NOD-lijst 17 t/m 24 november 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Lala90, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Dankje Hapje35. Zal eens gaan kijken op dat forum.

Ik begrijp je héél goed Appelboompje kan t me zo goed voorstellen. Idd wat Hapje35 ook zegt, gooi het er hier maar uit, misschien lucht het op. We hebben hier in elk geval allemaal dezelfde wens. Ik moet morgen op kraamvisite en moet eerlijk zeggen, zie daar als n berg tegenop. Ben niet jaloers ofzo, maar wil t zelf al zoooo lang dat dat wel ns frustreert, waarom t anderen wel lukt en bij mij nog niet....

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.804
    1.619
    113
    Wat is er al weer veel geschreven de afgelopen tijd en de lijst is ook flink gegroeit. Zelf zal ik waarschijnlijk niet meer actief mee schrijven deze lijst. Helaas heb ik slecht nieuws over mijn moeder gehad. Wat er precies aan de hand is zullen onderzoeken moeten uit wijzen maar het is iedergeval duidelijk dat het ernstig is. Hopelijk snappen jullie dat mijn prioriteiten hierdoor wat verschoven zijn.

Ik wens jullie allemaal veel succes en heel veel roze toe deze maand!

3. Hapje35

Hapje35 Actief lid

1 aug 2015
    375
    56
    28
    Vrouw
    Wat vervelend om te horen dat er slecht nieuws is over je moeder maar wij begrijpen ook wel dat je moeder voor gaat op dit forum. Hopelijk komt er na alle onderzoeken toch nog wat goed nieuws voor je moeder. Veel sterkte de komende tijd.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Appelboompje: Inderdaad, moet vast confronterend zijn, al zal ik me nog maar half kunnen inbeelden hoe jij je voelt... Het duurt al zo lang en het was je zo gegund, maar toen ging het mis... Tot wanneer moeten jullie nog wachten voor verdere hulp?
    Hopelijk lukt het toch intussen! Dikke knuffel en spui het hier maar wat uit hoor!

@Inge1984: Tuurlijk heb je andere prioriteiten! Veel sterkte!

5. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    @Inge1984 heel veel sterkte met je moeder. Tuurlijk snappen we dat.

6. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    Nou deze ronde begint lekker. Sinds 1 okt. Ben ik sinds 1,5 jaar weer aan het werkt en het gaat fantastisch. Alleen hebben ze een hoge pet van mij op. Mooi natuurlijk maar dat betekend dat ik op het moment alles goed wil doen en dus te veel hooi op mijn vork neem. Ik doe meerdere taken en 1 daarvan is pakketten bezorgen. Maar omdat ik er niet helemaal bij ben met mijn hoofd heb ik gister met m'n auto een betonblok geraakt toen ik weg reed uit een parkeer vak... Bumper aan diggelen en een wake up moment.... Heb vanochtend 2 uurtjes gewerk en voor vanmiddag alles afgezegd. Even me-time en relaxen.. 1 voordeel ik heb geen tijd om te blijven malen over zwanger worden hihi....

7. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inge1984, sterkte voor jou! Wat een heftig nieuws, hoop dat het toch allemaal een beetje mee zal vallen.

Appelboompje: voor jou ook sterkte, het lijkt me heel moeilijk als iemand zo dichtbij zwanger is en je net zoiets hebt meegemaakt. Ik hoop dat je snel zwanger bent en zal blijven!

Dora: Dank je wel! Ik hoop uiteraard dat we allemaal snel op roze mogen.

Beeb1987: Tijdens alle onderzoeken in de mmm hebben wij ook de samenlevingstest gehad. Die doen niet alle ziekenhuizen geloof ik, maar bij ons dus wel. Het zaad van mijn man was uitstekend, maar bij de samenlevingstest hebben ze geen enkel zaadje gevonden in het baarmoederhalsslijm. Geen een, zelfs geen dode. Er blijven er altijd wel een aantal achter in het baarmoederhalsslijm zeiden ze, maar bij mij dus niet.

Uiteindelijk heb ik die test 3x gehad en 3x met hetzelfde resultaat. Toen was de conclusie dat ik vijandig slijm heb. Waarschijnlijk in die mate dat de zaadjes het niet eens redden tot in het slijm. Lekker aardig ben ik, niet?:D

8. Gio89

Gio89 Actief lid

9 dec 2014
    110
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Hallo Dames,

Jeetje Appelboompje, ik snap je helemaal.. Gooi het er hier maar uit.. Daar is het voor! Weet je schoonzus niet af van jullie mk en dat jullie zo lang bezig zijn? Zo ja, dan zou het een stuk attenter zijn als ze t niet alleen maar over haarzelf en haar zwangerschap heeft...

Inge veel sterkte de komende tijd!

Emma79, zijn er ook symptomen voor vijandig slijm? Ik wordt soms een beetje ongerust omdat bij mij het sperma altijd snel weer terug loopt. Ook na een nacht liggen, voor het slapen met m'n benen omhoog..
    Als ik 's ochtends op het toilet zit, voel ik het gewoon eruit lopen.
    Misschien een stom vies verhaal, maar ben gewoon benieuwd..;)

9. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Thanks voor je antwoord Emma IUI is dan dus 'de' oplossing omdat je dat dan omzeilt? In principe is mijn man iets verminderd vruchtbaar maar niet zo slecht dat het natuurlijk niet zou lukken. Toch zitten we inmiddels in ronde 16 en helaas zonder enkel succes. Bij ons doen ze al die onderzoeken dus niet. Heb in mei/juni een echo gehad en is er bloed geprikt. Bij m'n vent enkel semenonderzoek. Toen 6 cycli naar huis gestuurd en nu krijg ik meteen een HSG en vanaf januari IUI. Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat ik nou beter vind...

10. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    @Dora zie er niet tegen op hoor. Bevalling zal erger zijn denk ik zo haha. Ik ga het over me heen laten komen :)
    Thanks voor de info!

11. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Appelboompje, dat is ook heel confronterend. :( Sterkte!

Inge, Wat moet dat schrikken zijn zeg, heel veel sterkte, ik hoop dat het goed komt met je moeder.

Miessemuis, haha, oeps...... Nou, ik hoop dat je een beetje tot rust kan komen met een relax momentje!

Ik temperatuur deze ronde voor het eerst... Ik heb de hele ronde op twee dagen na in de eerste week, heel netjes 36,8. Ik ben erg benieuwd hoe het de komende dagen gaat lopen.

12. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    appelboompje, ik kan me de frustratie echt ontzettend goed voorstellen. Wat lastig voor jullie zeg. Hier hoef je dat in ieder geval écht niet binnen te houden en mag je het gewoon vooral heel lastig vinden.

dora26, hopelijk voel je je ondertussen weer wat beter meis! Zo vervelend om je niet goed te voelen! Ik kom zelf niet van België, maar mijn man wel 😊.

HIer is mijn temperatuur al 8 dagen nagenoeg gelijk (36,6 basaal). Dat is voor mijn doen vrij hoog, maar ik heb normaal gesproken ook veel schommelingen. Hopelijk is het een goed teken, haha. Ik had verwacht dat mijn temperatuur zou verlagen nu het hcg uit mijn lijf is, maar (nog) niet dus.

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hé Lala, ondertussen voel ik me al pakken beter hoor!
    Net nog wat last van een zwaar hoofd, wat hoofdpijn en spierpijn, maar dat zal morgen of overmorgen ook al wel weer beter zijn...
    Gelukkig nog een verlengd weekend om bij te rusten!
    Wonen jullie dan in Belgie of in Nederland? Als ik zo benieuwd mag zijn ;)

14. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Hapjes 35, Mariekje, Dora, emma79, Gio89, Another, en Lala; bedankt voor jullie ontzettende lieve reacties, wat een bemoediging. Dank jullie wel. Ik ben niet zo goed op het uiten omdat ik niet wil zeuren. Maar valt de laatste tijd gewoon echt een beetje moeilijk....
    Dora; we zijn in februari voor een jaar (!!) naar huis gestuurd om 'het te proberen'. In februari 2016 zijn we 2,5 jaar bezig :(
    Gio89; jazeker weten mijn broer en schoonzus over onze situatie; zowel dat we al 2 jaar bezig zijn als van de miskraam.

Mariekje; hoe is kraambezoek gegaan? Ik begrijp heel erg goed hoe je erin staat hoor. Wij vinden het samen echt heel erg moeilijk worden. Maar je gunt het een ander best; alleen de wens is bij jezelf zo groot. Hopelijk over 8,5 maand mogen ze bij jou op bezoek komen!

Inge1984; wat heftig Inge! Heel veel sterkte gewenst, moeilijke tijd!

Miessemuis: wat fijn dat je een nieuwe baan hebt! Maar poeh he, jouw week even niet als ik zo lees. Hopelijk lukt het om de draad weer op te pakken en is je baas een beetje relax met het bumper ongelukje. Gelukkig met jou niks aan de hand!

Emma; helaas wilde onze gyn geen samenlevingstest doen, omdat ze zei dat de uitkomst daarover 'discutabel" is.
    zelf heb ik het gevoel dat het bij ons daar het ook in zit. Fijn dat je voor jullie 2e kindje niet weer al die tijd moet wachten.

Gio; dat er een beetje uit loopt is niets ongewoons hoor. (kan soms wel helpen dat de vrouw na de man een hoogtepunt bereikt; heb ik wel eens gelezen). Dit is niet alleen sperma maar ook vaginaal vocht.

