NOD-lijst 19 t/m 25 maart

Discussie in 'NOD forum' gestart door Aoibhe, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik duim heel hard voor het laatste!

2. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Hier ook een temp. daling naar 36.7, gisteren bruinverlies, ik word vandaag ongesteld, zit op 14 dpo. Op naar de volgende poging!

3. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Niks knaps aan hoor....pure angst! :D

Ik duim voor de dip!:thumup: Spannend!

4. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Shit :( veel succes de volgende poging!

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Succes met de volgende poging. Kom je denk ik wel tegen in het volgende NOD groepje. :)

Aoibhe vindt dit leuk.
  6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik zit zoo enorm in tweestrijd. Het verhaal is dit.

Begin nov kreeg ik mn 1e vmk bij 5 weken. Dit duurde allemaal erg lang. Eind november dacht ik mn ei weer gevonden te hebben maar 9 dpo werd ik ongesteld. Dat was eigenlijk de laatste x dat ik "normaal" ongesteld ben geworden.

Eind december ei gevonden, 10 dpo positief getest, liep 2 dagen op, zelfs een positieve cb met 1-2 weken. Met 4+3 begon mn vmk.

Begin feb weer mn ei gevonden. 10 dpo weer licht positief. Iets oploop en toen niet meer en 15 dpo ongesteld.

Dan zou je zeggen: waarom test je nog steeds zo vroeg? Maar ik zie "liever" geen oploop dan dat ik op mn NOD een te licht streepje heb die dan alsnog niet oploopt. Voor velen is NOD hier een gouden grens, maar ik ben die eigenlijk al 3x gepasseerd met een streepje die niet opliep.

Ik was gewoon bang dat ik gewoon altijd na mn ovulatie een beetje hcg produceer oid dat ik eergister (6 dpo) heb getest om te zien of ik uberhaupt een witte test kan creëren. Gelukkig was dit het geval maar de angst voor weer niet oplopende streepjes is enorm. Veel groter dan voor een negatieve test? Klinkt dat gek? Dus mn tweestrijd is dat ik tot NOD wacht en dan hopelijk eeeindelijk eens een hele duidelijke mooie streep heb of toch weer beginnen op 10 dpo om de gewenste oploop te zien.

7. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    @sweetdreams : Je tweestrijd is heel goed voor te stellen, meis. Jij hebt mee kunnen maken dat je in principe een bevrucht eitje kan laten innestelen, maar dat dit helemaal goed gaat is nu het struikelblok gebleken.

Als ik het vergelijk met mijn situatie: Ik weet niet of ik überhaupt een eitje kan laten bevruchten of innestelen, dus ik zou gaan voor die vroege test, dat zou mij het meeste rust geven. Het deze maand testen met 11dpo was ontzettend rustgevend, toen die negatief was, kon ik het het weekend echt helemaal loslaten, ik had het al opgegeven deze poging, en ik ben nu ongesteld. Voor mij is dit de beste manier, eerste keer zo, ik doe het volgende maand weer.

Voor jou is de situatie dus eigenlijk nog rotter, want je kunt hoe dan ook geen rust vinden. De twee scenario's zijn:
    - Testen vanaf 11 dpo:
    * Positieve test > geen rust, want je wil oploop zien.
    * Negatieve test > rust, want je weet dat 75% van de vrouwen met 11 dpo al positief had moeten testen en dat is ook jouw eerdere ervaring als er iets is gebeurd.
    - Pas testen op NOD:
    * Positieve test > geen rust, want je weet niet of er oploop was, tenzij hij de pan uit knalt.
    * Negatieve test > rust, je weet dat je ongesteld gaat worden.

Maar dan heb je ook nog het wacht-effect, waarbij je tot je NOD moet wachten en niet weet wat er in de tussentijd gebeurt, waarin je je helemaal gek kan maken en al je kwaaltjes kan duiden. Superlastig!

Als ik jou was, zou ik beginnen op 11 dpo. Als die negatief is, heb je dan al rust, als die positief is niet, maar die rust had je anders ook niet gehad.

Sterkte, :).

AvdY en Bee80 vinden dit leuk.
  8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Even inbreken , ik snap je dilemma maar ik zou kiezen voor wel weten en dus vroeg testen. Het kan zomaar zijn dat je een verstoorde
    Progestron aanmaak hebt waardoor je dus wel elke x zwanger raakt maar het niet vast kunt houden omdat je progestron zakt. ( bloedtest zou je kunnen overwegen)

Daarnaast door het wel te weten kun je gericht hulp inroepen als je dat zou willen.

