NOD-lijst 21 t/m 27 september Door tot iedereen op roze! 2.0

Discussie in 'NOD forum' gestart door Jolicoeur, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @liefsvanha ja klopt daar staat cp voor. De gevolgen voor hem (ons) zijn helaas verstrekkende. Toch gaat hij nog steeds vooruit!
    Gynaecoloog zegt dat tot 36 weken ze nog kunnen draaien dus nog iets meer als 2 weken heeft mini daar de tijd voor.
    Zou jij zelf voor een stuit bevalling gaan mocht dat aan de orde komen?
     
  2. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    Hier gaat het goed. Dank je wel voor het vragen.
    De kwaaltjes worden steeds minder ofwel ingeruild voor andere:roflmao:.
    Bekkenpijn bijvoorbeeld, maar ik zit al bij de fysio. Voor de rest gaat het eigenlijk best goed nu. Heel soms nog misselijk als ik honger heb.
    Baby beweeg sinds vorige week meer , dusdanig dan een engelsound niet meer nodig is :D.
    Volgende week de 20 weken echo en dan weten wij wat het wordt. Wou liever niet weten maar manlief wel en nu wil ik ook hahah. Daarna ga ik op los met shoppen:). Heb nog niks gekocht totheden.
     
    Saskia0507, lana88 en liefsvanha vinden dit leuk.
  3. lana88

    lana88 Actief lid

    11 sep 2018
    485
    766
    93
    Vrouw

    Waaaaw. Ik vind het echt knap van je dat je nog niets gekocht hebt! Ben heeeel benieuwd wat het wordt :)
     
    Miltje vindt dit leuk.
  4. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    12-6 is onze dochter geboren. Ivm herkenbaarheid maak ik niet haar naam bekend. Na een zware bevalling van 12 uur is ze om 19.11 ter wereld gekomen. Door bloedverlies moest ik een nachtje blijven en sinds gisterochtend zijn we thuis. Mijn meisje maakte het helemaal goed.
     
    paula1984, Jeansflower, liefsvanha en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    @Mom86 en @Jolicoeur van harte gefeliciteerd!!! Geniet van jullie wondertjes!

    @Miltje en @Saskia0507 succes en plezier bij de 20 weken echo volgende week! Een week vol echo’s :)

    Hoe gaat het met Hakoek...? Nou die gyros komt er niet in! Ik ben gezegend met ochtend-, middag-, avond- en nachtmisselijkheid. Weet soms even niet meer waar ik het moet zoeken. Heb (nog) niet overgegeven, maar soms zou ik het willen, in de hoop dat de misselijkheid weg is. Zit nu ook weer op de wc, in de hoop dat er wat naar boven komt :|
    Het all inclusive is dus niets voor mij deze vakantie. Ik eet hooguit wat crackers, groenten, drink veel water een liters appelsap :roflmao: (dat drink ik echt nooit...)
    En verder, moe, heel moe. Gisteren was het toppunt, een ‘middagdutje’ van 3,5 uur :roflmao::roflmao::roflmao: Super gezellige vakantie zo voor mijn vriend ook. Nee, hij vindt het niet erg, vooral vervelend voor mij.
    (Tussen haakjes, ik vraag me al een week af; hoe doe je dit als je er al 1 of 2 hebt rondlopen... zover respect gekregen voor zwangere vrouwen die al kinderen hebben...)
    MAAR!!!! Het is voor een goed doel. Alles in mijn lijf laat me weten dat er zoveel gebeurt van binnen, dat geeft ook een bepaalde zekerheid. Dus ik klaag en draag met liefde :p
    Nog maar 6 dagen, dan mogen wij ons Koekje aanschouwen. En dan kunnen we het daarna eindelijk aan de opa’s en oma’s vertellen :rolleyes:
     
    liefsvanha, Mom86, Miltje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. lana88

    lana88 Actief lid

    11 sep 2018
    485
    766
    93
    Vrouw

    Gefeliciteerd, daar is ze dan! Hoe gaat het met jou nu?
     
  7. liefsvanha

    liefsvanha Niet meer actief

    @Hakoek hihihi ohh dan ben je er helaas vroeg bij! Bij mij bdgon die ellende met 8wk zoiets pas :roflmao: maar inderdaad bevestiging van dat er een heeeele hoop gaande is in je lichaam :):) ondanks de misselijkheid toch een fijne vakantie gewenst! Hier heb ik geen zee of jacuzzi nodig. Zit er al een in m’n buik te bubbelen :roflmao:
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  8. lana88

    lana88 Actief lid

    11 sep 2018
    485
    766
    93
    Vrouw
    SASKIA! Heb je vandaag de 20 weken echo? :D
     
  9. Saskia0507

    Saskia0507 Bekend lid

    25 aug 2018
    503
    558
    93
    Vrouw
    Bijna! Morgen in de loop van de ochtend.
    Gelukkig een hele drukke dag vandaag. Oh man wat vind ik het spannend. :oops:
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Jolicoeur gefeliciteerd!! Wat fijn dat ze er eindelijk is :)

    @Hakoek je klinkt nog steeds positief ondanks de flinke misselijkheid.
    Heb je geen extra last van de warmte?
    Aftellen hoor naar de eerste echo. Vergeet niet toch te genieten van je vakantie.
    Probeer wat thee te zetten van verse gember dat wil je maag soms wat kalmeren.

    @Saskia0507 nog 1 nachtje slapen :)
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  11. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
  12. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Iemand van jullie hier ervaring met teunisbloemolie en/of tarwekiemolie ?
     
  13. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Haha nou goed dat ik nog positief klink dan :) Zo voel ik me niet altijd hoor. Heb vanmorgen onwijs zitten klagen tegen mijn vriend. Dat ik zo verbaasd ben over vrouwen, dat ze zich groot houden tegenover de buitenwereld en zo. Zijn ze zwanger, dan vraag je: “en hoe voel je je?” En dan krijg je ALTIJD: “Ooh goed hoor, beetje misselijk, en wat moe, maar verder prima” met een grote glimlach.
    Nog NOOIT heb ik een vrouw horen zeggen dat ze zich zo beroerd voelt, dat ze constant het idee heeft dat ze een marathon heeft gelopen, MET 45 kilo bepakking.
    Nou, je gaat mij niet vertellen dat alle zwangere vrouwen in mijn omgeving er allemaal fluitend doorheen zijn gegaan hoor! En toch de schijn ophouden!
    En dat vind ik flauw, voor mij en alle vrouwen die nog zwanger mogen worden van hun eerste! Ik dacht ECHT: oh joh, ben je een beetje misselijk, spuug je een keer, is het over, lachend weer verder. En moe, ja we zijn allemaal weleens moe, stiekem een powernapje van een kwartier na het werk en dan sta je weer lachend te koken voor je vriend.
    ECHT NIET!!!! Ik slaap gewoon 3 uur ‘s middags! En koken? Kan hier in t hotel niet eens het restaurant binnen lopen of ik ga al over m’n nek. Om dan over eten nog maar niet te spreken....!

    Dat was zo’n beetje de strekking van mijn beklag vanmorgen. Ik pleit voor eerlijkheid wat betreft zwangerschapskwalen. Want ik weet ook dat wat ik nu heb, het echt nog 10 keer erger kan. Ik weet ook dat het 10 keer minder kan. Gok dat ik gemiddeld ben. Maar waarom zeggen vrouwen dat nou niet gewoon? :( Ik voel me gewoon een beetje in de zeik genomen door alle vrouwen in mijn omgeving...

    #hormonesspeaking....

    Verder heb ik geen last van de warmte nee, gelukkig niet :roflmao: Kan heerlijk de zon in, af en toe afkoelen in het zwembad en dan weer de zon in :cool:
    Fijne tip van de gember thee, ga ik thuis gelijk proberen vrijdag!!
    En ondertussen nog maar 2 dagen voor we naar huis gaan, en 3 voor de echo :oops:
    We zijn zo nieuwsgierig. Vannacht had ik pas voor het eerst een flits door Mn hoofd van: het kan natuurlijk ook dat de gynaecoloog vrijdag zegt: sorry jongens, t is niet goed.
    Maar die gedachte gauw weer weggestopt en verder gaan fantaseren over: gefeliciteerd, ziet er goed uit!
    :p:p

    @Saskia0507 succes morgen!!! @Miltje wanneer was de jouwe?

