Ik hoorde er een paar weken geleden van. En ik dacht he misschien is dat iets om te proberen. Het zal vast niet in 1 keer effect hebben. Dat is met een normale massage ook niet zo. Maar het valt te proberen.
Hier een update van mijn kant. Ik ben net terug van de acupunctuur/fertiliteitsmassage. Wat een bijzondere ervaring. Ik heb een beetje verteld waar ik last van heb. Het nog niet zwanger zijn en stress op mijn werk. Dat ik veel te veel uren draai. Ze heeft me veel vragen gesteld en kon daar al het een en ander uit opmaken. Bv dat mijn baarmoeder wat naar achteren gekanteld ligt. Ze ging daarna mijn pols onderzoeken. Daar merkte ze dat er geen energie in mijn lichaam is, in mijn baarmoeder en eierstokken zit te weinig doorstroming. Mijn lever heeft problemen met alles te verwerken en mijn schildklier werkt ook niet optimaal. Ze vroeg of ik aangekomen was de laatste tijd... euhm ja afgelopen jaar 12 kg... Ze zei, het wordt tijd dat je beter voor jezelf gaat zorgen. Echt rustiger aandoen op je werk en meer me-time. Toen ik op de behandel tafel ging liggen ging ze eerst mijn buik onderzoeken. Ik sprong bijna van de tafel af.. dat deed pijn. De pijn zat voornamelijk bij mijn baarmoeder en eierstokken. Ze zei gelijk, ik kan je vandaag niet masseren.ik ga eerst wat anders doen. Ze pakte de acupunctuur naalden en begon ze te zetten. Ik dacht altijd dat dat pijn zou doen. Maar eigenlijk voel je er niets van. Het is een klein speldenprikje. Zo raar, toen de naalden erin zaten ging ze me nog een keer onderzoeken. De pijn was al 50%minder. Oké nog wat erbij. Toen mocht ik een tijdje blijven liggen en ontspannen. Ik kreeg een warmte lamp op mijn buik en op mijn benen.ik lag daar prima. Ik voelde mezelf rustiger worden. Meer ontspannen. Na een tijdje nog een keer gevoeld..en wat denk je geen pijn meer... Ik heb de tip gekregen mezelf warm te houden, geen koude dranken te drinken en de komende 7 dagen mijn baarmoeder te stomen met kruiden die ik mee gehad heb. Mijn lichaam moet opgewarmd worden. Oké voor mij klinkt dit niet onbekend, want had er al over gelezen. As dinsdag heb ik weer een afspraak. Of het helpt, geen idee. Ik geloof er wel in. En het is goed om te ontspannen. Ik voel me heerlijk nu, ontspannen, maar ook heel moe.
@Elena83 ik vind dat altijd zo knap dat die mensen je zo kunnen “lezen” en hoe dat gaat met acupunctuur vind ik ook zo fascinerend. Ik vind het altijd maar een beetje vaag, waarschijnlijk omdat ik me er nooit in verdiept hebt. Maar om me heen hoor ik ook goede verhalen erover (op andere gebieden dan) Fijn dat ze die pijn kon wegnemen bij je. Ik hoop voor jou dat het je ook verder gaat helpen.
@Elena83 Wauw wat mooi om te horen. Word deze behandeling (deels) vergoed door je borgverzekering? De schoonouders van mijn zus zijn beide alternatieve geneeskundige en werken ook veel met energie. Ben daar eerder onder behandeling geweest en vorige maand toen ik het gevoel had dat ik weer zwanger was na mijn curettage stuurde ze iets in de trant van: Ja je was weer zwanger, je hebt het goed gevoeld. Helaas is het afgebroken omdat je schildklier niet goed werkt (hier ben ik bekend mee maar sinds vorig jaar zouden mijn waardes goed zijn). Ook al tonen de bloedwaardes aan dat je schildklier wel goed werkt, ik voel dat dit niet zo is. Ze stelde voor dat ik onder behandeling zou komen maar tot op heden twijfel ik. Ik denk namelijk dat het ook te maken heeft met mijn overgewicht en ik vind dat mijn lichaam het gewoon zelf moet doen. Echter begint het nu wel een ding te worden, ik kan het niet loslaten.. Vanmorgen bij de huisarts geweest en meteen in tranen ook natuurlijk toen we bij de miskraam kwamen, wel een fijn gesprek gehad en hij gaat toch mijn waardes in het bloed even checken. Verder wil ie me wel in de gaten houden en daarom over 1,5 week nog een afspraak gepland. Ook omdat ik een hoop vragen heb over het verloop als het nou niet wil lukken. Het was een nieuwe huisarts maar wel heel vriendelijk en fijn kunnen praten, dat geeft me nu toch wel iets meer rust. Vandaag begint mijn vruchtbare week, volgende week di of wo mijn ei dus we gaan proberen om vanaf vandaag om de dag gemeenschap te hebben.
