NOD-lijst 18 t/m 24 december

Discussion in 'NOD forum' started by JosjeM, Nov 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,894
    9,667
    113
    Female
    Ik heb al wel testdrang haha, maar ik ga nog niet testen! Aankomend weekend eigenlijk ook niet echt de tijd voor. Dus denk dat ik het aan mijn temperatuur ga zien! :eek:

L0la likes this.
  2. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

@L0la m'n gevoel zegt dat het best wel eens raak zou kunnen zijn, maar dat hangt ook samen met dat ik tot nu toe altijd wel snel (in de eerste ronde) zwanger ben geraakt. Al kan het natuurlijk ook veranderen. Zwanger blijven is daarentegen een ander verhaal (nu al 4x zwanger geweest).

L0la likes this.
  3. Sherra

Sherra Actief lid

Jun 4, 2015
    312
    174
    43
    @Tylmare periode na curretage is zo onzeker hè? Komt ie wel komt ie niet en wanneer of hoe. Je menstruatie komt wel overeen met die van mij. Normaal heb ik 2dgn hevig en 3dg weinig, na de curretage 3 hevig en 5dgn oud bloed met tussendoor een stopdag. Kwam je mk vanzelf opgang?
    Ik kreeg cytotec voorgeschreven maar last minute toch maar curretage gekozen. Bego n toevallig die dag ook te vloeien maar ze hebben het toch doorgezet ook door mijn angst voor hevig bloedverlies. Trauma overgehouden na bevalling van onze dochter.

@Pln fijn dat je cyclus wel regelmatig is gebleven! Mijn menstruatie kwam ook na 6wk (was 11,5wk tijdens curretage). Maar cyclus is denk ik wel overhoop. Was altijd 38, na curretage 42 en nu vermoedelijk 32 :/. Dus mjah haha niks aan te doen. Korte cyclus vaker eisprong in een jaar denk ik maar :rolleyes:. Hier ook ovutesten maar wil vanaf volgende ronde gaan tempen.

Ik heb nog geen testdrang, zit ook pas op 7dpo. Vorige zwschap op 10/11dpo getest. Probeer nu te wachten tot nod al zal het vast moeilijker worden de laatste dagen haha!

4. Regenboogjee

Regenboogjee Actief lid

May 1, 2016
    424
    646
    93
    Female
    NULL
    NULL
    NOD-lijst 18 t/m 24 December 2017

18 December
    JosjeM, 25 jaar, eerste kindje, ronde 11
    Vie87, 30 jaar, 2e kindje, ronde 2
    Blosjes, 37 jaar, 2e kindje, ronde 23

19 December
    Manna, 29 jaar, 2e kindje, ronde 3
    Pln, 26 jaar, 1e kindje, ronde 8 (ronde 4 na mk)
    L0la, 33 Jaar, 3e kindje, ronde 1
    Mamaaa30, 32 jaar, 2e kindje (van de 3), ronde 3 (ronde 2 na afbreking en 1 na vmk)
    Ingii89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2
    Happygolucky, 32, 2e kindje, ronde 4

20 December
    Tylmare, 29 jaar, 2e kindje (van de 3), ronde 1 na late mk
    Miss M, 35 jaar, 5e kindje, ronde 2
    Sherra, 33 jaar, 2e kindje, ronde 4 (ronde 2 na ma/mk).

21 December
    Mila27, 27 jaar, 2e kindje, ronde 6
    Klinker83, 33 jaar, 2de kindje, ronde 3
    Meliflua, 25 jaar, 1e kindje, ronde 7 (ronde 2 na mk)
    Elraange,35 jaar, 4de kindje , ronde 11. (
    iui met hormonen)

22 December
    Loessje1987, 30 jaar, 2e kindje, ronde 4
    Regenboogjee, 28 jaar, 3e kindje, ronde 2

23 December

24 December
    Flowers86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 2 (ronde 1-mk)

Datumloos:
    Tjemmie, 33 jaar, 1e kindje, ronde 12 (vmk bij ronde 11)

Totaal: 20

Wachtbankje (14), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan

5. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    @Sherra gezien het termijn wat ik had wilden ze niet curreteren maar inleiden. Inleiding stond geplanned voor de 16e maar ze kwam dus uiteindelijk zelf de dag ervoor. Kreeg een nacurretage ivm restweefsel. Misschien dat dat ook weer anders is qua herstel en menstruatie daarna?
    Ze wilden hier ook liever dat ze geboren werd in het ziekenhuis ivm fluxus bij mn zoontje en risico dat placenta niet los zou laten. Ziekenhuis alleen niet gehaald :rolleyes:

Mamaaa30 likes this.
  6. Mamaaa30

Misschien persoonlijk hoor, maar ik moet er zelf niet aan denken dat ik een curettage had gehad met de termijn die jij en ik hadden (het is toch al een compleet kindje), en gezien de situatie...voelt toch een beetje wrang... Restweefsel weghalen is natuurlijk heel wat anders, dat moet gewoon met curettage.

7. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Je had al wel een hele lange cyclus voor je zwangerschap dan, vervelend dat ie zo onregelmatig is. Ik was bijna 11 weken, maar wist 2 weken daarvoor al dat het vruchtje niet goed was want het hartje klopte toen niet. Ik had de afgelopen ronde veel last van testdrang nu wel minder. Maar heb ook steeds het gevoel dat het niet raak gaat zijn. Zijn allebei ook ziek geweest rond mijn vruchtbare periode dus ik ben er bang voor. Ik zal zeker blij zijn met een positieve test maar ook heel gedempt. Eerst die 12 weken maar eens zien door te komen.

Ik had de eerste keer heel veel last van misselijkheid, was er echt goed ziek was en had dat echt onderschat. maar ik heb er nu alles voor over zo lang het maar goed gaat.

8. L0la

L0la Actief lid

Jan 11, 2017
    128
    39
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Same here, allebei de kids eerste ronde... MAAR dat geeft natuurlijk geen garantie voor nu. Ik ben nu ook 33 jaar, wellicht gaat dat mee spelen.

Wat vervelend dat je al 4 x zwanger bent geweest maar niet alles hebt voldragen. Dat lijkt mij echt een hel. En 1 van mijn grootste angsten.
    Helemaal omdat je na een miskraam/curretage ook nog zo lang die naslaap voelt van het zwanger zijn. pff heftig hoor!

Mamaaa30 likes this.
  9. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Ik wilde zelf ook absoluut geen curretage hoor! Wilde het kindje zien en mee kunnen nemen om te kunnen cremeren.
    Maar ze gaven in het ziekenhuis al aan dat ze ubergaupt niet curreteren op dat termijn. Was ik alleen maar blij mee.
    Ik zou dan ook ingeleid worden, dus vandaar dat ik bedoelde het ziekenhuis niet te hebben gehaald:)

Mamaaa30 likes this.
  10. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

Apr 6, 2015
    784
    457
    63
    NOD-lijst 18 t/m 24 December 2017

18 December
    JosjeM, 25 jaar, eerste kindje, ronde 11
    Vie87, 30 jaar, 2e kindje, ronde 2
    Blosjes, 37 jaar, 2e kindje, ronde 23

19 December
    Manna, 29 jaar, 2e kindje, ronde 3
    Pln, 26 jaar, 1e kindje, ronde 8 (ronde 4 na mk)
    L0la, 33 Jaar, 3e kindje, ronde 1
    Mamaaa30, 32 jaar, 2e kindje (van de 3), ronde 3 (ronde 2 na afbreking en 1 na vmk)
    Ingii89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2
    Happygolucky, 32, 2e kindje, ronde 4

20 December
    Tylmare, 29 jaar, 2e kindje (van de 3), ronde 1 na late mk
    Miss M, 35 jaar, 5e kindje, ronde 2
    Sherra, 33 jaar, 2e kindje, ronde 4 (ronde 2 na ma/mk).

21 December
    Mila27, 27 jaar, 2e kindje, ronde 6
    Klinker83, 33 jaar, 2de kindje, ronde 3
    Meliflua, 25 jaar, 1e kindje, ronde 7 (ronde 2 na mk)
    Elraange,35 jaar, 4de kindje , ronde 11. (
    iui met hormonen)

22 December
    Loessje1987, 30 jaar, 2e kindje, ronde 4
    Regenboogjee, 28 jaar, 3e kindje, ronde 2

23 December

24 December
    Flowers86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 2 (ronde 1-mk)

Datumloos:
    Tjemmie, 33 jaar, 1e kindje, ronde 12 (vmk bij ronde 11)

Totaal: 20

Wachtbankje (14), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan

11. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

Apr 6, 2015
    784
    457
    63
    Volgens mij heeft iemand niet de meest recente lijst gebruikt dus ik was ineens weer van t wqchtbankje af, zit er nu weer op :)

L0la likes this.
  12. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

Apr 6, 2015
    784
    457
    63
    Spannend hoor al voor de meesten, dat gaat opschieten. Hier pas 2dpo dus gedulddddd is een schone zaak.

