NOD-lijst 2018 (12+mnden)

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Hoe gaat het vandaag met je meis? Wnnr weet je of het gelukt is of niet?

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  3. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Beetje technisch verhaal waar ik jullie niet mee lastig wou vallen.

In het kort bij het zetten van de ruggenprik komt er een klein gaatje in je hersenvlies, deze gaat 99% van de keren vanzelf dicht.

Bij mij was het gaatje dus niet vanzelf dichtgegaan. Dus drupte er hersenvocht uit dat gaatje. Dat doet pijn in je rug maar veroorzaakt ook hoofdpijn door vocht tekort rond de hersenen.

Ze hebben toen geprobeerd het gaatje dicht te laten gaan door 24u plat te liggen (dus echt plat geen kussen, hoofd niet optillen, liggend eten naar toilet en alles) maar dat mocht toch niet baten.

Toen is gekozen voor een bloedpatch. Dan nemen ze 20cc van mijn bloed af en injecteren die via een dikke naald via dezelfde plek net voor het gaatje in je hersenvlies. Na 2 uur is dit bloed gestolt en deze drukt dan het gaatje dicht.

Mooie theorie.

Bij mij was echter de rugspier door de pijn de afgelopen dagen (3 weken pijn gehad voor de curretage) de rugspier zo verkrampt en stijf dat ze er met de dikke naalt niet doorheen kwam. Ze moest 3x prikken en heel hard duwen met 2 artsen (auw)

Daarna schoot de naald waar ze bloed mee aftapte uit mn arm, dus die moest tijdens de procedure opnieuw gezet worden. En omdat het lang duurde begonnen Mn benen te tintelen dus zijn ze gestopt na inbrengen van 10cc ipv 20cc

Dus ik baalde. Ik wilde toch echt dat het ging werken. Het lukt niet altijd en met 10cc ipv 20cc is de kans op slagen kleiner.

Dus hoop vandaag dat de klachten weg blijven. Inmiddels ruim een maand na de bevalling. Ik wil verder, met jullie ongeduldig zijn over NOD's en naar testen tuuren ! :)

4. TantePerenboom

TantePerenboom Bekend lid

13 sep 2017
    955
    777
    93
    Vrouw
    Veel sterkte @WelcomeWondertje ! Hopelijk is het toch goed gelukt!

@Rombely wat vervelend dat je een ronde moet overslaan...hopelijk blijkt het het allemaal waard te zijn!

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @WelcomeWondertje jeetje zeg... wat lijkt me dat ontzettend heftig :( heel veel sterkte en knuffels jouw kant op! Hoop dat je snel met ons mee kan doen ongeduldig zijn.

6. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    @WelcomeWondertje, dus je bent nog niet zomaar weg uit het ziekenhuis. Je kan nu zonder morfine? Dan heb je ook wel serieus pijn als ze dat geven zeg.

Mijn ongi is alweer over. Nu wachten tot 15 januari. Van het zkh mogen we deze ronde niet zwanger worden. Zo zonde om een maand te verspillen :cry:. De hsg is ook echt rond m'n eisprong dus denk dat we deze ronde ook niet kunnen benutten al zouden we het toch doen. Baal dr van.[/QUOTE]

Ze hebben me een beetje mishandeld :) maar met goede bedoelingen het kon even niet anders. Het moest gebeuren. Did morfine was top! Haha maar ik heb vandaag niet meer genomen. Ik moet toch voelen hoe pijnlijk het nu wel of niet is. Met morfine is alles feest ;)

Wat is HSG? Ik begrijp goed dat je baalt als het niet mag. Je wilt toch door

7. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ze hebben me een beetje mishandeld :) maar met goede bedoelingen het kon even niet anders. Het moest gebeuren. Did morfine was top! Haha maar ik heb vandaag niet meer genomen. Ik moet toch voelen hoe pijnlijk het nu wel of niet is. Met morfine is alles feest ;)

Wat is HSG? Ik begrijp goed dat je baalt als het niet mag. Je wilt toch door[/QUOTE]

8. Rombely

Rombely Niet meer actief

In ons ziekenhuis zeggen ze dat er een infectiegevaar voor jezelf is door gemeenschap te hebben er voor of na. En dat ze niet weten welk effect de contrastvloeistof op het kindje heeft.

