NOD-lijst 2018 (12+mnden)

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Wij weten het geslacht nog niet en willen het deze x ook niet weten. Vind dat wel een x leuk, laatste een verrassing. Heb lichte voorkeur voor een meisje natuurlijk maar als het een jochie is, ook helemaal prima

BB83 en JosjeM vinden dit leuk.
  2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    Oh spannend! Ik zou dat niet kunnen denk ik, haha. Iets met controlfreak :D
    Hoe gaat het verder?

Brondy vindt dit leuk.
  3. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Verder gaat het wel goed hoor
    Helaas nog wel last van misselijkheid, niet extreem maar het is wel irritant. Dus drink ook vooral veel water.

4. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

@hier gisteren (Maandag) follikelmeting gehad. De clomid heeft zijn werk goed gedaan. Rechts een follikel van 14/15 mm en links een van 13 mm, er gaan dus 2 eitjes rijpen!!! De gyn zei gelijk, woensdagavond ovitrelle spuiten en dan vrijdag iui. Mijn ervaring is dat mijn follikels hard groeien, vind ze nu ook al groot voor cd 10, dus ik zei, ik wil woensdag voor de zekerheid nog een meting. Daar kon ze inkomen, want daarmee hebben we nog een mogelijke escape voor donderdag. Woensdagochtend na mijn nachtdienst kan ik al vrijwel meteen terecht dus dat is wel fijn.
    Als de iui vrijdag is, is het wel erg dubbel voor mij. Vorig jaar op 5 oktober had ik mijn eerste miskraam.
    Verder ook best iets wat ik lastig vind, vrijdag sta ik een ochtenddienst ingepland en moest me dus al bij voorbaat ziek melden voor vrijdag. Omdat ik hier nog maar kort werk weet mijn baas nog niet over onze behandelingen. Mijn vriend zei, vertel het hem gewoon morgenochtend (mijn baas komt me morgenochtend/straks aflossen). En dat ga ik ook doen, want ik vind het verschrikkelijk om met een geheim rond te moeten lopen. Maar goed, zoiets vertel je ook niet op je sollicitatiegesprek. Hopelijk pakt hij het goed op.

BB83 vindt dit leuk.
  5. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Super dat er twee eitjes aan het rijpen zijn! En op cd10 al zo groot, wauw. Goed dat je woensdag nog een extra controle hebt zodat de IUI zeker goed getimed zal zijn.
    Zou inderdaad wel erg dubbel zijn, op zo'n dag IUI. Het zou mooi zijn als het net dan raak is...
    Je hebt groot gelijk dat je het vertelt aan je nieuwe baas. Ik zou zoiets ook niet kunnen verzwijgen. Is het goed verlopen? Hopelijk veel begrip gehad!

Hier niet veel speciaals te melden. Nu 13dpo en gisteren negatieve test dus IUI 1 is niet gelukt. Nu alleen nog wachten op maandstonden. Hopelijk duurt het niet te lang. Normaal heb ik op dit moment in mijn cyclus altijd al spotting maar nu nog niks. Ik wil verder...

6. Nog anoniem

Wat een onzekerheid zo SD90, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Volgens mijn gyn lukken de meeste iui pogingen binnen 3 keer. Was bij mij wel het geval (2e keer) maar ging helaas mis. Hoeveel pogingen krijg jij?

Mijn baas pakte het heel positief op en was zelfs enthousiast, hij vond het erg leuk dat wij proberen een kindje te krijgen en hoopt dan ook dat het lukt. Vrijdag plant hij me gewoon uit, ik kreeg alle begrip, wat ben ik toch blij met mijn nieuwe baas!

BB83 vindt dit leuk.
  7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    @Nog anoniem wauw, wat goed dat er 2 eitjes groeien. En fijn dat je morgen weer terug mag komen voor een FM just to be sure. Ik ga weer duimen voor je!
    Aan de ene kant een beladen dag voor je, maar aan de andere kant; hoe mooi zou het zijn als het deze keer dan raak zou zijn!

Nog anoniem vindt dit leuk.
  8. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    @SD90 wat balen van je negatieve test! :(

9. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook. Best frustrerend zo...
    De arts stelde 3 pogingen voor. Daarna is de keuze aan ons of we nog even IUI willen verder proberen of direct doorgaan naar IVF.
    Sowieso staat er eind oktober een IVF intake gepland zodat we niet hoeven ne wachten tussen de verschillende behandelingen. En denk dat we inderdaad na 3x gewoon door willen want ik heb niet zo veel vertrouwen in IUI.

Super dat je baas zo begripvol was en je direct uitplande! Het geeft toch een hoop rust als je werkgever mee is in het verhaal. Een grote zorg minder. Blij voor je!

@JosjeM Lief! Had er sowieso geen goed gevoel over dus was niet echt verrast ofzo. Maar blijft wel teleurstellend natuurlijk.

10. Nog anoniem

@JosjeM het zou idd super zijn als het op zo'n beladen dag mocht lukken, maar ik heb nog steeds de instelling van, we zien het wel. Ik blijf nu ff wat terughoudender, al blijf ik natuurlijk hoop houden

@SD90 ik heb zelf ook meer vertrouwen in ivf maar wilde toch alle kansen benutten, vooral om het feit dat wanneer je maar ivf gaat je niet meer terug kunt naar iui. Maar ik snap je beslissing hierin. Fijn dat je eind oktober de intake hebt en dat het mooi aansluit op je iui behandelingen, same here

11. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Hoi dames,

Hoe is het hier? Ik zie dat @Frummels al is bevallen gefeliciteerd!!

@Nog anoniem spannend zeg 2 eitjes, ik duim op een succesvolle ronde!