Weet iemand wat je lijf eigenlijk doet van 1 tot 5 dpo? (Of eigenlijk tot de innesteling)

13. Mamaaa30

Nee precies, zo had ik het ook begrepen hoor! :) Lijkt me wel heftig om het thuis mee te maken... :(

14. Mamaaa30

Klopt, het is geen enkele garantie! Maar gezien het allemaal redelijk recent is, hoop ik dat ik snel ook weer zwanger ben. Het is inderdaad heel vervelend om steeds zoveel tijd te verliezen, maar het is niet anders. Ik had nu eigenlijk hoogzwanger moeten zijn. Maar nu dus op z'n vroegst 8 maanden later dan gepland zwanger. Zo gaat het leven soms helaas. Ik ben dankbaar dat ik al een gezonde dochter heb. Een tweede kind zie ik als een cadeautje erbij, maar als het niet meer lukt, dan heb ik daar (uiteindelijk) ook vrede mee.

L0la likes this.
  15. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Eicel legt de weg af naar de baarmoeder en wordt hopelijk bevrucht onderweg! En dan tussen 5 en 9 dagen ongeveer komt het daar aan en nestelt zich in. Of de eicel is onbevrucht en sterft af.

Flowers86 and L0la like this.
  16. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Ik was bij de eerste na 3 maanden zwanger (moest ook nog ontpillen enz) tweede keer gebruikte ik al geen anticonceptie meer en was het meteen raak, helaas mk.
    Nu een andere partner en dan ben je weer net zo onzeker dat het misschien niet gaat lukken! Kan mezelf wel enigszins gerust stellen dat het bij mij waarschijnlijk goed zit. Maar stel dat zijn zaad niet goed is, of onze combinatie gewoon slecht is. Maar probeer er maar op te vertrouwen dat het niet zo is!

17. Regenboogjee

Regenboogjee Actief lid

May 1, 2016
    424
    646
    93
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi (toekomstige) mama's!

Ik heb mij hier ook aangemeld want we gaan voor ons 3e kindje..
    En ik hoop echt geen menstruatie te krijgen tijdens kerst hihi..!
    Ons 1e kindje is helaas overleden en ons 2 kindje wordt bijna 1! We hebben opzich geen haast maar merk dat ik toch erg mee bezig ben..
    Hoop voor ons allemaal dat er straks veel roze te zien is

L0la likes this.
  18. L0la

L0la Actief lid

Jan 11, 2017
    128
    39
    28
    Female
    NULL
    NULL
    OMG, al 2 dagen drink ik zoveel optimel yoghurt drink :-O Zou dat een teken zijn?

Welkom regenboogje, wanneer is je NOD?
    Wat een naar verhaal dat je eerste is overleden. Al in de buik?

Flowers86 likes this.
  19. Regenboogjee

Regenboogjee Actief lid

May 1, 2016
    424
    646
    93
    Female
    NULL
    NULL
    Nod rond de 22ste..

Ja helaas met 27 weken in mijn buik overleden.. Met de 20 weken echo bleek ze heel ziek te zijn. We hebben nog 7 weken gevochten maar helaas mocht 't niet zo zijn

20. Sherra

Sherra Actief lid

Jun 4, 2015
    312
    174
    43
    @Tylmare jeetje sorry had het verkeerd begrepen en gelezen! Maar kan me zeker voorstellen dat je geen curretage had gewild op dat termijn. Ik vond mijn termijn (hart gestopt met 8,5wk) al zwaar lijkt me ontzettend heftig als je zoveel verder bent en meer (goede) echo's hebt gehad. Ik moet wel zeggen dat ik het erg dubbel vond, verdrietig om het verlies maar ene kant blij dat mijn lichaam uiteindelijk toch doorhad en vanzelf op gang kwam.

@Pln heel herkenbaar! Ik denk dat je na mk/ma of vroeggeboorte anders zwanger zal zijn, altijd dat beetje angst denk ik. Wilde in het begin ook even niet denken aan zwanger worden. Had je dat ook?
    Wij wisten ook a 2wkn dat het hartje gestopt was. Ik hing standaard boven het toilet vanaf wk6 elke dag totdat ik afviel. Ik denk dit is niet goed, was het tegenovergestelde als bij onze dochter. En opeens hield het op incl buikpijn. Spoedecho en mijn vermoeden werd helaas bevestigd.
    Toevallig had het hele gezin ook de griep en was gewoon raak dus het kan altijd hè ;) hopelijk voor jullie ook goed nieuws met een plakkertje.

Share This Page