NOD-lijst 22 t/m 28 juni

Discussie in 'NOD forum' gestart door Daantje17, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ik had ook een prenatale depressie, en daar zoals jij niet de begeleiding in gehad die ik graag had gewild. Hier postnatal ook echt nog wel lange nasleep in gehad. Voel me gelukkig nu zoveel beter, maar toch een beetje angstig dat het bij een volgende weer terug komt. Ben van nature een heel positief persoon, maar heb me nog nooit zo ellendig, en angstig gevoeld als in die periode.

2. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Dat ellendig en angstig voelen dat ken ik helaas ook. Mijn klachten duurde al te lang om zo goed weg te kunnen krijgen. Dus ik moest helaas mijn zwangerschap ‘uitzingen’ met de klachten die ik had, weliswaar iets afgezwakt door medicijnen.
    Daarna ben ik een traject van therapie in gegaan. Mijn zoontje is vorige week 3 geworden en ik heb pas sinds een jaar dat ik durf te zeggen dat ik een tweede wilde. Duurde erg lang,

Kun jij nu niet terecht bij een pop popi? In het ziekenhuis dan? Ik heb vorig jaar al een intake gehad in het ziekenhuis en zodra ik weet dat ik zwanger ben mag ik daar meteen heen en krijg ik begeleiding met medicijnen en therapie..

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    NOD-lijst 22 t/m 27 juni 2018

22 juni (1)
    Daantje17 - 29 jaar - 1ste kindje - ronde 11
    Boogschutter88- 29jaar- 2de kindje- ronde 5

23 juni (0)

24 juni (0)
    Gast123, 1e kindje, ronde 14
    Tan89, 2e kindje, ronde 4

25 juni (1)

SJD1988, 30 jaar, 1e kindje, ronde 9

26 juni (1)
    Cookies, 25 jaar, 2e kindje, ronde 1

27 juni (0)

28 juni (1)
    Chrissie1990, 1e kindje, ronde 4

Totaal: 7

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

4. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Hier klets ik ook weer mee :D
    Wat heftige voor de meiden die een pre of post depressie hebben gehad :( vooral zo erg dat je door mensen die er juist onwijs veel verstand van zouden moeten hebben en alle alarm signalen gelijk zouden moeten zien, het juist niet hebben gezien. Ik lees vaak dat juist meiden of deze forum het eerder spotten en melden dat ze hulp moeten zoeken dan een VK of een huisarts die ze vaker zien en in levende lijven spreken. Maar ontzetten fijn dat jullie het een plekje hebben gegeven.

Wbt Zwanger en werk. Zoals meerdere al zeiden er is nooit een perfect moment. Ipv een ovulatie test,test je de perfecte moment en wacht je op een smily Hihi
    Hier ook niet ideaal om zwanger ye zijn op werk. Kleine team en erg afhankelijk aan elkaar. Maar inderdaad je leeft maar 1x en wil niet als ik 50 ben denken had ik maar toch. Hier juist bewust de keuze iets meer ruimte er tussen te laten. Tot nu toe zal er 4jr tussen zitten.

Hier al 2mk achter de rug. Met mijn zoon ronde 3 zwanger. Afgelopen ronde een cyclus van 41 dagen dat was de ronde na mk. Wel ovulatie testen gebruikt alleen ml was niet in het land :(
    Nu geen idee of mijn cyclus weer zo lang zal zijn of weer 30 dagen. Heb mezelf nu op 22 juni gezet maar misschien dat het nog opschuift, dat weet ik pas als mijn ovu test knalt :D

Heel veel succes meiden. Hopelijk lekker veel op roze! :thumup:

5. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Gezellig ! Lastig, die onregelmatige cyclussen zeg. Zeker als je man in het buitenland zit!

Bij mij werd het enorm afgeschoven als ‘normaal’ omdat iedere zwangere last heeft van hormonen. Mijn eerste keer zwanger, dus dan geloof je de mensen die er ‘verstand’ van hebben. Achteraf nu ik wat nuchterder naar de situatie kan kijken had ik beter wat eerder aan de bel kunnen trekken. Mocht het weer raak zijn ga ik ook écht naar een andere verloskundige praktijk, deze dames hebben mij onnodig onzeker gemaakt. Ook nog in de kraamweek.
    Pop poli is wellicht een goed idee inderdaad !

6. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!

Ik ben niet veel online.... drukke weken op dit moment...

Welkom meiden!

Werk en zwanger... tja... ml hier heeft vast contract, mijn contract loopt tot half september dit jaar... wij hebben besloten ervoor te gaan, omdat wachten geen optie meer was....
    Zoals de meeste al zeggen, je hebt altijd wel iets waarom niet ;)

Depressie heb ik nooit gehad, dus kan ik niet over meepraten.,..
    Ja.... beetje, maar dat was vanwege overlijden van mijn mama, is ander soort depressie denk ik......

Hopelijk snel roze! :)

7. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Hopelijk komen ze beide op tijd ;)

8. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Hier volgende week eerste afspraak bij de vrouwenarts (samen)...

Precies wanneer ongeveer ei is, dus hopelijk wilt ze niet dan persee zaad..
    Dan heb ik het nodig :rolleyes::roflmao:
    We zullen zien wat ze erover zegt...

Toch wel spannend......

9. Blomma

Blomma Bekend lid

18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    #29 Blomma, 30 mei 2018
    Laatst bewerkt: 30 mei 2018
    NOD-lijst 22 t/m 28 juni 2018

22 juni (1)

23 juni (0)

24 juni (0)

25 juni (1)

26 juni (1)
    Blomma, 33 jaar, 2e kindje, ronde 6

27 juni (0)

28 juni (1)

Totaal: 7

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

10. Blomma

Blomma Bekend lid

18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hi meiden,

Ik sluit me ook aan, helaas gisteravond ongesteld geworden.

Blijf het echt gek vinden hoe je lijf je voor de gek kan houden... Ik had een hele duidelijke eisprong, daarna direct al misselijk, duidelijke innestelling, lichtroze afscheiding enzo... En normaal gesproken heb ik voor een menstruatie altijd een aantal dagen vrij veel bruinverlies en dat waren nu een paar druppels... en had ook echt zws klachten... vlagen misselijk, gevoelige tetten, en dan tóch... ongesteld :(

Ronde 6 dan maar, hoop veel roze hier!

Herkenbare prenatale depressie verhalen, tot de 20e week van mijn vorige zws was ik ook depressief. Paniekaanvallen, hyperventileren.. op een gegeven moment was ik zelfs zover dat ik dacht: als het nu misgaat dan maakt het me niet eens meer uit... Echt heftig. Gelukkig werd het bij mij wel goed opgepakt, had dat iedereen gegund... Hoop dat het deze zws mee zal vallen voor ons..!

11. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ok dames.. Het volgende! Zondag ongesteld geworden en eigenlijk al het gevoel gehad dat het allemaal wat minder was als normaal! Sinds gisteren ineens enorme kramp in mijn buik en vandaag ineens niet meer ongesteld! Ben ook echt enorm moe. Na de lunch vanmiddag was ik zo moe dat ik gewoon niet meer op mijn benen kon staan. Bizar toch? Dus een menstruatie van 3 dagen! Bestaat dat überhaupt?

Ik heb echt sterk het gevoel dat er in mijn buik iets niet goed zit ofzo.. Alsof er elk moment een enorme klont bloed en drab uit mijn lijf kan komen (sorry voor de details)

Jullie enig idee?

Trouwens best bijzonder dat we met 7 dames zijn waarvan er 3 last hebben gehad van een prenatale depressie en dat er nog zo weinig over bekend is vinden jullie niet?

12. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Welkom :)

Hier ook 3 dagen ongi, meer niet...
    Dit is al sinds ik gestopt ben met de pil...
    ik heb wel eens gehoord dat een ongi van 3-7 dagen normaal is...
    Daar zou ik me niet zo druk om maken ;)

13. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Welkom!

Ja je lichaam kan je echt voor de gek houden, soms zo vervelend...
    Direct misselijk etc dat zal dan echt progesteron zijn geweest, heb ik helaas ook gehad...

Hopelijk deze ronde voor iedereen roze :cool:

14. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    NOD-lijst 22 t/m 28 juni 2018

22 juni (2)

23 juni (0)

24 juni (2)

25 juni (1)

26 juni (2)
    Blomma, 33 jaar, 2e kindje, ronde 6

27 juni (0)

28 juni (1)

Totaal: 8

15. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Nou ik maak me meer zorgen om de pijn in mijn buik op dit moment.. Lig met een kruik op de bank ondertussen! Heb ik al heel lang nog meer gehad tijdens mijn menstruatie en dat terwijl ik nu niet eens meer ongesteld ben.
    Mssn maak ik me wel te druk om niks!

16. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Blomma heftig zo een depressie en wat fijn dag je wel optijd hulp had. Lijkt me echt verschrikkelijk.
    En progesteron kan je echt goed voor de gek houden. Hopelijk deze ronde niet en zijn het echte zwangerschaps klachten. Houd je het elke ronde bij? Ik gebruik de app FLO kan je per dag alles noteren.

@Tan89 heb je een zwangerschaps test gedaan? Heb je koorts? Ik zou even langs de huisarts gaan morgen misschien een blaasontsteking?
    Wie weet is het niks, maar als jou gevoel zegt dat er iets niet goed zit dat gevoel volgen.

Gebruiken jullie ovulatie testen of tempen jullie?
    Hier ga ik vanaf zaterdag weer beginnen met ovulatie testen. Hoop zo dat mijn cyclus deze ronde weer normaal is.

17. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    @boogschutter88 Ik gebruik ovulatietesten. Ik ga op dag 10 van mijn cyclus weer beginnen met testen. Op welke dag van de cyclus beginnen met ovulatietesten?

18. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ik heb inderdaad een blaasontsteking.. Super naar! Doet ook echt pijn!
    Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met ovulatietesten? Test je dan 2 keer per dag of alleen savonds? Of ander tijdstip? Ik ben er niet zo bekend mee..
    Huisarts zei vandaag dat we te veel hebben meegemaakt dit jaar waardoor het wellicht langer ging duren dan normaal! Dus dat is wel balen! Krijg rond oktober (als het niet raak is) een intake bij gynaecoloog.. Dus dat is wel fijn!

@Chrissie1990 ik ben vandaag begonnen met testen.. Geen idee waarom haha

Chrissie1990 vindt dit leuk.
  19. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Tan89 heb je antibiotica gekregen? Dat zal snel aanslaan. Maar wat ook heel goed helpt is heel veel cranberry sap (kan je gewoon on de supermarkt kopen) drinken. En cranberry’s eten. Werkt ook heel snel. Vervelend om te horen dat het misschien wat langer kan duren, maar je weet natuurlijk maar nooit je lichaam heeft vaak een eigen willetje.
    Ik begin op CD10 (met een cyclus van 28 dagen zou je op cd 14 dan je eisprong hebben Maar dat verschilt per lichaam)
    Zolang ik een vaag lijntje heb test ik 1x / dag met 2de urine meestal rond 10:00/11:00 uur.
    Wanneer het lijntje wat donkerder wordt of ik begin de ovulatie steekjes te voelen en rekbaar slijm, dan test ik 2x per dag. In de ochtend met 2de urine en in de avond rond 20:30 als ik mijn zoontje op bed heb gelegd. En ik gebruik de action ovulatie testen. Bij de 1 werken die en bij de ander minder. Maar tot nu toe altijd een knal streepje. Streepje moet altijd net zo donker of donkerder dan de teststreep zijn. Daarna test ik nog even door totdat de streep niet meer knalt en dan stop ik en dan beginnen de spannende wachtweken.
    Vind het zelf Veel rust geven zo weet ik wat mijn cyclus doet. Zoals vorige ronde was ik er heilig van overtuig dat ik mijn eisprong had. Want ik had eisprong steekjes en rekbaar slijm.
    Ik kreeg echter pas 5 dagen later pas een knaltest. Toen waren de steekjes zo goed als weg maar was de rekbaar slijm flink terug gekomen. Daarvoor had ik steekjes en vrij snel daarna positieve ovu test. Elke keer weer anders.

@Chrissie1990 ik denk dat ik zaterdag begin, dan ben ik op CD10 dan begin in iedergeval optijd.

Chrissie1990 vindt dit leuk.
  20. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Nee helaas geen antibiotica omdat ze vandaag nog een keer wilde testen en nu dus geen bacterie gevonden hebben. Er is wel iets te zien in mijn urine maar geen bacterie. Moet dus het weekend door met pijn en dan hopen ze dat ik er maandag vanaf ben..
    ja en dat langer duren geen idee idd wat je lichaam doet, maar merk dat mijn nieuwe baan ook niet bevordert op de rust! Ik wil geen mensen teleurstellen maar wil wel heel graag een tweede kindje! Ik begin ook pas 1 september dus dat is allemaal zo lastig..
    hoop gewoon dat ze het begrijpen!!

Deel Deze Pagina