NOD-lijst 22 t/m 28 mei 2017

Discussie in 'NOD forum' gestart door Tiy, 20 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb bijna m'n hele zwangerschap int zh gelegen met weeën. Uiteindelijk kunnen rekken tot 35weken. 2 weken couveuse en ze mocht mee naar huis. 2265gr

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    O jeetje! Dan hebben ze je echt door laten lopen... ook omdat je dochter dan zo klein was. Of had je daar wel extra groei controle's voor? Nu je het al een keer hebt meegemaakt neem ik aan de ze je bij een volgende keer extra in de gaten houden!?
    Ik zat op een gegeven moment ook dagelijks bij de vk. Had iedere keer alles mee mocht ik worden opgenomen. En de dag dat ik werd opgenomen had ik niks mee omdat ik dacht dat ik toch weer weg gestuurd werd. Hahaha
    Mijn dochter was 3230 bij haar geboorte. En met 38+3 geboren.
    Ik moet sowieso naar de gyn ivm met hoge bloeddruk die ik altijd heb. Een een 2de zal komen met een geplande keizersnede ( waarschijnlijk )

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    O wow! Heftig
    Zit jou niet mee he!? Knuffel

4. beebj

beebj Niet meer actief

Pfff zwijgt @Draaikont :eek::rolleyes:

Heb de gyn net gebeld, maar hij heeft nog geen reactie terug van Gent op z'n email van donderdag. Deze namiddag gaat hij er nog eens achteraan.

Wel heeft hij m'n dossier naar mij opgestuurd per post, zodat ik dat mee kan nemen naar Gent.​

5. zainab2

zainab2 Lid

25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Het klinken wel als kwaaltjes. Haha ja he , ik heb ook rommelende darmen, last van me tepels, wil van alles eten.. dan denk ik , ja dat kan ook met ongesteld worden te maken hebben en gewoon wat verkeerd gegeten ofzo maar stiekem ga ik dan toch denken zal het zo zijn.. Normaal vliegt de tijd voorbij en nu gaan de dagen zo langzaam !! haha

Oehh 6 uur is wel vroeg. Hoe oud is je dochtertje?
    Hahaha is altijd spannend he die dieren :p

Ja schijnt heel mooi weer te worden morgen dus kan je lekker genieten van het mooie weer :)

6. zainab2

zainab2 Lid

25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de uitleg!

7. zainab2

zainab2 Lid

25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    @Another , thanks. Is veel afscheiding ook een symptoom van zwanger zijn?

Elke zwangerschap is inderdaad anders en dat maakt het zo vervelend haha.
    Bij mijn zoontje had ik helemaal nergens last van alleen rond de innesteling wat gerommel onder in me buik.
    Een andere keer toen ik zwanger was toen was ik elke ochtend misselijk maar helaas is die zwangerschap niet goed afgelopen.

We kunnen niet veel doen dan afwachten tot we mogen testen :rolleyes:

8. beebj

beebj Niet meer actief

Morgen mooi weer? Het is hier nu ook al 26gr en vollop zon:D

9. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    @beebj wat een ellende joh bah. Jeetje het zit je zeker niet mee meis

@zainab2 Mijn dochter is bijna 17 maanden. Jaaa grrr wil ook testen maar me helemaal gek haha. Nog even volhouden. Hopelijk kan ik weekend testen

10. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Jeetje @beebj, wat ontzettend vervelend dat je niet eens rustig van je zwangerschap hebt kunnen genieten op die manier. Ik hoop voor je dat het vanaf nu allemaal van een leien dakje mag lopen, je volgende zwangerschap, en uiteraard ook je afspraken in Gent.

@Tann, Wauw, jij hebt ook het nodige meegemaakt zo te horen. Ik zou woest zijn op het ziekenhuis dat er niet eerder ingegrepen is. Belachelijk. Hoe heb je verder zelf de zwangerschap ervaren?

@zainab2, op zich kan het een zwangerschapssymptoom zijn, maar het kan ook een symptoom zijn van je opkomende menstruatie. Haha, dus dat kan alle kanten op gaan.

Hier heb ik juist bij mijn vorige zwangerschap een hele andere kant meegemaakt. Ik heb veel te veel controles gehad, er werd mij van alles gezegd dat het wel zus en zo zou gaan, dat er vast een inleiding gepland zou worden, dat gezien mijn overgewicht het een gigantisch zware bevalling zou zijn. Ik werd voor elk wissewasje weer naar het ziekenhuis gestuurd, ze hebben me tig keer onnodig in de stres gebracht, omdat ze super bevooroordeeld waren. Je zal wel suiker hebben, je moet nog een keer testen. (suiker was alle keren perfect) Meerdere echo's per dag omdat de ene gyn denkt dat je kind niet is gegroeid en te klein is, en de andere denkt dat je kindje veel te veel is gegroeid. Ik kan je vertellen dat dat ook echt vreselijk was. Uiteindelijk een natuurlijke bevalling met iets meer dan 38 weken, van een kindje van 3500 gram die perfect is verlopen. De volgende keer laat ik me niet meer zo op de kast jagen.

11. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    @Another Ik vond mijn zwangerschap heeeeeerijk. Was het allemaal waard hoor echt en ik zou volgende keer gewoon wat beter naar mezelf luisteren haha.

Jammer dat ze zo veel vooroordelen hadden, maar dan wel weer goed dat je onder goede controle stond. Inderdaad goed naar jezelf luisteren en veel dingen ook met een korrel zot nemen. Bij de geboorte had pip een klein hoofdje (wij beide ook een klein hoofd) maar er was ineens paniek bij consultatiebureau begon ze over cognitieve achterstand enzo. Nou is door de kinderarts helemaal goed gekeurd en snapte niet waarom ze me zou hadden laten schrikkn bij het cb. Ik denk altijd amar zo: ik gebruik mijn eigen boerenverstand wel

12. beebj

beebj Niet meer actief

#292 beebj, 16 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2017
    Kreeg vanochtend een email van Gent dat m'n intake afspraak is verplaatst van oktober naar 27juli.

Dus ipv te gaan wachten tot 27juli, gaan we de komende twee pogingen alsnog in Brugge doen.

Brugge vindt monitoring bij m'n eigen gyn prima, maar dan moet er exact gebeuren wat Brugge zegt. Voel me echt een nummertje bij hun, maar dat neem ik voor lief...

Bij elke echo die de gyn doet, moet er ook bloed afgenomen worden. Hierdoor kunnen ze m'n progesteron netjes in de gaten houden en kunnen ze m'n eisprong niet missen.

Dus elke afspraak bij m'n gyn, die resultaten moeten doorgegeven worden aan Brugge. En hun gaan dan aangeven wanneer ik weer naar m'n gyn moet. Tot het moment dat ze zeggen van kom maar door naar Brugge voor de inseminatie.

Ik ben er wel blij mee, toch 3 maanden eerder naar Gent & deze twee pogingen niet verloren laten gaan.

De communicatie vanuit Brugge is gewoon kut. Blijkbaar moet er behalve een echo ook elke keer bloedafname gebeuren, omdat je daaruit de eisprong kan aflezen. Als je die netjes kan volgen door al die bloedafnames, kun je hem niet missen. Maar als Brugge dat dan eens duidelijk had gezegd....:mad:

13. Baloo

Baloo Actief lid

23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Wat fijn @beebj ! Alweer wat duidelijkheid.. Hoop dat jullie helemaaal niet naar Gent hoeven natuurlijk :D

14. beebj

beebj Niet meer actief

Hihi, lief van je @Baloo , ik hoop het ook niet!

15. Roos198

Roos198 Actief lid

3 mrt 2017
    159
    56
    28
    Wat fijn dat je eerder terecht kan @beebj, oktober was ook echt wel bizar lang! Fijn dat je aankomende rondes toch nog naar Brugge mag. En precies wat @Baloo zegt, ik hoop dat je niet eens meer naar Gent hoeft!

16. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    @beebj goes nieuws!! 27 juli lijkt iig al stuk minder ver weg. Succes en inderdaad hopen dat het eerder raak is!!

17. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hallo meiden, weer even een berichtje. Ik ben er ook niet erg veel.
    Ben er wel heel erg mee bezig. Ik heb sinds de eisprong de hele dag krampen en last van m'n darmen.
    Heb ik eigenlijk nooit, ook niet als ik ongesteld moet worden.
    Ik weet niet hoe dit was bij mijn dochter omdat ik er toen helemaal niet zo erg mee bezig was als nu.
    Wij gaan aankomende zondag testen, maandag of dinsdag is mijn nod. Maar we kunnen anders niet samen testen, ik ben werken als mijn man thuis komt en dinsdag zien we elkaar de hele dag niet.. dus dan word het nog langer wachten, en dat kan ik niet :p

18. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    @Danielle1 spannend hoor!! Hoop ook dat ik kan wachten tot het weekend

19. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Tann ja vreselijk dat wachten.
    En maar overal op letten of er misschien iets anders is dan anders haha.

20. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Haha jaaa voel ook steeds vanalles deze ronde. Had ik vorige keer niet. Het meest erge vind ik mijn moodswings ik kan zo gigantisch uit mijn slof schieten om niks. Zo merkte ik vorige keer dat ik zwanger was. Maar is geen leuk iets

Deel Deze Pagina