@Elena83 wat fijn dat je ervaring zo positief was, wie weet helpt het en hoef je niet de medische traject in, hoop het voor je. @Pln Fijn dat je al je zorgen heb kunnen delen met je huisarts en dat die je serieus neemt.
NOD-lijst 20 t/m 26 November 2017 20 November 21 November Chantallcindy, 27 jaar, 3e kindje, 2e ronde Pln, 26 jaar, 1e kindje, ronde 7 (ronde 3 na mk) Meliflua, 25 jaar, 1e kindje, ronde 6 (ronde 1 na mk) 22 November May6513, 35 jaar, 2e kindje, ronde 1 23 November Elena83- 34 jaar- 1ste kindje - ronde 10 24 November Klvrtje4, 32 jaar, 2e kindje, ronde 4 25 November Loessje1987, 30 jaar, 2e kindje, ronde 3 26 November Diana285, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 Datumloos: Totaal: 8 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!
Hi dames, ik schrijf ook weer voor het eerst mee na mijn miskraam eind september. Moeilijke tijd achter de rug maar we gaan er weer voor Ook mijn schildklierwaardes werken niet mee en schommelen enorm. Gelukkig op dit moment weer groen licht om het weer te proberen. Succes deze ronde dames!
He wat naar, ik weet precies hoe je je voelt. Was je al ver? niet dat dat verschil maakt! ik hoop dat je gauw een mooie zwangerschap tegemoet gaat. Is al je HCG al uit je lichaam en je menstruatie weer op gang? heel veel succes!
Hi! 8 weken ongeveer. Helaas met pillen op gang moeten brengen rond 10 weken. Gelukkig alles schoon en gynaecoloog bevestigde dat ik alweer een eisprong had gehad. Ondertussen mijn eerste menstruatie achter de rug. Gelukkig! Bij jou ook schildklierproblemen lees ik? Ik hoop dat het voor jou ook snel mag lukken na deze moeilijke periode!
Ik heb een curretage gehad, heb bijna 3 weken met een vruchtje rond moeten lopen. Mijn gyn vertelde dat er te vaak alsnog een curretage zou moeten als ik voor pillen zou kiezen dus vandaar. Ik had ook de week na de curretage mijn diploma uitreiking . Ik wilde dan dus ook wel even klaar zijn met de ellende ik was al die tijd ook nog ziek van de hormonen. Wat fijn dat het zo snel op gang is gekomen ik had na 6 weken, vlak voor nijn controle opnieuw een menstruatie. In mei zwanger geraakt en un augustus pas weer een menstruatie, dat we er zoveel tijd meer "kwijt" zijn, daar heb ik veel last van. Vrienden van ons hebben zo 3 jaar aangetobt, verschrikkelijk om te zien.. en mijn grootste angst! Toen ik 17 was een te trage schildklier geconstateerd was in 3 maanden tijd 23 kg aangekomen, veel moe en altijd koud. Toen een tijd later moest ik ineens stoppen van een invaller bij de huisarts.. naja goed mijn waardes zijn vorig jaar nog gecheckt en waren in orde. De schoonmoeder van mijn zus krijgt spiritueel alleen door dat dit niet is ook al wijst bloedonderzoek het wel uit. Ik slik daarvoor natuurlijke ondersteuning namelijk selenium. Vanavond besloten om ook te starten met alternatieve behandelingen, zij werken met energie. Ik zeg niet dat dit de sleutel is tot een zwangerschap maar wel om wat rust te creëren wat een zwangerschap zou kunnen bevorderen. Momenteel hoeft iemand maar zwanger, miskraam, of baby te zeggen en ik zet het alweer op een brullen. Het voelt een beetje als liefdesverdriet, je moet door maar houd vast aan wat er niet is. Succes, dat we deze ronde beide eindelijk mogen gaan genieten!
@Pln Ik herken je gevoelens zo erg! Zo vervelend als het niet uit zichzelf komt.. ik heb ook twee, bijna drie doorgelopen aangezien wij precies die periode op vakantie zouden gaan en ook zijn geweest.. wat een rottijd. Hierna gelijk met de pillen gestart, voor mij gelukkig een goede keuze zonder dat er nog een curratage nodig was. Door al de hormoonschommelingen door zwangerschap/niet zwangerschap zijn mijn waardes helemaal ontregeld geweest. Hierdoor ook geen groen licht om het weer opnieuw te proberen. Gelukkig nu alles weer zo goed als stabiel, maar dus ook wat tijd 'verloren'. Ik snap je keuze voor alternatieve behandelingen heel goed! Hopelijk geeft het je rust. Ik ben naar een kinesioloog geweest voor mijn schildklier/kinderwens. Had niet het idee dat het mij op welke manier dan ook had geholpen.. maar de maand erop was ik zwanger. Heel apart en hoe nuchter ik ook ben kan ik het toch niet geheel los zien van elkaar.
