NOD-lijst 2018 (12+mnden)

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.889
    9.665
    113
    Vrouw
    Het is ook niet niks als het al even duurt. Het liefste wil je dat het allemaal zonder toeters en bellen gebeurt! Gelukkig is er veel mogelijk in de MMM. Laat je niet ontmoedigen, hulp is in zicht!

SD90 vindt dit leuk.
  2. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ontmoedigen laat ik me zeker niet hoor, ik weet dat er nog superveel mogelijkheden zijn! Alleen, het wachten duurt gewoon lang en da's lastig :)
    Hoe heb jij de eerste IUI ervaren? Viel dat mee? Moet jij hormonen nemen oid?

Het geeft me trouwens ook echt wel rust dat ik die datums voor vervolgstappen in mijn hoofd heb. Ik word binnenkort gewoon sowieso geholpen.

Brondy vindt dit leuk.
  3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.889
    9.665
    113
    Vrouw
    Ik heb IUI in eigen cyclus, dus er wordt bij mij geen gebruik gemaakt van hormonen. Waar ik ergens wel blij mee ben, dat bewaar ik liever voor IVF. Hopelijk is dat niet nodig!

Ik vond het wel spannend de eerste keer, de tweede en derde keer ook nog wel. Daarna is het routine.
    Het is bij mij elke keer een heel gedoe om de eendenbek in te brengen. Verder viel het me echt mee. Ik voelde elke keer wel dat het slangetje werd ingebracht, dat kriebelt een beetje. Maar het is zo gepiept. Mocht daarna 10-15 minuten in de stoel blijven liggen.

SD90 vindt dit leuk.
  4. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @SD90
    Ik had ook iui in eigen cyclus maar wel met pregnyl. Vond dat wel fijn omdat dan de eisprong beter te timen was en ik niet onnodig naar het ziekenhuis hoefde (45 min rijden enkele reis)
    Ik vond het elke x weer spannend. Bij ons moest je dan gelijk na inbrengen van de stoel af. Wees gerust, het maakt dus niks uit. De laatste x (4e) was het raak :)

SD90 vindt dit leuk.
  5. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Vraagje, heeft er iemand al eens van maca poeder gehoord? Mijn vriend kwam daar nu plotseling vandaag mee af en vroeg of ik dat kon bestellen :p Hij wil persé dat het nog natuurlijk lukt vooraleer we de mmm ingaan in oktober :) Hij is er dan toch zelf meer mee bezig dan ik dacht !
    Hij zou het graag in shakes willen doen, dus poedervorm. Ik ben dan meer een voorstaander van de pilversie (als ik dit zou meedoen).
    Iemand ervaring mee?

6. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Wij slikken het! Tot nu toe geen zwangerschap erdoor maar voel me wel energieker sinds ik het slik. Terwijl ik er altijd weinig hoop in heb!

Jolo vindt dit leuk.
  7. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    En in poedervorm of capsules? En hoeveel? :) Zoals ik een paar dagen geleden al zei, ben ik geen voorstander van veel dingen te nemen, maar nu mijn vriend er zelf achter vraagt, wil ik het wel voor hem doen :D

8. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Yviev En heb je dat online gekocht of in een winkel?

9. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Ik heb pillen, vind ik makkelijker (heeft ook vrij specifieke smaak) online gekocht

Jolo vindt dit leuk.
  10. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Jolo vindt dit leuk.
  11. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Yviev Bedankt voor de info ! ;)
    En wat fijn dat de uitslag negatief was ! Wat zal je opgelucht geweest zijn :)
    En dat van je hand, aantrekkelijk of niet, daar moet hij maar doorheen kijken! ;)

Ik zou volgens mijn app morgen ook mijn eisprong moeten hebben. Gisteren en eergisteren goed geklust. Vandaag even laten recupereren en morgen nog een keertje en voor de zekerheid 2 dagen nadien ook ;)
    Ik hoop dat ik deze ronde ook een stabiele cyclus ga hebben, want ik zit aan de antibiotica. Ik heb wel gelezen dat de antibiotica die ik neem, bij 1 van de uitzonderingen hoort die je wel mag innemen voor en tijdens een zwangerschap. Gelukkig maar ! :rolleyes:
    Dat ik maar vlug op dat wachtbankje kan plaatsnemen !

12. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hier ook maca gebruikt. Beide, zowel capsules als poeder vorm. Het schijnt wel dat je zeker een theelepel vol per dag in moet nemen wil het werken. Capsules zit natuurlijk veel minder in. Het heeft een specifieke notenachtige smaak. In een shake Zul je dit niet weer vinden.
    Maar idd je voelt je er energieker door en is goed voor de vruchtbaarheid!
    Dit kan sowieso geen kwaad, is een natuurlijk product.

Jolo vindt dit leuk.
  13. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik voor de beide opties dan ga gaan. Als we thuis zijn, dan is het al makkelijker om poeder in te nemen, maar als we op weekend / vakantie zijn ofzo, dan lijken pilletjes mij toch wel wat aangenamer in gebruik :)

Brondy vindt dit leuk.
  14. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    #2754 SD90, 18 jul 2018
    Laatst bewerkt: 18 jul 2018
    Ik duim met je mee dat IVF niet hoeft!
    En fijn om horen dat het zo goed meevalt.
    Bij mij zal het waarschijnlijk niet in natuurlijke cyclus worden, door mijn langere en onregelmatige cyclus is het nogal moeilijk op te volgen en te timen... Achja, dan is het maar zo. Hopelijk geven de hormonen me een betere kans.

@Brondy: lijkt me inderdaad wel fijn dat de IUI beter te timen was door de pregnyl. Wie weet is dat voor mij ook wel genoeg... Al vrees ik dat er dan nogal veel bloedafnames en echo's aan vooraf zullen gaan. We zien wel.
    Het is echt fijn dat het voor jullie met IUI gelukt is hé!
    Ik had ergens gelezen dat blijven liggen of niet eigenlijk niet veel verschil zou maken. Fijn om te horen dat het bij jou dus niet nodig was. Ik zou eens moeten horen hoe mijn ziekenhuis het aanpakt, ik weet het eigenlijk niet.

@Jolo: ik gebruik al enkele maanden macapoeder-capsules. Heb ze via amazon gekocht denk ik, het merk is elvitaal.
    Bij mij lijkt de maca vooral mijn LF te verlengen, verder merk ik niet zo veel verschil. Ben er wel blij om want had voordien maar een LF van een tiental dagen, en de laatste maanden 14!
    Ik neem 's morgens en 's avonds een capsule van 500mg tot na een positieve ovulatietest (wordt best niet gebruikt na eisprong las ik ergens). Blij dat ik capsules gekocht heb want de geur die uit dat potje komt is niet echt aangenaam. Weet niet of ik het poeder zou binnenkrijgen :p
    Duimen voor een normale cyclus en hopelijk zit je snel op het wachtbankje! Je zal je ei sowieso wel goed benut hebben! :thumup:

Jolo vindt dit leuk.
  15. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Vriendlief en ik gaan 20 september geregistreerd partnerschap aan..bevestiging vandaag gehad :D
    Jullie nog een goed idee voor de aankondiging aan familie?

Nog anoniem, JosjeM en Brondy vinden dit leuk.
  16. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Wat bedoel je juist met geregistreerd partnerschap? :oops: Is dat zoiets als wettelijk samenwonen of nog een stapje verder?

17. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Dat is bijna hetzelfde als trouwen, in Nederland heb je dezelfde rechten namelijk. Alleen in het buitenland is het niet geldig. En het is een stuk goedkoper dan samenlevingscontract

18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @SD90
    Is dat zo? Ik heb het gewoon altijd gebruikt, maar eigenlijk steeds 3 weken en dan een week a 2 niet. Dus vanaf menstruatie tot een week na eisprong en dan tot menstruatie weer niet. Een pauze schijnt wel goed te zijn bij maca.
    Ik had trouwens geen bloedtesten tijdens iui maar alleen follikel metingen. Na 1x kunnen ze aardig gokken en hoef je minder vaak, als je een regelmatige cyclus hebt. Maar hopelijk is het niet nodig ;)

@Jolo
    Dat is wel slim dan idd. En als de poeder je toch tegen gaat staan, stap je gewoon over.

19. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Tis trouwen onder een andere naam :roflmao: vriendlief wil later nog is romantisch trouwen maar zitten nu met een nieuw huis en grote verbouwing ervan en opstarten van een zaak, dus kosten genoeg dit jaar.. wil t wel goed geregeld hebben met partnerschaps/huwelijkse voorwaarden. Met aanneming van zijn achternaam voor het geval er binnen aantal jaar toch een mooi lief kindje voor ons weggelegd is. Dan heb ik tenminste de zelfde naam :)

20. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Je kunt later ook altijd nog je naam wijzigen he ;)
    Vriendin van mij had eerst haar eigen naam totdat de kleine geboren was.

Deel Deze Pagina