Laten we hopen dat het allemaal gewoon vroege signalen zijn dat dit gewoon een TOP-lijst gaat worden 😊
Wat doen jullie om vast te stellen wanneer je meest vruchtbare dagen zijn? Ik gebruik ovulatietesten en aan de hand van de vruchtbaarheidscalculator op deze site weet ik ongeveer wanneer mijn meest vruchtbare dagen zijn. Ik weet alleen niet of ik t "goed" doe. Ik begin n paar dagen voor mijn vruchtbaarste dagen met testen en zodra de streepjes wat donkerder worden probeer ik het "gezellig" te maken met mijn vriend? Maar ben je dan vruchtbaar tot aan je eisprong of tijdens de eisprong ook nog, en zou je dus juist op de dag van je eisprong ook nog sex moeten hebben? Vind t eigenlijk n stomme vraag van mezelf maar weet echt niet wat t slimst is. Ben dr soms ook gewoon ff klaar mee 😂 Ik hoor graag jullie ervaringen
Het is wel slim om iets langer door te gaan Mariekje. (Stomme vragen zijn er niet hoor!)Na een positieve ovulatietest is je eisprong in 24-36 uur. Wij proberen intiem te zijn tot 2 dagen na positieve ovulatietest, zodat je zeker weet dat het geweest is.
Ik snap wat je bedoelt appelboompje maar ik heb soms wel 6 of 7 dagen dat ik streepjes zie op mijn ovulatietest, dan heb k t soms wel gehad. Ze zijn niet allemaal heel donker, maar wel goed zichtbaar. Misschien eens de ovulatietest kopen met die smileys, dan is t misschien duidelijker...heb nu die van action of kruidvat.
De lijn moet wel even donker of zelfs donkerder zijn dan de controle-streep, anders is er (sommige vrouwen vormen hierop een uitzondering, zoals ik), nog geen LH-piek gemeten. Ik heb bijvoorbeeld altijd een vrij duidelijke tweede streep vanwege een verhoogd LH en heb daarnaast nooit een knal-test in handen gehad en moet dus echt rijtjes maken om te zien wanneer mijn ovulatietest het donkerste is. Mijn ei springt dan meestal netjes 24 uur later en dit zie ik dan ook terug op mijn temperatuur (die stijgt met minstens 0.3 na een geslaagde ei-sprong, die ik tevens voel). Ook gebruik ik de cervix én de baarmoedermond-methode. Ik gebruik dus alles omdat ik vermoedelijk niet elke maand een ei-sprong heb en ik daarnaast te maken heb met vrij lange cyclussen. Het uitblijven van een knal-ovulatietest en de continue strepen hebben me in het begin heel onzeker gemaakt of ik wel ooit een ei-sprong had, maar nu ik mijn lijf goed ken en weet hoe dingen bij mij werken/anders gaan dan bij anderen, kan ik er meer op vertrouwen 😊.
Wij beginnen het vanaf ongeveer een week voor de verwachte eisprong om de dag gezellig te maken. Hier gaan we mee door tot het in mijn temperatuur duidelijk wordt dat m'n ei is geweest. En ja, we hebben echt niet altijd zin om het gezellig te maken. Maar we zijn beide een beetje controlfreaks en dit is de enige invloed die we kunnen uitoefenen.
Mariekje; dat snap ik wel ja. In ronde 24 gaat het ook niet altijd even spontaan meer kan ik je zeggen Misschien inderdaad een optie om voor duurdere ovulatie testen te gaan (ik gebruik die van 123 thuistesten), of anders is mosschien wat Lala zegt; temperaturen nog een optie? Dan zie je in elk geval dat hij geweest is...
Lala90 wat is de cervixtest en baarmoedermondmethode? Ik ben ook n controllfreak Inge1984 en wil als t voor mijn gevoel zo ver is t liefst zo vaak mogelijk, maar daardoor niet altijd "zin" haha... Jeetje appelboompje ronde 24 al...ik vind t nu al lang duren en zit pas in ronde 6.... Dat temperaturen heb ik geen ervaring mee, hoe werkt dat?
Hallo dames, Mag ik er ook even bij... Vandaag op dag 28 men maandstonden gekregen dus we beginnen hier aan een nieuwe ronde. Queeniev87 - 28j (morgen eigenlijk maar zet het nu toch al maar zo) -2e ronde -2e kindje Aan iedereen veel succes!! En hopelijk veel zwangere dames deze ronde!
