NOD-lijst 2018 (12+mnden)

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat ik het goede voorbeeld geef! (L)

Jolo en WelcomeWondertje vinden dit leuk.
  2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Het blijft ingrijpend, soms zeggen mensen ohhh zo vroeg al miskraam dan is het allemaal niet zo erg, en natuurlijk zijn er altijd ergere verhalen maar vanaf het moment dat je die positieve test ziet ben je mama in spe en vol plannen en als dat wegvalt is het altijd naar hè. Maar we houden moed![/QUOTE]

Allemaal niet zo erg? Dat soort mensen wil ik echt slaan....met een stoel. Ik vind miskramen ontzettend zwaar, het is het meest traumatische wat ik heb meegemaakt en als ik verhalen lees van vrouwen die kinderen hebben gekregen na meerdere miskramen zie ik dat er altijd een wond blijft zitten die soms weer open gaat.

Nogmaals een hele dikke knuffel!

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  3. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Allemaal een gelukkig nieuw jaar! Dat de lijst maar heel mooi roze mag kleuren. Frummels heeft de toon alvast gezet! Gefeliciteerd nog!

Ik ben nog niet erg actief hier geweest, maar lees wel mee.

Deze maand is mijn eisprong wat later geweest dan ik verwachtte. Afwachten dus maar weer!

Ik ga in ieder geval voor iedereen duimen voor een mooie positieve test deze ronde of anders heel binnenkort!

4. TantePerenboom

TantePerenboom Bekend lid

13 sep 2017
    955
    777
    93
    Vrouw
    @Frummels en @WelcomeWondertje mooi gezegd allebei!
    Ik ben het met jullie eens dat het onbegrijpelijk is als mensen zeggen dat het 'niet zo erg' is...mensen kunnen echt de meest tactloze dingen zeggen heb ik ook ervaren :eek:
    Mijn beide miskramen waren rond de 9/10 weken..dan heb je toch al weken van dromen en verwachtingen achter de rug. Ik vind het echt iets traumatisch :(

@Rombely neee wat balen!!! Hopelijk mag je deze lijst alsnog roze eindigen ;)

@Nog anoniem wat jammer van je negatieve test..maar het kan nog! Misschien over 2 dagen een mooi tuurstreepje :thumup:

5. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik vind het hier gezellig!!! Maar dit wordt niet mijn NOD lijst ben ik bang.

Tot mijn vreugde ontdektte ik dat er nu al een eitje gaat springen! Dat de curretage 3 weken na de bevalling was heeft mijn lichaam niet stop gezet gelukkig !!!

Maar ik hield wat last van de ruggenprik, wat blijkt; er lekt hersenvocht via het gaatje van de ruggenprik in mijn rug, vandaar de pijn in de rug, vandaar de ontzettende hoofdpijn. Dus ben ik terug in het ziekenhuis voor 24 tot 48 uur bedrust. Ik mag niet eens mijn hoofd optillen, plat op de rug blijven!

Nu zouden we in deze houding vrolijk de liefde kunnen bedrijven, maar denk dat dat tegen de ethische etiketten van het ziekenhuis is.... kortom deze maand moeten we overslaan

6. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @WelcomeWondertje aaah wat rot zeg :( Ik hoop dat de pijn vlug weggaat ! Spijtig dat jullie deze ronde moeten overslaan.

Ik deel mijn mening hier over miskramen. Ik heb ook heel vroeg een miskraam gekregen, maar ik moet er nog steeds regelmatig aan denken :$ Het is best wel ingrijpend allemaal en dat besef je alleen als je het hebt meegemaakt. Ik heb nog nooit zo hard geweend in mijn leven als toen. Ik voelde dat er iets niet juist was toen ik net van de dokter kwa. Mijn vriend gaf mij een knuffel en ik heb mij echt kapot gejankt. Ik wist gewoon dat het fout zat :(
    Maar we geven de hoop niet op. De wens is nu nog groter om ooit dat wondertje vast te houden!

7. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @WelcomeWondertje hè wat vervelend meis!! Even goed aan jezelf denken hoor! Wel echt zoooo baken van deze 'verloren ronde..'

Hier kan ik jammer genoeg ook meepraten over her verlies van een kindje...ook een ma met 9 weken.. En dan is het al je kindje... een positieve test brengt je in je hoofd al 9 maanden verder en een stukje toekomst gaat verloren op het moment dat je het verliest..Wat een verdriet kwam daar los... En inderdaad ook zoveel recties die het bagetaliseren..
    16 januari zou de uitgerekende datum zijn. En hoop zo dat er dan nieuw leven in mij groeit! Had het met Kerst ook echt zwaar... had zo graag hoogzwanger aan tafel willen zitten.. Het kan deze ronde nog. Maar wat een druk leg ik mezelf ook op..!

8. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Dank je @Jolo en @Cin1985

Het zijn van die onverwachte momenten dat het je opeens overvalt en het zooo moeilijk is. Ik had het met oud en nieuw bij het aftellen :
    ' het jaar waarin je er was is voorbij, is alles van jou nu voorbij?!'

Vlak voor de curretage op de OK :
    ' dit had een keizersnede moeten zijn'

en zo zijn er zoveel momenten dat onze sterretjes even langs komen in gedachten en je tot op je bot voelt dat je ze bij je had willen hebben, maar dat ze er niet meer zijn.

Pfff dit hoort niet in deze topic hè, ik liet me even gaan. dit is een topic voor hoop (& verlangen) blijven hopen en geloven dat ons verlangen vervuld wordt hè, wat zijn jullie gewilt en geliefd kindjes kom maar op, we zijn er meer dan klaar voor :)

Jolo en Cin1985 vinden dit leuk.
  9. TantePerenboom

TantePerenboom Bekend lid

13 sep 2017
    955
    777
    93
    Vrouw
    @WelcomeWondertje oh nee! Veel sterkte! Ik hoop dat je snel weer herstelt!

Maar tuurlijk hoort dit ook in dit topic! Juist hier! Dit is een topic vol dames die allemaal al wat achter de rug hebben. Mislukte rondes, miskramen, en waarschijnlijk nog veel meer verdriet.
    Natuurlijk is het fijn om samen hoop te houden, maar ik denk dat ook hier juist plek is voor ieders verdriet.

@Cin1985 heel herkenbaar wat je schrijft! Die druk leg(de) ik mezelf ook telkens op. Ik probeer dat nu maar wat los te laten..
    Dan weer het leeftijdsverschil met nr 1..dan een speciale datum..En ik hoopte zo dat ik met de uitgerekende datum weer zwanger zou zijn. En ik werd ook weer zwanger, maar ook dat kindje mocht niet blijven.
    En weet je..zo'n uitgerekende datum kijk je tegenaan..maar gaat ook weer voorbij. Ik heb die dag afleiding gezocht, en dat ging best ok. Natuurlijk ook verdriet! Maar het is vooral die druk die je jezelf oplegt. Dat maakt het alleen maar lastiger, ik weet hoe je je voelt ♡

Cin1985 en WelcomeWondertje vinden dit leuk.
  10. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Wat fijn dat ook een vroege miskraam door jullie wel serieus wordt genomen. Het verdriet ervan. Want idd ben je in gedachten al bezig met dromen over je kindje.

@Frummels heb vorig jaar januari onderzoeken gehad en alles zag er goed uit. Vl wol er geen druk op leggen dus die ga ik ws de medische molen niet mee in krijgen. Als het over een half jaar nog niet is gelukt wil ik het wel weer ter sprake brengen. Maar ben er bang voor, heb al hemel en aarde moeten bewegen voordat hij uiteindelijk een thuistest deed die gelukkig positief was. Al zegt dat alleen wat over de hoeveelheid natuurlijk. Daarom was ik ook zo blij en opgelucht dat ik in september eindelijk een positieve test in handen had, maar ook dubbel zo verdrietig toen het mis ging. Enige antwoord wat ik toen had is dat ik wel zwanger kán raken. En hoop echt dat dat nog een keer mag gebeuren. En ik ben ervan overtuigd dat het een volgende keer wél goed gaat

11. Nog anoniem

@WelcomeWondertje wat balen dat je deze ronde moet overslaan meid. Maar je gezondheid is nu even belangrijker. Al begrijp ik hoe het voelt, elke ronde is een kans, en nu moet je diir die stomme hoofdpijn een kans laten gaan. Dikke knuffel meid, hopelijk ben je snel van je hoofdpijn verlost.

12. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    #212 WelcomeWondertje, 3 jan 2018
    Laatst bewerkt: 3 jan 2018
    Vraag de huisarts een vw brief voor de gynaecoloog. Die zijn veel meer geneigd je serieus te nemen en verder te kijken dan de VK! De opleiding van een gyn en VK zijn ook echt niet met elkaar te vergelijken. Over het algemeen neigt de VK er Nasr de natuur zijn week tel stem doen. Ik denk dan altijd we leven niet in de middeleeuwen en kom maar op met de opties gyn! Soms moeten we de natuur even helpen...

13. Nog anoniem

Ik ben bij een gynaecoloog geweest.. het stagneert bij mijn vriend helaas. Als het aan mij had gelegen waren we al lang verder geweest.

14. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Oh sorry ik las vl als vk

15. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Wat vervelend anoniem dat jij en je partner er anders in staan. Maar jij bent dus al wel binnenstebuiten gekeerd (bloed prikken, hsg, cyclus monitoring)?
    Hopelijk heb je het niet nodig en gaat het snel nog een keer raak zijn ❤️

16. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    O nee arme schat....een gevalletje ‘ook dat nog’...heel veel sterkte en een dikke virtuele knuf

17. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @WelcomeWondertje ik denk juist dat dit topic net even iets anders is dan de andere NOD topics en er hier juist wel ruimte is voor dit soort gevoelens. Ben 'blij' dat iemand erover is begonnen, begin er uit mezelf niet zo snel over. Lotgenoten begrijpen je het best en maken geen goedbedoelde maar kwetsende opmerkingen.

@TantePerenboom thanx voor je lieve reactie! Zal ook blij zijn als de 16e voorbij is. Die gaat zoals je zegt, ook gewoon weer voorbij!
    Hoop dat jij die dag een mooie echo hebt om hier te plaatsen @Frummels! Geeft hoop!

18. Rombely

Rombely Niet meer actief

Gelukkig kan ik niet mee praten over (vroege) miskramen. Maar kan wel begrijpen dat het een grote impact heeft. Vind ook dat juist in dit topic daarover gepraat mag worden hoor!

Wat een pech @WelcomeWondertje. Is het ook nog gevaarlijk? Omdat je in het ziekenhuis bedrust moet houden?

19. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    @Rombely

Als je een hersenvlies ontsteking krijgt is het gevaarlijk, dus dat wilde ze monitoren, maar het lijkt erop dat dat me gelukkig bespaard blijft. Dit komt weinig voor hoor over het algemeen is een ruggenprik vrij onschuldig. Ik heb 2 keizersnedes gehad met ruggenprik en nergens last van. Dit is gewoon even pech. In afwachting van mooi roze nieuws hier ter afleiding en motivatie !! :)

20. Nog anoniem

Geeft niet ;)

Deel Deze Pagina