@marb : Al klaar om te testen vrijdag? Nog even een ruime dag op een wolkje. Als het op 11dpo niet goed is, is het ook echt game-over, toch?
Volgens mij maakt dat niet uit toch? Zolang het maar doorstijgt. Vorige ronde had ik een grotere sprong maar op 3 dpo al een daling en niet meer op mn eisprongpiek uitgekomen op 1 gekke dag na.
Hmja, ik vind het wel spannend Ik ben wel blij dat ik die temperatuur erbij heb genomen. Als die laag is dan hoef ik ook niet meer te testen, maar ik hoop natuurlijk dat ie mooi hoog is! In theorie kan het wel nog, ook als je een negatieve test hebt op 11 dpo. Ongeveer 80% van de zwangeren test dan positief, maar dus ook 20% nog negatief en later positief.
Nee, theoretisch gezien niet. Volgens mij heb ik gisteren dat hele verhaal tegen jou gehouden Alleen is het toch anders bij jezelf (of dat merk ik tenminste). Op zich kun je beter een week na ei een hoge temperatuur hebben dan direct na ei, maar ik wil het liefst allebei
Hey meiden, Spannend dat er al bijna een paar gaan testen. Ik duim voor jullie! Ik ga toch gewoon 21-3 testen, dag voordat ik wegga. Als ie dan negatief is dan ga ik ook gewoon lekker drinken en heb ik in ieder geval leuke afleiding. @Sasja88 ik hoop ook dat het een goed teken is Hier ben ik trouwens ook nooit helemaal tevreden over mijn temp. Mijn basaal ligt tussen 36.3-36.4 en 36.9 is vaak mijn hoogste temp. Ook zet de daling al vaak redelijk vroeg in, op 10 of 11dpo al. Ben soms ook wel een beetje bang dat ik een progesteron tekort heb
Meiden hoe doen jullie dat met alcohol of rauw vlees e.d.? Ik zie hier vaak meiden zeggen, ik test voor een feestje bijv want dan kan weet ik of ik kan drinken. Maar drinken diegene dan in hun lf geen alcohol ofzo? Hoever ga je daarin om al als een zwangere te leven? Ik doe dat dus echt niet. Ik drink weinig alcohol maar ik ga een wijntje niet afslaan omdat ik tussen mn ei en NOD zit.
Ik doe dit wel. Ik drink niet en let op m’n eten in de wachtweken. Ik ben zelf werkzaam als verloskundige en weet vooral wat alcohol aan kan richten. 1 wijntje vind ik nog mwah, maar een avondje doorhalen is niet echt gunstig in de beginfase als er al wel bloed uitwisseling is tussen moeder en kind. Maar ik snap je hoor! Als je een jaar bezig bent, moet je je daar dan wel mee bezig houden?
@Sasja88 : oeh, spannend! Ik duim dat het inderdaad wat moois betekent @Jess89 : snap wel dat je toch gaat testen. En de 21e is al over een week! Ik hoop heel erg voor je dat het raak is, mag wel een keertje! @sweetdreams : hier is het makkelijk, ik drink eigenlijk nooit alcohol. Dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Rauw vlees eet ik praktisch nooit, maar daar houd ik geen rekening mee in luteale fase. Bij een positieve test stop ik daar natuurlijk wel mee. Wat de alcohol betreft: dat is echt iets wat je voor jezelf moet 'aanvoelen'. Ik kan me wel voorstellen dat als je maanden (jaren) bezig bent dat je dan niet steeds jezelf vanalles kunt ontzeggen voor misschien wel niets. Hier wel gisteren gerookte zalm gegeten. Ik weet nog niet eens of ik zwanger ben en zo wel: dan is de kans dat ik besmet word én dat die besmetting ook nog invloed heeft op het embryo wel heel klein. Dus nou ja.
Het eerste half jaar heb ik daar heel erg op gelet. Toen ik nog niet zwanger bleek, heb ik het versoepeld. Er constant bij stil moeten staan en al leven als een zwangere terwijl je al ruim een jaar niet zwanger raakt voelde voor mij niet oke en krampachtig. Drinken doe ik toch al vrij weinig en ik krijg ook niet wekelijks rauwe vis of vlees binnen. Ik wil nog wel een beetje leven! Als het eenmaal zover is, moet je al lang genoeg dingen missen.
Oh voor de vrijdagtesters: als mijn temperatuur niet echt hoger wordt, denk ik niet dat ik ga testen. Durf het niet aan en zie liever straks de daling inzetten Sorry ik ben een partypooper!
Spannend @Sasja88 Ik duim voor je! @sweetdreams ik hoef er niet veel rekening mee te houden, drink nooit alcohol. Rauw vlees ook niet heel veel, maar laat het niet staan. Dat kleine beetje rookvlees wat op mijn brood gaat, kan echt wel (vind ik)
Ik let er wel een beetje op. Ik ben ook geen alcohol drinker en als ik een feestje zou hebben, dan rij ik gewoon haha, valt het ook niet zo op . Filet American laat ik staan en het rauwe vlees ook. Eigenlijk eet ik bijna geen rauwvlees. De verboden Kazen eet ik ook alleen op verjaardagen, als die er staan. Dus die laat ik dan ook staan, boehoe hahaha. Ik ben echt dol op kaas. Daar kan je me snachts voor wakker maken.
Om het even over die kazen te hebben: het gaat echt alleen om rauwmelkse kazen. Dus het meeste wat voorverpakt bij de supermarkt ligt is prima. Ik gok dat die verjaardagsmensen echt geen kaasjes bij een rauwmelkse boer op pikken dus daar zou ik wat soepeler in worden haha.
De eerste 1,5 jaar proberen heb ik er geen rekening mee gehouden qua alcohol. Nu tijdens de iui drink ik de eerste 2 weken wel maar na de inseminatie niet meer. Rauw vlees etc eet ik nog zeker wel, nu kan t nog
Vandaag echt van die fijne pms kwaaltjes (not).. .die ook net zo goed wat anders kunnen betekenen. Kan daar altijd zo onzeker van worden. Dat maakt die 2 wachtweken zo killing