♡ NOD lijst 17 t/m 24 november 2015 ♡ 17. (6) Another, ? jaar, ronde 12, 1e kindje Vaya2014, 28 jaar, ronde 2, 1e kindje Gio89, 26 jaar, ronde 13, 1e kindje Appelboompje, 32 jaar, ronde 24 (3e ronde na bbz/mk), 1e kindje MoederWensje, 22 jaar, ronde 9, 1e kindje Nodje, 30 jaar, ronde 3, 2de kindje 18. (0) 19. (0) 20. (2) Lala90, 25 jaar, ronde 4 (na pauze), 1e kindje Bitterrose, 23 jaar, ronde 16, 1e kindje 21. (0) 22. (1) Inge1984, 31 jaar, ronde 4, 2e kindje 23. (1) Trutje89, 23 jaar, ronde 15, 1e kindje 24. (2) Mariekje28, 32 jaar, ronde 6, 1e kindje Whuz, ? jaar, ronde 2, 2e kindje Datumloos. (1) Queeniev87, 28 jaar, ronde 2, 2de kindje Buiten de lijst. (0) Totaal: 13 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Queenie, balen dat het is doorgebroken en dus helaas geen (heel) mooi verjaardagcadeau voor jou. Zonde! Heb je een verwachte NOD-datum? Heb je voor nu maar op datumloos gezet in de lijst 😊. mariekje, bij temperaturen meet je gedurende elke dag van je cyclus je basale lichaamstemperatuur. Dit doe je betrouwbaar door elke dag op hetzelfde tijdstip, voordat je uit bed stapt om bijvoorbeeld te gaan plassen (dus ik zet inderdaad in het weekend een wekker!), je temperatuur rectaal of vaginaal te meten. Dit is je temperatuur in rusttoestand (basale temp). Deze stijgt nadat je je eisprong hebt gehad met tenminste 0.3 en blijft bij een zwangerschap hoog (op een eventuele innestelingsdip na). Indien je ongesteld gaat worden, zie je je temperatuur ook weer zakken, meestal de dag vantevoren. De cervixmethode gaat er vanuit dat de afacheiding van de vrouw een directe reflectie is van 'waar je staat' in je cyclus, waarbij er rond de eisprong specifiek rekbaar eiwit-achtig slijm voorkomt die ervoor zorgt dat de zwemmers van je man zich goed kunnen voortbewegen tijdens jouw vruchtbare dagen 😉. Dit slikm kun je tussen twee vingers uitrekken zonder dat het uit elkaar scheurt, zoals bij slijm eerder in de cyclus vaak het geval is. Als je dit vruchtbare slijm op je wc-papier ziet, weet je wat je te doen staat. Bij de baarmoedermondmethode voel je met je vinger de ligging en de hardheid van de baarmoedermond. Op Google kun je hierover veel ervaringen vinden en hierbij heb ik meer het idee dat het per vrouw wat verschilt wat ze kunnen opmerken. Het is dus echt een kwestie van je lijf goed leren kennen (zeker als conceptie moeilijk gaat!) Heel veel succes en voor vragen mag je ook even PB'en. P.s. De dames hier houden veelal hun temperatuur bij via Fertility Friend (een Engelstalig appje). Als je daarop consequent je temperatuur ingeeft en je doet je metingen juist, berekend de app voor je wanneer (vermoedelijk) je eisprong is geweest!
♡ NOD lijst 17 t/m 24 november 2015 ♡ 17. (6) Another, ? jaar, ronde 12, 1e kindje Vaya2014, 28 jaar, ronde 2, 1e kindje Gio89, 26 jaar, ronde 13, 1e kindje Appelboompje, 32 jaar, ronde 24 (3e ronde na bbz/mk), 1e kindje MoederWensje, 22 jaar, ronde 9, 1e kindje Nodje, 30 jaar, ronde 3, 2de kindje 18. (0) 19. (1) Queeniev87, 28 jaar, ronde 2, 2de kindje 20. (2) Lala90, 25 jaar, ronde 4 (na pauze), 1e kindje Bitterrose, 23 jaar, ronde 16, 1e kindje 21. (0) 22. (1) Inge1984, 31 jaar, ronde 4, 2e kindje 23. (1) Trutje89, 23 jaar, ronde 15, 1e kindje 24. (2) Mariekje28, 32 jaar, ronde 6, 1e kindje Whuz, ? jaar, ronde 2, 2e kindje Datumloos. (0) Buiten de lijst. (0) Totaal: 13 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
♡ NOD lijst 17 t/m 24 november 2015 ♡ 17. (6) Another, ? jaar, ronde 12, 1e kindje Vaya2014, 28 jaar, ronde 2, 1e kindje Gio89, 26 jaar, ronde 13, 1e kindje Appelboompje, 32 jaar, ronde 24 (3e ronde na bbz/mk), 1e kindje MoederWensje, 22 jaar, ronde 9, 1e kindje Nodje, 30 jaar, ronde 3, 2de kindje 18. (0) 19. (1) Queeniev87, 28 jaar, ronde 2, 2de kindje Ri1987, 28 jaar, ronde 8, 1e kindje 20. (2) Lala90, 25 jaar, ronde 4 (na pauze), 1e kindje Bitterrose, 23 jaar, ronde 16, 1e kindje 21. (0) 22. (1) Inge1984, 31 jaar, ronde 4, 2e kindje 23. (1) Trutje89, 23 jaar, ronde 15, 1e kindje 24. (2) Mariekje28, 32 jaar, ronde 6, 1e kindje Whuz, ? jaar, ronde 2, 2e kindje Datumloos. (0) Buiten de lijst. (0) Totaal: 14 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)[/QUOTE]