Had pas hier een topic over geopend en in veel ziekenhuizen mag je die ronde wel gewoon proberen. Meerdere meiden hadden dan ook gewoon geklust erna. Vooral omdat je vruchtbaarder kan zijn na een hsg. Dus ik durf het risico wel te nemen. Maar als je nog bloed na de hsg lijkt het klussen me niet zo fijn, en de hsg is dus precies rond m'n eisprong. Afwachten dus wat er mogelijk is.

@Jolo, hsg is een baarmoederfoto, gaan ze met contrastvloeistof kijken of je eileiders open zijn.

9. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    @Rombely en @WelcomeWondertje pff jullie krijgen het wel ff flink voor de kiezen nu, echt rot dat er dan zomaar 1 of zelfs 2 rondes tussenuit vallen om je kans te benutten. Ik dacht dat de MMM al lastig genoeg

10. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ff geen tijd om verder te reageren maar wil ff laten weten dat ik weer negatief getest heb dus nu wachten op mijn menstruatie en dan op naar ronde 26

11. TantePerenboom

TantePerenboom Bekend lid

13 sep 2017
    955
    777
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend balen....veel sterkte *knuffel*

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Aha ik snap het. Ik moest voor ln foamecho (hsg maar dan met schuim) preventief antibiotica nemen, maar mocht de ronde wel benutten. Helaas niet zwanger, ronde erna wel (nu).

Ik hoop dat je hsg meevalt! Wnnr heb je hem precies?

13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wat klote meis, dikke knuf!

14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wow wat heftig zeg....wat een klotezooi, helemaal dat het dan ook nog eens niet wil lukken met het herstel. Ik hoop echt dat je je spoedig beter voelt meis!

15. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Oh zo, dat moet ik ook nog ik heb maandag een afspraak dan zal ik maar vragen voor zo vroeg mogelijk. Hoop op een mooie uitslag voor je!

16. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik begin het nu toch wel een beetje spannend te vinden... mijn linkerborst begint echt wel pijn te doen en heb ik nog nooit voorgehad. En mijn darmen zijn hier goed aan het broebelen :D Ofwel is dat gewoon teken dat mijn menstruatie eraan komt :(

17. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @WelcomeWondertje je moet ons niet sparen voor de technische verhalen hoor. Zo komen we weer een aantal zaken te weten en kunnen we je beter door deze moeilijke periode loodsen :)
    Wel heftig allemaal moet ik zeggen... Hopelijk kan je je hoofd nog een beetje positief houden!

@Rombely ooh ok, weeral iets bijgeleerd! Hopelijk gaat de tijd vlug vooruit en is de dag waarop je deze baarmoederfoto laat maken er vlug ! En hopelijk kan je daarna vlug opnieuw starten met de volgende ronde :)

@Nog anoniem spijtig :( Ik had het je echt superhard gegund ! Keep your head up meid, ooit gaan we dat wondertje in onze armen houden, dat kan niet anders !! ❤

BB83 en Nog anoniem vinden dit leuk.
  18. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Wat heftig allemaal @WelcomeWondertje! Ik hoop echt dat het toch voldoende geholpen heeft, zodat je lichamelijk weer herstelt!

@Nog anoniem balen van je negatieve test! Om wanhopig van te worden, maar houd moed!

@Rombely voor jou hoop ik dat je deze ronde toch nog kan benutten of dat het anders volgende ronde (net als bij Frummels) raak is!

19. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Spannend! Ha hmde symptonen van zwanger zijn en menstrueren lijken op elkaar, logisch maar wel gemeen. En oh wat kan je lichaam he voor de gek houden. Maaaaaar pijnlijke borsten is wel echt een zw kwaaltje!!! Spannend, je ging maandag testen?

En dank voor je support.

20. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @WelcomeWondertje ik ga morgenvroeg testen. Als het negatief is, wacht ik gewoon mijn menstruatie af :) En als die toch niet komt, zal ik nog eens testen :D

BB83 en WelcomeWondertje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina