NOD-lijst 17 t/m 23 januari 2019

Discussie in 'NOD forum' gestart door PippiMoustache, 21 dec 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Oeh leuke vragen:D wij zijn dit jaar verhuisd naar een vrijstaande woning met 5 slaapkamers dus ruimte is er zeker voor gezinsuitbreiding. Heb alleen nog geen spulletjes gekocht omdat ik mezelf nog niet “lekker wil zitten maken” als je snapt wat ik bedoel. Een soort zelfbescherming om niet te teleurgesteld te worden als het steeds niet raak is. Heb al wel nagedacht over namen. Oei wat is dat moeilijk! De perfecte naam nog niet gevonden. Ik probeer alles een beetje te beperken tot ik een positieve test in mijn handen heb. Daarna ga ik lossss:p
    Wel zoek ik alvast veel info op over zwangerschap, bevalling en welke spulletjes handig zijn om te hebben voor de baby. Heb ook een paar boeken daarover gekocht en al uitgelezen.

    En jij?
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  2. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Is het jullie eerste?

    Wij zijn een paar weken geleden ook verhuisd. We hadden eerst een huis met 4 slaapkamers, maar dat was echt een klein huisje en de kamertjes ook allemaal heel mini hoor.
    Nu hebben we echt een flink groot huis, maar wel maar 3 slaapkamers en die zijn al bezet. We twijfelden al over een 3e voordat we dit kochten, maar we vonden het een te fijn huis om te laten schieten. We dachten we zien wel weer als we het toch nog willen. En dat is nu gekomen. De bovenindeling is best onhandig. We kunnen er niet zo heel makkelijk kamers bij maken of splitsen door bijv de trap en een schoorsteen die er zitten e.d. Mijn zoontje heeft nu een enorm grote kamer. Eigenlijk te groot om gezellig te maken. Dus ik had die misschien wel willen splitsen, maar dat is dan allemaal weer lastig met de ramen en deuren enzo. Dus het wordt nog even een puzzeltje. We hebben ook nog een flinke speelkamer beneden en het hele huis is onderkelderd, dus we kunnen ze desnoods nog in de kelder stoppen haha. Nee hoor. Voorlopig is het toch nog een baby en slaapt die hoogstwaarschijnlijk toch naast me ivm borstvoeding als dat allemaal weer lukt. Dan zien we wel weer. Anders gaan ze maar samen op een kamer.

    Ik heb al wel namen, maar nog niks definitiefs ofzo. Voor ons is het de derde dus ik had nog wel een lijstje van de eerste 2. Ik vind niet alles meer leuk. Maar voor jongens vind ik het echt suuuper moeilijk! Ik vind denk ik maar 2 jongensnamen leuk en weet al bijna zeker dat mijn man 1 daarvan al niet leuk vindt. Zei hij destijds. Nou goed, we hoeven er ook maar 1 als het een jongen zou worden natuurlijk. Maar ik wil denk ik ook nog wel een 4e kindje. Dan moet dat maar een meisje worden haha.
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  3. Maarr

    Maarr Bekend lid

    24 aug 2018
    613
    686
    93
    Beste wensen meiden, dat 2019 een vruchtbaar jaar mag zijn :)

    Welkom aan alle nieuwe en veel succes!

    Hier even een paar daagjes er tussenuit geweest :) Vandaag dag 16, ik verwacht mijn ei bijna. De ovu testjes lopen op! Gebruiken jullie ook ovu testen of de temp methode?
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  4. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik ga digitale ovu testen gebruiken. Heb ik bij de vorige ook gedaan en dat beviel wel. Ik ben niet zo goed met die streepjes. Hoewel dat wel fijn is om te zien dat je dichterbij komt. Maar ik ga dan teveel twijfelen of hij wel echt even donker is enzo. Helemaal zonder ovu testen durf ik niet hoor. Ik houd wel van zekerheid haha.
     
  5. Maarr

    Maarr Bekend lid

    24 aug 2018
    613
    686
    93
    Begrijp je helemaal :)
    Als mijn dipsticks donkerder worden ga ik over naar de digitale, vandaag mee begonnen. Ik vind ze ook erg fijn en neemt inderdaad die onzekerheid weg ;)
     
  6. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik begin morgen op dag CD8 met die testen, gewoon volgens de bijsluiter. Ik verwacht mijn ei toch pas vanaf dag 14 ofzo dus dat zal ruim op tijd zijn. Is ook wel maar een gok hoor. Ik ben elke keer vrij snel zwanger geworden dus ik heb niet heel veel cycli bijgehouden om echt te kunnen terugkijken. Maar ik denk dat dag 8 nog ruim op tijd is.
     
  7. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja het is ons eerste kindje.
    Pfoe even een zwaar moment nu. Net opgebeld door een vriendin. Ze zijn zwanger. Zo blij voor ze maar man... Wat baal je dan extra dat het ons al een jaar niet lukt. Waarom, waarom, waarom.. :'(

    Ik zit vandaag op dag 8 van mijn cyclus. Begin vrijdag met de ovulatie testen. Vriend is pas het weekend thuis dus eerder heeft geen zin... Ik heb die van de action. Daar vond ik vorige maand wel mijn ei mee..

    Moeilijk hoor met die kamers! Ik deelde vroeger mijn kamer met mijn zus die 3.5 jaar ouder is. Dat ging prima met een room devider...
     
  8. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    J
    Ja ik heb precies hetzelfde! Wil natuurlijk wel hoop houden dat het ooit gaat gebeuren maar durf nog niks te kopen.
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  9. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ah nee dat is wel even een slik moment ja! Ik weet dat ook nog wel. Mijn broer had al een kindje en wij wilden ook. Toen ging het mis bij mij en daarna kregen zij alweer de tweede en was het bij ons ook nog steeds niet gelukt. Ik heb zo gehuild!
    Nou hoefde ik achteraf nog niet lang te wachten maar ik weet nog wel hoe dat op dat moment voelde zeg, pff!
    Maar, 1 troost. Het gaat jullie ook lukken! Niet rechtsom, dan wel linksom. En dan hebben jullie straks dat schattige kleine ukkie en is die van hen al groot haha.
     
  10. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel! Jaaa... Heb even mijn moeder gebeld om er over te praten. Dat hielp wel. Even relativeren. Ze is ook mijn collega dus ik dacht meteen pfff als het nu nog een jaar niet lukt dan ben ik de komende negen maanden omringd door zwangerschap en baby's en mag ik haar waarnemer zijn tijdens verlof... Pfoe. Even slikken. Maar goed, we gaan er voor! Het leven is mooi. Ik ga mij dit jaar meer concentreren op wat ik al wél heb. :')
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  11. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh nou dat zou inderdaad niet een fijn vooruitzicht zijn. Knap dat je je op de positieve dingen gaat richten! Maar je mag ook heus wel even balen of verdrietig zijn. Fijn dat je het ook met je moeder kunt delen.
     
  12. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja pfoe. Niet echt fijn vooruitzicht maar goed, ik wil ook niet verbitterd raken. :) Ja dat is wel heel fijn. Mijn moeder heeft ook veel moeite gehad met zwanger raken en meer dan 5 keer een miskraam gehad. Dus dan kan je het wat delen... Jij begint vandaag met ovulatie testen?
     
  13. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja klopt maar nog negatief natuurlijk.
    Alleen ik twijfel een bent over mijn cycluslengte. Ik denk bij nadere berekening dat hij toch wat langer is.
    Ik stond in dit nod lijstje al op de laatste datum, 23 jan, maar hij zou best eens later kunnen zijn. Maar goed we zien wel.
     