Die testjes die niet oplopen zijn dramatisch maar ik zou t het toch wel willen weten. Ik geloof niet in toevallig hcg aanmaken na een eisprong, ik denk dat je meerdere keren zwanger was

Bee80 vindt dit leuk.
  9. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat lief de adviezen van aoibhe en izzy. Ik sluit mij helemaal bij de meiden aan om vroeg te testen. Knuff

10. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    @sweetdreams ik begrijp je helemaal, want hier is de situatie dus hetzelfde. Ik wilde in eerste instantie dus ook pas op NOD testen, maar alsnog gaat het mij om de oploop. Dus wat dat betreft maakt het niet uit of ik dan vanaf 11 dpo of vanaf 14 dpo test, had ik bedacht. En zoals @Izzie7676 zegt mbt progesteron, dat had ik ook al bedacht en dan heb ik iig een verhaal voor de gynaecoloog (heb nu ook 2 keer officieel vaststaan dat ik vroege miskraam heb gehad. 1 keer via huisarts laten testen en 1 keer via gyn waar ik nu al loop omdat ze afgelopen keer aan bbz dachten). Met je gevoel kom je hier denk ik niet echt uit, dus dan denk ik maar puur praktisch.
    Dikke knuffel voor jou en ik hoop dat je snel een plakker hebt (en ikzelf ook ;))!

11. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @sweetdreams ik snap je gevoel wel een beetje. Ik had de vorige ronde ook een 2e streepje die niet opliep. En hoewel ik het pas 1x heb meegemaakt denk ik dat ik, net als jij, geen rust heb tot ik een knaller heb (of zelfs tot ik voorbij de 12 wkn ben; of misschien zelfs pas na de bevalling ;)). Maar ik ben het eens met de dames eerder, dat het beter is om het wel te weten ivm eventueel hulp inschakelen. Ik denk dat de gyn net even wat andere onderzoeken inzet als hij weet dat je steeds vmk's hebt, dan wanneer je nooit een positieve test hebt gehad.
    In ieder geval een dikke knuffel voor jou! Ik duim voor een plakbaby deze ronde!

Bee80 vindt dit leuk.
  12. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Hoi dames, ik wil ook graag op de lijst. Mijn Nod is 22 maart, maar deze cyclus verliep een beetje anders dan normaal, ik ben misselijk en heb krampen in Mn onderbuik en veel last van mijn onderrug, testen zijn nog steeds omowit.
    Misschien willen jullie eens kijken naar mijn temp lijst? Het lijkt erop dat ik mijn ei later heb gehad dan normaal, mijn cyclus is normaal 27,28 of 29 dagen
    Liefs Sam

Ik ben Sam, 29 jaar, ga nu voor een 2e met mijn nieuwe vriend (heb inmiddels om een naamswijziging gevraagd) dit is ronde 4

Bijgevoegde bestanden:

13. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Samsan Welkom! Ja ik denk ook dat je ei later was. Al vind ik dit kaartje altijd lastiger af te lezen dan FF. Maar het lijkt alsof je ei 11 maart was. Dan zit je nu pas 8dpo, nog veel te vroeg om te testen. ;)

14. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Jaa klopt maar normaal kwam mijn ei altijd netjes rond de dag die de app ook zei, hoe kan het dat hij nu zo laat is dan? Hihi

15. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Haha tsja.. geen flauw idee.. Dat doet je lichaam soms. Ben je al lang af van de anticonceptie?
    Ik had de eerste 6 rondes mijn ei altijd op dag 13 en vanaf ronde 7 plotseling altijd op dag 17. Geen idee waarom. :p

16. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
  17. Sproetje1988

Sproetje1988 Actief lid

25 jun 2012
    339
    60
    28
    Parttime secretaresse
    Nederland
    Goeiemorgen!

Welkom nieuwe dames.:thumup:

Weer terug van wintersport!
    Vandaag de verjaardag van mijn dochter vieren. (woehoe! 5 jaar!)
    Dus gelukkig veel aan mijn hoofd om maar niet aan mijn NOD te denken. ;)
    NOD is 23 maart. Sinds vandaag beetje misselijk gevoel, maar hoeft natuurlijk helemaal nix te zeggen. Begin wel langzaamaan beetje zenuwachtig te worden haha.

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Thnx meiden voor jullie support en adviezen. Misschien dat ik dan donderdag toch een testje waag. Maar ik heb nu al het gevoel dat die gewoon positief zal zijn. Maar dan. Ergens hoop ik gewoon een x op een ronde met een negatieve test en gewoon op tijd ongesteld. En ik snap dat dat heel ondankbaar klinkt tegenover mensen die nog nooit iets van een streep op een test hebben gezien maar vind dit echt killing.

Izzie7676 vindt dit leuk.
  19. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @Sproetje1988 gefeliciteerd met je dochter. Was je wintersport leuk?
    Het is ook super spannend haha. Zenuwen gieren door het lijf. Ben benieuwd. :)

20. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Ik heb hem even op ff ingevuld hihi, inderdaad duidelijker maar wel Engels dus dat vind ik persoonlijk niet fijn
    Even ingevuld in ff,
    Indd makkelijker te begrijpen maar ik vind het vervelend dat die in het Engels is

Liefs

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina