NOD-lijst 20 t/m 26 juni 2019

Discussie in 'NOD forum' gestart door Zoranya, 28 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Layla2019

Layla2019 Lid

11 jun 2019
    19
    20
    3
    Vrouw
    Hoi meiden, ik heb mijzelf ook op de lijst gezet. Ik hoop dat het goed gegaan is. Dit is de 2e ronde na mijn miskraam in april en de eerste ronde met ovulatietesten. Afgelopen vrijdag als het goed is een positieve ovulatietest gehad dus ik ga uit van mijn NOD op 22-6. Spannend!

2. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik heb geen idee of ik nu vandaag mijn ovulatie heb of niet. Vandaag al hele dag gevoel of ik ongesteld moet worden, misselijk, gisteren steekjes aan linkerkant gevoeld en temperatuur gedaald vandaag. Ovulatietesten zijn echter negatief. Dus even afwachten wat mijn temperatuur gaat doen de komende dagen. Als deze stijgt de komende dagen dan heb ik toch mijn eisprong gehad.

3. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    @Layla2019 welkom! En wat naar. Hopelijk ook voor jou snel raak.

We zijn allemaal wel aan het kloten met onze ovulatie deze ronde. Hier vandaag eindelijk een lichter streepje, dat geeft wat meer rust.

4. D3rde

D3rde Actief lid

2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    NOD 20 juni tot en met 26 juni 2019

20 juni (4)

Liva89 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 1
    Anoniempie1 - 34 jaar - 4e kindje - ronde 2
    Me28 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 1
    MamavanJorn - 30 jaar - 3e kindje - ronde 1

21 juni (2)

Nena84 - 35 jaar- 1e kindje - ronde 10 (1e ronde na MA)
    Parel30 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 14

22 juni (2)

SjH, 33 jaar, 1e kindje, ronde 2 na MA (november 2018)
    DMonique30 - 2e kindje - 5e ronde
    Layla2019 - 1e kindje - ronde 4 (2e ronde na MA)

23 juni (1)
    MelMelMel, 34 jaar, 2de kindje, ronde 2
    Jettaatje, 33 jaar, 3e kindje, ronde 3

24 juni (0)

25 juni (2)
    Wickie - 32 jaar - 1e kindje - ronde 4
    D3rde - 32 jaar - 3e kindje - ronde 3

26 juni (5)
    Zoranya - 38 jaar - 2e kindje - ronde 1
    LolaLisa - 27 jaar - 2e kindje - ronde 3 (1e ronde na mk)
    Kristel - 24 jaar - 1e kindje - ronde 4
    Ddtje - 31 jaar - 2de kindje - ronde 21
    Truuzje - 29 jaar - 1e kindje - ronde 3

Totaal: (18)

Wachtbankje (4)
    Ongesteld (0)
    Zwanger (0)
    Twijfel-/tuurtest (0)
    Negatieve test (0)

Als je op de lijst wilt, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Voeg je forum-naam , leeftijd, ronde en hoeveelste kindje het is toe. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg.

Vergeet ook niet de totalen onderaan aan te passen!

5. D3rde

D3rde Actief lid

2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    Ik heb mezelf er ook even bij gezet. Vandaag positieve ovulatietest en vorige keer een LF van 12 dagen. Vandaag en morgen aan de slag en daarna maar weer afwachtend.. Spannend weer!

6. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw

20 juni (4)

21 juni (2)

22 juni (2)

23 juni (1)

24 juni (0)

25 juni (2)

26 juni (5)

Totaal: (18)

Wachtbankje (5)
    Ongesteld (0)
    Zwanger (0)
    Twijfel-/tuurtest (0)
    Negatieve test (0)

Als je op de lijst wilt, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Voeg je forum-naam , leeftijd, ronde en hoeveelste kindje het is toe. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg.

[/QUOTE]

7. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ik leg me er maar bij neer dat ik nooit een knal ovulatie test zal krijgen... voorgaande maanden ook nooit gehad. Ik ga er dus vanuit dat ik cd 9 mijn piek heb gehad! Nu maar weer op het wachtbankje :)
    1e ronde met conceive en tarwekiemolie... ben héél benieuwd!

Bijgevoegde bestanden:

8. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    @KristelVH dat had ik altijd met de ovulatietesten van de action, kreeg daar ook nooit een echte piek en was altijd gokken wanneer ik een eisprong had. Als je een regelmatige cyclus hebt en je eisprong is iedere maand rond de zelfde cd, dan kun je er idd wel van uit gaan dat de 9e cd je eisprong was.

Nu 6 dpo vanaf de positieve ovulatietest en heb al 2 dagen migraine aanvallen en rugpijn. Lekker handig met een drukke dreumes in huis. Wel lichte krampjes af en toe, hopelijk is dat een goed teken.

Hoe doen jullie dat trouwens met het eten en drinken van dingen die je tijdens de zwangerschap niet mag? Eten/drinken jullie dat sowieso niet, wacht je tot je eisprong of stop je daar mee als je een positieve zwangerschapstest hebt? Bij de pogingen van de andere kinderen was ik er niet zo mee bezig en stopte ik rond mijn eisprong. Ik merk dat ik nu echt bang ben voor een herhaling van wat O.* had en daardoor alles 'perfect' wil doen. Terwijl ik ook dondersgoed weet dat wat O.* had niet te voorkomen is. Leuk, dat brein van mij :rolleyes:

9. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    @D3rde welkom! En veel klusplezier de komende dagen.

10. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    In principe kan je alles eten tot een aantal weken zwangerschap.. dit is wat ik gehoord heb omdat dan je bloed nog niet word gedeeld met je kindje... met alles bedoel ik qua eten en geen alcohol bijvoorbeeld haha

11. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Ik sluit me ook graag aan, zal me zo even toevoegen aan de lijst. Zijn in ronde 5 voor een derde kindje nu. Deze ronde ook ovulatietesten aan het gebruiken, maar raak er een beetje door in de war... Ben niet de enige zie ik :)

12. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw

20 juni (4)

21 juni (2)

22 juni (3)

23 juni (2)

24 juni (1)
    Innas, 36 jaar, 3e kindje, ronde 5

25 juni (2)

26 juni (5)

Totaal: (19)

Wachtbankje (2)
    Ongesteld (0)
    Zwanger (0)
    Twijfel-/tuurtest (0)
    Negatieve test (0)

13. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Je bedoelt op 9 juni op cd 12? Die lijkt het meest te knallen toch?

14. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Hier ook beetje onduidelijk, ben pas op cd 11 begonnen met testen, op cd 14 toen voor 't eerst positief, maar echte knaller eigenlijk dag later, daarna minder, en nu gisteravond weer getest om te zien of het daalde, maar toen was 'ie weer bijna positief...? :confused: Hoe lang blijven de streepjes donker bij jullie? Ga vanavond nog eens testen denk ik.
    Zaterdagavond en maandagochtend geklust, dus dat zou op zich goed moeten zitten lijkt me... :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

15. Jettaatje

Jettaatje Actief lid

1 jul 2016
    252
    98
    28
    NULL
    NULL
    @mamavanJorn ik doe tussen ongi en ovu in principe alles gewoon, na ovu max 1 drankje, geen rood vlees en handschoenen aan als ik in de tuin werk. Dat ene drankje kan niet zoveel kwaad en zorgt ervoor dat je ook gewoon kan ontspannen, en daarnaast weert het de 'zou ze al zwanger zijn' -sociale controleurs.
    Ik weet niet precies hoe lang je een toxoplasmose infectie kunt doorgeven als je het zelf hebt en je wordt daarna zwanger dus daar pas ik een beetje mee op.
    Maar inderdaad: al deze dingen hebben niks te maken met de aangeboren hartafwijkingen van je engeltje. X

16. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Wel vaag die ovutesten. @KristelVH ik zou ook zeggen die van de 9e. En @Innas, dan zal het sowieso goed zijn toch, welke van de dagen het ook was?

Qua eten en drinken let ik met eten niet speciaal op totdat ik weet dat ik zwanger ben. Alcohol doe ik helemaal niet meer vanaf het moment dat ik zwanger wil worden. Nou drink ik toch al nooit veel, maar voor de vruchtbaarheid werkt alcohol ook negatief. En al vanaf de bevruchting kan alcohol negatief werken, dus dat risico wil ik echt niet lopen.

Hebben jullie ook dat je na de eisprong op van alles wat je voelt gaat letten? Ik heb nu al dagen een vreemd gevoel in mijn onderbuik en sinds vandaag ook steekjes bij mijn liezen. Maar eigenlijk zou je een zwangerschap nog helemaal niet kunnen voelen, ben bang dat ik me van alles inbeeld...

17. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Donkerste testen waren bij mij afgelopen zondag. Maandag steekjes en dinsdag daling temperatuur en vandaag eerste stijging van 0,2 tov basaal. Kijken wat er morgen en overmorgen gebeurd vwb temperatuur. Ook gisteren hele dag dus pijn in de buurt van linker eierstok, pijn onderrug en vandaag ook pijn stuitje en onderrug. Ga er vanuit dat ik gisteren mijn eisprong gehad heb. Verder vrijdag, zondag en gisteren seks gehad, dus timing zou goed moeten zijn. Voor de zekerheid en voor de leuk vandaag of morgen nog maar eens :):D

18. mamavanJorn

mamavanJorn Actief lid

27 mei 2019
    497
    387
    63
    Vrouw
    @KristelVH 3 dat wist ik niet, goed om te weten! Nee alcohol laat ik sowieso staan na de eisprong.

@Innas welkom! Mijn teststreepje bleef 4 dagen op net niet positief hangen. Sinds gister eindelijk een iets lichter streepje en vandaag nog lichter. Ik stop nu ook met testen deze ronde.

@Jettaatje dat ziet er uit als een goed schema. Dat snap ik dat je daar mee op past, ik weet ook niet of dat kwaad zou kunnen. Gelukkig doet mijn man hier de tuin, maar anders idd handschoenen aan. Oh verschrikkelijk die sociale controleurs! Al hebben wij niet de 'zou het al zover zijn' vragen, maar de 'nu wachten jullie maar mooi een half jaar' mededelingen. Gelukkig drink ik niet zoveel, maar ik heb een blaasontsteking, ziek kind of een man die mijn glas stiekem leeg drinkt, achter de hand haha.

@Me28 is dat niet vrouw eigen? :roflmao: ik let ook op alles wat ik voel, schrijf het zelfs op.. :oops: Terwijl het eigenlijk geen nut heeft want zoals je al zei, je kunt eigenlijk nog niets voelen. Een paar dagen voor de NOD zou wel kunnen natuurlijk.

19. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw

Oeeeps volgens mij heb ik je verkeerd geïnformeerd... volgens mij is het met filet americain enzo het gevaar dat je een bacterie kan oplopen.. maar durf het niet met zekerheid te zeggen

mamavanJorn vindt dit leuk.
  20. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    Laten we het hopen. :) Vandaag nog een keer getest en nu werd het streepje wel duidelijk lichter, morgen nog een keer en dan zal 'ie wel weg zijn...

Ok, goed om te horen, dat lijkt hier nu ook te gebeuren.

Ik drink ook vanaf de eisprong geen alcohol meer, of max een klein glaasje, overige dingen hou ik nog niet echt rekening mee...

En idd, soms denk je nu al vanalles te voelen, maar je lijf kan je zo voor de gek houden. Paar rondes terug was ik ervan overtuigd dat het raak was, maar blijkt dan toch niet zo te zijn.

Deel Deze Pagina