Vanmiddag toch wel een positieve ovulatietest; het lijkt dat na mijn MK, mijn eisprong iets eerder is. (of het moet nog steeds van de hsg zijn); Anyway...blij dat ik test.... ;)

15. Gio89

Gio89 Actief lid

9 dec 2014
    110
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Appelboompje, van dat hoogtepunt weet ik;);), 9 vd 10 keer lukt dat ook... Misschien is t ook zo dat na een jaar zonder resultaat je overal iets achter zoekt en een reden probeert te vinden..
    Fijn dat je je ei hebt gevonden, en eerder is altijd fijn, vind ik dan..

Dora, fijn dat je je wat beter voelt! Hopelijk kun je je vruchtbare periode goed benutten;), of heb m alweer gehad?

De afgelopen dagen een beetje verstrooid bezig geweest...
    Donderdag een lichte ov test en ovupijn (s'avonds).. Vrijdag vergeten te testen.... En gisteren weer twee lichte testen en een dikke klodder(sorry) vruchtbaar slijm en vanmorgen temp stijging..
    Als ik vrijdag had getest had ik dus een knaller gehad..denk ik..
    Wat denken jullie?

Merkte trouwens aan heel m'n lichaam dat ik vruchtbaar was/ben...
    Sowieso door de eipijn, maar ook een flink hoog libido ;) en gewoon een gevoel...
    Was voor het eerst dat ik het echt zo sterk voelde, wel bijzonder..
    Heeft iemand ervaring daarmee?
    Misschien ben een beetje gek aan t worden ofzo, haha..

16. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    Jeetje meiden , wat zijn een hoop van jullie al lang bezig zeg ...
    Hier echt momenten dat ik de hoop begin te verliezen !
    We proberen er deze ronde maar weer het beste van te maken ..
    Succes lieve dames !!
    @appelboompje jeetje wat heftig in februari 2016 al 2,5 jaar jeetje ..ik ben bang als wij in december terug moeten dat wij ook voor een jaar naar huis gestuurd gaan worden .
    @inge heel veel sterkte ...
    X x

17. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Appelboompje: Dat is toch helemaal niet zeuren wat je doet! Hier is toch een plekje waar je de leuke en minder leuke momenten kan delen? Hou je voor mij zeker niet in hoor! Dit is voor mij ook een plekje waar ik terecht kan met mijn dipjes en moeilijke momenten en daar ben ik juist heel blij mee!
    Ik kan niet begrijpen dat jullie voor een volledig jaar naar huis zijn gestuurd eigenlijk...zo lang is dat! Hopelijk gaan ze jullie binnenkort dan toch een beetje helpen, want 2.5 jaar wachten... Pfff kan het mij niet inbeelden! Heb je geen schrik dat ze door je MK van laatst ook gaan zeggen om het gewoon zelf verder te proberen? Want uiteindelijk is het dan toch 'gelukt' geweest op de natuurlijke manier? Ik zou er zelf wel schrik voor hebben, maar hopelijk sta jij er positiever in en jaag ik je geen schrik aan!
    Ben blij dat je alweer een positieve ovutest hebt gehad! Wel fijn dat het eens vroeger komt, dan moet je deze cyclus weer wat minder lang wachten! Ik gun het jullie echt zo ontzettend!

@Gio89: Vandaag ben ik weer helemaal de oude en ondertussen zijn we ook alweer aan de klus van gisteren hoor. Het duurt hier nog eventjes voor mijn eisprong, ben nog niet bezig met ovutesten, maar van morgen of overmorgen start ik daar ook weer mee.
    Als ik jouw verhaal lees, durf ik ook wel te geloven dat je vrijdag een knaller zou hebben gehad. Ik heb dan ook altijd wat extra zin! Vreemd eigenlijk hé! Alsof we een dierlijk instinct hebben van 'nu moet het gebeuren'.

@Trutje: Jullie zijn ook wel een hele tijd bezig! Waarom heb je schrik dat je ook weer naar huis gestuurd zal worden? Hebben jullie alle onderzoeken al gehad? Alles lijkt misschien normaal...

