Welkom weer nieuwe meiden! En we gaan voor heel veel roze natuurlijk! Iedereen ovu testen en/of temperaturen of op zijn beloop?
Ik laat het op zijn beloop. Gebruik wel een app zodat ik ongeveer mijn vruchtbare dagen weet en dat komt overeen met mn afscheiding dat verandert. Zo weet ik wanneer ik in mijn vruchtbare dagen zit. En jij?
@Pandabeer87 Op z'n beloop. Willen er nog niet te veel mee bezig zijn. Rond mijn verwachte vruchtbare periode vrijen we gewoon om de dag.
Dames, even een vraagje: Wanneer qua tijdstip doen jullie de ovutesten? Ik lees hier verschillende dingen over. Met ochtendurine, tussen 10.00 uur en 20.00 uur (onhandig!). Ik zou het graag met ochtendurine willen doen. Kan dat? Ben benieuwd!
Ik doe het idd zo rond 10.00u en als het echt niet anders gaat het 2e plasje zeg maar haha. De eerste urine mag niet omdat je dan sneller een vals positieve kan hebben
Mooi dat het zo overeenkomt Leuk zo de verschillen. @Aoibhe ik gebruik ovu testen als ik thuis kom uit mijn werk rond 17uur en zo bij mijn vorige zwangerschap en de 2maanden ervoor mooi de piek kunnen vinden. Ik deed en doe dt vooral om te weten wanneer mijn nod zal zijn en inzicht in mijn cyclus te krijgen, wil dit max 3maanden doen en dan hoop ik of zwanger te zijn of gewoon een mooi strakke cyclus steeds
@Dielle en @Pandabeer87: Bedankt voor de tips! Ik denk dat het dan rond 17.30 uur wordt, want anders zit ik op werk en dat is wel onhandig.
D Deze maand gaan we zonder ovu testen. Eventjes helemaal niets. Hopelijk alleen een zwangerschapstest. Dat dan weer wel. ;(
Hier deze maand "full in". Temperaturen en ovus. Wel eerste maand temperaturen en als die klopt met mn ovulatietesten ook gelijk de laatste x. Vind het echt een gedoe. Nadeel zijn mn cyclussen van 29-38 dagen. Dus ik moet gewoon ovulatietesten doen vanaf dag 12, terwijl ze vaak op dag 22/23 pas positief zijn. Ben echt jaloers op mensen met mooie, korte regelmatige cyclussen. Als dan je ongie voorbij is, kan je alweer bijna aan de bak. Vind wachten op ei dan ook vele male lastiger dan op het wachtbankje. Wanneer istie positief, hoe lang istie positief, komt het beetje uit met het vrijen? Enz. Daarna weet je of je hem goed benut hebt en is het gewoon afwachten.
Ja dat wachten op je ei is echt killing dat op het wacht bankje vind ik nooit zo erg en dat is ook maar 10dgn en zeker nu met mijn zoontje en werk ben ik zo bezig dat ik daar toch niet aan denk. Vorige keer ook geen last van gehad. Dat temperaturen lijkt me ook erg lastig en ben dus blij dat ik in het verleden, nu maar afwachten, gewoon mooi een piek vond met de ovu testen en vanaf dan weet ik ook wanneer mijn NOD is. Ik zie trouwens dat je al 2x vlak achter elkaar een vmk hebt gehad. Ben je dan nu eventueel wel van plan om vroeg te testen of wacht je wel wat langer voor de zekerheid?
@Dielle zie ik nou eegens voorbij komen dat je toch zwanger bent net als 2 andere dames die zich hier eerst hadden aangesloten. Wat een bizare lijst dit keer dan. Het kan voorkomen dat je een innestellingsbloeding als menstruatie ziet, hoop voor je dat alles goed blijft gaan!
Ik heb geen idee. Ben even in shock want ik heb toch echt een dag of 5 een bloeding gehad. Dus slaat die test nu aan op mijn "vroege" ovulatie of miss een miskraam? Of ben ik zwanger
Nou ik dacht vast te beginnen met ovulatietest en die waren knalpositief Ik dacht echt huh...nu al? Mijn vorige zwangerschappen reageerde ook positief op ovulatietesten. Vind dag 9 wel heel vroeg voor een smiley en had geen vruchtbaar slijm gehad, Wel melkachtige afscheiding. Zwangerschapstest is positief. Maar kan nog niet blij zijn. Omdat het echt helderroid was het bloedverlies. Dus de zwangerschapstest kan miss ook gereageerd hebben op een soort miskraam miss?
En een flinke innestelingsbloeding? Zou dat geen optie kunnen Zijn? Ik hoop dat het goed zit. Zou mooi Zijn! Voor je nod nog getest?
Als je een cb digitaal doet weet je het zeker, deze slaat zeker niet uit op je eisprong. En ik ken meer meiden met een bloeding, zelf had ik bruinverlies van 7dgn toen ik zwanger was van mijn zoontje. Dus ik geloof er wel in, maar kan me voorstellen dat je in shock bent