Ohjee jij ook tijdens je vakantie. Bij mij ook. Ik was net afgestudeerd en had daar zo naar toe geleefd. Maandag onze eerste vakantie dag zouden we intake en eerste echo hebben. Later als bij andere omdat we eerder geen tijd hadden. Toch voelde t niet goed dus met veel moeite de woensdag ervoor een betaalde echo laten maken. Helaas was dat gevoel precies zoals het was.. ik weet ook niet of het mij gaat helpen maar ik ben er te veel mee bezig.. dus ik hoop dat het in ieder geval rust gaat brengen.
@May6513 Ik ben zelf al lang er bezig met drukpunten, massages, spiritualiteit etc. Ik ben geen zweverig type. Maar ik geloof wel in energieën. Acupunctuur vond ik eigenlijk altijd een beetje eng. Aangezien ik als de dood voor naalden ben.. Maar gisteren zaten ze erin voor dat ik er erg in had. @Pln Ja deze behandeljjng wordt deels vergoed met mijn aanvullende verzekering als het goed is. Maar eigenlijk maakt het me niet uit. Als het niet zo is dan niet. Heb de rekening al ingediend dus ik kijk of er wat van vergoed wordt. Dat zorgen maken over je gewicht herken ik heel erg. Ik ben wat aan het afvallen, maar gaat moeizaam. Ik ben 2 weken geleden begonnen met 77 kg en nu 74,3. Maar ik ben echt klein.. 154. Dus heb echt wel een te hoog BMI. Ik zou graag begin dec onder de 70 willen wegen. Dan zit mijn BMI onder de 30. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de huisarts. Het lijkt me verschrikkelijk om mee te maken een miskraam.. Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan om je te laten behandelen met alternatieve geneeswijze. Het zegt niet dat je er zwanger van wordt. Maar misschien geeft het je rust, en meer balans. Mijn ervaring is in ieder geval positief. En ik wil er echt wel even mee door gaan. @Meliflua bah ook al een miskraam. Heftig hoor. Laten we hopen dat het snel opnieuw raak is.
Jeetje wat een verhalen allemaal zeg! Was even weg, dus moest even bijlezen. Alternatieve geneeswijzen kunnen heel veel doen hoor, zoveel goeie verhalen over gehoord! Ik heb twee jaar geleden een vmk gehad. Ik had nog een spiraal, en daar doorheen zwanger geraakt. Toen ik erachter kwam was het de dag daarna al mis. Ik kan me voorstellen hoe heftig het moet zijn als je er nog mee moet rondlopen. Ik hoop dat het snel weer raak is! Veel succes Zelf had ik iets geks gisteren. Het is voor mij de tweede (officiële) ronde, en ik had deze maand clearblue ovulatietesten gekocht, met zo'n smiley... Aangezien ik een beetje schommel in mijn cyclus wilde ik vandaag beginnen met testen (cd11), dus om even te oefenen gisteravond een test gedaan. Had ik dus al een smiley!! Dat is wel heel vroeg voor mijn doen (ik verwacht mijn eisprong pas ergens volgende week...) Maarja, ben wel onregelmatig, dus het kon. Vanmorgen weer getest.. en nu dus een leeg rondje.... Past wel meer in eht plaatje van mijn cyclys, maar toch gek. Ik houd het maar in de gaten, en dan maar wat extra klusmomenten deze maand haha :-D
@Elena83 Ik heb 15 nov mijn eerste behandeling, ben benieuwd! Ik ben zelf 1.70, wel volslank maar niet super dik (dit is wat anderen zeggen ik vind het al gauw te veel) maatje 46 en op mijn zwaarste 101 gewogen. na de miskraam in juni ben ik ruim 8 kg aangekomen en het lukt mij al jaren niet om onder de 92 te komen. Mijn streven is nu eerst onder de 90.. ik laat er veel voor staan en werk er hard voor maar mijn energie is op en mijn humeur is ontzettend slecht gestemd momenteel. Valt me erg zwaar nu.
Ik hoop het ook voor je! Fijn om weer in 'balans' te zijn en misschien weer wat positiever tegen de toekomst aan te kijken. @RoosDeWijn haha ja beter teveel dan te weinig succes!
Vandaag toch een ovulatietest gedaan en meteen donker positief. Twijfel alleen aam de betrouwbaarheid van de 2besure testen het zijn ook gevoelige testen en dus denk ik dat ie ieder spoortje al als positief aangeeft. Ik zal morgen nog een van de action proberen. Verwacht tussen ma en wo mijn ei. Morgen en woensdag nog gemeenschap dan hebben we een week lang om de dag gemeenschap gehad!
Nou als je het maar vaak genoeg gretig hebt gemaakt dan is het al goed toch? Hier ook de 2besure testen maar wel de gewone niet de gevoelige. Ik ga morgen op zoek naar mijn ei.. begint het weer de spannende tijd. En dan te bedenken dat er mensen zijn die zeggen je moet er niet zoveel mee bezig zijn..euhhh ja hoe dan??
@Pln en @Elena83 spannend weer voor jullie, snap dat je als je zolang bezig bent dat je het gewoon niet meer kunt loslaten.