Hier heb ik afgelopen week toch ook wat aan het denken geweest... Ik zou er nu echt alles voor over hebben om zwanger te mogen worden... De wens wordt alleen maar intenser en sterker. Ook als ik mensen rondom me zie zwanger worden of bevallen, als ik mama's met buggy's zie rondwandelen ofzo, als ik op tv nog maar iets zie van een zwangerschap, zwangere buiken... babykleedjes in de winkel, gewoon alles wat ermee te maken heeft, dan doet dat pijn... Ik word er tegenwoordig echt triest van. Het zit allemaal zo gevoelig de laatste weken. Ben eigenlijk ook wel serieus 'lastig' ten opzichte van mijn vriend de laatste dagen. Ik denk dat ik misschien wel wat stress heb ofzo voor de bezoeken aan gyn en fertiliteitsarts de komende weken. Of schrik om ook weer naar huis gestuurd te worden omdat ik nog maar 27 ben en ik dus nog te jong ben om aan behandelingen te denken ofzo. Ach ja, we zullen het zien! Morgenmiddag alvast langs de gyn, hopelijk is alles daar in orde... Ben een beetje bang dat er bij mij misschien ook nog wel iets mis zou kunnen zijn. Sinds ronde 4 heb ik dat idee eigenlijk al, ik had niet verwacht dat mijn vriend zijn zaadjes van mindere kwaliteit zouden zijn. Moest er bij mij nu nog iets mis zijn, zou ik ook nog wel even een dipje hebben denk ik. Even een gevoelig momentje en veel gedachten die door mijn hoofd spoken, sorry!

18. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    @dora26 ja ze hebben bij toeval ontdekt dat ik lichte endometriose heb ! Ze hebben de paar spots die er zaten verwijderd . Ik ging naar de huisarts ivm heftige menstruatie kon niet meer normaal functioneren sommige maanden , toen doorgestuurd maar toen was ik nog maar een paar maanden met de pil gestopt ! Om alles zeker te weten en uit te sluiten , Cylusanaylse gehad was goed , zaadonderzoek gehad ivm kinderwens , bloedgeprikt , afgelopen juni geopereerd (kijk -ok) waarbij ze dus die hele lichte endometriose hebben gevonden en verwijderd , ook zijn mijn eileiders toen doorgespoten ! De arts zei toen nog een half jaar zelf proberen en dan verder behandelplan maken ... Laat het niet dat ik wat buikpijn had na de eisprong en hiervoor een x vervroegd terug naar de gyn was geweest helaas hoorde ik toen dat mijn eigen gyn tevens fertileitsarts in een ander ziekenhuis is gaan werken helaas ! De nieuwe gyn die tevens geen fertileitsarts is zei dat ik in Janauri een afspraak moest maken bij de fertileits poli , maar omdat mijn eigen gyn zei einde van het jaar heb ik gewoon december gedaan ... De nieuwe gyn die geen fertileitsarts is zei tevens al dat ze berekingen kan doen voor behandelingen maar ze wist nu al zeker dat natuurlijke weg meer kans had ! Mijn voorgevoel zegt dat de fertileitsarts dit ook gaat zeggen en we gewoon weer een jaar moeten proberen ! Maar wie weet zit ik er naast en wil ze misschien nog aanvullende onderzoeken doen ! Ik wilde zelf voorstellen om misschien de zaadjes in de baarmoederslijmvlies te testen maar lees ook weer dat dat niet betrouwbaar is en een hoop ziekenhuizen dit niet doen !
    Pff wat een verhaal ...
    Ik heb liever gewoon dat het deze ronde raak is en ik helemaal niet naar dat ziekenhuis hoef ...

X x

19. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Gio89: no worries. Bij mij loopt het er ook meestal weer uit, maar ik ben gewoon zwanger geworden. De sterksten zullen wel doorzwemmen ofzo. ;)

@appelboompje wat moet jij al lang 'wachten' zeg. Het is voor jou lastig, maar voor je schoonzus denk ik net zo. Als je een lieve schoonzus hebt natuurlijk. Toen ik zelf zwanger was, was dat waar veel om draaide. Mensen vragen er ook continu naar, dus je bent ook gewend om er veel over te praten. Geef het ook een keertje bij haar aan. Zeg dat je heel gelukkig voor ze bent, maar dat het voor jou ook heel confronterend vindt. Wie weet pikt zij ook weer wat van jouw stemming op en snapt ze niet wat er is. Praten (en niet alleen hier) maakt alles ook vaak wat makkelijker. Of in ieder geval duidelijker.

20. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Appelboompje, sterkte. Heel frustrerend om zo lang te moeten wachten, en helemaal als er in je omgeving wel zwangere vrouwen en baby's zijn.
    Trutje, je hebt al een hoop onderzoeken gehad zeg! Late we hopen dat het nu toch vanzelf lukt, en niet weer terug hoeft.
    Dora, herkenbaar. Ik kan ook heel jaloers worden op alle dikke buiken en kleine baby's die ik zie. Sterkte bij de gyn.
    Gio, geen idee. ik merk echt nooit iets.

Hier ook weer aan de klus. Ik houd sinds deze ronde mijn temperatuur bij, maar het is vanaf het begin van mijn cyclus aan het schommelen tussen 36,5 en 36,9. Vraag me af of ik zo een temperatuurstijging zou opmerken.

Deel Deze Pagina