    @Jeansflower hier geen ervaring nee, lees online ook veel wisselende berichten erover... Hoop dat het voor jou mag helpen als je ermee aan de slag gaat :thumup:
     
    liefsvanha en Saskia0507 vinden dit leuk.
  14. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Aaaach @Hakoek
    Ik was wel altijd eerlijk, en dan vroegen mensen: ben je niet blij dan?
    Of: ach allemaal voor een goed doel he?!
    Of: wees blij dat je ze kunt krijgen.
    Denk dat daarom vrouwen nooit echt eerlijk zijn. Omdat ze vinden dat ze niet mogen klagen :)
    De misselijkheid ging bij mij bij 13 weken weg, ik vind gember goor dus nam daarom gembertabletjes die haalden t ergste eraf :) dat was fijn.
    Maar goed, ik kon daarnaast vanaf 20 weken niet meer werken door vastzittende ribben, meisje eigenwijsje ging uiteraard wel werken 2 uur per dag, en dan daarna de hele dag plat thuis.
    24/7 maagzuur tot de bevalling.
    Kon alleen nog slippers aan vanaf week 23 vanwege 25 kilo vocht die ik bij me droeg. En door dat vocht hoge bloeddruk, wn door de hoge bloeddruk veel vocht, ingeleid om die reden ook.

    Kortom, zwanger zijn was niet bepaald die roze wolk.
     
  15. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    #2195 Miltje, 18 jun 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2019
    Ik begreep precies wat je bedoelt hahaha.
    Ik ben bij mij eerst ook gelijk in het begin op vakantie gegaan en oh my God... terwijl manlief bij de zwembad was, lag ik in de hotelkamer te snurken:confused:, en man man wat kon ik dat goed :roflmao:.
    Morgen ochtend iets over half 9 heb ik mij 20 weken echo en ik knijp hem een beetje maar probeer positief te blijven. Ik voel de baby sinds paar dagen super goed dus er is leven inside me:D. Hopelijk met alles erop en eraan. Ook morgen is de genderreveal georganiseerd door een vriendin van mij en oh wat vind ik een spannend avond/nacht en dag morgen:|:rolleyes:.

    Nou... geniet nog even van je paar dagen vakantie en vooraal, voel, geniet en je mag af en toe gewoon klagen als het even niet lekker zit met de kwalen:D x
     
    Saskia0507 en Jeansflower vinden dit leuk.
  16. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Hakoek ik snap je hoor. De eerste weken zolang niemand het weet houd je de schijn op dat het goed gaat.
    Daarna hebben veel het gevoel dat je het alleen maar leuk moet vinden.
    Nou je heb gelijk niet alles is leuk!

    Ik mag deze keer echt niet klagen. Misselijk ben ik nooit geweest.
    Maar nu hier een eerlijk rijtje :D
    Maagzuur, ja zelfs na een glas water.
    Omdraaien in bed word een olympische sport.
    Lig je eindelijk weer andersom moet je weer omhoog zien te komen om te plassen.
    Trap af au pijn zeer met je bekken.
    Plassen nou dat was de moeite mini beetje.
    Trap op au pijn zeer.
    Weer gaan liggen en proberen fatsoenlijk een houding te vinden.
    Wacht ongeveer 1.5 uur en repeat :roflmao:

    Dit is maar een voorbeeldje van wat er aan het einde weer gebeurt.
     
    Saskia0507 vindt dit leuk.
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Saskia0507 vindt dit leuk.
  18. lana88

    lana88 Actief lid

    11 sep 2018
    485
    766
    93
    Vrouw
    Yas! Laten jullie weten hoe het is gegaan?
     
    Saskia0507 vindt dit leuk.
  19. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    Omg... alles is goed met de baby. Zover alles goed gekeurd. De geslacht maak ik straks bekend. Zit in een envelop en is voor ons ook nog een verrassing. Samen met de kids komen wij achter vanavond:).
     
    liefsvanha, lana88, Hakoek en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Saskia0507

    Saskia0507 Bekend lid

    25 aug 2018
    503
    558
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Miltje !!

    Bij ons was ook alles goed❤️
     
    lana88, Hakoek, Miltje en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina