Met mij gaat het nog beetje het zelfde. Gister en vandaag thuis van mijn werk. Moet over twee weken naar de fysio, zij is nu op vakantie. Gister bloed geprikt voor de nipt en aanvullende controles. Nog steeds vreselijk moe en niet normaal misselijk. Spuug nu de hele dag door. Dat was alleen de ochtend. Hoop wel dat dat beter wordt want dit ga ik niet volhouden. Geef het nog deze week en anders ga ik toch voor medicatie. Het is niet anders.
Ik heb vanochtend bloed laten prikken voor prenataal onderzoek en zal binnenkort ook wel weer moeten voor de NIPT. Hebben jullie ook voor de nevenbevindingen gekozen?
Ja met nevenbevindingen. Heb daar ook niet over getwijfeld. Wil het graag weten als ze iets vinden, ook als het iets (nog) onbekends is. Beter weet je het vooraf zodat je er daarna rekening mee kunt houden. Als er met mij iets blijkt te zijn hoor ik dat liever ook gelijk. Als je het pas weet wanneer je zelf ziek wordt ben je misschien wel te laat. Maar begrijp dat die keuze voor iedereen heel persoonlijk is.
Ik ben benieuwd of de tarwekiem je LF wat kan verlengen. Hier in elk geval 2 dagen extra door twk. Heb je je ei nog wel kunnen benutten?
Ojee is het nu alweer zo erg aan het worden? Idd niet te lang mee rond blijven lopen, het put je alleen maar verder uit... Hopelijk zakt het snel en zijn medicijnen niet nodig en anders hoop ik dat het met medicijnen in elk geval wegblijft.
Ja precies, zo denk ik er ook over. Denk dat m’n vriend sowieso achter me staat. Het is toch mijn lichaam die het kind moet dragen hè?
Hier temp weer terug naar 36,9 Denk niet dat het raak is, aangezien mijn temp deze ronde best laag blijft voor mijn doen. Heb deze ronde maar 1x de 37 aangetikt en de rest zit eronder
Geen idee.... 1 kleine tempdip op 8dpo gehad en duurde 2 dagen voordat ik weer op 36,9 zat... nog een paar daagjes dan zou het duidelijk moeten worden. Begin al best nerveus te worden terwijl ik eigenlijk redelijk nuchter erin stond het begin van deze ronde haha.. toch weer spannend!
Spannend hoor dames @DCG & @Jeansflower ben heel heel erg benieuwd wat deze ronde brengt voor jullie! @Dafino wat ontzettend vervelend dat je zo veel moet spugen. Begrijp helemaal dat je voor medicatie gaat als het zo blijft, ik had dat persoonlijk ook al gedaan want hele dagen overgeven houd niemand vol! Spannend dat jullie de nipt doen ( @Lalaatje90 ) ik denk dat ik het niet doe, voel daar eigenlijk helemaal geen behoefte voor. Ben ook nog jong dus in principe geen risicogroep. Ik doe denk ik wel een screeningsecho, stuk goedkoper ook als de nipt hahaha. Hier gister en vandaag weer buikpijn, lang weg geweest maar daar is t weer...heel vervelend. Ook nog misselijk en vreselijk pijnlijke borsten. Drukke dagen weer op werk helaas dus even doorbikkelen. Ik merk dat ik nu al weer aan het aftellen ben tot de termijnecho, ik ben echt zo vreselijk onzeker over alles. Wat zal ik blij zijn als ik ik het eerste trimester overleeft heb....
Wat gek dat de buikpijn toch zo terug blijft komen. Snap dat het alleen maar zorgt voor (onnodig) stress. Wanneer heb je de termijnecho? Balen dat het nu weer zo druk is op het werk, idd even doorbijten helaas. Hopelijk vind je tussendoor nog even een momentje om bij te komen. Ik heb toentertijd wel de nipt laten doen, was toen 24. Geen moment spijt van gehad maar idd als je gewoon een screeningsecho kan laten doen is ook goed. Scheelt idd teveel
Ik denk dat wij ook geen nipt laten doen. Wel een extra screeningsecho bij 13 weken idd. Bij m’n zoontje ook niks laten testen.
Ik ben ook nog jong. Nu 29, wel 5 jaar verder. Toen ik 24 was hebben we de combinatietest gedaan. Maar ik zou het op zich wel willen weten als er toch iets mankeert ofZo.
Nee vriendin van mij heeft t laten doen. T is eigenlijk de 20 weken echo maar dan al bij 13 weken. Kan bij ons bij de verloskundige en kost iets van 30 euro. Bij t Erasmus in rdam lopen ze nu ook trials waarin ze testen of afwijkingen al bij 13 weken gevonden kunnen worden die anders pas bij 20 weken aan t licht komen, schoonzus doet mee met die trial. Ze willen vanaf 2020 de 13 weken echo als nieuwe standaard in gaan voeren namelijk
Dit: https://www.rivm.nl/nieuws/rivm-biedt-verkenning-13-wekenecho-aan En ik snap volledig dat je kiest voor een NIPT hoor