NOD-lijst 17 t/m 24 november 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Lala90, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    pffft wat duurt deze periode toch altijd lang he..
    Wil er niet teveel mee bezig zijn maar het wel..

2. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken nog niet zoveel in jullie verhalen. Maar ik zit nu dan ook pas midden in ronde 2 en heb al een kindje (deze week 1 geworden). De eerste heeft ook bijna een jaar geduurd, maar daar was ik niet zo heel serieus mee bezig. Kwam het er een maandje niet van, prima dan weer door. Ik hield me dan ook een beetje vast aan de gemiddelde tijd die ervoor staat. En gebruikte dat als een soort geruststelling.

Het niet gunnen of jaloerse ken ik ook wel een klein beetje. Mijn schoonzusje werd vlak na mij zwanger (ook in 1 keer, lijkt wel of iedereen in 1 keer zwanger wordt, behalve de meiden op dit forum) en dat voelde ook een beetje alsof ze mijn moment of glory opeiste ofzo. Zij had ook nauwelijks klachten en ik heb 9 maanden ellende gehad. Dus ook als je wel zwanger wordt, blijft die afgunst soms.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het helpt om het hier allemaal op te schrijven. En ik moet zeggen dat ik ook echt met jullie meeleef. En bijna zou willen dat het met een soort wachtlijsten werkt. Ik wil best nog wat maandjes wachten en jullie allemaal voorlaten!

Al voel ik zelf ook wat meer druk. Ik ben 35+ en zou het fijn vinden als de kindjes niet zo heel veel schelen. En voor mijn gevoel heb ik ook geen jaren meer.

3. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    O en jullie kunnen vast beginnen om een plekje op de bank vrij te maken. Ik denk dat ik het morgen nog een keertje probeer gezellig te maken en dan zou het er voor deze maand wel weer op moeten zitten. Weet dat niet zeker, omdat ik niks bij hou.

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Wauw dit topic is veel drukker dan t NOD groepje waar ik vorige maand in zat! Lees mee, maar ben wat rustiger omdat ik niet teveel ermee bezig wil zijn :)

5. Veertje13

Veertje13 Actief lid

20 okt 2015
    204
    42
    28
    Ja laten we duimen voor veel roze deze maand!!!

Ik moet zeggen dat ook ik een goed gevoel heb deze maand. We hebben optimaal gebruik gemaakt van de goede dagen. Ik had manlief van te voren geinformeerd over wanneer de werkweek zou zijn zodat hij ook wist wanneer er zeker wat van hem verwacht werd. Dat gaf mij vooral veel rust. Zowel voor als tijdens die week.
    En ook nu heb ik een bepaalde rust over me heen. Hopelijk houd ik dat vol tot NOD.
    Ik voel nog steeds wel ergens de druk, omdat ook ik het leuk zou vinden als de kindjes niet al te veel zouden schelen maar deze maand is die stress toch eventjes wat minder aanwezig gelukkig.
    Vanochtend weer/nog steeds een mooie hoge temperatuur dus dat verloopt ook volgens het boekje. Werd ik ook blij van Gio89!! :)

Lientjelief misschien is het een idee om ook te gaan tempen bij een eventueel nieuwe cyclus dan kan je ook daaruit afleiden of en wanneer je een eisprong hebt gehad. Hopelijk is het niet nodig en mag ook jij op roze natuurlijk deze maand!

6. Rain

Rain Lid

21 sep 2015
    38
    0
    0
    Ik lees ook meer mee dan dat ik reageer.
    Maar ik leef met iedereen mee hoe lang iedereen ook bezig is. Want het is zo onvoorspelbaar en altijd een teleurstelling als je niet zwanger blijkt te zijn.

Ik denk dat ik mijn eisprong al gehad heb, maar ik weer het niet zeker. Aangezien mijn cyclus nogal wisselt hou ik gewoon de 23e aan.

Wij zijn in het ziekenhuis geweest bij de gynaecoloog en zijn doorverwezen naar de kinderwens polie oftewel de fertiliteits afdeling. De gynaecoloog vond het met mijn voorgeschiedenis en mijn wisselende cyclus wel verstandig om ons door te sturen. We hebben nu een vragenlijst ingevuld en dadelijk gaan we een afspraak maken.

7. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik wacht t hier af.. hebben niet alle kansen kunnen benutten en een echte knaller niet gevonden (of gehad/gemist) dus ik hoop niet te veel deze maand

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Mirte: Dat kan ik begrijpen! Hopelijk mag je deze maand op knalroze! Sommige mensen ga je het na een tijd toch écht wel gunnen!

@Appelboompje en Gio: Voorgaande geldt ook voor jullie! Het is inderdaad vaak triest om alweer een periode in te gaan waarin je toch wel had gehoopt om zwanger te zijn! Maar voor nu, hou die positieve vibes vast hoor!

@Pluis: Het wachtbankje is soms idd de hel! Je wil er niet mee bezig zijn, maar logisch genoeg doe je dat wel hé... Het is 2 weken afwachten, zonder dat je er nog iets aan kan veranderen! Hopelijk draait het allemaal positief uit!

@Whuz: Het zou fijn zijn moest het allemaal met wachtlijsten werken ;) Maar als ik hoor dat jij 35+ bent, hoop ik dat jij niet te lang op de wachtlijst blijft staan hoor! Ieder zijn situatie is ook weeral anders, daarom gun je het de ene soms sneller dan de andere. En idd, ik kan goed geloven dat je tijdens een zwangerschap ook nog best 'jaloers' kan zijn als je het bijvoorbeeld heel moeilijk hebt ofzo...

@Bella28: Hopelijk draait het positief uit meid! Er zijn hier al heel wat 'stuntverhalen' gepasseerd hoor, dus geef de moed nog niet meteen op!

@Veertje: Blij dat je er toch wat gerust in bent deze maand! Zal ook wel een fijn gevoel zijn!

@Rain: Succes alvast meid!

@Dames die eerder lezen dan schrijven: Dat is allemaal geen probleem hé, ieder schrijft en leest zoveel hij wil!

Nog even voor de duidelijkheid; het is niet dat ik dames in de eerste rondes het niet gun om zwanger te worden hé, maar soms ligt dat gewoon een beetje gevoelig...omdat ik het ook zo graag wil... Dus no hard feelings hé meiden! Op het forum heb ik daar wel veel minder last van dan mensen in mijn nabije omgeving. Dat is meer confronterend, want uiteindelijk ken je hier niemand écht persoonlijk. Toch ben ik zo ontzettend blij met dit forum, hier kan ik zoveel meer delen dan dat ik in het dagelijks leven doe. Gewoon omdat hier alle dames in hetzelfde schuitje zitten (met dezelfde wens), in mijn omgeving praat ik er wel met enkele mensen over, maar het grootste deel weet helemaal niet dat we bezig zijn en dat hou ik liever nog even zo.

Hier... Mijn temp is de afgelopen dagen al goed hoog, zeker in vergelijking met voorgaande maanden... Ben nu wel extra bang dat hij snel weer gaat zakken! Voel me de laatste dagen ook énorm moe en precies grieperig, hoofdpijn enz...ik weet dat dit komt door wat slaaptekort, maar ergens zit ik toch te denken 'wat als...' Mag ik niet doen, want ik maak mezelf weer gek deze maand! ;)

9. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik heb thee hoor! Genoeg voor iedereen :D

Veel meiden hebben een goed gevoel. Super! Ik ben echt voor de meest roze lijst ever. Ik zit al (pas) 1 dag op het wachtbankje en het duurt nu al lang hahaha

Volgende week de eerste NOD's, spannend!

10. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hai dames, ik ben meer een meelezer dan een prater, maar heb aardig wat heftige verhalen gelezen van meiden die het niet makkelijk hebben.. ik gun het jullie van harte om heel snel een mooie positieve test in handen te hebben. Het lijkt me enorm moeilijk om om je heen de een na de ander zwanger te zien worden, en het lukt bij jezelf niet zo makkelijk. Vooral als het er dan wordt 'ingewreven' of er geen rekening mee wordt gehouden dat mensen t daar moeilijk mee hebben vind ik heel naar :(.. voor deze dames echt even een schouderklopje en een knuffel, want lijkt me zeker heeeeel moeilijk!! Maarruh, koppie op he, want natuurlijk wordt die HELE lijst gewoon knalroze deze maand ;)

Ik heb volgens mij vanmorgen een positieve ovu test gehad. Kijken jullie eventjes met me mee? Heb er nog 1 liggen, dus twijfel nu even wanneer ik die het beste kan doen..vanavond, of morgen.. Daarnaast hebben manlief en ik het eergisteren EN gisteren al gezellig gemaakt..maarja, na die positieve ovu test van vanmorgen denk ik dat we dat vanavond ook maar weer doen :p (wat een straf he? haha! 1 en al gezelligheid hier) Nu komt er even een beetje een bijzondere en nogal wat persoonlijke vraag... maar; morgenavond werk ik tot 23u.. manlief werkt overdag. Heeft t nog nut om het dan NOG een keer gezellig te maken morgenavond?

Voor de meiden op t wachtbankje; geduld is een schone maar vervelende zaak hihi ;) schuif maar vast op..dan kom ik er na morgen/overmorgen bij zitten.

Overigens verschuift mijn NOD ivm later ei naar 24/11!

Bijgevoegde bestanden:

• zk1.jpg
      zk1.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,2 KB
      Weergaven:
      4
  11. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Gio; heb het idee dat mijn borsten nu al ists groter worden, en ik plas me een ongeluk (maar dat komt ook dat ik deze maand echt probeer aan 3l water te komen, zit nu op 2,5 L maar goed als resultaat dat ik wel op de wc kan blijven wonen, dus of het nu daar aan ligt of een combinatie ervan (heb het echt sinds gisteren herl erg en ben toch al ruim 1 week bezig) Ik hoop het zo!
    Jouw temp is idd mooi! Verder al signalen?

Pluis; heel herkenbaar!

Whuz; snap wat je bedoeld te zeggen. Maar ik gun het jou ook zeker hoor! Helaas worden we gewoonweg niet zwanger van de gun-factor

Dubbeltje; jij bijna naar de gynaecoloog zie ik in je onderschrift. Spannend!

Rain; toch wel echt een spannende stap weer, maar vooral fijn dat er goed geluisterd en gekeken is naar jullie verhaal. Heb je snel een afspraak? Of is er een lange wachtlijst?

Emma; doe dan maar een bakkie! Ik houd van thee ;)

Dora; hopelijk krijg je niet de griep. Lukt het om de komende avonden wat rust te pakken? Beterschap! X

Minime; denk inderdaad positief :). En ja hoewel het niet altijd goed is voor de zaadkwaliteit, zou ik vandaag en morgen nog maar benutten, ondanks de lange dag morgen ;) ik maak alvast plaats hoor, op het wachtbankje, het is hier gezellig en we maken van die 2 ritweken er maar het beste van :)

12. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Dora26. Even een vraagje uit nieuwsgierigheid/onwetendheid. Meet jij je temperatuur ook na de ovulatie? Waarom is dat? Meet je als je temperatuurt ivm zwanger worden sowieso de hele maand? Ik ging ervan uit dat je alleen tussen ongesteldheid en ovulatie temperatuur meet.

Ik ken mezelf. Ik ben heel analytisch. Ik zou al die cijfertjes zien en daar conclusies aan willen verbinden. Daar zou ik zelf helemaal mesjogge van worden. Daarom weeg ik mezelf ook nooit. Dat levert alleen maar stof tot nadenken op. ;)

13. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ja ik lees daar tegenstrijdige berichten over Appelboompje ... ik zei dat dus tegen manlief (dat van om-de-dag-is-beter-vanwege-de-zaadkwaliteit-gebeuren) en die voelde zich als haantje blijkbaar in eer aangetast als het gaat om ZIJN kwaliteit :p en is dat dus gaan opzoeken..t ene onderzoek geeft aan dat om de dag beter is en het andere onderzoek weer dat íedere dag juist beter is en de zaadkwaliteit zelfs kan verbeteren tot 70-80% :( wat moeten we nou geloven haha! Achja..we proberen onze kansen maar zoveel mogelijk te optimaliseren toch ;)

Wanneer zou onze testdrang los gaan :p? Bij mn zoontje testte ik 9 DPO positief..dus hoogstwaarschijnlijk kan ik mezelf al weer niet in de hand houden rond eind volgende week haha

Benieuwd wanneer de vroege testers onder ons gaan beginnen met de eerste testjes!

14. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi ladies!
    mag ik er bij op de lijst?

