Ja relaxed mama zijn Dan mag ik bij “relaxed” beginnen Ik heb het gevoel dat als je mama bent je toch sommige dingen makkelijker kan relativeren (even in zijn algemeenheid bedoel ik dit hoor, niet mbt de testen) Ik weet niet hoe dat voelt mama-zijn, maar dat denk ik. Ik heb bij mezelf wel dat gevoel. Alsof je kindje of kindjes met stip bovenaan komen en andere zaken heeeel hard naar beneden zakken op het lijstje Misschien word je als nieuwe mama misschien juist ook wel weer onzeker over dingen. We will see de mama’s onder ons zullen dit beter weten Maar relaxed klinkt goed in ieder geval
De keren dat het raak was bleef ik liggen en in slaap gevallen of iig 10 minuten liggen en daarna wassen/plassen. Ik heb geen benen omhoog gedaan ook geen kussen onder mijn bibs. Ik heb een onderzoek gelezen (Hahaga ) waar ze dames hebben geïnsemineerd. De helft van de groep stond direct op en de andere geldt bleef liggen. De groep die direct opstond had het meeste zwangerschappen. Het schijnt dus niet uit te maken. Desondanks blijf ik wel even liggen
Denken jullie dat enorme hoge stress ook van invloed kan zijn op vmk? Of blijft het toch wel zitten als het goed is? Ik vraag dit voor mezelf
Hier vind je misschien antwoord op jouw vraag: https://www.gezondheidenco.nl/285542/stress-oorzaak-miskraam/
Jaren geleden hadden meiden het op dit forum het over “op het randje fietsen”. Dat houdt in dat je je orgasme een paar keer uitstelt. Het samentrekken van de baarmoeder zou dan de zaadcellen een handje helpen. Of het waar is weet ik niet maar er waren meiden bij die er bij zworen.
Ik kan alleen mijn persoonlijke ervaring hierover vertellen. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van de 3e was ik ongeveer 5 weken zwanger, en lag mijn man in kunstmatige coma op het ic. Ik heb tot 3 x toe afscheid van hem genomen maar uiteindelijk heeft hij het overleefd. De zwangerschap bleef want hij is inmiddels 14. Enige wat ik altijd denk is dat hij een huilbaby was vanwege deze enorme stress maar dat zal ik nooit weten.
Maar zou me niet gek laten maken hoor!! Als het goed ingesteld is, lijkt me ook dat het niet door een beetje stress mis kan gaan!
Jemig wat een heftige ervaring!! Mag ik vragen wat de reden van het kunstmatige coma was? Wel heel fijn dat je een gezonde baby hebt mogen krijgen!!
Zo dat is heftig! Echt super dat hij er wel uit is gekomen en dat je een gezonde baby heb kunnen baren.
Ik heb ook gelezen dat het beter is dat eerst de man komt en vlak daarna de vrouw. Of het allemaal waar is geen idee.
Laat ik het zo zeggen; door zijn verwondingen, schade aan long, operatie etc had hij meer kans als ze hem kunstmatig in slaap hielden.
Pfffff ongelooflijk heftig! Is hij goed hersteld? Heb zelf gewerkt met mensen met niet aangeboren hersenletsel. Ook cliënten gehad met een dergelijke voorgeschiedenis vandaar.
Ja volledig hersteld, mist wat organen en heeft enorme littekens maar geen hersenschade. Dat hij het overleefd heeft en gewoon kan lopen etc hadden we nooit durven hopen. Puur geluk gehad
Hmmm zou wel op randje willen kunnen fietsen, maar als ik in eenmaal in het midden ben, ga ik liever wel graag snel rechtdoor
Jemig echt door het oog van de naald dus! Dan waardeer je elke dag opnieuw hoe prachtig het leven kan zijn!