NOD lijst 22 - 28 januari 2018

Discussie in 'NOD forum' gestart door Wollig, 18 dec 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Nou heb er dus net nog 1 gedaan en het begint nu echt binnen te komen. Volgens mij ben ik echt zwanger!!! Ik weet natuurlijk niet precies wanneer mijn eisprong was dus ik denk dat ik al een paar dagen verder ben als ik denk ( NOD was gebaseerd op gemiddelde van cyclusdagen het afgelopen jaar) wat denken jullie?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,6 KB
      Weergaven:
      70
    Lelietje85, Manna, Tjemmie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Je ziet het streepje goed hoor. Afwachten of de test gaat oplopen. Zou wel even 1 merk test gaan kiezen en daar dan om de dag 's ochtends mee testen. Met al die verschillende testen niet zo duidelijk haha.

3. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Nou ik heb ook getest. Vraag mij niet waarom.. Ben pas 8 of 9 dpo en testte bij mijn zoontje ook pas positief op 11 dpo. Ik ga nu mijn best doen te wachten. Aankomende zondag mag ik het nog eens proberen

4. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik zie hem ook!

Jullie brengen me in spanning! Ik wil ook graag testen!

5. SHN

SHN Actief lid

8 okt 2017
    470
    387
    63
    Vrouw
    @capturethemoment Ja, hoor. Het begint er toch stilletjes aan op te lijken! En mss inderdaad een paar dagen verder dan je zelf dacht.

Ik ben me nog aan het inhouden. Vorige keer pas positief op 11dpo, dus dat zou morgen zijn :) Wil eigenlijk wachten tot zaterdag, maar weet niet of dat zal lukken.
    Buiten -voor mijn doen- erg pijnlijke borsten heb ik weinig last van kwaaltjes. Dus we zullen zien wat het geeft

6. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Ja ben wel benieuwd inderdaad.. doe morgenvroeg nog een test ,daarna moet ik 2 dagen werken als er dan nog niets is gebeurd ga ik een CB digitaal kopen om te kijken hoever ik ben.

7. Catlady90

Catlady90 Actief lid

26 nov 2017
    425
    621
    93
    Vrouw
    Ben wel al bij de action geweest maar ik zal wachten tot zaterdag ;)

Testen werkt aanstekelijk he :)

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Spannend!!! :)

Haha ja heel erg aanstekelijk.

9. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @capturethemoment je ziet het streepje goed hoor wat spannend!

De rest inderdaad niet te vroeg testen hahaha ik probeer dat ook maar niet te doen :D

@Lelietje85 wat betreft je vraag omtrent je baan zou ik denk ik 2 dingen doen. Wanneer je nog niet zwanger bent niets zeggen, voor hetzelfde geld duurt het nog even (ik hoop natuurlijk van niet). Heb ik ook gedaan was snel zwanger en toch hele positieve reacties (mocht je meer willen weten mag je me gerust pb-en). Mocht je wel zwanger zijn dan zou ik wel overwegen om het aan te geven...

10. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik durf echt niet te zeggen dat ik weet hoe het zit hoor, maar wordt je zwangerschapsverlof niet betaald door het uwv ofzo? Waarmee ik bedoel, dat je een toekomstige werkgever niet financieel benadeelt.
    Een man hoeft ook niet te zeggen dat zijn vrouw zwanger is, terwijl dat ook gevolgen heeft (al is het maar een duffe kop van de slapeloze nachten en wat bijz verlofdagen).

Ik weet niet goed wat mijn standpunt is, maar je inkomen op het spel zetten vind ik niet niks

11. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Precies dit wollig. Mijn werkgever vond het logisch dat vrouwen in mijn leeftijd zwanger kunnen maken. Enige was even iets meer werk ivm vervanging zoeken en financieel krijgen ze inderdaad je verlof maar ook zwangerschapsgerelateerde ziekmeldingen vergoedt

Wollig vindt dit leuk.
  12. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Ik zit in het vorige groepje maar kom dit toevallig tegen. Ik heb gister ook een sollicitatiegesprek gehad en ben aangenomen. Vanmorgen een positieve zwangerschapstest in handen. Ik ga niets zeggen hoor, voor hetzelfde geval krijg je nog een miskraam. Ik hoor veel verhalen over vrouwen die het aan hun werkgever vertelden en dan ineens werden ontslagen in hun proeftijd. Ik wil dat ze me aannemen om mijn kwaliteiten en niet afwijzen omdat ik zwanger ben. Dat is discriminatie maar komt helaas veel voor. Het bedrijf krijgt een uitkering van het UWV dus het kost hun niets extra's. Het enige nadeel voor hun is dat ze tijdelijke vervanging moeten zoeken voor jou.

Wollig vindt dit leuk.
  13. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Het gaat er meer om dat je dan net ingewerkt bent en dat je dan al weer met verlof gaat. En ze maken wel kosten om weer een vervanger te zoeken. Het voelt dan ook als liegen als ik niks zeg.
    Mijn inkomen zet ik niet op t spel want ik heb gewoon mijn huidige baan..

14. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    In jouw geval begrijp ik het, het is veel te pril nog. Maar ik ga in februari pas op eerste gesprek dus duurt nog wel even. En als ik dan in deze ronde zwanger ben dan ben ik al even onderweg eer ik daar begin. Weet niet of ik t dan nog over mn proeftijd heen kan trekken om iets te zeggen. En of ik dat zo wel wil. Voelt dan alsof ik niet loyaal ben...

15. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Volgend mij heb ik een blaasontsteking :( dat is echt jaaaaaren geleden!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ai wat vervelend. :(
    toevallig cranberry capsule in huis? En anders nu alvast heel veel water drinken. :)

En snap je dilemma heel goed hoor!
    Ben soms ook aan het kijken naar een andere baan. Maar een vast contract geeft mij nu toch wat extra zekerheid.
    Maar zou ook niet weten of ik dat zou kunnen/willen verzwijgen.

17. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hi, ik had niet gelezen dat je al verder in de evt zwangerschap zou zijn tijdens de sollicitatierondes. Dat maakt het ook weer ingewikkeld.

Deze opmerking van @kimmy89 vind ik wel een erg goede: "Ik wil dat ze me aannemen om mijn kwaliteiten en niet afwijzen omdat ik zwanger ben."
    Ik denk dat wij vrouwen wel veel te veel rekening houden met anderen. Ik doe het zelf ook hoor. Maar er is wel een reden waarom mannen hogerop komen en meer verdienen (in dezelfde functie).

Als jij toch heel graag die baan wilt... waarom zou je jezelf dan op de tweede plek zetten en een werkgever (dan dus niet eens jóúw werkgever) op de eerste plek?

(Als ik zelf in de situatie zou zitten, zou ik het ook niet zo makkelijk vinden hoor, ik heb makkelijk praten nu ;))

18. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Mijn huidige bazin zei hetzelfde. En in mijn beroepsgroep kun je er helemaal vanuit gaan. Jonge vrouwen die hun leven net op de rit hebben, daarvan is de kans groot dat ze een keer aan een gezin willen beginnen.

Ik had een korttijdelijk contract dat verlengt kon worden naar een jaarcontract. En bij het bespreken van de voor- en nadelen heb ik eerlijk aangegeven dat ik twijfelde om deze kans te nemen vanwege een kinderwens. Mijn bazin gaf toen inderdaad aan dat het logisch is, en dat dat gewoon moet kunnen, dat ik mijn privéleven niet stil hoef te zetten of mooie carrièrekansen moet laten liggen.
    Maar of dat jaarcontract verlengd kan worden (ook zonder zw.) weet ik niet, dus als ik pech heb en alle timing loopt niet lekker, zit ik toch onbetaald thuis.

19. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Omdat ik graag langer dan 1 jaarcontract daar mee zou willen gaan....en ik wil ook wel doorgroeien naar een management functie. En natuurlijk zou dat moeten kunnen maar de praktijk wijst helaas vaak anders uit. Bovendien begreep ik er toen ik nog kinderloos was ook echt niks van toen een nieuwe collega destijds ook meteen zwanger was...

20. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Deze conversatie breekt wel lekker de test-berichtjes :roflmao: gaat de tijd wellicht wat sneller!

Deel Deze Pagina