Lauren02, 26 jr, ronde 1 voor tweede kindje! NOD 22/11

Super spannend:) wij deden aan periode onthouding, dus met condooms tijdens vruchtbare dagen. Maar afgelopen vrijdag in the heat of the moment echt glad vergeten..seks gehad en later op de avond m'n eisprong gevoeld.samen gepraat en er achter gekomen dat we er allebei wel weer zin in hebben! Hebben iig op 't goeie moment geklust dus ben heel benieuwd of 't direct raak is!

15. MoederWensje

MoederWensje Niet meer actief

Heb sinds gisteravond krampjes in mn onderbuik & vage lichte menstruatiepijn gehad (duurde maar 1min. ongeveer). Hoop zó dat t iets met innesteling te maken heeft. Haha vind pijn niet eens erg zo :D

16. Gio89

Gio89 Actief lid

9 dec 2014
    110
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Emma ik zeg, we gaan geschiedenis schrijven en we gaan voor een 100 procent roze lijst! :D

Minimee ik zou vanavond ook gewoon doen hoor, kun je nooit gaan denken wat als... En wat sperma kwaliteit betreft..ik denk dat het ook te maken heeft met vraag en aanbod;)

Appelboompje hihi, ja als je veel water drinkt heeft dat er ook mee te maken, maar wie weet is het een combi! Mijn duimen draaien!
    Hier is het nog rustig, afscheiding is weer wat terug (was twee dagen minder) en soms wat spierpijn achtig in m'n liezen..soms ook wat spierpijn ineens in armen en benen, dus hoop niet dat ik ziek ga worden ipv zwanger zijn ;) Probeer niet teveel op kwaaltjes te letten maar ben nog steeds in de positieve mood!

Dora dat is het precies! In je directe omgeving is het zo anders als er weer iemand *floep* zwanger is. En het moeilijkste is dan ook om heel blij te moeten dien. Klinkt nu ook weer heel hard.. Maar je gunt het jezelf gewoon ook!

En wat betreft de lijst, ik vind het een gezellig clubje, zullen we ook gewoon met z'n alle doorgaan naar een zwangere lijst? Deal?!

17. Gio89

Gio89 Actief lid

9 dec 2014
    110
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Had ik ook! Een soort golvend gevoel..als ik het zo kan omschrijven! Ik zit 9 dpo! Jij? Spannenddddd

18. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Hallo, ik sluit me ook graag aan!
    Melissa, 22 jaar en nu bezig met ronde 2 voor ons 1e wondertje! kunnen niet wachten, in onze hoofden alles al klaar en uitgekozen, maar nu eerst afwachten of we ons gelukkig mogen prijzen voor we beginnen met alles aanschaffen etc.

19. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Welkom Lauren en Melissa.

Gio ik vind dit de beste deal die ik tot nu toe gehoord heb :) Ik stem voor en ik doe mee ;)

Spannend al die lichamelijke kwaaltjes die jullie voelen.

Vanaf wanneer kun je eigenlijk testen, ik bedoel vanaf welke DPO?

20. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha. Ik zie toch al behoorlijk wat ongeduldigheid. Het woord testen valt al. ;) Terwijl ik nog aan het bedenken ben of ik nog een keer kan klussen om er het maximale uit te halen.

Leuke is wel dat ik met zo'n heel gevoelige test eventueel op mijn verjaardag zou kunnen testen. Maar dat doe ik alleen als ik echt enorm veel verschijnselen herken van mijn vorige zwangerschappen. Borsten die voelen alsof er beton in zit is daarbij mijn belangrijkste heb ik besloten. Een steekje hier en daar en misselijkheid kun je echt zo makkelijk bij jezelf veroorzaken.

Al moet ik wel zeggen dat ik bij mijn vorige zwangerschap op mijn werk een stuk verderop twee vrouwen hoorde praten over vroege zwangerschapsverschijnselen die zijn hadden. En toen dacht ik 'shit dat is precies wat ik nu voel' en twee dagen later had ik een positieve test in mijn handen. Dus ja al die krampjes en steekjes kunnen ook een zwangerschap zijn. Dat is er zo lastig aan.

Is veel moeten plassen ook een vroege 'klacht' bij zwangerschap. Dat had ik pas toen er twee voetjes de hele dag de samba op mijn blaas deden.

Deel Deze Pagina