Zit nu in de 5e ronde voor 2e kindje. Als ik ongesteld word deze dagen gaan we 6e maand alweer in... Hoop dat ik nu ook eindelijk eens geluk mag hebben. Vind het soms allemaal best moeilijk.
@Tippi,;mn beste vriendinnetje was net hier. 38 weken zwanger en ze rookt nog. Ik had echt de neiging om er ook eentje mee te roken. Maar heb het niet gedaan! Mocht ik wel ongesteld worden en ze is hier dan is de kans denk ik wel groot dat ik een sigaretje mee rook.
Knuffel! Is voor jullie ook wel moeilijk dat wij allemaal blij zijn en onze testjes showen. Maar ik duim nog allemaal voor jullie, want we willen gewoon een mooie roze lijst! (iemand overigens nog tijd om de lijst bij te werken).
Vlinder, Wat fijn dat je al zo snel een echo krijgt en je dan ongeveer weet hoe ver je bent! En is er wel al een hartje te zien dan zou dat fantastisch zijn!
Dat is hetzelfde met een wijntje drinken.. Heb op vriendinnenweekend vrijdag/zaterdag en zondag gedronken, niet veel (minder dan normaal haha). Maar ook op 10 dpo getest en positief, maandags. Zondags maar bij 1 drankje gelaten en toen ik daarna jus d'orange aan het opvoeren was, wist ik genoeg: zwanger. Toen ook niet meer gedronken. Eerste 5 weken heb je nog geen bloedband met je kindje. Betekend niet dat roken of drinken goed is, maar heel slecht is het dan ook zeker niet. Bij mijn eerste kwam ik er pas achter met (achteraf gezien) bijna 6 weken.. Dat was op de laatste dag van de wintersport (lees: apres ski).
Dat meen je niet? Dat kan toch niet goed zijn? Heeft ze heel de zwangerschap gewoon gerookt? Je hebt groot gelijk dat je een sigaretje rookt als je ongesteld wordt. Wat een spanning allemaal. Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent!!
Ja helaas heeft ze al die tijd nog gerookt. Zelfs toen ik haar het filmpje liet zien dat een kindje het benauwd heeft tijdens het roken. En ze voelde zich zo schuldig tijdens mn miskraam dat het bij haar wel goed ging terwijl ze rookte en ik wel gestopt was en het fout ging. Maar ook dat was geen reden om te stoppen. Nu laat ik het maar zo en denk van het is dr eigen keuze. Kan ik niets aan veranderen.
Dat vind ik wel slecht hoor, onverantwoordelijk ook. Het is echt bewezen dat kindjes eerder geboren worden, kleiner zijn en een slechtere start hebben. Over de gevolgen op latere leeftijd zijn de meningen verdeeld.. Ik las iets over kwaaltjes: zeurend gevoel in de onderbuik, zuur opvoeren (rennies zijn gekocht), iets vollere/zere borsten. Als het goed is zijn mijn m&m's binnen. Misschien gaan we het zondag al wel aan mijn schoonouders vertellen. Ze zijn alleen afgeleverd bij de buren, ik hoop dat het discreet verpakt is...
Nee jij kunt er niks aan veranderen en dat moet je ook niet doen, het is beste vriendin en dat moet wel zo blijven, ondanks ze gewoon doorrookt...
Hebben jullie al creatieve ideeën over hoe je het gaat vertellen aan je ouders/schoonouders? Ik wil graag iets origineels doen!
@tippi: Lichtblauwe en lichtroze m&m's met BABY #2 er op. Die ga ik in kleine bakjes doen, die Liam dan mag geven. Ik hou persoonlijk niet van shirt met grote broer etc er op, omdat ik vind dat dit kindje ook los staat van een grote broer/zus. We verwachten weer een kindje. (punt) haha Willen liever wachten tot na de eerste echo, maar we gaan een weekend weg met mijn schoonfamilie. Als ik dan niet drink valt het gelijk op. We gaan het dus vrijdagavond vertellen, maar pas als ons nichtje van bijna 4 op bed ligt. Zij snapt het echt en ik wil niet dat ze iets uitlekt uit enthousiasme. Het moet echt nog even geheim blijven. Wil wel voor de tijd het mijn schoonouders vertellen, ik vind dat opa's en oma's dat momentje verdienen met hun (schoon)zoon en (schoon)dochter. Mijn schoonzussen doen we samen. Zodra mijn ouders terug zijn van vakantie krijgen zij het ook gelijk te horen en in juli gaan we nog een dagje naar mn broer.
Als het nu raak is krijgt mijn man een heel mooi verjaardagscadeau ik pak de test dan even in. Hoe ik het aan familie ga vertellen weet ik nog niet. De vorige keer har mijn zoontje een tshirt je aan met psssst geheimpje.....ik wordt grote broer. En die keer daarvoor had ik speentjes gekocht met I love opa en oma.