Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben maar zag het vandaag in mijn mail voorbij komen Hoi Rika, Ik hoop dat het allemaal een beetje lukt met de verbouwing! M. en ik proberen er van alles aan te doen (in de eet/drink/leefstijl sfeer) om onze kans op zwangerschap te vergroten. In mijn geval betekent dat: - meer sporten - minder stress van het werk - beter slapen - gezonder eten - supplementen van Supple (multi-vitamine, anti-oxidanten, omega-3) - creatine monohydraat (sinds 2 maanden) Ik wil je na deze 2 maanden even het volgende laten weten: Laatst (8 augustus) ben ik bij het VU geweest en heb ik weer mijn zaad en bloed laten onderzoeken. De resultaten: - Waar in de vorige behandelingen het sperma totaal aantal op 1.65, 1.7, 0.8 en 1.3 miljoen zat, is het nu 9.6 (!) miljoen geworden. Dat is in het gunstigste geval 12x beter dan wat het was. - Waar de beweeglijkheid vorige keer op 79%, 92%, 80% en 75% zat, is dat nu 97% (van 9.6 miljoen) - Verder zijn relevante bloedwaarden (LH, FSH, Testosteron en Prolactine) allemaal in de normale range gekomen. Hard work en supplementen (en misschien dus ook wel creatine?) pays off! Ik wilde je dit toch even laten weten; succes met de verbouwing! Groetjes en bedank! T.
Lieve meiden ik merk dat de uitslag en het aan de voet van mmm staan toch maar blijft spoken Jullie zijn allemaal verder en hebben het allemaal al meegemaakt. Hoe langer ik over de uitslag blijf denken hoe slechter hij wordt in gedachten en zie ik straks maar als enige oplossing ivf/icsi... Normaal hou ik elk sprankeltje hoop maar nu even niet. Help Hoe blijven jullie 'blij' ?
Het positieve nieuws is, de iui ging goed deze keer. Het negatieve nieuws, het zaad was niet goed, opbrengst maar 0.2 mljn. Mijn vriend heeft gisteren nacht toch koorts gehad helaas. Het advies is dan ook, mocht het deze keer niet raak zijn, om de volgende ronde over te slaan. Ik wist ook niet dat die invloed zo groot kon zijn. Maar goed, het zijn er toch 200.000, en die zijn sterk want hebben de koorts overleefd, er is uiteindelijk maar 1 zaadje nodig dus helemaal moedeloos ben ik niet, al schat ik de kans wel laag in deze keer
We schommelen hier allemaal tussen hoop en vrees. Dat je het soms even niet ziet zitten is heel normaal, en ook dan kun je altijd hier je hart luchten. Dikke knuffel
Hee lieve dames. Ik heb hier ook weer even bijgelezen... ik hoop dat er snel weer iemand bij kan voegen oo de zwanger lijst. Is alweer te lang geleden! @Nog anoniem idd. Er is maar 1 nodig die sterk genoeg is, you never know!!! Maar idd wat een impact heeft koorts daar dan ook op. @Yviev ah lieverd toch, is ook een rot gevoel niet weten wat je te wachten staat en de uitslag afwachten. Het is ook een proces wat je doormaakt wat soms zorgt dat je de ene dag echt nul zin hebt in dingen en het bij wijze van regent en de dag erna weer de zon schijnt. Ik heb die slechte dagen in onzekerheid leren accepteren en gewoon huilen als het moest. Samen met mijn vriend er dan over gepraat en fijn geknuffeld. Beetje zweverig maar die MMM onderga je gewoon met behoorlijke ups en downs qua emoties en gedachtes. X @Layali01 wat leuk alweer 29 weken!! Ben je eigenlijk ook al met verlof? Met een tweeling mag je toch eerder? X Hier gaat alles zijn gangetje. 2e trimester is echt een toptijd hoop zo dat jullie hier ooķ snel van kunnen gaan genieten!
@Nog anoniem Klote van de slechte score... Gek dat ziek zijn echt zo'n grote invloed op sperma kan hebben. Hoop voor je dat er toch eentje de finish haalt. 't Zijn sowieso wel overlevertjes nu! @Yviev Die onzekerheid vond ik ook killing ik hoop voor je dat je niet direct naar IVF/ICSI moet, maar zelfs dan, ook dat komt wel goed hoor! Ik heb geen pasklaar antwoord op 'hoe blijf je blij'... Op kutdagen laat ik het gewoon even toe en probeer ik mezelf te verwennen met leuke en lekkere dingen. En verder heel veel afleiding zoeken. Maar dat werkt ook lang niet altijd hoor. Het is gewoon zwaar en dan is het normaal dat je niet altijd blij en positief kan zijn. Maar verlies de hoop niet! @BB83 Fijn dat je je zo goed voelt momenteel. Hopelijk kan dat nog een tijdje blijven duren! Geniet maar!! Hier 17 dagen na iui en na een hoop negatieve testen en bloedafname zeer zeker niet zwanger. Maar ook niet ongesteld. Zucht. Ik dus naar gyn vanmorgen. Gelukkig geen cysten ofzo, en aan bloedresultaten zag hij dat ik morgen of overmorgen wss wel ongesteld word. Maar ehh, een lf van 18-19 dagen vind ik niet bepaald tof Anyways, wel menopur in huis dus nu maandstonden afwachten en dan dag 3 beginnen prikken. De 17de eerste follikelmeting.
NOD-lijst 2018 +12 mnd, door tot volledig roze 30 september Shar91 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 12 (MMM) 10 oktober JosjeM - 26 jaar - 1e kindje - ronde 21 (7e ronde MMM) 12 oktober Krily - 24 jaar - 1e kindje - ronde 15 20 oktober Nog anoniem - 40 jaar - 1ste kindje - ronde 33 (6e ronde MMM) 22 oktober Yviev - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 (15 na vmk) 26 oktober Jolo - 27 jaar - 1e kindje - ronde 22 (2de ronde MMM) 6 november SD90 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 16 (2de ronde MMM) onbekend Roverita - 34 jaar - 1e kindje (MMM) Chanbee - 26 jaar - 1e kindje - ronde 22 Cin1985 - 32 jaar - 2e kindje - ronde 20 (6e ronde na 5e mk) Totaal: 10 Wachtbankje (1), MMM (6) Zwanger! Frummels - 30 jaar - 1e kindje - ronde 35 (3e na miskraam 6) Uitgerekend op: 7 september 2018 Het is een meisje TantePerenboom - 31 jaar - 2e/3e kindje - ronde 11 (5e na miskraam 2) Uitgerekend op: 16 september 2018 Het zijn 2 meisjes Layali01 - 25 jaar - 1e en 2e kindje - pcos/clomid50 Uitgerekend op: 21 december 2018 Het is een jongen en een meisje Droomwens79 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 21 MMM cryo TP en op eigen kracht Uitgerekend op: 24 december 2018 Het is een meisje/jongen Blosjes - 38 jaar - 2e kindje- ronde 27 (3e na vmk) Uitgerekend op: 3 januari 2019 Het is een meisje BB83 - 34 jaar - 1e kindje - ronde 16 (ronde 12 in MMM) Uitgerekend op: 25 januari 2019 Het is een meisje/jongen Brondy - 33 jaar - 3e kindje - ronde 25 (4e IUI) Uitgerekend op: 26 februari 2019 Het is een meisje/jongen (verrassing) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.)
@BB83 wat fijn dat alles nu zo lekker gaat. Lekker an genieten meid. Leuk dat je nog ff wat kwam posten. @SD90 he bah das niet leuk, en idd en lange lf is ook niet fijn, als het dan niet raak is wil je het liefst ook meteen door kunnen. Is je menstruatie ondertussen doorgebroken? @hier vandaag weer met de utro begonnen, ook al is de kans klein dat het raak is door de lage score, is de kans wel aanwezig. Dus wil ik geen risico nemen. We zullen het wel weer zien allemaal.
Ja, gelukkig, eindelijk! 18dpo was the lucky day dus blij dat ik verder kan. Straks maar es youtuben hoe die menopur spuiten werkt. Is een soort spuit/pen voor een aantal dagen naeen blijkbaar. Groot gelijk dat je geen risico neemt en toch maar utro gebruikt. Maar ik snap dat je er met zo'n slechte score weinig hoop op hebt Hier gaan klimmen vandaag, lekker veel energie verdaan, deed deugd! Even aan niks denken behalve waar ik mijn handen en voeten moet zetten
@Nog anoniem snap dat je weinig hoopt heb! Maar goed dat je de utro gebruikt want je weet t maar nooit! @SD90 zo dat heeft lang geduurd! Moet je aanstaande ronde daar mee spuiten?
Veel te lang Jep, inderdaad. Dinsdag beginnen. De arts schreef het me voor met de opmerking: je moet maar eens op youtube kijken hoe 'ie werkt. Leve internet
Bedoel je dat de arts bedoelde dat je op youtube moet kijken wat de spuit precies voor werking heeft? Heb je wel een spuitinstructie gehad?
Nee, geen spuitinstructie gehad. 't Is net die instructie die ik maar moet opzoeken. Dat klinkt echt heel slecht hé nochtans heel tevreden van de arts, haha. Even ter verduidelijking: dit nadat ik hem vertelde dat ik vorige maand de pregnyl zelf had gezet op basis van een youtubefilmpje in plaats van de thuisverpleegster te laten komen zoals hij gezegd had dat ik moest doen. Op het werk moet een bewoner dagelijks subcutane spuiten krijgen (diabetes) en dit doe ik al jaren, ben het dus wel gewoon en dat weet de arts nu ook. Dus hij vertrouwt me I guess
Als je weet hoe je moet spuiten is een spuit instructie idd niet nodig. Mij hoeven ze ook niet meer.uit te.leggen hoe ik een spuit in mijn buik moet steken, ondertussen genoeg ervaring
Jammergenoeg dat je die ervaring kweekt, maar weer een extra skill om op je CV te zetten zeker? Op den duur stelt het idd niet veel meer voor hé, dat spuiten. Bij mij wordt het wel erg wennen dat het bij mezelf is, een ander spuiten is toch makkelijker
Ik vond het de eerste.keer doodeng, maar toen ik hem had gezet dacht ik, is dit alles? Blij dat mijn eerste spuit niet mijn laatste was, die was wel gevoelig, zat denk ik een heel klein braampje aan. Maar goed, alles voor het goede doel...
Dat had ik met de eerste keer pregnyl ook: wauw, is dit het maar? Wel eerst 10 minuten zitten twijfelen voor ik durfde prikken Ben eens benieuwd hoe het nu 10 dagen aan een stuk zal lopen... Kan me bijna niet voorstellen dat het elke keer pijnloos gaat zijn. Maar idd, voor die baby hebben we het allemaal over hé! We worden sowieso allemaal supersterke moeders na dit alles!
Sterk dat jullie allemaal de spuit zelf zetten. Ik ga deze ronde toch lekker het spuitje door mijn mama, de verpleegster, laten zetten hoor
Ik had er ook voor kunnen kiezen hem door mijn vriend te laten zetten, is traumatoloog geweest in het leger, maar ik dacht ik zet mezelf er gewoon overheen, zelf heb je toch meer controle dan wanneer een ander het doet, al is het een eerste keer natuurlijk wel eng om een naald in je eigen lichaam te drukken. Maar goed, zoals ook sd90 zegt, wanneer ik ivf ga krijgen zal ik dagenlang achter elkaar elke dag een spuit moeten zetten, en op een gegeven moment volgens mij 2, dan heb je op een gegeven moment geen vrij plekje meer over op je buik haha. Heb ook een youtube filmpje gekeken van iemand die ivf had. Gewoon om het hele traject te kunnen zien. Nu vertelde een vriendin die ook ivf/isci heeft gehad dat ze 2 trajecten hebben, een lange en een verkorte versie. Ze vermoed dat ze bij mij het verkorte traject gaan volgen ivm mijn leeftijd. We zullen het vanzelf zien, ik hoop wel op de verkorte versie, vind 4 weken per cyclus al zo lang, 2 mnd is nog veel langer pff
Wij zijn juist 2x zwanger geworden nadat manlief ziek was. Dus ik duim heel hard dat deze zaadjes idd zo sterk zijn als jij zegt en het nu gewoon raak is.