Ik las eerder iets over loslaten, het irritantste wat je te horen kan krijgen wanneer het niet lukt. Weet er alles van. Ik weet alleen wel dat in de ronde dat het wel is gelukt ik de cyclusdagen en alles een beetje heb losgelaten en het mij rust gaf maar tegelijkertijd was het ook raak. Ik duim voor jullie dames!

Hier gaat alles wel goed, richting de 29 weken alweer en hopelijk blijven ze voorlopig nog zitten. Wel regelmatig last van harde buiken achter elkaar en het lijkt ook wel iets te doen met mijn baarmoedermond maar veel rust is belangrijk en dat probeer ik zeker te doen

BB83 en Frummels vinden dit leuk.
  12. Nog anoniem

Hey Layali, fijn om nog eens wat van je te horen. Al bijna 29 weken wow dat gaat hard. Nog eventjes en je begint al aan de laatste loodjes.
    Wat loslaten betreft, of je nou loslaat, ermee bezig bent, allerlei middeltjes neemt, ik heb al vanalles geprobeerd. Ik denk dan vooral, je hebt er op geen enkele manier invloed op, wat je ook doet, hoe je het ook doet, als het je gegund is komt het vanzelf. Daarom heb ik idd nu losgelaten en zie ik wel of het gaat lukken, heb er zelf nog weinig vertrouwen in, al blijft de hoop natuurlijk wel. In totaal nog 9 pogingen, 3 iui, 3 ivf en 3 icsi. Hopelijk gaat het 1 van die rondes lukken en anders houdt het qua hulp ook gewoon op. En of ik dan ook nog echt verder moet gaan weet ik ook niet, ik ben dan namelijk al dicht bij de 42. We zullen het zien, hopelijk is het mij en mijn vriend gegund een kindje van ons samen te krijgen, en zo niet, dan hebben we in ieder geval elkaar, want met zijn tweetjes zijn we ook erg gelukkig samen.

BB83 en Layali01 vinden dit leuk.
  13. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    @Nog anoniem fijn dat je werkgever zo goed reageerde zeg! Hoop zo dat het deze ronde gewoon lukt voor jullie!

@SD90 he potverdorie wat balen zeg :(

Hier hebben we gister gesprek gehad bij gyn. Ik moet dag 21 en dag 3 bloed prikken.
    Mn liefje moet semen onderzoek laten doen met opwerking van het zaad.
    5 november gesprek over alle uitslagen en hoe verder.
    Ik heb een echo gehad waarop alles er normaal uit zag.

Gyn heeft uitslag zaadonderzoek uitgelegd:
    Normaal moet je 15 milj zaadjes hebben en hier waren het er 3 milj.
    En beweeglijkheid moest 32 zijn en was 15.
    Was niet onmogelijk om met deze uitslag zwanger te raken maar de kans was vele malen kleiner.

14. Nog anoniem

Kans is idd kleiner met minder zaadjes, mijn gyn zei dat ze er minimaal 1 miljoen willen na opwerking dus ik zie de kans voor jullie nog wel hoor. En anders is ivf of icsi altijd nog een optie.

Het zou mooi zijn idd als het nu eindelijk eens raak mag zijn en het een plakbaby is. Nog even en dan mag ik weer op het wachtbankje. Over een uurtje weet ik meer. Ik voel de follikels al wel dus ben benieuwd of ik gelijk heb dat de iui morgen al moet of dat de gyn gelijk heeft en de iui vrijdag zal zijn. Zal in ieder geval vandaag moeten spuiten. Ik laat jullie straks wel wat weten

15. Nog anoniem

Rechts nu 17/18 mm links 13,5 dus het zal erom hangen of links mee gaat doen. Gyn denkt van wel omdat het nog vroeg op de dag is en ik vanavond 10 u ovitrelle moet spuiten. Als de follikel links dan 14 mm of groter is zal hij mee gaan doen. Ik ga zelf dus maar uit van 1 eitje. Vrijdag de iui

BB83 en Brondy vinden dit leuk.
  16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    Was bij mij afgelopen IUI precies zo. 1 eitje van 17 nog wat en een eitje rond de 13, deze is gewoon meegroeid. Ik duim voor jou dat jij dat ook hebt!

17. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    @Nog anoniem je bericht heeft me echt geraakt. Je hebt helemaal gelijk, zolang jij en je partner gelukkig zijn saampjes kunnen jullie alles aan. Ik hoop echt oprecht dat het binnenkort raak is voor jullie een prachtige baby krijgen. Je hebt gelukkig nog wel wat pogingen staan en het gaat jullie gewoon lukken! En zoals je zegt je hebt er totaal geen invloed op, zo gek het is ons lichaam maar we hebben niks te zeggen.

En ik vind het ook leuk om af en toe hier te buurten en te kijken hoe het gaat, ik heb ook een tijdje meegeschreven hier en hoop dan altijd een of meerdere succesverhaaltjes te lezen

Succes lieve meiden, op een mooie plakbaby!

JosjeM en Jolo vinden dit leuk.
  18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hopelijk groeit de linker follikel nog eventjes hard door door de ovitrelle. De rechter is iig mooi groot.

19. Nog anoniem

Je bent hier altijd welkom, ik vind het ook leuk om te lezen hoe het met de zwangeren gaat. We delen hier toch lief en leed en het zou jammer zijn als dat zou stoppen bij een zwangerschap.
    En ja, ik hoop ook dat het ons nog gegeven is om een kleintje te krijgen, maar ben ook iemand die in het lot geloofd, "van het concert des levens krijgt niemand een program" een leidende spreuk in mijn leven

20. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Ook de mijne!
    Hoop zo dat je snel een mooie blijvend babytje in je buik hebt <3

Deel Deze Pagina