4 slaapkamers dus in ieder geval ruimte zat! Heb wel al wat namen in mijn hoofd. Op de één of andere manier ben ik de laatste paar maanden er van overtuigd dat we een meisje krijgen... Heel gek haha! Dus tot nu toe vooral meisjes namen.
     

Deel Deze Pagina