  14. Maarr

    Maarr Bekend lid

    24 aug 2018
    613
    686
    93
    Jeej ik heb hem gevonden :)
    Schuif mezelf 1 plaatsje naar voren, op basis van mn lf van afgelopen 3 maanden!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Maarr

    Maarr Bekend lid

    24 aug 2018
    613
    686
    93
    NOD 17 T/M 23 JANUARI 2019
    17 januari (1)
    Maarr, 30 jaar, 1e kindje, ronde 4

    18 januari (1)

    PippiMoustache, 34 jaar, 1e kindje, ronde 5 (3e na bbz)

    19 januari (1)

    Ilona0, 36 jaar, 2e kindje, ronde 13

    20 januari (1)
    hallo123456789 - 1e kindje, ronde 7

    21 januari (2)
    Nina Sanders, 28 jaar, 2e kindje, ronde 7 (eerste IUI)
    Poetie85, 33 jaar, 1e kindje, ronde 8

    22 januari (0)

    23 januari (4)
    Simba1992, 26 jaar, 1e kindje, ronde 12
    Kelsey, 32 jaar, 3e kindje , ronde 4
    Arendje, 28 jaar, 2e kindje, ronde 19
    Prulletje2, 33 jaar, 3e kindje, ronde 1


    Totaal: 10

    Wachtbankje (1)
    Ongesteld (0)
    Zwanger (0)
    Twijfel-/tuurtest (0)
    Negatieve test (0)

    Als je op de lijst wilt, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Voeg je forum-naam , leeftijd, ronde en hoeveelste kindje het is toe. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg.

    Vergeet ook niet de totalen onderaan aan te passen!
     
  16. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jeej! Succes!
     
    Maarr vindt dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja mijn app voorspeld nu dat ik mijn ei op dag 15 zou moeten hebben... Maar denk zelf dat het wel eerder zal zijn... Ga dus vanaf morgen testen. :) zie mijn vriend zaterdag pas maar wil zelf wel graag wat meer informatie hebben over mijn cyclus voor als we wel over een paar maanden in het ziekenhuis op gesprek gaan..
     
  18. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    @Nora92 ja snap ik helemaal!

    @Maarr oh wat fijn is dat hé zo'n smiley! Nou hopen dat je over 2 weken ook zo'n smiley op je gezicht hebt en over 9 maanden in je armen :)
     
    Maarr en Nora92 vinden dit leuk.
  19. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NOD 17 T/M 23 JANUARI 2019
    17 januari (1)
    Maarr, 30 jaar, 1e kindje, ronde 4

    18 januari (1)

    PippiMoustache, 34 jaar, 1e kindje, ronde 5 (3e na bbz)

    19 januari (1)

    Ilona0, 36 jaar, 2e kindje, ronde 13

    20 januari (1)
    hallo123456789 - 1e kindje, ronde 7
    Nora92 - 1e kindje ronde 10 (pcos)


    21 januari (2)
    Nina Sanders, 28 jaar, 2e kindje, ronde 7 (eerste IUI)
    Poetie85, 33 jaar, 1e kindje, ronde 8

    22 januari (0)

    23 januari (4)
    Simba1992, 26 jaar, 1e kindje, ronde 12
    Kelsey, 32 jaar, 3e kindje , ronde 4
    Arendje, 28 jaar, 2e kindje, ronde 19
    Prulletje2, 33 jaar, 3e kindje, ronde 1


    Totaal: 11

    Wachtbankje (1)
    Ongesteld (0)
    Zwanger (0)
    Twijfel-/tuurtest (0)
    Negatieve test (0)

    Als je op de lijst wilt, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Voeg je forum-naam , leeftijd, ronde en hoeveelste kindje het is toe. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg.

    Vergeet ook niet de totalen onderaan aan te passen!
     
  20. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh oh.... Ovulatie testen liggen nog bij mijn vriend... Dat wordt dus niet testen deze maand. Nou ja! Gewoon maar genieten dan hihi. Vorige maand beviel mij ook erg zwaar dus misschien ook wel goed om het even beetje los te laten. Heb net geteld en dit wordt al ronde 13... Dus sta niet goed op de lijst maar ach.
     

Deel Deze Pagina